Pro kamaráda Jirku Voráčka jsem ukutil nádherný (přiznám se,že mám pro tento model slabost) F5J stroječek.
Jirka si model objednal v celouhlíkové verzi což znamená na rozdíl od F3B komplet uhlík, ale VOP sklo/herex . Já mám např Vikinga opravdu full carbon..tzn včetně VOP. Provedení od výrobce bez jediné i malinké kaňky na kráse.Opravdu takto si představuji řemeslně skvěle udělaný model!!!
Model je poháněn motorem S-Neu 1115/1Y/5.2Kontronik gear. Vrtule pak RF 16/10 na kuželu RF 38mm. Regulátor YEP 80 s vyřazeným BEC. Pohonná baterie 3S-Turnigy 2200mAh -40C (velmi levná ) a přijímačovka Hyperion LiFe 850mAh.
Všechna serva jsou celokovová (včetně krabičky) a to KST. Na křidélkách je servo v kovovém rámečku s podpúrným ložiskem. Na klapkách v dřevěném, ale též s podpúrným ložiskem.
Link na výrobce modelu (Luboš Pazderka)
http://www.f3j.cz/aspire.htmModel jsem postavil za cca týden práce a myslím,že se to dost povedlo .
De fakto jde o stejný styl jako u mého Vikinga. A to vylaminování kanálku pro kabeláž od mainboardu (kde je připojení reglu a telemetrie). Samotný kanálek pak nese na sobě i pohonou baterii. Držák serv pod křídlem je vlaminován a pak přelaminován sklem ke stěnám trupu. Přijímač je v zadní části a to tak aby anténky byli v optimálním místě trupu. Toto mám vyzkoušené na hodně kusech Vikinga 2-E kdy jsem létal jak hodně vysoko (max 1440m výšky) a i hodně daleko. A nikdy jsem neměl problém s příjmem.
Aspire jsem již v nedělním okně rozumného počasí i zalétal a splnilo vše co si od tohoto typu modelu představuji. Perfektní ovladatelnost na malých rychlostech, velmi nízké opadání, schopnost točit na uchu a i vcelku slušnou dopřednou rychlost při přezkoku na vzdálenost.
Nezbývá než gratulovat Jiříkovi k mašince s kterou si letní termiku užije opravdu parádně.