Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra


Jak jsem stavěl OPTIMU XL a ostatní okolo tohohle éra

Jak by jsem jenom...ehm, chtěl by jsem tady popsat svojí druhou Optimu od p. Leoše Svobody. První menší, tuším že to byla čtyřka, jsem stihnul poslat do světa dřív, než jsem jí rozbil a protože po delší době mojí modelářské hibernace jsem si zase koupil rádio, musel jsem si pořídit i tohle krásný éro. Rozhodl jsem se, že jí nenechám dýhovou, ale potáhnu nažehlovačkou. I když mi bylo doporučeno ať to nedělám, ale já palice dubová si nenechám poradit. Bude to prostě raketa, jako moje první. Motor červený MVVS s desetičlánkem, pět serv křidélka, klapky, výškovka. Napájení BECem regulátoru s pokusem o připojení přes diodu záložního zdroje jenom pro dojezd v případě poruchy.

Autor
jirinovo
Offline
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06.06.2011 0:00
Příspěvky: 318
Bydliště: Odolena Voda
Blog: Zobrazit blog (9)

Archives
- říjen 2011
pohon, dokončení letadla
   pon 17.10.2011 20:34
dokončení trupu, výškovka
   pon 17.10.2011 19:22
nalepení serv, dokončení křídla, trup
   čtv 06.10.2011 20:48

+ září 2011

Prohledat blogy



 Předmět příspěvku: pohon, dokončení letadla
Pevný odkazNapsal: pon 17.10.2011 20:34 
Co se týče motoru, pro Optimu mám redliner od MVVS a regulátor jsem myslel 55A s tří ampérovým BECem z HK. Protože ale motor při rozběhu s tímto regulátorem cukal a ten BEC je pro pět serv opravdu na hraně, možná už za ní, koupil jsem 100A Castle s pětiampérovým BEC. Taky se mi hodně líbí bočník v regulátoru, podle údajů z něho se dá pohon optimalizovat.
Příloha:
motorregulator.jpg
motorregulator.jpg
[ 93.44 KB | Zobrazeno 85 krát ]


Regulátor se po uřezání pacek k upevnění na špalek (sbohem záruko?) vejde do optimy tak akorát. Možná by stačil i 75 ampérový, ale což. Umístění v trupu je na obrázku.
Příloha:
planek.jpg
planek.jpg
[ 33.38 KB | Zobrazeno 86 krát ]


Je to tam vše narovnáno téměř s milimetrovou vůlí, desetičlánek se připojí k motoru a po té se zastrčí po předu i s kabely pod regulátor až zadek baterky zapadne do trupu. Potom baterku posunu do zadu na těžiště a zacvaknu do zipu. Na něm drží pouze baterka, regulátor je vzpříčený v trupu a drží ho kabely, přijímač molitan. Musím říct, že jsem měl dost kliku, rozměry komponentů jsem jen tak lehce zrakem přehlédl a to že se tam vše nakonec vejde je v podstatě zázrak. Odnesli to "jen" ty packy na regulátoru. Ale ty si myslím jsou stejně k ho...
NiCd baterky jsou v dnešní době možná trochu anachronismus, ale po té co jsem jiná zelená Sanya po šesti letech v šuplíku na jaře nabil a zjistil že jsou ve stavu, jako jsem je tam tenkrát dal momentálně nic jiného nechci. Sady si pájím na magnetickém přípravku, tuším že je z Megy, články se dají ještě sehnat, ale protože jsou jedovatý tak ne moc dobře. Sláva ekologii :evil: Aby šlo se sadou v letadle dobře manipulovat, udělal jsem na ní poutka. Ze spodu ploška na suchý zip je z kousku balzy, vše dokonale napatláno tavným lepidlem. V létě, i když se baterka víc ohřeje lepidlo drží.
Příloha:
baterka.jpg
baterka.jpg
[ 64.85 KB | Zobrazeno 73 krát ]


Hříbečkového 3M zipu stačí opravdu jen malý kousek, jinak baterku z letadla nevyndáte.

Hotovo, nastavíme výchylky a hurá do vzduchu :!: :)


Přílohy:
 Profil  
 


 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Exabot [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], Lark, mhotar, tpk


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz