Autor |
Zpráva |
Wertykal
|
Napsal: úte 11.08.2020 20:57 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.3.2012 Příspěvky: 151
|
Zdravím, mám ve vrťasu už asi 8 let motor a momentálně bych potřeboval zjistit jeho parametry, bohužel absolutně ntuším co to je zač a nevede se mi to ani dohledat. Jedine co vím je že je to ourunner, průměr je něco kolem 2,8 cm výška cca 3,5 cm, průměr hřídele je asi 3,5 mm a to je asi tak vše. Foto v příloze, kdyby někdo věděl co to je, potažmo jaké to má KV a výkon, tak bych mu byl více než vděčný.
Díky.
Přílohy: |
20200811_173715.jpg [ 74.1 KiB | Zobrazeno 5528 krát ]
|
|
Naposledy upravil Wertykal dne stř 12.08.2020 21:28, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 12.08.2020 9:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Není to náhodou Leopard? Taky bys mohl napsat, co to je za vrťas, kolika článková baterka a zda na regulátoru není napsanej maximální proud. Takhle to je věštění z křišťálový koule.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 12.08.2020 11:41 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Leopard to není a KV si spočítáš, když sundáš listy, a změříš otáčky pod plným plynem. Třeba na míň článků baterie. Příkony odhadneš podle rozměrů podobně velkých oběžek. Případně hmotnosti motorů.
|
|
Nahoru |
|
|
Wertykal
|
Napsal: stř 12.08.2020 12:45 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.3.2012 Příspěvky: 151
|
Leopard to není, je to HK450, lítám 3S lipo 2200 mAh, 40 C, spočítat to právě nemumím, při pročítaní spousty diskuzí jsem někde vyiděl jak to spočítat, ale včera jsem to asi 2 hoiny hledal a nenašel. Se sundanýma listama nevím, ale jina ktočím na hlavním rotoru cca 2750 ot./min na 3/4 výkonu motoru s 11z pastorkem a 150z hlavním kolem, dokáže to tedy někdo prosím spočítat? Předem moc díky!
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 12.08.2020 13:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Z otáček zatíženého elektromotoru jeho KV spočítat nejde.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 12.08.2020 14:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
[quote="Wertykal"] s 11z pastorkem a 150z hlavním kolem, dokáže to tedy někdo prosím spočítat? /quote] Máš čím změřit otáčky rotorový hřídele? Samozřejmě se sundaným rotorem a odpojeným náhonem dozadu. Já to dělal už hodně dávno, na hřídel jsem nalepil silikonem ve středu provrtanou doktorskou špachtli. To co naměříš vynásobíš 13,6 (převodový poměr 150/11) a budeš mít otáčky motoru. No a potom otáčky motoru vydělíš napětím baterie a máš KV. Samozřejmě jen přibližně, trochu to omezí mechanický odpory ložisek a kol mechaniky.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 12.08.2020 17:01 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
VTjr píše: Z otáček zatíženého elektromotoru jeho KV spočítat nejde. Ale jde. V první řadě bude zatížen pouze převodem a ne listy a vrtulkou. A za druhý , ani na udávaný Kv výrobci se nedá spolehnout s naprostou přesností. Takže pro kalkul na výpočet převodu a počtu článků vhodných pro helinu to naprosto stačí . Jo a chce to měřit napětí baterie při zátěži. Ne automaticky uvažovat 4,2 V/ článek.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 12.08.2020 17:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
dudaj píše: Ale jde. V první řadě bude zatížen pouze převodem a ne listy a vrtulkou.
Čili v nezatíženém , protože zátěž motoru mechanickým odporem převodů je proti aerodynamické zátěží rotoru a vyvažovací vrtulky vcelku zanedbatelná. Navíc ta aerodynamická zátěž se značně mění v závislosti od úhlů náběhu listů od maximálních do záporných hodnot (při autorotaci). Čili ty známé governoorové otáčky jsou pro výpočet KV naprosto k ničemu. Takže trvám na tom, že nejde.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
igorb
|
Napsal: stř 12.08.2020 17:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2007 Příspěvky: 4776 Bydliště: SK Bratislava
|
VTjr píše: Čili v nezatíženém , protože zátěž motoru mechanickým odporem převodů je proti aerodynamické zátěží rotoru a vyvažovací vrtulky vcelku zanedbatelná. Navíc ta aerodynamická zátěž se značně mění v závislosti od úhlů náběhu listů od maximálních do záporných hodnot (při autorotaci). Čili ty známé governoorové otáčky jsou pro výpočet KV naprosto k ničemu. Takže trvám na tom, že nejde. Ale jde ... pokial poznas odpor vinutia tak vies ubytok napetia z prudu a vies spocitat KV A pokal mas par merani pri roznej zatazi, tak z toho sa da vypocitat aj ten odpor, staci trochu pocitania. V kazdom pripade mas pravku ze je jednoduchsie odmontovat .... a teraz trochu mozno prekvapim ... ten motor z heliny a zmerias mu co potrebujes standardnym sposobom A k problemu - samozrejme ked chces nieco spocitat potrebujes skutocne hodnoty prudu, napetia, otacok a hlavne nie veliciny typu "plyn na 3/4" pripadne tam mat zamontovany pomedzi vsetko este governor
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 12.08.2020 20:43 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4506 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
VTjr píše: protože zátěž motoru mechanickým odporem převodů je proti aerodynamické zátěží rotoru a vyvažovací vrtulky vcelku zanedbatelná. No zanedbatelná překvapivě zrovna moc není. A navíc pokud roztočíš helinu i s listy a necháš ji na zemi, tak se mnoho nezmění. Vlastně krmíš navíc trochu vyrovnávací vrtulku a nepatrně listy. Ale diskuze zase o ničem. KV u heliny potřebuje člověk znát pro první testy a stačí orientačně. Pak stejně vše přizpůsobuje svým požadavkům při lítání.
|
|
Nahoru |
|
|
Wertykal
|
Napsal: stř 12.08.2020 20:58 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.3.2012 Příspěvky: 151
|
No když to tak čtu, tak to možná až zase tak moc znát nepotřebuju Jde o to že doted to lítalo v pohodě a motor se nehřál, protože celá helina vážila as 700g, nicméně teď jsem jí oblékl do maketové kapoty a váží 1 350 g a motor se docela dost hřál (se sebezapřením jsem na něm udržel prst, ale měl jsem velké nutkání ucuknout). Trochu jsem tomu zvýšil otáčky (ze 2700 na 2900) a zdá se že to docela pomohlo, teď ještě řeším jiné věci než jen motor, takže až to zase bude celé letuschopné, zjistím jak je na tom motor a kdyby se moc hřál, mrsknu tam nějaký co by to měl vydržet, byl mi doporučen origo Align (460MX) s 500W, 3200kV, a snad to bude ok. Na to abych měřil kolik do toho teče a jaké to má otáčky jednak nemám vybavení (asi bych i měl, ale je to pro mně trošku vyšší dívčí) a druhak na to asi nemám tolik času -> raději jej prolítám
|
|
Nahoru |
|
|
Wertykal
|
Napsal: stř 12.08.2020 20:59 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.3.2012 Příspěvky: 151
|
Jo málem bych zapomněl, i tak moc děkuji všem za příspěvky, třeba se do toho jednou pustím
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 12.08.2020 21:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
igorb píše: Ale jde ... pokial poznas odpor vinutia tak vies ubytok napetia z prudu a vies spocitat KV A pokal mas par merani pri roznej zatazi, tak z toho sa da vypocitat aj ten odpor, staci trochu pocitania. V kazdom pripade mas pravku ze je jednoduchsie odmontovat .... a teraz trochu mozno prekvapim ... ten motor z heliny a zmerias mu co potrebujes standardnym sposobom A k problemu - samozrejme ked chces nieco spocitat potrebujes skutocne hodnoty prudu, napetia, otacok a hlavne nie veliciny typu "plyn na 3/4" pripadne tam mat zamontovany pomedzi vsetko este governor Igor, zasa si ma dostal, máš samozrejme pravdu, takto sa to spočítať dá, ale naozaj bez záťaže je to omnoho jednoduchšie, sám si to povedal. Ale naozaj z toho, čo on uviedol sa to spočítať nedá. Ale či tam má governor presne nevieme, to som len tak predpokladal.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 12.08.2020 21:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
dudaj píše: A navíc pokud roztočíš helinu i s listy a necháš ji na zemi, tak se mnoho nezmění. Vlastně krmíš navíc trochu vyrovnávací vrtulku a nepatrně listy.
Tak tomu moc nevĕřím, že by aerodynamický odpor listů v nule té zátĕži přidal jen nepatrnĕ Myslim si (ale to je jenom můj názor), že ve srovnáni s mevhanickým odporem převodů (se sundanými listy a odpojeným náhonem vrtulky) to bude i řádovĕ víc. Samozřejmĕ jak napsal Igor, nejpřesnĕji to bude s vymontovaným motorem.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
StrycAlois
|
Napsal: čtv 13.08.2020 7:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.6.2010 Příspěvky: 640
|
igorb píše: Ale jde ... pokial poznas odpor vinutia tak vies ubytok napetia z prudu a vies spocitat KV
A pokal mas par merani pri roznej zatazi, tak z toho sa da vypocitat aj ten odpor, staci trochu pocitania.
Přesně tak: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... nym-prudom
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|