Pár základních rad pro začínající piloty Phantom 1 a 2- vždy létej na bezpečném místě bez přítomnosti cizích lidí, nikdy nelétej na domy, jedoucími auty či vlaky, nelétej v blízkosti vysokonapěťových linek- před vlastním (prvním) letem si dobře prostuduj manuál, možné nejasnosti raději konzultuj s prodejcem či na odborném fóru, nauč se dobře význam LED sekvencí na Phantomovi
- před prvním letem nezapomeň Phantom připojit k PC, aktualizovat firmware na poslední verzi, a provést
pokročilou kalibraci IMU (rozšířenou), nezapomeň rovněž na obnovení parametrů konfigurace (nejlépe ze souboru - download na DJI), a kalibraci TX, pokud již nejsi zkušeným pilot,
neaktivuj IOC rozšířené letové režimy (!), na 3. pozici přepínače letových režimů (GPS ATTi, ATTi) si namapuj funkci FailSafe (FS)
- před vlastním letem dobře nabij baterii a zkontroluj bezpečné uchycení vrtulí, a upevnění užitečného nákladu
- vždy nejdříve zapni RC vysílačku, poté teprve připoj (zapni) baterii ve Phantomovi, zkontroluj si pozice obou přepínačů, IOC přepínač na Off, přepínač letového režimu (stabilizace) na GPS ATTi či ATTi
- po zapnutí je dobré (při přesunu či delším nelétání) provést
kalibraci kompasu (tzv. taneček), poté odpoj a znovu připoj baterii
- před vlastním startem vždy vyčkej na řádný zápis GPS vzletové pozice (v režimech GPS ATTI a ATTi), indikovaný dlouhou zelenou sekvencí, nikdy nestartuj s méně než 6 zachyceným satelity (je vidět v iOSD, pokud je instalováno, nebo LED sekvencí)
- po odarmování motorů drž plyn na střední poloze (pokud Tvá Tx nemá centrování plynu) a jemně přidej, koptéra se sama zvedne v semiautomatickém startu s perfektní stabilitou, poté leť
- v případě problému s ovládáním (Phantom přestane poslouchat, nebo se chová podivně), vždy rychle a bez paniky zkontroluj stav obou přepínačů (IOC na Off, letový režim GPS ATTi nebo ATTi), pokud letadlo přesto neposlouchá přepni letový režim (z GPS ATTi nebo ATTi) na zcela spodní polohu (pokud zde máš namapovanou funkci FS), a nebo okamžitě vypni vysílačku - model přejde do režimu FailSafe, dle konfigurace buď sám přistane na místě, nebo se vrátí na uloženou vzletovou pozici (Home Position)
- nikdy nepoužívej nafouklé, či jinak poškozené LiPo baterie, pravidelně je kontroluj, ideálně si veď evidenci (např. pomocí SW "
RC Log" pro Android platformy, pravidelně kontroluj stav baterií v Tx (záložní baterie)
- při létání s gimbalem Zenmuse H3-xD nezapomeň vždy zapnout GoPro kameru, v opačném případě má kamera tendenci se dobíjet z palubní sítě, kameru měj vždy dobře nabitou
- při létání přes FPV (zejména s videobrýlemi) vždy létej za přítomnosti pomocného spottera, který bude stále kontrolovat okolí Tvého letadla, nikdy nelétej zcela mimo dohled
- pro klidný let s maximální letovou dobou doporučuji pečlivě vyvážit všechny vrtule, a to jak na listech, tak i u náboje vrtule - jakékoliv rozvážení vrtule způsobí nejen vibrace a následně jello efekt ve videu, tak samozřejmě zvyšuje spotřebu baterií a zkrácení letové doby. Samozřejmě vibrace škodí celému letadlu, zejména citlivé elektronice a letovým senzorům
- není špatné si své lety evidovat, tím mohu sledovat provozní hodiny motorů, baterií, zaznamenávat si podmínky létání atd., dobrý software pro Android i iOS je např.
Phantom Helper