Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra


Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra

Jak by jsem jenom...ehm, chtěl by jsem tady popsat svojí druhou Optimu od p. Leoše Svobody. První menší, tuším že to byla čtyřka, jsem stihnul poslat do světa dřív, než jsem jí rozbil a protože po delší době mojí modelářské hibernace jsem si zase koupil rádio, musel jsem si pořídit i tohle krásný éro. Rozhodl jsem se, že jí nenechám dýhovou, ale potáhnu nažehlovačkou. I když mi bylo doporučeno ať to nedělám, ale já palice dubová si nenechám poradit. Bude to prostě raketa, jako moje první. Motor červený MVVS s desetičlánkem, pět serv křidélka, klapky, výškovka. Napájení BECem regulátoru s pokusem o připojení přes diodu záložního zdroje jenom pro dojezd v případě poruchy.

Autor
jirinovo
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 05.06.2011 23:00
Příspěvky: 768
Bydliště: Odolena Voda
Blog: Zobrazit blog (9)

Archives
- říjen 2011
pohon, dokončení letadla
   pon 17.10.2011 19:34
dokončení trupu, výškovka
   pon 17.10.2011 18:22
nalepení serv, dokončení křídla, trup
   čtv 06.10.2011 19:48

+ září 2011

Prohledat blogy



Pevný odkazNapsal: stř 21.09.2011 19:20 
křídla máme požehlená, ostrým lámacím nožem odřízneme klapky. Hlavně ne ve spáře u závěsu (u křidélka nahoře, u klapky dole), tam budeme pracovat žehličkou. Potom všechno zažehlíme, aby nic neplandalo. Na vnitřky klapek jsem ještě nažehlil pásky fólie, tím v podstatě celý potah fólií uzavřeme. Boky klapek ne, je tam málo místa a drhly by.
Příloha:
klapky.jpg
klapky.jpg
[ 16.22 KB | Zobrazeno 274 krát ]


potom je třeba klapky rozhýbat, protože nažehlovačka je drží. Žehličkou trpělivě jezdíme ve spáře s klapkou v maximální výchylce, aby fólie teplotou a tahem povolila a trošku se vytáhla. Jde to celkem špatně, ale výsledek se dostaví. Čím víc se nám klapku povede uvolnit, tím méně bude namáháno servo v krajní poloze. Lehce jako na kloubu klapka chodit nebude, pokusíme se této operaci věnovat nějaký čas. Už z tohoto důvodu, kromě mnoha dalších, je dobré nedávat do křídel mikroserva, někdy se o tom vedou diskuze.
Teď si připravíme serva, pokud možno s ložisky a kovovými převody. Koupil jsem na křidélka placaté Hitecy HS-125MG (ne digi), aby to bylo haj, ale výsledek se myslím zas až takový nedostavil. Servo je sice v křídle pěkně utopené, ale má větší plochu a výřez v křídle na něj není. Musí se víc ďoubat polystyrén a hůře se umísťuje. Ale strčit tam naštěstí jde, bez řezání dýhy. Optima je dělaná na typ HS-81, osobně jsem pořídil HS-85MG+, které jsem dal do klapek. Do výřezů jdou bez problémů, doslova, jak prdel na hrnec. Páčky serv zkrátíme na poslední dírku a provrtáme vrtákem 1,5mm. Dopasujeme a protáhneme přiložená táhla ze stavebnice. Serva připojíme na přijímač a nastavíme střední polohy. Potom páčku přišroubujeme na servo.
Příloha:
servo.jpg
servo.jpg
[ 23.84 KB | Zobrazeno 277 krát ]


V křídlech vykutáme polystyrén z otvorů pro serva, jde to dobře trafopájkou s hrotem, který si uděláme. Třeba z 1,5 mm měděného drátu uděláme oko, jako na obrázku. Potom, není potřeba stále pájet, polystyrén vypálíme. Zbytečně neohříváme dýhu potahu, zbytky nevypáleného polyše odstraníme opatrně třeba ostrým šroubovákem.
Příloha:
pajka.jpg
pajka.jpg
[ 22.53 KB | Zobrazeno 278 krát ]



Přílohy:
 Profil  
 


 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Seznam.cz [Bot]


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz