Je tu další halová sezona, a můj Arrow od Potenských mi přestával stačit. Bylo na čase vyvinout opět něco, co bude se stejným pohonem lečí, rychlejší... pokud možno na plný plyn neřiditelně rychlé. Není totiž nic horšího, než knipl plynu v dorazu a soupeři stejně ulétávají... a ubrat se dá vždycky.
Opět jsem zvolil samokřídlo a vlastně jsem z arrowa trošku vycházel. Je zvětšený šíp, rozpětí, předělaný profil... Ten původní symetrický totiž v zatáčce moc nevztlakuje a všeobecně hodně brzdí, což jsou dvě věci, které u pyloňáka nikdo nechce. Nenapadá mě, proč se Jirka před lety pro toto řešení rozhodl.
Příloha:
Poznámka: Potisk mám připraven ve 4 barvách, snad na něj taky dojde.
Revo_fialovy.jpg
[ 159.06 KB | Zobrazeno 644 krát ]
-Profil jsem si tedy nakreslil vlastní, hezčí, polosymetrický. Křídlo vyuhlíkované, zůstane náznak trupu, i když se zmenší. Směrovky pouze na koncích křídla, mírně "rozevřené" od sebe.
-Trup jsem snížil, v přední části je motorová přepážka a několik uhlíkových tyček zabodnutých a zalepených někam dozadu. Vrchní část slouží zároveň jako zesílení horního "potahu" křídla v místě, kde je do křídla zadlabaná baterka. Spodní část končí záměrně před baterií a umožňuje opřít si při hodu ukazováček a model rychleji švihnout.
-Pohon opět POT 20W Race, regulátor robobird, 2x W60, přijímač TWIN 5 od MZK Servis, ááále, pozor, přichází změna. 2s Rhino 360mAh jsem vyměnil za podstatně tvrdší Dualsky 300mAh od pana Hořejšího, které jsem celou loňskou sezonu Jirkovi Šotolovi záviděl. Stojí asi 220kč, což je velice přijatelná cena. Navíc se dají nabíjet 5C, což se hodí pro nabíjení během kvalifikačních letů.
Příloha:
IMG_2669.JPG
[ 63.09 KB | Zobrazeno 797 krát ]
Křídlo jsem nechal nařezat u Jirky Potenského (
www.Potensky.cz) který ho snad možná bude vyrábět. Pokud máš o Revo racer zájem (zatím bez potisku), zavolejte mu. Pokud máš zájem stát se výrobcem Reva, zavolej mi.
Příloha:
Poznámka: Pohled z hora.
IMG_2667.JPG
[ 48.35 KB | Zobrazeno 826 krát ]
Revo jsem "zprovozuschopnil" už na výstavě Model Hobby, kde jsem s ním v rámci zalétávání odsoutěžil první soutěž. Dopadl jsem 4., což je velice zlé na soutěž, velice dobré na zalétávání. Přijímač a baterky byly k trupu jen přilepené páskou a tak podobně... nic moc. Doma jsem vše zadlabal do křídla, čímž jsem snížil hmotnost i zlepšil aerodynamické vlastnosti. Maličko jsem přebrousil otřepy na náběžce a doladil vyosení a... Je to neskutečně rychlé! Vrtule GWS 5/4,3 motoru sedí, už na půl plynu Revo docela sviští. V zatáčkách se Revo netrhá a moc nebrzdí. Vliv na to má i neuvěřitelně dobrá hmotnost - 88g (limit je max 110g). Čím nižší hmotnost, tím méně pyloňák brzdí v rovném letu a obvzlášť v zatáčce. Ještě si pohraju s výchylkama a nastavením modelu, ale už se současným nastavením jsem spokojen! Při pohodovém létání venku se chová nezáludně, takže si jej asi budu brát v létě na večerní česání trávy na letišti.
H.