Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra


Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra

Jak by jsem jenom...ehm, chtěl by jsem tady popsat svojí druhou Optimu od p. Leoše Svobody. První menší, tuším že to byla čtyřka, jsem stihnul poslat do světa dřív, než jsem jí rozbil a protože po delší době mojí modelářské hibernace jsem si zase koupil rádio, musel jsem si pořídit i tohle krásný éro. Rozhodl jsem se, že jí nenechám dýhovou, ale potáhnu nažehlovačkou. I když mi bylo doporučeno ať to nedělám, ale já palice dubová si nenechám poradit. Bude to prostě raketa, jako moje první. Motor červený MVVS s desetičlánkem, pět serv křidélka, klapky, výškovka. Napájení BECem regulátoru s pokusem o připojení přes diodu záložního zdroje jenom pro dojezd v případě poruchy.

Autor
jirinovo
Offline
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06.06.2011 0:00
Příspěvky: 345
Bydliště: Odolena Voda
Blog: Zobrazit blog (9)

Archives
- říjen 2011
pohon, dokončení letadla
   pon 17.10.2011 20:34
dokončení trupu, výškovka
   pon 17.10.2011 19:22
nalepení serv, dokončení křídla, trup
   čtv 06.10.2011 20:48

+ září 2011

Prohledat blogy



Pevný odkazNapsal: pon 12.09.2011 18:02 
když se nám povede požehlit celý křídlo, pořád ještě na nižší teplotu fólii přehneme přes kraje křídla. Teda kromě ploutviček, které jsou přeci jen tvarově složitější a je třeba přidat teplotu, aby fólie šla trošku tahat. Vyháníme bubliny co to jde. Potom, když už máme nažhaveno, v návodu pro fólii cca 130oC což by měla být polovina stupnice profi žehličky, na Tesle druhý stupeň, před napařováním, přejedeme nažehlovačku po obvodu křídla a poté zastřihneme ostrýma nůžkama malý přesah. Ten potom na ostro zažehlíme. Podrobně je tento postup popsán i v návodu k fólii.
Příloha:
zazehlenypresah.jpg
zazehlenypresah.jpg
[ 31.51 KB | Zobrazeno 26 krát ]


Stejně uděláme bílý vršek křídla, ten bude jednodušší je bez pruhů. Potom na vyšší teplotu žehličky vypneme celé křídlo. Pokud se udělá bublina, ohřejeme větší plochu a pokusíme se jí vyhladit a to doslova. A tak pořád dokolečka, až se nám křídlo bude líbit. Ješte jsme neřezali klapky, nemáme za sebou ani půlku práce :oops: ...,teda co se v mém případě občasných výkřiků zoufalství a odumírání mozkových buněk týče :)
takhle to potom vypadá
Příloha:
dvekridla.jpg
dvekridla.jpg
[ 50.24 KB | Zobrazeno 32 krát ]


pro odlehčení motor a ten zbytek zatím v nástřelu
Příloha:
motor.jpg
motor.jpg
[ 55.95 KB | Zobrazeno 33 krát ]


co k tomu říct, nádherná práce kluků z MVVS, dal by se i vystavit. S ventilátorem, jenom šustí. Ale je pravda, že není zadarmo. Regulátor z HK, po asi hodinovém přehazování napájecích kablíků a programování regulátoru metodou chaosu se mi povedlo motor s mírným cukáním roztočit a dokonce i na správnou stranu. Ještě jsem zapoměl napsat, že asi půl hodiny nevědomky blbec s vybitou úplně baterkou, což jde špatně opravdu :? No uvidíme jak dlouho vydrží. Přijímač bude jinej, tenhle je zbytečně velkej. Baterky 10xNiCd, stále ještě mám dost slušnej nabíječ na tydle články a vědomky si jejich nevýhod oproti Li-pol jsem si je prosadil. Stejně ale červíček lipolí hlodá, někdy příště.


Přílohy:


Naposledy upravil jirinovo dne pon 12.09.2011 18:24, celkově upraveno 1
 Profil  
 


 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: 1polo1, Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Google Feedfetcher, guchar, Stanley-cz, ujovko


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz