Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 10:20 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3840
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Hledám info kolem diferenciace V-Tail (ve smyslu diferenciace křidélek?) - našel jsem zmínku "blbá diferenciace v-tail". Zatím žiju v domění, že ocasní plochy mají (většinou?) symetrický profil. I ty V-tail? A taky to, že ocasní plochy tak nějak z principu vztlak netvoří. Není pak diferenciace v-tail nesmysl? Nebo je TO jen jiný (matoucí?) výraz pro nějaký vhodný mix něčeho do V-tail?

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail?
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 12:42 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 25.4.2003
Příspěvky: 10854
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
Za mě jsem řešil jak rozdílnou výchylku "VOP" nahoru/dolu, tak i jiný poměr "SOP". Chce si to zkusit.

VOP obecně vztlak tvoří (nebo je záporný). Je třeba zlikvidovat klopný moment od křídla. A souměrný profil má taky svoji poláru.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 13:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.6.2008
Příspěvky: 6058
Bydliště: Praha ČR
U větroňů je to naprosto zásadní, ale bohužel bez pravidla... Jde jak už ti napsal tomasc hlavně o směrovku - je běžné, že jde (třeba doleva) levá půlka jen malinko dolů, ale pravá hodně nahoru, ale taky to někdy vyjde lépe opačně (větší výchylka je na straně, kde jde dolů než na straně nahoru). Druhá věc je pak to, jak se sečte výchylka výškovky se směrovkou - když motýla jen natáhneš/potlačíš, tak je to na obou stranách stejné (běžně jinak nahoru/dolů, ale to je snadné). Ale když natáhneš a ještě zároveň dáš směrovku, tak pak se to někdy prostě přičítá, ale někdy třeba jen na jedné straně atd. - to už je zase poněkud duchařina, která se musí zkusit.

Jako můžeš mi věřit, že tohle je fakt zásadní - už u obyčejné RESky to má význam a pokud máš F5J s motýlem, tak tam je ladění těchto poměrů naprostá samozřejmost a v zatáčce se to pozná hodně.

Na okraj, zrovna jsem o tom psal i ve vláknu ETHOS kolem upgradu 1.5.x - tohle bylo v 1.4.x úplně blbě a nastavit se pořádně nedalo. Šlo to obejít dalším pomocným mixem, ale to je ošklivě řečeno "úpadek zpět k OTX" :-) Verze 1.5.x má tohle už v pořádku a diferenciace lze ladit dle libosti...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 14:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3840
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Děkuji za osvětu!

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 15:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7148
Bydliště: Vsetín
Na RESce jsem dlouho bojoval s tím že to do zatáčky nechtělo, a když už jo, tak to šlo čumákem nahoru a ztrácelo rychlost, nakonec to vyřešila diferenciace, ale opačná - dolů to chodí ráz tolik jako nahoru, konečně to proletí čistě zatáčku bez ztráty rychlosti a ve stejné výšce.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 15:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12908
Bydliště: praha 5
blesk píše:
Na RESce jsem dlouho bojoval s tím že to do zatáčky nechtělo, a když už jo, tak to šlo čumákem nahoru a ztrácelo rychlost, nakonec to vyřešila diferenciace, ale opačná - dolů to chodí ráz tolik jako nahoru, konečně to proletí čistě zatáčku bez ztráty rychlosti a ve stejné výšce.


Ano, u ocasu s motýlem zvlášt pokud nejsou paky serv v pravem uhlu a zvlášt pokud je ruzná delka táhel ke kormidlum doladěná ofsetem na sevech potom ero třeba pro pravou směrovku ma přitaženo a pro levou potlačeno.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 20:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 27.1.2019
Příspěvky: 50
Bydliště: Liberec
blesk píše:
Na RESce jsem dlouho bojoval s tím že to do zatáčky nechtělo, a když už jo, tak to šlo čumákem nahoru a ztrácelo rychlost, nakonec to vyřešila diferenciace, ale opačná - dolů to chodí ráz tolik jako nahoru, konečně to proletí čistě zatáčku bez ztráty rychlosti a ve stejné výšce.


V-ocas generuje větší vztlak vzhůru než dolů, obě poloviny motýla se ovlivňují navzájem. Takže nahoru stačí menší výchylky výškovky než dolů. Pokud jsou stejné, tak to při zatáčení tahá. Je to teorie, zejména u RESek (bez křidélek), které zatáčí silně vybočené, je klidně možné, že bude lepší mít výchylku nahoru větší. Více o motýlech anglicky na https://www.fmsg-alling.de/wp-content/u ... twerke.pdf

Honza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diferenciace V-Tail
PříspěvekNapsal: úte 09.04.2024 21:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12908
Bydliště: praha 5
Rozhodně to není žádná kosmická věda, prostě je to motýl, kde se to chová tak, že i při řízení směrovkou jde jedna výškovka nahoru a druhá dolu a jedna z nich rozhodne o tom, jestli to ero bude pouze zatáčet, nebo se i chovat jako přitažené nebo potlačené a páč se dnes klasicky všechno ladí vysílačem, tak do toho hned od začátku začne kecat jak jsou v neutrálu nastavené páky serva a i když to dojedeš ofsetem, plná výškovka směrovka do prava a plná výškovka směrovka doleva běhají uplně jinak páč to díky ujetí v ofsetu už v součtu to jedno servo od určité výchylky už nepustí dál.

Já to ladím---dám několikrát během letu třeba pravou směrovku--po větru, proti větru, prostě poruznu, snažím si uhlídat nehrábnout do ničeho jiného, než do směrovky----ero třeba tlačí, tak zmenším výchylku na kormidle co jde pákou směrovky dolu, pak ladím levou směrovku obdobnym zpusobem----jooo je to docela na dlouho, právě i jeden z duvodu proč se mi od šablonovýho rádia fakt uplně moc nechce.

ladí se to docela blbě, páč podvědomě se jakoukoli odchylku alespon já mám tendenci hned odkorigovat, než to ero nechat třeba na pravou směrovku padnout do vrtáku.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz