Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: úte 17.12.2019 23:13 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 24
Bydliště: Púchov Slovensko
Chcem si postaviť model YAK 55 našiel som na webe volne stiahnutelný súbor dxf na model YAK 55 od Evgeny Vlasov. Jedná sa o výrezy na motor 50 - 60 cc rozpätie modelu 2,2m
https://grabcad.com/library/yak-55m-2-2 ... l-aircraft
Moc som o tom modelu nenašiel ale jeden modelár si tie výrezy spravil a urobil celkom pekný a zaujímavý model.
https://www.rcgroups.com/forums/showthr ... build-60cc
Ale hneď pri prvom lete zavrel krídla. Tvrdí že vylahčenie na rebrách v okolí nosnej trubky je velké. Viz. link na vlákno posledná strana. Má niekto skúsenosti s modelom YAK 55 s týchto výrezov. Poznáte túto konštrukciu ?


Přílohy:
YAK55M-40.jpg
YAK55M-40.jpg
[ 301.45 KiB | Zobrazeno 2906 krát ]


_________________
„Vrtuľa slúži k ochladzovaniu pilota za letu. Ako náhle sa vrtula zastaví, pilot sa začne potiť.“
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 2:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3501
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
koukal jsem jenom na fotky, ale nosnej je nosník a ne žebra. Pásoviny nosníku který jsou podepřený jenom žebry - tomu bych asi nevěřil. Určitě bych to mezi vylepil minimálně balsou. Prostě tam musí být zavětrování těch pásovin mezi sebou. Jinak jsou to jenom dvě třísky, který nic neudržej.

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 10:48 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 24
Bydliště: Púchov Slovensko
Medzi trubku a nosník musí ísť výplň to je bez debaty. Podarilo sa mi zistiť že aj Pavol Vojtek ktorý vyrába modely v rozsypu toho YAKa od Vlasova kedysi dávno pre niekoho frézoval a vraj lieta dodnes, ale konkrétne letové vlastnosti nepoznám.


Přílohy:
yak.jpg
yak.jpg
[ 512.15 KiB | Zobrazeno 2663 krát ]


_________________
„Vrtuľa slúži k ochladzovaniu pilota za letu. Ako náhle sa vrtula zastaví, pilot sa začne potiť.“
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 11:02 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 3501
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
O letových vlastnosteh rozhoduje profil křídla - u akrobata nějakej souměrnej a asi bych ho nepovažoval za kritickej v tom ovlivnění let. vlast.
A potom těžiště, hmotnost, velikost výchylek, vyosení motoru. Výškovka by měla mít 0 vůči křídlu. Takže nic, co by neovlinil pilot a stavitel :) .

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: stř 18.12.2019 16:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 8157
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
dudaj píše:
Pásoviny nosníku který jsou podepřený jenom žebry - tomu bych asi nevěřil.

Nějakej obdélník s dvěma "ďourama" tam mezi nosníkama a žebrama má ale je to slabota. Určitě bych od konce pouzdra aspoň 4 mezery mezi žebrama vylepil balzou na stojáka, vlákna od horního k spodnímu nosníku. A vylepil taky mezery mezi pouzdrem trubky a nosníky po celý dýlce pouzdra. A nakonec to v dýlce pouzdra omotal aspoň sklo rowingem a vše lepil epoxydem 120, ne žádným prstolepem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2019 0:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.5.2003
Příspěvky: 1324
Bydliště: Plzeň - jih
Pánové, pokaždé, když tu čtu o zavětrování nebo výplni nosníku, kroutí se mi z toho prsty. Zavětrování je prostorové ztužení prutových konstrukcí (velmi zjednodušeně) a výplň také není to pravé pojmenování. Zato stojina nosníku je a přesně ta tam chybí. Lišty nosníku se nazývají pásnice a ne pásoviny. Zvlášť u kolegy, který aspiruje na provozování modelu s turbínou mě tak základní neznalost zaráží.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: pon 06.01.2020 22:14 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 13.12.2011
Příspěvky: 54
Já to měl takhle, a vydrželo to všechno. Rozpětí bylo 2,6 m.
Žebra a stojna topol.překližka 3 mm, pásnice smrk 4x10 mm.


Přílohy:
Křídlo8.jpg
Křídlo8.jpg
[ 48.24 KiB | Zobrazeno 1885 krát ]

Křídlo17.jpg
Křídlo17.jpg
[ 43.39 KiB | Zobrazeno 1885 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: YAK 55 na 60 cc
PříspěvekNapsal: pon 13.01.2020 23:45 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2018
Příspěvky: 24
Bydliště: Púchov Slovensko
Toto riešenie sa mi pozdáva viacej, keď trubka nejde priamo stredom pomedzi nosníky.

_________________
„Vrtuľa slúži k ochladzovaniu pilota za letu. Ako náhle sa vrtula zastaví, pilot sa začne potiť.“


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz