Autor
baui
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)

Archives
- listopad 2012
Srovnání 350mm listů (SAB, EDGE, Radix)
   úte 20.11.2012 19:35

+ leden 2012
+ září 2011
+ srpen 2011

Prohledat blogy


 [ 16 odpovědi ]  1, 2  Další

Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 14:22 
1 z 52 z 53 z 54 z 55 z 5
Na četné žádosti představuji průvodce konverzí mCPx na střídavý motor. Není to jediná možnost jak postupovat, ale připadá mi nejjednodušší. Navíc přináší mnohem vyšší rozlišení na kanálu motoru než ostatní zatím dostupné metody.

Co budeme potřebovat?
- střídavý motor kolem 11000kV
- střídavý regulátor
- konvertor stejnosměrného signálu pro střídavý motor
- 9T/mod .3 pastorek na patřičný průměr hřídele
- nůž, kleště, páječku s tenkým hrotem a nějaký ten drobný materiál

Spíš pro informaci nabízím svou aktuální sestavu s orientačními cenami:
- motor a regulátor - Heli-Max Brushless Conversion Novus CP - $30
- kovertor - Custom made converter for the Walkera 4#3/a/b helicopter and the Blade MCPx/MSR - $16
- pastorek - GW/GM09T3 - $1,25

Na konci průvodce se budou postupně objevovat různá místa, kde se dají koupit komponenty. Pokud nějaká sami objevíte nebo vyzkoušíte, dejte mi vědět soukromou zprávou nebo v komentářích a přidám je na seznam.

Tak, formalitky stranou, jdeme stavět :)

Krok 1 - Odpájíme původní signálový trojžilový kabel z regulátoru a na jeho místo připájíme konvertor.
Kabely konvertoru přehodíme za původní následovně:
- červený (+) za červený
- bílý (signál) za bílý
- modrý (zem) za černý
- žlutý (signálový vstup do konvertoru) necháme pro zatím volný
Obrázek

Tady bych rád zmínil, že jde kabely konvertoru bez větších problémů zastřihnout na nejkratší nutnou délku. Už se mi to nechtělo zpětně měnit, takže jsem je omotal kolem regulátoru a nalepil konvertor na oboustrannou lepící pásku do volného prostoru na druhé straně.
Obrázek

Krok 2 - Naplánujeme si pečlivě kam regulátor umístit ve finální podobě s ohledem na těžiště a dostupný prostor. Většinou jsem se setkal s uložením buď regulátoru samostatně nebo společně s konvertorem do smršťovačky. To jsem ve prospěch úspory hmostnosti zamítnul a nalepil sestavu rovnou na desku. Vše se ještě dočká přelepení páskou aby nic neupadlo.
Obrázek

Krok 3 - Připájíme signálový vstup konvertoru na požadované místo.
Sám jsem ho pájel k miniaturnímu kontaktu na zadní straně desky. Drát jsem podlepil 1mm silnou oboustrannou lepicí páskou. Kontakt je malý a chci si být jistý, že drát neupadne působením vibrací.
Pokud nemáte doma vybavení a nebo náladu se patlat s tímhle řešením, je možné použít větší výstup na motor přes 2k2 rezistor.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 4 - Upravíme rám a usadíme motor.
K použití Novus CP motoru je nutné kvůli jeho rozměrům vyříznout dvě svislé postranní výztuhy a původní lože motoru. Zároveň bylo třeba odstranit materiál v přední a zadní části kvůli správné zubové vůli a aby motor nebyl vyosený.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Motor šel našroubovat přímo do původních děr bez nutnosti vrtat nové.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 5 - Připájíme silové kabely regulátoru k napájecím kontaktům na desce.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 6 - Spojíme motor s regulátorem.
Doporučil bych napřed spojit motor s regulátorem na zkoušku, roztočit ho a ujistit se, že běží správným směrem. Potom konektory teprv odcvakat a spájet kabely natvrdo kvůli úspoře hmotnosti.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Podoba finálního zapojení shora:
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Detail umístění regulátoru a konvertoru na desce:
Obrázek

Ujistit se, že je model živý...
Obrázek

...a hurá do vzduchu!

Na závěr ještě doporučím mírně stáhnout křivku plynu a změřit si otáčky. Osobně mi stačí 85-90% v extrémech. S trochou cviku jde křivka kolektivu posunout až k 90% bez větších potíží.

V pohledu do zrcátka se zdá originální stejnosměrný motor jako srovnání parní lokomotivy s Ferrari. Střídavý motor má výkonu na rozdávání, nedusí se ani při tvrdém pumpování a nechává dost prostoru vyrovnávacímu motorku. Ten na oplátku drží ocas na místě naprosto přesně.
Novus CP motor je proti konkurenci trochu těžší, což sice není poznat v jeho výkonu, ale vrtulníku díky němu mírně narostle setrvačnost. I tak rozhodně nejde mluvit o autobusu, s tímhle motorem se totiž mCPx chová jako pěkná bestie.

Případné dotazy směřujte do komentářů pod tímto příspěvkem a ne do soukromých zpráv, ať jsou užitečné všem ;)
Letu zdar!

Doporučení:
Konverzí na střídavý pohon se značně zvýší nároky na vyrovnávací rotor. Proto je prakticky nezbytné provést prodloužení ocasního nosníku, které popisuji v druhém příspěvku. Velmi vhodné je také zaměnit motorek vyrovnávacího rotoru za motor z E-Flite Blade 120SR s vrtulkou z Walkera 4g3. Lze použít i zkrácenou vrtulku z Blade 120SR, případně dva protiběžné motory z Blade mCX2 s originálními vrtulkami pro mCPx.


Další místa k nákupu komponent:

Konverzni kity
I-COOL All-in-1 Double Brushless Converters with ESC (mCPx) - plně integrované řešení hlavního i ocasního střídavého motoru
Wow Hobbies

Motory
OverSky HP05s od SWT Model
Turbo Ace HP05s od Wow Hobbies

Regulátory
XP-7A-3 od Wow Hobbies

Převodníky
Wow Hobbies vylepšený Steve Converter - nepotřebuje rezistor a lze zapojit přímo na výstup motoru

Pastorky
MikroAntriebe
nanoheli

_________________
Tom


Naposledy upravil baui dne úte 04.10.2011 17:23, celkově upraveno 10


 Profil  
 


Komentáře
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
seltino
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 15:00 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 0:00
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
pěkná práce, jediné co mě jěště zajímá je, o kolik se ted liší hmotnost celého vrtulníčku s baterkou a také co na úpravu říká baterka co se týče výdrže. dík za odpověĎ:)

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Naposledy upravil seltino dne pon 15.08.2011 15:13, celkově upraveno 1


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 16:07 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Hmotnost ti neřeknu, jelikož nemám použitelnou váhu (napsáno na nákupní seznam).
Hyperionka vydrží na 100% plochou křivku asi 4 minuty, z toho 3,5 minuty výkonu a půl minuty už vadne. Na 85% křivce dávám kolem 5 minut poletování, nic drsného.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 17:20 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 0:00
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
originál MCPX s originál baterkou váží 44G, kolik to váží tobě teď, když dáš vrtulník s orig baterkou na váhu? pokud nemáš orig baterku,dej váhu bez baterky :)

každopádně dík za tenhle příspěvěk o stříďáku, opravdu kus poctivé práce, máš mé uznání :)

kolik tě vyšla pošta za všechny ty věci? Taky do toho půjdu, jen jdu za 14 dní na dovolenou, tak to asi budu řešit až po ní ať mi to nehnije na poště, když tu nebudu

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 18:16 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Použitelnou váhou jsem myslel váhu jako přístroj :D Nemám to zkrátka na čem zvážit. Snad se najde dobrá duše při nejbližším lítání, která váhou disponuje.

Steve converter je za 16USD i s dopravou, 3 pastorky taky doprava zdarma a motor s reglem šel za 37.57USD z Tower Hobbies.

Děkuji za uznání, snad to přijde pár lidem vhod ;)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 18:25 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 0:00
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
no nemáš zač děkovat, zasloužíš :)
Už se těším na nějaké to tvé videjko...
btw už teď vím minimálně o dvou lidech, kteří do toho stříďáku podle tvého návodu jdou :)

vím že to tady nepatří, ale co říkáš na to KDBB listí, otestoval jsi ho už? :)

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Naposledy upravil seltino dne pon 15.08.2011 18:27, celkově upraveno 1


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 19:22 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Teď ho tam mám a asi se ho nevzdám :) Určitě je na cyklice agilnější a přesnější, než ty setové ostré listy. Je pravda, co říkají na ostatních fórech, že ztratíš malinko účinnost na kolektivu. Jenže tohle plně nahradí ten stříďák větším výkonem. Navíc jsou líp vidět a já se podle rotoru hodně orientuju :)

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: čtv 25.08.2011 20:14 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 0:00
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
měl bych jeden hloupý dotaz, mám už ten steve konvertor co se zapojuje přímo na zásuvku hlavního motoru. Kdybych chtěl předělat i zadní motorek na stříďák, koupím znovu to samé a zapojím to do zásuvky zadního motorku? tozn. že bych měl na MCPX 2x regulátor + 2x steve convertor? fungovalo by to?
Přemýšlím, že bych to skusil předělat komplet a skusil lítat 400 mah baterky

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: pát 26.08.2011 8:02 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Fungovat by to melo, uz jsem videl par pripadu lidi, co tak litali. Mam ale pocit, ze na stridak na ocase nebyly zrovna dvakrat pozitivni odezvy. Hmotnost dalsiho reglu a stridaku na ocase udela asi s obratnosti vrtulniku svoje, tak bych si to predem pro jistotu dvakrat spocital.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
seltino
Pevný odkazNapsal: pát 26.08.2011 9:09 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24.03.2011 0:00
Příspěvky: 2522
Bydliště: Brušperk
Blog: Zobrazit blog (7)
mno kamarád bude pak asi taky předělávat na střídák, takže to teoreticky můžu vyzkoušet bez velkých nákladů, koupím jen zadní motororek :)

kdypak můžu tak můžu očekávat fajnňoučky bauio pastorek ? :)

_________________
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg


Nahoru
 Profil  
 
vasylp
Pevný odkazNapsal: čtv 08.09.2011 19:50 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03.01.2009 0:00
Příspěvky: 513
Bydliště: Mlada Boleslav
Blog: Zobrazit blog (0)
čus potřebuju poradit všechno jsem udělal podle návodu zapojil jsem na zkoušku, a jednou to protočilo a konec vůbec netočí motor jen lehce piskne při zapojeni baterek a to vše
spároval a furt nic serva funguji, když připojím motor starý tak točí v poho

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 

 [ 16 odpovědi ]  1, 2  Další

 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], blesk, Fedys, Google [Bot], Google Adsense [Bot], HLA, juraj.jurej, Seznam.cz [Bot], Zenair


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz