Autor
baui
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)

Archives
- listopad 2012
Srovnání 350mm listů (SAB, EDGE, Radix)
   úte 20.11.2012 19:35

+ leden 2012
+ září 2011
+ srpen 2011

Prohledat blogy


 [ 16 odpovědi ]  Předchozí  1, 2

Pevný odkazNapsal: pon 15.08.2011 14:22 
1 z 52 z 53 z 54 z 55 z 5
Na četné žádosti představuji průvodce konverzí mCPx na střídavý motor. Není to jediná možnost jak postupovat, ale připadá mi nejjednodušší. Navíc přináší mnohem vyšší rozlišení na kanálu motoru než ostatní zatím dostupné metody.

Co budeme potřebovat?
- střídavý motor kolem 11000kV
- střídavý regulátor
- konvertor stejnosměrného signálu pro střídavý motor
- 9T/mod .3 pastorek na patřičný průměr hřídele
- nůž, kleště, páječku s tenkým hrotem a nějaký ten drobný materiál

Spíš pro informaci nabízím svou aktuální sestavu s orientačními cenami:
- motor a regulátor - Heli-Max Brushless Conversion Novus CP - $30
- kovertor - Custom made converter for the Walkera 4#3/a/b helicopter and the Blade MCPx/MSR - $16
- pastorek - GW/GM09T3 - $1,25

Na konci průvodce se budou postupně objevovat různá místa, kde se dají koupit komponenty. Pokud nějaká sami objevíte nebo vyzkoušíte, dejte mi vědět soukromou zprávou nebo v komentářích a přidám je na seznam.

Tak, formalitky stranou, jdeme stavět :)

Krok 1 - Odpájíme původní signálový trojžilový kabel z regulátoru a na jeho místo připájíme konvertor.
Kabely konvertoru přehodíme za původní následovně:
- červený (+) za červený
- bílý (signál) za bílý
- modrý (zem) za černý
- žlutý (signálový vstup do konvertoru) necháme pro zatím volný
Obrázek

Tady bych rád zmínil, že jde kabely konvertoru bez větších problémů zastřihnout na nejkratší nutnou délku. Už se mi to nechtělo zpětně měnit, takže jsem je omotal kolem regulátoru a nalepil konvertor na oboustrannou lepící pásku do volného prostoru na druhé straně.
Obrázek

Krok 2 - Naplánujeme si pečlivě kam regulátor umístit ve finální podobě s ohledem na těžiště a dostupný prostor. Většinou jsem se setkal s uložením buď regulátoru samostatně nebo společně s konvertorem do smršťovačky. To jsem ve prospěch úspory hmostnosti zamítnul a nalepil sestavu rovnou na desku. Vše se ještě dočká přelepení páskou aby nic neupadlo.
Obrázek

Krok 3 - Připájíme signálový vstup konvertoru na požadované místo.
Sám jsem ho pájel k miniaturnímu kontaktu na zadní straně desky. Drát jsem podlepil 1mm silnou oboustrannou lepicí páskou. Kontakt je malý a chci si být jistý, že drát neupadne působením vibrací.
Pokud nemáte doma vybavení a nebo náladu se patlat s tímhle řešením, je možné použít větší výstup na motor přes 2k2 rezistor.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 4 - Upravíme rám a usadíme motor.
K použití Novus CP motoru je nutné kvůli jeho rozměrům vyříznout dvě svislé postranní výztuhy a původní lože motoru. Zároveň bylo třeba odstranit materiál v přední a zadní části kvůli správné zubové vůli a aby motor nebyl vyosený.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Motor šel našroubovat přímo do původních děr bez nutnosti vrtat nové.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 5 - Připájíme silové kabely regulátoru k napájecím kontaktům na desce.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Krok 6 - Spojíme motor s regulátorem.
Doporučil bych napřed spojit motor s regulátorem na zkoušku, roztočit ho a ujistit se, že běží správným směrem. Potom konektory teprv odcvakat a spájet kabely natvrdo kvůli úspoře hmotnosti.
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Podoba finálního zapojení shora:
Obrázek
(kliknutím zvětšit)


Detail umístění regulátoru a konvertoru na desce:
Obrázek

Ujistit se, že je model živý...
Obrázek

...a hurá do vzduchu!

Na závěr ještě doporučím mírně stáhnout křivku plynu a změřit si otáčky. Osobně mi stačí 85-90% v extrémech. S trochou cviku jde křivka kolektivu posunout až k 90% bez větších potíží.

V pohledu do zrcátka se zdá originální stejnosměrný motor jako srovnání parní lokomotivy s Ferrari. Střídavý motor má výkonu na rozdávání, nedusí se ani při tvrdém pumpování a nechává dost prostoru vyrovnávacímu motorku. Ten na oplátku drží ocas na místě naprosto přesně.
Novus CP motor je proti konkurenci trochu těžší, což sice není poznat v jeho výkonu, ale vrtulníku díky němu mírně narostle setrvačnost. I tak rozhodně nejde mluvit o autobusu, s tímhle motorem se totiž mCPx chová jako pěkná bestie.

Případné dotazy směřujte do komentářů pod tímto příspěvkem a ne do soukromých zpráv, ať jsou užitečné všem ;)
Letu zdar!

Doporučení:
Konverzí na střídavý pohon se značně zvýší nároky na vyrovnávací rotor. Proto je prakticky nezbytné provést prodloužení ocasního nosníku, které popisuji v druhém příspěvku. Velmi vhodné je také zaměnit motorek vyrovnávacího rotoru za motor z E-Flite Blade 120SR s vrtulkou z Walkera 4g3. Lze použít i zkrácenou vrtulku z Blade 120SR, případně dva protiběžné motory z Blade mCX2 s originálními vrtulkami pro mCPx.


Další místa k nákupu komponent:

Konverzni kity
I-COOL All-in-1 Double Brushless Converters with ESC (mCPx) - plně integrované řešení hlavního i ocasního střídavého motoru
Wow Hobbies

Motory
OverSky HP05s od SWT Model
Turbo Ace HP05s od Wow Hobbies

Regulátory
XP-7A-3 od Wow Hobbies

Převodníky
Wow Hobbies vylepšený Steve Converter - nepotřebuje rezistor a lze zapojit přímo na výstup motoru

Pastorky
MikroAntriebe
nanoheli

_________________
Tom


Naposledy upravil baui dne úte 04.10.2011 17:23, celkově upraveno 10


 Profil  
 


Komentáře
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
vasylp
Pevný odkazNapsal: čtv 08.09.2011 19:53 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03.01.2009 0:00
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
Blog: Zobrazit blog (0)
kontakty všechny zkontroloval vše drží ???

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: úte 20.09.2011 20:40 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Právě jsem o tom psal ve vlákně o mCPx. Pokud máš problém s cukáním motoru nebo se vypíná při tvrdších manévrech, případně po zapnutí nenaběhne vůbec, je třeba zapojit kabely takto jako na následujícím obrázku. Konvertor má potíže se špičkami vznikajícími na napájecím obvodu reglu/motoru při startu a náhlé zátěži.

Obrázek

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
vasylp
Pevný odkazNapsal: pát 30.09.2011 17:14 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03.01.2009 0:00
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
Blog: Zobrazit blog (0)
ahoj mam dotaz nastal problém když tomu naložím tak ocas to otáčí do práva co s tým?

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
vasylp
Pevný odkazNapsal: pát 30.09.2011 17:38 
Offline
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03.01.2009 0:00
Příspěvky: 515
Bydliště: Mlada Boleslav
Blog: Zobrazit blog (0)
:-) vyměnil jsem hlavni listy a zklidnilo se to.

_________________
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /


Nahoru
 Profil  
 
milaro
Pevný odkazNapsal: ned 23.10.2011 8:02 
Offline
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14.09.2008 23:00
Příspěvky: 293
Bydliště: Český Těšín
Blog: Zobrazit blog (0)
Protože tady trochu zamrzla diskuze ohledně konverze Blade MCPx..

Jaký motor po svých zkušenostech Baui navrhuješ?

1. C05M (http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10578)
2. helimax, tzn. stříďák z Walkery (http://www.helipal.com/hm-4-3b-z-33-bru ... motor.html)
3. HP05S (http://www.miracle-mart.com/store/index ... ts_id=5208)

dále co při konverzi dát dozadu?
- ocas a motor z sr120
- dvojmotor z MCx
- stříďák
- ocas z Hawk Creation (http://www.hawk-rc.com/index.php?route= ... uct_id=504)..... ikdyž tady se to jeví jako ocasní stavba z microheli NOVUS CP

_________________
Spektrum DX8, T-REX 500 (MB),Tarot 450pro, Home made airbrush kabinky: http://milaro.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
baui
Pevný odkazNapsal: ned 23.10.2011 13:38 
Offline
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10.11.2010 0:00
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Vyzkoušel jsem z toho jen pár kombinací, ale zkusím přihodit i informace od lidí, se kterými jsem v kontaktu.

Nejlepší poměr cena/výkon/letový čas mi dává kombinace reglu Helimax(Walkera) 10A a k němu motor z konverzního setu, tzn.přesně to, co je popsané v návodu. Na baterii hyperion 240mAh dostávám solidní 4 minuty ostřejšího zacházení.
Jednoznačně nejvýkonnější kombinace je helimax 10A regl s HP05s (nebo výkonnější HP08s) motorem. K tomu je ale nutné podřídit minimálně 500mAh baterie, protože 240mAh nedají ani minutu a půl na plný výkon. Nano-techy zase nemají uváděný c-rating, nedají požadovaný proud. Požadavky se dají snížit reglem XP-7A nebo nízkou křivkou, ale tím výkonný motor postrádá smysl.
C05m jsem nezkoušel, prý je slabý.

Co na ocas záleží na stylu letu. Na 3D a ostřejší zacházení je ideál 120SR s Walkera 4g3 vrtulku v původní velikosti nebo 120SR zkrácenou.
Dvojí mCX2 motor drží sice přesněji, ale nezvládne velkou zátěž, je těžší a vypovídá ke konci baterky. Ostatní nejsou moc rozšířené.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 

 [ 16 odpovědi ]  Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot], jenap, Seznam.cz [Bot]


 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz Modu uživatelských blogů © EXreaction 

 

NAVRCHOLU.cz