Phantom 1 Antigravity Ed. (Air Ptaak One)


Pár různých postřehů s létáním s quadkoptérou DJI Phantom 1 v mé úpravě... Zkušenosti s létáním v Africe, úpravy a tuning toho skvělého nástroje pro letecké video, různé testy...

Autor
gardenroute
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)

Archives
- únor 2015
Motory Antigravity! MN2214 KV920
   pát 20.02.2015 19:00
Marco Polo lokátor - seznámení a minirecenze
   pát 06.02.2015 22:56

+ říjen 2014
+ září 2014
+ srpen 2014
+ květen 2014
+ leden 2014

Prohledat blogy


 [ 13 odpovědi ]  1, 2  Další

Pevný odkazNapsal: čtv 30.01.2014 22:14 
1 z 52 z 53 z 54 z 55 z 5
Expedice Go Africa 2013 - aneb jak Ptaak létal v Africe

Chtěl bych tady prezentovat pár výsledků z naší cesty po několika jihoafrických zemích v listopadu 2013, při naší mini expedici Go Africa 2013, na které jsem měl sebou i mou quadkoptéru DJI Phantom P1 pro natáčení leteckých záběrů. To znamená jak aspekty z létání s takovým specifickým létajícím strojem v takových zemích, jako Jižní Afrika, Zimbabwe, Botswana a Namibie, tak i nějaké zkušenosti kolem vlastní cesty.
3637
Postupně sem budu dávat zajímavé YouTube ukázky videa příp. i foto z těch pár letů Phantoma, které se mě podařilo v Africe realizovat, i vedle toho, že jsem vedle řízení hlavně fotil (cca 3.500 fotek v RAW). Čeká mě také stříhání desítek hodin HD videa, které jsme natočili ruční HD kamerou Canon, něco i z GoPro Hero 3 B.E., která, když nebyla na Ptaakovi, byla upevněna občas i na palubce v autě (tam kde to šlo).

Pár zajímavostí z létání a vůbec cestování se sofistikovanou špionážní quadkoptérou po celkem divoké Africe:
- s Ptaakem překročena celkem 10x různá státní hranice (CZ, Dubai, Jižní Afrika, Zimbabwe, Botswana, Namibie), procestoval celkem nějakých 28.000 km :!:
- 5x jsem ho musel ukazovat, přičemž jednou policejní důstojník utrousil cosi o "espionage equipment", ale nechal to být, několikrát důstojník svolal všechny okolo, aby se na to něco úžasného všichni přišli podívat
- přes hranice jsem s tím všude projel celkem v pohodě (přestože nám např. v Zimbabwe z toho hrozili poměrně velké nepříjemnosti), jen v Dubaji na letišti při cestě tam mě našli při scanu Ptaakova kufru (letadlo šlo se mnou vždy na palubu) pozapomenutý, v igelitu zabalený malinký imbus šroubováček pro připevnění GoPro kamery v Zenmuse gimbalu. Byl jsem upozorněn, že ho nesmím v letadle vyndávat, což je samozřejmě u Emirates paradox, neboť mají krásné kovové příbory s celkem ostrými noži (!)
- baterie (celkem 7x 2.200mAh pro Phantoma a 2x malá pro Dominátor videobrýle) jsem rozhodil mezi nás všechny (4 lidé). Na samostatné LiPo a LiOn baterky je nyní limit, dle FAA pravidel nemůže mít nyní jeden cestující více jak 2 samostatné přídavné LiPo baterie, je k tomu spousta různých výkladů, toto ale byla konkrétní pravidla Emirates,
- Phantom baterie mě na letištích 2x kontrolovali (k čemu že jsou ?), a to docela důkladně, stejně jako jiná zařízení (notebook, GPS logger, videobrýle, tablet, telefony atd.)
- létání bylo obdivováno nejen domorodým obyvatelstvem, ale i různými nahodilými cestovateli, turisty, je vidět, že multikoptéry nejsou obdivované jen v zemích 3. světa, vydatné to bylo obvykle na letištích při takřka povinném otevírání Ptaakova kufru, přičemž se vždy zcela paralyzovalo děni kolem scanovacích boxů, personál i turisté vždy čuměli jak zjara a zapomínali, proč tam vlastně jsou :D
- létání jsem velmi minimalizoval v Zimbabwe (hlavně brácha s diplomatic pasem měl docela obavy), tento policejní stát s diktátorem Robertem Mugabem není radno jakkoliv provokovat, mimochod. zrovna včera v noci v letadle jsem četl na ICE v BBC headlinech, že "představitelé zahraničních firem (od farem po výrobu oděvů), které do ledna zůstanou v ZIM (bez předání ZIM lidu) budou uvězněni (!)", Mugabe je mj. velký kamarád Kim-Čong-Ila apod. individuí, a ZIM má stále pozastavené Commonwealth členství a jsou pod řadou mezinárod. sankcí
- 1x jsem narazil na překážku "bezpečnostní obálky" Phantoma při letu za ujíždějícím autem, ze kterého jsem pilotoval přes FPV, překročil jsem svůj vlastní nastavený limit 1.500 m, letadlo se za letu zastavilo a dál pochopitelně nechtělo
- 1x jsem opět při letu za autem (viz zatím poslední videoklip na konci blogu), ze kterého jsem pilotoval, zcela přišel o ovládáni, nějaké rušení mě na shodilo RC řízení a FPV (brácha řídil dál !), Phantom sám přešel do FailSafe, nicméně za chvilku FPV naskočilo a s úžasem jsem viděl, jak Ptaak sám na chvilku přistál (ne na Home pozici), vzápětí opět sám odstartoval a uhání po cestě zpět a nereaguje na mé povely - uháněli jsme autem tedy také zpět (moji ženu jsme nechali vystrašenou na místě), a já viděl přes FPV jak Phantom podél cesty přeletěl nad kamarádem s HD kamerou (který zůstal po cestě pro natočení průletu), a za chvilku sám opět v klidu a s přehledem definitivně přistál na kraji cesty na Home pozici - naštěstí se to stalo v pustině pouště Kalahari v Namibii, kde projede nějaké auto cca za 1-2 hod.
- často jsem přistával do ruky, zejména tam, kde silný vítr či podmínky nedovolovaly běžné přistáni na zemi
- létal jsem v nadmořských výškách 0 - 1800 metrů nad mořem (vnitrozemí těchto zemí je v náhorních plošinách Highveld a Matabele), velmi prašno a písečno, mnohokráte naopak velké vlhko, vysoké teploty při létání se většinou pohybovaly kolem 30°-40°C, což docela dávalo zabrat bateriím (zcela nová sada 6x originál Phantom), a sem tam byly teplé i motory (Fish River Canyon v Namibii), kde byl velmi, velmi silný vítr a měl jsem strach, že to nedostanu zpět - bylo i slyšet, jak motory kvílejí v extrémní námaze
- spousta zajímavých a plánovaných míst zůstala ze vzduchu nenatočena, což mě dnes hodně mrzí, nicméně tomu většinou místní podmínky a hlavně čas nedopřávaly, náš cestovní plán byl strašně nabitý a dost se místně měnil, ono dát cca 7.500 km za necelé 4 týdny autem je dost velký masakr, měli jsme např. 2 velmi dlouhé přejezdy, jednou z delty Okavanga v Botswaně do Khorixas (Damaraland) v Namibii, což bylo 1.600 km za den, a na konci z Fish River Canynon v Namibii do Pretorie v S.A. cca 1500 km
- plány jsme museli hodně upravit a modifikovat po defektu (u heveru nebyla montpáka) v Namibii, a nakonec i po úplném odumření prvního auta, což nás zazdilo v poušti Namib na dlouhých asi 9 hodin
- ocenil jsem svůj předchozí tréning létání, zejména v silném větru, a např. i pilotování z jedoucího auta, což je dost mimořádný zážitek, a pro pilota s FPV brýlemi i dost nepříjemné (sem tam i na blinkání)
- mé výborné a oblíbené původní zalétané 9" CF jsem před odletem sundal, neboť jsem již neměl ani jednu náhradní (to bylo pravidlo pro odlet, 8kových mám dost). To mě nyní trochu mrzí, neboť s Ptaakem nebyl žádný pád, a ty mé původní 9kové CFka měly možná menší YAW drift než s těmi "africkými" CF 8kami, a hlavně také delší letový čas

Finální letová konfigurace pro expedici Go Africa 2013
3635
- DJI Phantom v mé vlastní antigravity! motor edici s výbornými motory Tiger MN2214-11 920KV Antigravity! (původní provedení s DJI unašeči)
- Phantom motherboard upgrade (integrované PMU v2 a GCU jednotky)
- 8" CF vrtule (eBay HonKong), profil kopie púvodního DJI profilu, s DJI zámkem na unašeči
- vlastnoručně postavená skládací podvozková platforma z karbonových trubek a Shapeways 3D plastových tisků dle Simensays Design s výložníkem pro FPV Tx
- 2-osý brushless gimbal DJI Zenmuse H3-2D
- HD kamera GP Hero3 Black Edition bez filtru a sluneční clony proti vrtulovým stínům (testováno před odletem, nakonec nepoužito pro problémy s gimbalem)
- FPV Tx videolink Boscam 5.8GHz, sada různých circul. polarizovaných antén
- FPV Rx videobrýle 5.8GHz Dominator s integrovaným The Black Sheep FPV přijímačem s Boscam frekvencemi a T.B.S. patch anténou (a také circul. polar. antény)
- FPV Rx záložní externí přijímač Boscam s kabeláží v kit úpravě pro upevnění na střechu jedoucího auta (pro záběry pilotované z auta za jízdy)
- DJI iOSD MKII bylo pro expedici z letadla odpojeno a vyjmuto - problém s CAN-bus Phantoma se nepodařilo bohužel do odjezdu vyřešit
- sada zcela nových 6x 2200 mAh LiPo Phantom baterii + 1 Phantom původní, 2x LiPo 1000 mAh baterie pro Dominator videobrýle
- celková letová AUW hmotnost s originál. Phantom baterii cca 1197 g
- letový čas bezpečně cca 5.5 - 6 minut, obvykle jsem přistával ještě před první výstrahou dle timeru
- vše bylo vždy absolutně podřízeno bezpečnosti nás samotných i letadla, létal jsem totiž v samých problémových podmínkách
- 2. úroveň ochrany baterii zcela vyřazena (resp. nastavena nesmysl. nízko) - opatření pro ochranu dražšího letadla za cenu baterie, až příliš často jsem létal např. nad hlubokými propastmi a kaňony, občas i nepřístupnými vodními či jinými plochami, často s divokou zvěří (krokodýli, hroši, sloni apod...), kam by bylo dost nebezpečné pro letadlo jít, resp. by to vůbec nešlo... Byl jsem v této souvislosti ochoten zničit raději baterii za cenu případné záchrany násobně dražšího multi-rotor modelu.

Letadlo bylo přepravováno v mém plastovém přepravním boxu Duratool (kopie Peli), které rozměry vyhovuje specif. pro palubní zavazadlo v letadle. Některé méně důležité příslušenství z bylo částečně přesunuto do zavazadel (abych se vešel do povolených 7 kg), zavazadla mohla mít velkorysých 30 kg/osoba, baterie jsem pro leteckou přepravu rozdělil (dle instrukcí z Emirates) mezi členy expedice (viz výše).
3121


Ztráty
O (nezálohované) videa z mého Samsung Galaxy S4 jsme bohužel přišli, když jsem tento "brand new" telefon utopil v tunách písku na Sossusvlei dunách v Namibii, telefon jsem používal hlavně na různé momentky a video dotáčky, když nebyla hlavní kamera v akci, např. kokpity malých letadel při našich letech nad deltou Okavanga.
No a také jsme přišli i o naše první auto, které (jak jsem reportoval přímo z pole) nám zdechlo uprostřed namibijské pouště ve 40°C vedrech. Nakonec nám ona jihoafrická půjčovna Bushlore přes noc, kdy jsme zaslouženě spinkali ve Swakopmund, přivezla z Windhoek novou, stejně vybavenou 4x4 Toyotu Hiace, která přeci jen byla trochu novějšího data.
Nakonec i cca 3 dny před koncem přestal zapisovat GPS logger, který celou dobu spolehlivě zapisoval naší trasu (mj. pro pozdější GEOtagování fotek), a který mj. sloužil i jako hlavní palubní bluetooth GPS přijímač pro naše navigace. Asi se mu zajedly extrémní podmínky.


Blyde River Canyon v Jižní Africe
Zde jsem letěl jen 1x, bylo to v Africe poprvé, na natočeni a létaní jsme měli max. 8-10 minut, lidi a personál se tam začali rojit a měli jsme trochu obavy. Není to dokonalé, spousta začátečnických chyb, byl ve výšce dost vítr, obrovská a majestátní superdíra a nervy dělaly své...
Je to 3. největší kaňon světa, formace Great Escarpmentu (Velké příkopové propadliny), gigantického zlomu krajiny, nacházejícími se v oblasti, kde náhorní plošina Highveldu padá téměř o 1000 metrů do tzv. Lowveldu před pobřežím indického oceánu v Mosambiku.
Je to něco naprosto úžasného, už jsem tam byl před 10 lety, ale celé to bylo v mracích, takže jsme nic tehdy neviděli. Tentokráte jsem to symbolicky zařadil na počátek expedice, předtím, než jsem přejeli do Zimbabwe, nemohli jsme si to nechat ujit (bylo to v podstatě po cestě), už i proto, ze naopak konec expedice byl plánován do 2. největšího kaňonu světa v Namibii.
Příloha:
Poznámka: Blyde River Canyon - vrcholové HDR panorama (S. Africa)
IMG_0301_IMG_0314 HDR.jpg
IMG_0301_IMG_0314 HDR.jpg
[ 124.33 KB | Zobrazeno 519 krát ]


Tady jsem na expedici Go Africa 2013 s Phantomem poprvé letěl, západ slunce, poradně vyklepaný, vystrašeny, bez domluvy s rangery (trosku divočina), čekali jsme jak těch pár turistů, čekajících na západ zmizne, přesto tam okounělo pár užaslých malých kluků.
3630
Natočeno z takového ostrova - vysoké věže (povrchový průřez asi 500x200m) - když jsem to viděl z výšky, bylo mě docela šoufl, a také potom co jsem přelétl přes převis a viděl tu 700metrovou propast :wink:

Jinak toto místo je známé jako "Three Rondavels" podle těch tří věží naproti, které vypadají jako tradiční africké rondavely - kulaté střechy obydlí...

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Národní park Gonarezhou v Zimbabwe (2. největší v ZIM), je úžasná rezervace na hranicích Zimbabwe a Mosambiku (my byli v samém severovýchodním cípu rezervace, viz mapa v linku). Nejsou tam žádní turisté, což je důsledkem jeho odlehlosti od civilizace, a zvířata jsou dost bojácná, což je naopak výsledek masakrů za války v Mosambiku a dnešních nájezdů mosambických pytláků. Příroda a krajina je ale ohromující.
3634
Bydleli jsme 2 noci (3 dny) v Chilo Gorge Safari Lodge v luxusních chatách nad řekou Save, a při jednom pozdním odpoledním safari s usměvavým rangerem Thomasem jsem mohl 1x vzlétnout, ne moc daleko (ani ne 100 metrů od nás byla hranice s Mosambikem, kde se zase válčí, a hóódně velká mokřina). Ne moc vysoko (odhadem ne níže než 30m a ne výše než 50m), takže dost omezující podmínky, ale Zimbabwe je dost složitá země, a nechtěl jsem to tam jinak moc ochotnému personálu dále nějak stěžovat.
3638
Druhý let byl na základě toho, že management lodge se dozvěděl o prvním letu přímo v parku, při společné večeři viděli hrubé video přímo z GoPro na mém Galaxy S4, a jejich nadšení si vynutilo ještě jeden časně ranní let těsně před naším odjezdem na Velké Zimbabwe.
Opět dost nervy, při obou letech blízko samá voda, v ní krokodýli a hroši, nebo dost neprostupná džungle... Start pokaždé zespod stromů, "perfektní! letové podmínky... Bohužel YAW vybočování udělalo opět své.

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Makgadikgadi Salt Pans N.P., to je veliký národní park uprostřed Botswany, jež se rozkládá v místech pravěkého vnitrozemského moře Lake Makgadikgadi, v době své existence před cca 3 mil. let velké přes 80.000 km² a přes 30 metrů hluboké, v pravěku větší než dnešní Švýcarsko. Pozůstatkem tohoto pravěkého vnitřního moře je vlastně i dnešní delta řeky Okavango, jež se tehdy do tohoto moře vlévala, a dnes se rozlévá do oblasti pouště Kalahari.

Botswanu jsme projížděli ze Zimbabwe cestou dál do Namibie, a hlavním cílem byla na několik dní delta řeky Okavango (další video), nicméně cestou z Viktoriiných vodopádů jsme se po vjezdu do Botswany nejdříve zastavili v městě Nata, resp. v pouštní oáze kempu Nata Lodge pod Mokolwane palmami. Tento kemp je vstupní branou do oblasti zmíněných solných pánví.
3623
Botswana je především zemí diamantů, ale také hovězího dobytka a turistů (v tomto pořadí), dost jsme si oddychli, když zmizely pravidelné a otravné Mugabeho policejní check-pointy v Zimbabwe, v Botswaně ale byly záhy vystřídány trochu přátelštějšími, ale o to méně kompromisními veterinárními kontrolami přímo na silnicích, kdy naše auto, jeho pneu a naše boty (ano, i ty v zavazadlech !) musely procházet pravidelnou a smradlavou desinfekcí. Několikrát jsme museli z auta komplet ven, a to vč. všech zavazadel vyskládaných takřka na silnici (!). Botswana si svou hovězí produkci velmi chrání.
A co že jsme to dostali k večeři v Nata Lodge ? Samozřejmě vynikající flákotu, asi 1/2 kg T-bone steak :D
3624
Do této oblasti jsem na pozdní odpoledne plánoval i FPV let, pilotovaný z jedoucího auta, nakonec jsem letěl celkem dvakrát, jednou to byl ten (opět) trochu adrenalinový let z jedoucího auta (to v Africe poprvé), a poté jsem krátce letěl nad vodou slaného jezera. Let nebylo kde nijak úředně povolit, u vstupu do národního parku byla jen taková jednoduchá osoba, která vydávala permity pro vstup, a vypadala tak, že jsme se neodvážili se jí na cokoliv kolem malého špionážního prostředku vůbec zeptat, to by bylo odsouzeno k nezdaru již od počátku. Přesto jsem natočil ze vzduchu stádo pakoní s "divokými krávami" a také hejno pelikánů na vodě. Avizovaní plameňáci byly evidentně někde jinde, ale ještě jsme je potkali dál.
Jak se začali objevovat turisté v expedičních "autobusech", honících zdejší západ slunce (pravda říci, zde skutečně magnificentní), tak jsme museli letadlo opět sbalit.
3625
Když jsem letěl za autem, ze kterého jsem Ptaaka pilotoval, došlo k zajímavému problému, na který jsem pozapomněl - po cca 1.5 km jsem "narazil" na bezpečnostní obálku Phantoma (maxim. vzdálenost), implementovanou nyní ve firmware Phantoma. Ptaak se najednou ve výšce zastavil, nechtěl dál, nejdříve podezření z výpadku ovládání a pak mě to došlo. 8O
Létání z auta je určitě zajímavá zkušenost, je ale potřeba při takovémto létání dát pořádný pozor na rezervy napájení, pokud by z nějakých důvodů došlo k FailSafe (což se mě mělo také stát!), letadlo se Vám vydá podél silnice nazpět k místu startu, na což nemusí již stačit baterie, koptéra přistane např. na cestě, což může být fatální při větším provozu na ní. Druhá možnost je stálá aktualizace HomePointu za letu, na což obvykle není čas, resp. si na to nikdo nevzpomene :wink:

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Delta Okavanga to je největší a velmi unikátní vnitrozemská říční delta uprostřed Botswany, rozlévající se do naprosto unikátního ekosystému o rozloze přes 15.000 km². Kdysi zde řeka Okavango ústila do obrovského jezera Lake Makgadikgadi, které časem zaniklo a změnilo se především v poušť Kalahari. Dnes se tento významný botswanský národní park skládá z tisíců ramen, ostrůvků, bažin a jezer, plného africké flóry a fauny. Žijí zde všichni známí představitelé typické jižní Afriky, zejména sloni, hroši, hyeny, lvi, žirafy, krokodýli atd... Zajímavostí je to, že voda v Okavangu je zde tak čistá, že je všude v deltě oficiálně označována za pitnou (!).

My jsme mířili do Gunn's Camp v Moremi Game Reserve, přímo proti legendárnímu Chiefs Island. Tato soukromá "luxury - vintage" lodge v koloniálním stylu je jedna z posledních tohoto typu v oblasti, umístěna pod palmami a africkými ebenovníky, bez oplocení a jiné ochrany, pro své návštěvníky stále v přímém kontaktu se zvuky a divy okolní divočiny, a samozřejmě i všemi zvířaty.

Protože se kemp nachází přímo uprostřed delty Okavanga a nevedou sem žádné silnice, má vlastní "air-strip", což je provizorní prašná přistávací dráha uprostřed buše. Své hosty (pro 12 lidí - 6 bungalovů) lodge přepravuje malými letadly typu Cessna z letiště v Maun, cca 100 km daleko, kde jsme na 3 dny zanechali naše auto a většinu zavazadel - sebou jsme brali jen to nejnutnější, všechno ostatní nám kemp nabízel ve svém vybavení. A samozřejmě s námi letěl i můj Air Ptaak One :D

Po asi 40 minutovém letu jsme docela dramaticky přistáli na zmíněném air stripu, personál nás uvítal společným zpěvem a studeným welcome drinkem, a byli jsme ubytováni. To jsme ale zažili docela šok, nejdříve, když personál, nesoucí napřed naše zavazadla do bungalovu, z ničeho nic upustil všechny naše věci těsně před chatou, a s křikem utíkal proti nám pryč. Náš ranger přikázal STOP, a jen jsme čuměli, jak kolem vchodu do našeho bungalovu brousí slon 8O (!). Taková tam je realita...
3626
A ten další šok? Do té doby jsem bydleli již v řadě perfektních lodge, ale luxus a špičkové vybavení (24 hod./denně elektrika a teplá voda, bazén, ráno před společnou snídaní osobní budíček a donáška teplé kávy a a čaje až do bungalovu, nonstop zdarma přístupný bohatě zásobený bar s čímkoliv na co si vzpomenete atd.) v takové divočině nám opravdu vyrazilo dech, Ti co viděli mou fotogalerii (kdo má zájem, pošlu link na SZ), asi ví proč, jen pro ukázku interiér a také ten slon, co se nám pořád potuloval kolem chaty.
3627
Zajímavost (i v Africe jako takové), chaty nejsou zamykací (přestože mají i trezor na cennosti), i kdyby zde někdo něco ukradl, nemá s tím kam utéci, je celkem jasné proč ? :mrgreen:
3628
Program pobytu v deltě Okavanga jsme měli na 3 dny a 2 noci, na celou dobu od brzkého rána (budíček 4:30!) až do večera (do postele před půlnocí) jsme měli od rangerů pečlivě připravené a naplánované aktivity, které jsme samozřejmě mohli dle našeho přání zcela volně modifikovat (výlety na motor. člunech po kanálech, pěší safari po ostrově je s rangerem beze zbraně, výlety po kanálech na moccoro - domorodých kánoích atd.). To samozřejmě obsahovaly i přátelské společné snídaně, obědy a večeře v koloniálním stylu, naštěstí bez požadavku na nějaký "dress code" :D
3629
Po jednom takovém pěším (asi 10 km) ranním safari, které končilo návratem na oběd, jsme se s rangery domluvili na létání s Ptaakem v oblasti lodge. To vypadá na první pohled jednoduše do té chvíle, než si uvědomíte, že všude okolo jsou bažiny, jezera a kanály Okavanga, a to i když bylo docela sucho a málo vody. K tomu (doslova, uvidíte na videu) stálé "obklíčení slony", všude hroši a krokodýli. Takže přistání možné opět jen v místě startu, bez možnosti myslet na nějaké případné nouzové... To při teplotě cca 40°C (velmi silné stoupavé proudy - větroňáře by to asi potěšilo), kolem neznámé prostředí, za zády zbytek hostů (mimo nás čtyř naštěstí jen dalších 6) a personál lodge, který mohl v tu chvíli vyběhnout od své práce. :wink: A všichni měli velká očekávání. Naštěstí byla za všeobecného jásotu a potlesku překonána, a mohl jsem letět tentokráte vícekrát, ačkoliv Dominátory stále putovaly od jednoho k druhému. Takže skutečný FPV let byl jen jeden, a musel jsem si opět rychle vzpomenout, jak se létá na LOS :(

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Go Africa 2013 - Gravel Roads, Moonland (poušť Kalahari a Namib, Namibie)
Pro cestování v Namibii je naprosto nezbytné mít dobré a spolehlivé 4x4 auto. To jsme samozřejmě měli od začátku naší cesty, a projeli jsme s ním dosud část Jižní Afriky, Zimbabwe a Botswanu. Namibie a její "štěrkové silnice" jsou naprostý fenomén, a to dost ojedinělý. Je zde sice cca 5.000 km asfaltových silnic, ale protože má celá Namibie rozlohu skoro 900.000 km², je to nějak málo. Ano, neboť většina silnic (cca 40.000 km!) zde jsou tzv. "Gravel Roads", tzn. štěrkové, šotolinové a písečné, z nichž mnoho řešených jako hlavní tahy, velmi široké, rovné a velkorysé. Místy širší, než naše dálniční tělesa, ale není tomu tak vždy.
3672
Tyto "gravel roads" silnice jsou všude stále udržované a kontrolované, samozřejmě pokud se jedná o tahy, kde je alespoň nějaký provoz. To je taky zajímavé, stálá údržba je prováděna gradery, jejichž posádka/obsluha jsou samostatní živnostníci, kteří se svým graderem kočují po celém udržovaném úseku, a to s celou svou rodinou, v přívěsu zavěšeném za graderem. Za ním bývá ještě připojena maringotka s dílnou a na konci bývá i cisterna s vodou. Takže potkat takový vláček při jeho přesunu není až tak neobvyklé. Na těchto silnicích se dá jezdit velmi, velmi rychle, není neobvyklé, když se zde jezdí na takovém povrchu až 160 km/h (!). To už je ale dost nebezpečné, na takovém povrchu lze snadno dostat smyk, a dost často je cesta nepříjemně zvlněná právě od rychlé jízdy jiných aut.
3679
Až malé výjimky jsme celou Namibii projeli právě po gravel roads, takže jsme si tohoto fenoménu užili až až. A to včetně jednoho ranního smyku ještě za tmy (cestou na duny do Národního parku Sossuvlei), kdy jsme všichni asi již počítali s fatálním koncem, a kdy nás před převrácením zachránila asi paradoxně dost velká rychlost a právě velmi široká šotolinová silnice, takže jsme nečekanou a dlouhou zatáčku projeli táhlým smykem, možná ve 150 km/h (!). Myslím, že tady jsme se podruhé narodili. Potřetí jsme se narodili, když jeden z nás podlehl mikrospánku (NIKDY předtím se mě to nestalo) ve chvíli, když jsem myslel na to, že bych měl zastavit a nechat se vystřídat. Najednou jsem stál v místě, kde vyhlazená šotolina hladce přecházela do okolní krajiny, bez následků a všichni okolo křičeli co se děje... Hrozná zkušenost 8O
3675
V totální pustině Kalahari jsme také píchli, hever jsem našli (rezervy jsem měli 2), ale montpáku k heveru jsem bohužel nenašli, takže jsem pak skoro hodinu zvedali 2 tunové auto malým šroubovákem (myslím, že je vidět na fotce), zastrčeným do heveru. Bylo to kousek za místem, kde na videu z Phantoma natáčím naše auto ze vzduchu opět za jízdy.
3673
Tady se stala hodně zvláštní věc s Phantomem (detailně i s videem popsaná na konci tohoto blogu), dosud nijak nevysvětlená - krátce po tom záběru (na videu níže) v dálce odjíždějícího auta, z něhož jsem pilotoval, mě Phantom přestal poslouchat, a já jen přes FPV viděl co vyvádí. Začal se sám vracet ve směru příletu, ale najednou přeletěl na druhou stranu cesty a na pár vteřin sám přistál (!). Ale aniž by úplně vypnul motory se opět vznesl, a nyní již bylo vidět, že provádí klasický RTH a letí zpět k místu startu, což bylo na té cestě (!). Zatím jsme se za ním rychle začali vracet a já jen v Dominátorech sledoval, jak ukázněně sedá na straně silnice a hezky čeká jako kachna, až ho něco přejede. Dobře to dopadlo - je to celé natočené, pokud by byl zájem, mohu to upnout taky na Y.T.
3678
A den na to nám při cestě na pobřeží Atlantiku v poušti Namib naše Toyota umřela definitivně, totálně se rozsypala převodovka, vystříkal olej z levé zadní polonápravy, deformované válečky z nějakého ložiska se za autem v písku válely ještě asi 60 metrů. Uvízli jsme na cca 8-9 hodin ve 40°C vedru (11:00 dopoledne). Naštěstí jsme měli náš palubní cooler plný rumu ze Zimbabwe, piva z Botswany, spoustu ledu a dokonce i limetky :mrgreen: Takže do večera, než pro nás z 300 km dalekého Swakopmundu u Atlantiku přijela odtahovka, jsme se docela slušně všichni zmazali, a na Kubě zcela jistě konečně oslavili dlouho očekávanou svobodu :D .
3677
Ale již k videu - je to takový sestřih právě z cesty po namibijských "gravel roads" pustinou, pouští a i docela zajímavými místy, jako je tzv. Moon Landscape nedaleko Walwis Bay, kde to skutečně vypadá jako krajina na nějaké jiné planetě.
3680
Je to zcela pustá, zvlněná, skalnatá poušť, která byla vytvořena v údolí řeky Swakop. Dojem neuvěřitelný, tady jsem si musel zalétat, ačkoliv nám to nakonec trochu pokazil autobus plný turistů... Enjoy It !
3681

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, kritika vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Go Africa 2013 - Duny v Sossusvlei (poušť Namib, Namibie)
Létání v dunách - předposlední etapa před závěrem našeho afrického dobrodružství mířila do nitra nejstarší pouště světa, 80 milionů let starého Namibu. Tato rudá poušť je přes 2.000 km dlouhý pás podél namibijského pobřeží Atlantiku od hranic s Angolou na severu, až k ústí řeky Orange na jihu, široká mezi 100-150 km. Nacházejí se zde největší písečné duny světa, a na některé z nich se dá vyšplhat. My jsme z našeho dočasného útočiště Namib Desert Lodge, situované přímo pod prastarými zkaměnělými obřími dunami zamířili do jihovýchodní části Namibu, do národního parku Namib-Naukluft, do oblasti nazvané Sossuvlei. Toto místo je přístupné pouze pro 4WD auta, obyčejná osobní či SUV auta tady neuspějí.
3722
Vstávali jsme hodně, hodně brzy, a ještě za tmy se snídaní v papírovém sáčku, jsme se vydali k bráně národního parku u Sesriem, který se otevírá před východem slunce. To znamenalo cca 60 km noční pouští, kterou se kolem nás zběsile hnala řada dalších 4WD aut, všichni chtějí mít co nejlepší postavení ve frontě před branou parku. Při tomto přesunu jsme zažili už jednou dříve zmíněný smyk, kdy jsme měli podruhé (po mé předchozí mikrospánkové příhodě) při této cestě velké štěstí. Od brány to je ještě cca dalších 66 km pouštní šotolinou a pískem, která definitivně končí v magickém místě zvaném Deadvlei, pod nejslavnějšími dunami pouště Namib.
3723
Po vjezdu do národní parku Namib-Naukluft jsme se na chvíli zastavili u nejvyšší člověkem dostupné duny v této oblasti Dune 45, a jejíž jméno je jednodušše odvozeno od kilometráže od vstupu do parku. Duna je kolem 280 m vysoká, její výška se každý rok ale mění, neboť neustále vlivem větru driftuje. Na příkrém 45°svahu je již vidět jako řada perliček stoupajících cestovatelů, dychtících po vrcholu při východu slunce.
3724
Nicméně my se zde příliš nezdržíme, spěcháme až na konec Sossuvlei, do údolí Deadvlei. To je naprosto fascinující místo mezi červenooranžovými obřími dunami, z nichž Big Daddy je se svými 350-380 metry vůbec nejvyšší dunou světa, a naproti je duna Big Mama, kterou jsme chtěli zdolat. Pánev pod dunami je pokrytá místy oslnivě bílým pískem bohatým na soli, kdysi tudy protékala říčka Tsauchab, a voda po dešti zde již řadu let nebyla vidět. Překvapivě se zde nachází spousta stromů, keřů, trav a jiné vegetace.
3725
Při pokračujícím východu slunce jsme se vydali pískem na pomyslný vrchol této etapy, na vrchol duny Big Mama. Cesta je nesnadná, nahoru se leze po hřebenu duny, širokém možná 20-30 cm (!), většinou stylem 2 kroky vpřed, 1 krok zpět, boty se boří, máme je plné písku. Teplota se s přibývajícím sluncem zvedá, manželka cca v jedné třetině prohlásí, že dál nemůže, výška a sklon duny ji začínají děsit. Nakonec jdeme v začínajícím vedru dál, a po nějaké době jsme nahoře, slunce už začalo pražit naplno, a máme toho docela dost. Výhled a zážizek je ale naprosto neuvěřitelný, vidíme celé údolí, vidíme i naproti pod gigantickou dunou Big Daddy bizarní solnou pánev Deadvlei se zkamenělými akáciemi, kam jsme měli též zamířeno.
3726
Bohužel jsem při sbíhání duny (jinak to nejde, po jejím hřebenu to dolů moc nejde) na tomto místě přišel o skoro nový Samsung Galaxy S4, výletl mě z náprsní kapsy košile, možná 1.5 metru přede mnou a v písku zmizel jako v oceánu vody. Ve 4 lidech jsme ho tam s klacky hodinu hledali, nic nepomohlo, GSM signál v tomto místě samozřejmě není, ani přes Bluetooth jsme ho nenašli. Možná ho tam někdo za nějaké desetitisíce či miliony let najde zkamenělý. Přesto jsem v sobě ještě našel sílu (hlavně psychickou) dole vytáhnout Ptaaka, a udělat jeden přelet nad celým údolím, předtím, než jsem se vydali do mrtvé pánve Deadvlei, a definitivně se umrtvit i fyzicky, pak bych to již nedal, těšil jsem se již jen na nějaké studené točené .
Výsledek můžete vidět níže, omlouváme se strohost, opravdu jsem nebyl po ztrátě cca 18 tis. Kč v náladě na nic...
Při cestě zpět dolů k našemu autu se před námi z ničeho nic a odnikud možná 5 metrů před námi zjevil osamělý pouštní šakal čabrakový, bylo to pro mě po té ztrátě drahého hardware takové nečekané a bláznivé zjevení, nad jehož smyslem jsem potom ještě dlouho přemýšlel. Vypadal, jako by si s námi chtěl o něčem popovídat... 8O
3727

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, kritika vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
-----------------------------------------
Příště již naposledy - Fish River Canyon (2. největší kaňon světa), Namibia (uvidíte brzy...)



