Nějaké nestandardní úpravy mého Ptaaka (USB mod pro NAZA a iOSD Mark II, uchycení FPV Tx a Marco Polo Tx/Rx, centrování plynu na Tx první generace, Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPo)Phantom 1 - Big Battery Door Upgrade a 2.800mAh LiPoPro můj P1 (The Original) již nějakou dobu hledám další řešení pro prodloužení standardního letového času, takže po úspěšném nasazení DJI 9443 vrtulí, které mě "protáhly" můj letový čas až někam na 7.5-8 minut (a to se standardní tovární 2.200 mAh baterií a AUW cca 1250 gramů), jsem si nedávno přivezl z USA 2.800 mAh baterie od firmy
Dinogy. Je jen o nějakých 25 gramů těžší než DJI 2.200, takže očekávám minimálně další 2-2.5 minuty navíc, tj. kolem 9.5-10 minut celkově, což by pro natáčení ze vzduchu bylo již zcela dostačující.
Baterie je určená přímo pro P1, takže se vejde do bateriového doku a jeho vodících lišt, ALE...Příloha:
Poznámka: Ptaak 1 a Big Battery Door Upgrade
IMG_4812.jpg
[ 65.48 KB | Zobrazeno 328 krát ]
Jak jsem trochu očekával, nastal problém - tlustá kabeláž propojených bateriových konektorů od baterie nelze zastrčit dovnitř, a do standardních dvířek se nevejde. Musely by se do standardních dvířek udělat otvory na prostrčení kabeláže ven, což by nebylo moc estetické, a dvířka by se mohla poškodit, což by nebylo zrovna bezpečné.
Takže jsem dvířka vyměnil za větší
Big Battery Door Upgrade ze Shapeways ("vytisklé" 3D technologií), dvířka šly celkem jednoduše vyměnit, ačkoliv dle různých zahraničních diskuzí s tím jsou občas problémy, je dobré si to předem vyzkoušet, zda-li to vůbec půjde, údajně mají některé pozdní edice P1 problém s vytlačením osičky dvířek.
Přesto, že jsou dvířka nyní o dost větší (v černém provedení ani nevypadají nějak větší než ty původní), i tak jsem musel přistoupit k mírnému zvětšení otvoru bateriového doku v jeho levé horní části, kde se zasouvá propojený bateriový konektor. Nyní lze konektor již zastrčit dál, což již stačí dvířka v pohodě bezpečně uzavřít. Do zavřených dvířek se vejde i kabeláž baterie, která ani teď nejde zcela zasunout dovnitř jako u 2200 baterie, která je přeci jen nižší než nová Dinogy. Na nová dvířka plánuji dát
zábleskový maják STROBON s vysoce svítivými LED (pro lepší LOS viditelnost).
Příloha:
Poznámka: Ptaak 1 a Big Battery Door Upgrade 1
IMG_4811.jpg
[ 58.46 KB | Zobrazeno 252 krát ]
Centrování plynu na Tx první generaceMoje Tx je ještě z první generace P1, takže nemá z továrny centrování plynu. Od doby, kdy DJI vydal firmware, který zavedl semiautomatický start Phantoma se centrování plynu u novějších Tx jeví jako velmi užitečná a praktická věc. Objednal jsem tedy
doplňkový kit z 3D tiskárny Shapeways, který tuto funkci umí zprovoznit i na Tx první generace. Tato novější verze již nepotřebuje žádnou přídavnou pružinu, a plyn je přesně vycentrovaný, bez žádného mrtvého chodu. Odpor páčky je trochu větší, než u originálního řešení, ale již po nějaké době cítím, že se to poddává. Ve spojení s variometrem v iOSD se jedná o velmi přínosnou vychytávku pro udržování stálé výšky letu.
Uchycení FPV vysílače a přijímače systému Marco PoloProtože mám na svém Phantomu 1 instalován jiný, zakázkový přistávací podvozek ála
SimenSays Design (z CF trubek a plastových dílů z 3D tiskárny Shapeways), mohl jsem poměrně elegantně a vysoce funkčně pořešit umístění jak FPV vysílače Boscam s anténou, tak později i přijímač lokalizačního systému Marco Polo. Oba komponenty jsou umístěné na pomocných plastových platformách (s využitím Velcro a pojistných gumiček, resp. stahovací pásky), navlečených na tenké CF trubičky, které jsou zasunuty v hlavních kloubech podvozku. Tak mohu rozšiřovat Ptaaka o další užitečný náklad v zadním prostoru Phantoma. FPV vysílač je tak pěkně i chlazen proudem vzduchu od vrtulí, a je dostatečně odsazen od těla letadla pro vhodné svěšení FPV vysílací antény.
Příloha:
Poznámka: Nosná platforma pro užitečný náklad na zádi Phantom 1
IMG_3865.jpg
[ 70.43 KB | Zobrazeno 452 krát ]
USB mod pro NAZA a iOSD Mark IIPro úsporu místa, hmotnosti a samozřejmě i zvýšení komfortu obsluhy jsem přesunul
originální NAZA USB port, který jinak volně visí v bateriovém doku, kde je dost zranitelný a překáží.
Pro náhradu originálního USB kabelu jsem použil "
BELKIN Kabel USB 2.0 Mini B (5-pin) - Micro B",
který jsem připojil do původního USB portu zezadu indikační NAZA LED, a zásuvku jsem vestavěl do boku Phantoma, přesně do místa, kde je vrchní kryt přisazen ke spodnímu.
Stejně jsem udělal i vyvedení
dalšího USB konektoru, tentokráte od mého iOSD Mark II modulu, tentokráte na druhou stranu koptéry. Tento konektor je potřebný pro přístup do zaznamenané telemetrie a samozřejmě pro konfiguraci a příp. upgrade tohoto letového modulu.