Go Africa 2013 - Na okraji věčnosti - Fish River Canyon, Namibie
Závěrečné africké létání s mým Ptaakem mě čekalo na konci namibijské části naší expedice, před tím, než jsme se vydali na cca 1.500 km dlouhý nonstop přejezd do Pretorie v provincii Gauteng v jižní Africe. Jak už jsem předeslal, start i cíl naší cesty měly být oba na dvou z největších světových kaňonů. Ten první v Jižní Africe jste již viděli, finále nás čekalo na Fish River Canyonu, druhém největším na této planetě. Už jen cesta ke kaňonu je poměrně obtížná záležitost, kaňon se nachází ve zcela odlehlé pouštní oblasti jižní Namibie, bez uzardění na konci světa. Jen z poslední odbočky té běžné namibijské "gravel road" to bylo ještě cca 70 km tak šílenou cestou, že místy spíše připomínala vyschlé a kamenité koryto nějakého potoka, velmi často z ničeho nic uzavřené farmářskou branou. Tu bylo potřeba otevřít, projet a za sebou opět zavřít. Cesta na foto je ta "dálničního" typu :D
3778
Po cestě (ještě té "gravel road") jsme několikrát zabloudili (mapy a GPS k ničemu), skoro na konci dokonce tak, že jsme jeli dobře, a těsně (opravdu velmi, možná 100 metrů !) před správnou odbočkou jsme se otočili, a vraceli se zpět na jinou křižovatku, což nás ve výsledku stálo asi 150 km zajížďky a mnoho hodin času. V namibijských poměrech to ovšem nic neznamenalo, ale příjezd ke kaňonu byl opravdu až před západem slunce.
3773
My jsme ke kaňonu přijeli na jedno z opravdu neuvěřitelných míst, mající v podtitulu slogan "On the Edge of Eternity". Představte si, že se vyhoupnete z pouštní pláně, kde pořád nic nevidíte, místy spíše tušíte, občas zahlédnete nějakou velkou průrvu do země, přejedete přes najednou jako z divného filmu působícího pouštní airstrip (patřící k lodge), a najednou se ocitnete před opravdu super dírou. S manželkou a synem jsme před 16 lety projeli mj. i Grand Canyon ve Státech, je to plně srovnatelné. Není sice tak hluboký, dno bývá "jen" kolem 500-600 metr hluboko, ale z jeho gigantických rozměrů (přes 160 km dlouhý a široký bývá i 20-30 km) se Vám opravdu zatají dech. Kaňon je asi 550 miliónů let starý, a vznikl jako následek pohybů zemské kůry, a později i eroze řeky Fish River, po níž je pojmenován.
Je to absolutně opuštěné a vzdálené místo, takřka bez turistů, s několika lodge pro ubytování, bez civilizace, teploty v létě dosahují 48°C ve dne, 30°C v noci. Přesto je to přísně kontrolované území, a vstup do něj je pouze na zvláštní permit.
3776
A teď přijde ta pecka, přímo na jeho kraji, a tím myslím skutečně několik (!) metrů od cca 80 m kolmého srázu, který dále přechází v méně kolmý další svah padající až do nějakých 300-400 metrů je postavena šňůrka nádherných bungalovů a hlavní budova celé Fish River Lodge s bazénem. Výhled přepychový, vpravo západ slunce, vlevo východ slunce, dole superdíra.
3777
Jen škoda, že jsme neměli více času, druhý den ráno jsme již museli frčet velmi dlouhou etapu domů do Pretorie, a tak nás v tomto kontextu hodně, hodně zamrzelo, když nám manager lodge při ubytování sdělil, že máme kompletně placené a rezervované 2 noci místo jedné (!), to včetně snídaní, večeří a aktivit kolem kaňonu. To dost zabolelo, ani ne tak kvůli těm penězům (žádná refundace), ale dílem proto, že místo je opravdu neuvěřitelné, dílem proto, že rezervace jsme dělali 3/4 roku dopředu, a dílem i kvůli té odlehlosti, s nadsázkou je cesta na Měsíc asi jednodušší...
3774
A tak jsme po celodenních útrapách hupli do bazénu, drinkem a pivem popřáli svobodu Kubě, fotili, natáčeli a nakonec i 2x zalétali s Ptaakem. Místo je tak odlehlé, že zde není elektřina (lodge má vlastní generátor), žádné mobilní, ani normální telefonní spojení. Kupodivu elektřina běžela ještě dlouho po společné večeři s domorodými tanci, skoro do půlnoci, a velmi pomalu se dalo připojit i k Internetu - lodge má Inmarsat satelitní konektivitu pro data, a pro telefon a fax na recepci. V té souvislosti byla pecka, když v obchodě se suvenýry akceptovali i plastik :D
3775
Z tohoto místa na "okraji věčnosti" jsme opravdu odjížděli velmi neradi, snad Vám to těch pár obrázků a hlavně let Ptaaka trochu přiblíží. Enjoy It!

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, kritika vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
-----------------------------------------
A příště ? Tak snad opět s nějakým Ptaakem, plány se již spřádají... :D



Dodatky a remake
Tady pod čarou bych ještě přidal pár věcí, které se nevešly do vlastního povídání o létání v Africe, možná sem dám i odkazy na jednotlivé epizody z naší expedice, které jsou nyní v postprodukci a ve kterých se samozřejmě objeví i záběry z létání již zveřejněných, předpokládám, ale že to bude ve větší obrazové kvalitě (na ty letecké klípky nebyl moc bohužel čas).
V tuto dobu mám k zveřejnění 2 další klipy (viz dále), jeden je právě remake mého druhého letu v Zimbabwe, který jsou dělal pro naše přátele rangery, a poté klip z Namíbie, kdy se Ptaak choval velice, velice podivně...



Chilo Gorge Safari Lodge
Trochu to odlehčím
, kamarádi rangeři z Chilo Gorge Safari Lodge v národním parku Gonarezhou (Zimbabwe) mě poprosili o remake mého původního klipu z této oblasti (viz nahoře), který jsem dělal někdy v prosinci s nějakými dalšími záběry přímo z rezervace Gonarezhou, a bohužel i s pár nechtěnými chybami. Tento klip je tedy pouze z brzkého ranního letu přímo nad lodge, umístěné v džungli na útesu nad řekou Save, plné krokodýlů a hrochů, přímo proti národnímu parku Gonarezhou.
Rangeři to chtěli pro jejich Facebook profil, svou propagaci a hlavně i pro nově chystaný web (který se nyní dokončuje), takže jsem jim to za úsměv trochu přestříhal, použil lepší barevné korekce, trochu to urovnal a dal lepší muziku. Bohužel se asi zde nejvíce projevuje chyba kalibrace horizontu u gimbalu Zenmuse H2-3D, začínám mít podezření, že to byl důsledek neprovedení pokročilé IMU kalibrace na místě před prvním letem po cca 12.000 km cesty z Česka. Po příletu do Pretorie v Jižní Africe jsem udělal pouze běžnou zkrácenou kalibraci, což asi nestačilo.
Zdůrazňuji, že to byl zcela nekomerční projekt.

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, kritika vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Bizarní chování Phantoma v Namibii
Ve videklipu Gravel Roads, Moonland (poušť Kalahari a Namib), respektive k poznámce k němu, jsem se zmínil, že při jehož natáčení došlo ke zvláštní příhodě s Phantomem v pustině Kalahari v Namibii.
Tehdy jsem se zmínil, že při pilotování Ptaaka z jedoucího auta, kdy jsme natáčeli náš průjezd pouští Kalahari (já z jedoucího auta skrze FPV letadla, a kolega kameraman Jirka zůstal na silnici s ruční HD kamerou), mě Phantom najednou asi po 800 metrech jízdy Phantom zcela přestal poslouchat ovládání (přešel do FailSafe), a já již jen přes přes FPV na dálku viděl, co se bizarního děje.
Phantom přešel sám od sebe do Return to Home režimu, a začal se z ničeho nic vracet ve směru příletu, najednou ale přeletěl na druhou stranu cesty, a na pár vteřin tam mezi kameny sám přistál (!). Ale aniž by úplně vypnul motory, se za chvilku opět vznesl, otočil se nosem ve směru Home pozice, a nyní již bylo vidět, že provádí klasický RTH a letí zpět k místu startu, což bylo na té cestě (!).
Zatím jsme se za ním s bráchou rychle začali autem vracet (Maruška s nelibostí zůstala na místě osamocena, s tím, co kdyby si to Ptaak zase rozmyslel :!: ) a já po cestě jen v Dominátorech sledoval, jak ukázněně sedá na straně silnice, a jako kachna hezky čeká, až ho něco přejede.
Upozorňuji, že mě začal poslouchat až v místě přeletu kolegy u cesty, kdy zareagoval na změnu náklonu kamery, řízení jsem ale zpět nepřevzal (to je vidět i na videu), chtěl jsem vidět co provede dál...

Dobře to ale dopadlo, dodnes mě to ale nedá občas spát. Trochu mě to vyděsilo, nutno dodat ale, že jsem se tam ještě potom párkrát pokoušel nasimulovat zopakování oné zvláštní situace, ale ani za mák se mě již nepodařilo nic jiného, než standardní RTH, bez toho podivného samovolného přistání a startu...(že by záblesk nějaké vlastní inteligence 8O ).

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, kritika vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Videodokument z celé cesty
A pokud někoho zajímá celá naše cesta, zpracováváme mnohadílný dokument o celém našem africkém dobrodružství, ve kterém jsou záběry i z dalších kamer, nejen tedy to výše uvedené létání s Phantomem po cestě.
Jednotlivé epizody dokumentu postupně zveřejňuji na mém YouTube kanále Expedition Go Africa 2013 - Documentary Series, extra k tomu vytvořenému, tak jak se je daří postupně stříhat. Jednotlivé epizody mapují celou naší cestu, a to vč. létání s Phantomem.


Oficiální fotogalerie
Výběr fotografií z celé expedice naleznete na mé oficiální fotogalerii nově na Zonerámě.


Přílohy:

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Naposledy upravil gardenroute dne pát 03.10.2014 18:07, celkově upraveno 17
 Profil  
 


Komentáře
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Nacelnik
 Předmět příspěvku: RE: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: sob 01.02.2014 12:27 
Offline
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19.12.2007 0:00
Příspěvky: 311
Bydliště: Jelivářov
Blog: Zobrazit blog (0)
Ahoj, díky moc za kásné čtení! Nepřestávej doplňovat a psát :-)))

Jedním slovem nádhera!
N.

_________________
Myslím, tedy jsem


Nahoru
 Profil  
 
gardenroute
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: pát 07.02.2014 23:42 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)
Aktualizováno - přidána 1. část Namibie...

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil  
 
Václav Procházka
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: sob 08.02.2014 10:51 
Offline
Mazák
Mazák

Registrován: pon 30.09.2013 18:55
Příspěvky: 704
Blog: Zobrazit blog (0)
Petře pěkné :-)


Nahoru
 Profil  
 
gardenroute
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: ned 09.02.2014 15:17 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)
Chlapi, moc si toho vážím, děkuji!

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil  
 
gardenroute
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: pon 03.03.2014 15:01 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)
Aktualizace v hlavním příspěvku, přidáno video "Duny v Sossusvlei (poušť Namib, Namibie)"

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil  
 
gardenroute
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: čtv 06.03.2014 20:57 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)
Aktualizace v hlavním příspěvku, přidáno video "Na okraji věčnosti - Fish River Canyon, Namibie"

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil  
 
Honza Kucera
 Předmět příspěvku: RE: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: sob 08.03.2014 2:49 
Offline
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01.09.2009 23:00
Příspěvky: 152
Bydliště: Bystřice nad Pernštejnem
Blog: Zobrazit blog (0)
Ahoj Petře. Tak jsem se dostal i k tomuto vláknu, kde je všechno po kupě a musím říci, že tedy smekám. Ty videa i fotky jsou úžasné! :) Máš velkou odvahu. Ono je i u nás v ČR kolikrát dost riskantní, létat nad různými propastmi apod., ale vzít to až do Afriky, to už chce odvážného ducha :) Jsem rád, že díky tobě mohli vzniknout tak krásné a úchvatné záběry, nad kterými jen člověk s údivem sedí a tiše závidí. Záběry (jak už tu na foru jeden člověk napsal), které jako by vypadly přímo z "National Geographic". Navíc se mi líbí i modifikace a pečlivost, s jakou jsi upravil svého Phantoma, stejně tak i přístup k bezpečnému létání. Přeji hodně zdaru při dalších letech a pokud plánuješ v budoucnu, zase zamířit za hranice naší republiky, budu se opět těšit na kvalitní podívanou! :wink:

Honza


Nahoru
 Profil  
 
gardenroute
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: sob 08.03.2014 11:55 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23.04.2013 17:00
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Blog: Zobrazit blog (10)
Moc děkuji Honzo, plán na další cesty jsou, uvidíme :-)

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil  
 
Tomin
 Předmět příspěvku: RE: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: pát 18.04.2014 14:07 
Offline
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: pon 15.07.2013 8:19
Příspěvky: 48
Bydliště: Olomouc
Blog: Zobrazit blog (0)
Nádhera :-) Hodně zajímavý počtení :)


Nahoru
 Profil  
 
Fansox
 Předmět příspěvku: Re: Expedice Go Africa 2013
Pevný odkazNapsal: úte 22.04.2014 22:58 
Offline
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: úte 22.04.2014 13:00
Příspěvky: 22
Blog: Zobrazit blog (0)
Chcel som od autora tohto článku pár rád pri kúpe Phantoma2 a doporučil ma na jeho blog - kde nakoniec napísal "dej vědět". Tak tu ti zanechám svoj názor :
Keď som to začal čítať išiel som si pre pukance a netrpezlivo čakal na prvé video. Keď k tomu došlo, hneď som napojil notebook na domáce kino (videoprojekciu - na plátno) a rodina somnou pozerala tieto neskutočné zábery (samozrejme 1080p a s tou hudbou úžas) ...
Nakoľko je 00:00 a zajtra vstávam tak som si druhú polovicu článku nechal na zajtra a veľmi sa teším !
Rád cestujem po svete a rozhodne chcem niečo takéto precestovať lebo to musí byť niečo neskutočné ...
Tvoje natáčanie ma veľmi nabudilo na P2, určite ti napíšem ešte SZ a ďakujem za ten čas kde som sa od teba dozvedel veľa vecí !!!


Nahoru
 Profil  
 

 [ 13 odpovědi ]  1, 2  Další

 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bildy, Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], prop, Seznam.cz [Bot]


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz