Autor |
Zpráva |
PetrD
|
Napsal: ned 26.10.2014 9:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Vím co je v návodu, důležité je, kde máš těžiště ve skutečnosti ty? Ještě pro informaci, s jakou létáš baterkou, originální 2200mAh? Na tak malé letadlo mi přijde zbytečně těžká. V tom testu na RCG taky moc nechválí původní vrtuli, má moc velké stoupání a při přechodu do vertikály či visení nemá správnou účinnost. O tom prohnutém profilu na konci křídla se tam zmiňuje a je to vidět i na fotkách, ale nemá s tím problém (samozřejmě pokud je to symetrické i na druhém křídle).
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Luckyv
|
Napsal: ned 26.10.2014 10:31 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
Křídla by měli být obě stejná. Baterky používám Gens 2200 mAh A 1800 mAh. O té vrtuli už jsem se taky dočetl. Jaká by byla možná náhrada? S tím těžištěm jestli je to + - 5mm, tak v tom nepoznám rozdíl.
|
|
Nahoru |
|
|
2952
|
Napsal: ned 26.10.2014 11:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 1732 Bydliště: ČR ,Slapy nad Vltavou
|
Luckyv píše: Takhle to křídlo vypadá. Ukaž nám ještě křídlo u kořene-tedy ze strany od trupu?
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 26.10.2014 11:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
To křídlo je jednoznačně vzhůru nohama, vybourej, otoč a uvidíš, že to najednou bude OK. Takhle negativy nevypadaj. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: ned 26.10.2014 12:04 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Chlapi neplácejte nesmysly když o tom nic nevíte, přečtěte si například test na RCG. Když křídla otočíte, na koncích bude "nosný" profil ještě s malým pozitivním překroucením, pak se budou proudnice na koncích trhat jedna báseň! Netuším kde petsild našel v tom článku informaci, že po přehození křídel by to mělo létat lépe. Všude je naopak upozornění na kontrolu polohy těžiště a jeho posunutí dopředu! Pokud tam Luckyv dává lehčí baterku a +- 5mm těžiště pro něho nehraje roli, není tady co řešit. Komu není rady, atd...
Důlešitá je tahle věta v článku od Astry: "Díky důkladným letovým testům několika vzorků a konfigurací nicméně výrobce ParkZone stanovil, že tento tvar profilu křídel nemá žádný zjistitelný vliv na letové vlastnosti modelu Extra 300. Bylo zjištěno, že letové vlastnosti při nízkých rychlostech významně ovlivňuje spíše umístění těžiště a velikost výchylek výškovky."
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: ned 26.10.2014 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Když zajímal o tenhle model 3roky zpět, propíral tenhle problém na Rcgroups, proč to všichni úspěšně otáčejí? Já teda co Astra píše nevěřím, tenhle model obecně není moc oblíben kvůli problému s křídly.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: ned 26.10.2014 12:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Mluvíme zde o modelu, který je spíš levnou hračkou, než akrobatickým modelem, je potřeba si to uvědomit. Není to 3D model, nebude létat hranaté obraty jako nějaký plackolet s poloviční hmotností. Neobhajuji výrobce, prohnutí profilu je výrobní vada a modelu to určitě nepřidá. Pouze tvrdím, že na problém o kterém se tu debatuje, tzn. "divné" chování při natažení výškovky má mnohem větší vliv poloha těžiště než ten profil.
|
|
Nahoru |
|
|
Luckyv
|
Napsal: ned 26.10.2014 14:32 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
Tak jsem byl udělat pár testu jak otočení křídel tak těžiště. A Při otočení křídel bych řekl žádný rozdíl. A posunutí těžiště dozadu je ještě horší. Naopak baterku vrazit co nejvíce dopředu a letadlo je o dost klidnější. Ale ten výkrut po přitáhnutí výškovky to dělá pořád. Hold se s tím budu muset smířit a časem koupit něco jiného.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: ned 26.10.2014 14:35 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Osobně bych navrhoval takový model s takovým křídlem reklamovat.
Tohle se prostě nemá dostat na trh.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 26.10.2014 15:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Nejsem žádný aerodinamik, ale ještě jsem neviděl křídlo, které by mělo spodní část klenutější než horní. Taky si myslím, že to křídlo je vzhůru nohama. Pokud někdo zná takový model nebo letadlo, rád se poučím.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: ned 26.10.2014 15:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Osobně říkám že tohle letadlo bych chtěl vidět. Ale koupit si ho kůli tomu nepůjdu je možné zkusit opravdu ten turbulátor. ale v takhle extrémním případě si nejsem jistý jestli to pomůže. Takovéhle rady se nedají dělat od stolu. Chce to vzít letadlo a jít to zkusit upravit fyzicky
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Michal1PA
|
Napsal: ned 26.10.2014 17:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 3.1.2011 Příspěvky: 173 Bydliště: SR
|
Mám dojem že tento model má slabú motorovú prepážku pri obratoch motor mení svoju polohu, svoje vyosenie takže pláva a nedrží svoj smer, svoje nastavenie. Skús spevniť motorovú prepážku aby sa pod motorom neprehýbala.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: ned 26.10.2014 18:11 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Tuto radu jsem dával už několikrát. vřele doporučuji všem k nastudování publikace aerodynamika a mechanika letu. Je to čtení na pár večerů ale vzhledem k našemu koníčku si myslím že hodně poučné Jelikož jsem ve svých radách už trochu dále tak dávám přímo odkaz na web se kterým sice nemám nic společného jen původní publikace o aerodynamice jsou obtížně k sehnání. ZDE Od kapitoly 1.3 je to vyloženě bomba.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: ned 26.10.2014 18:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Luckyv píše: ...A Při otočení křídel bych řekl žádný rozdíl. A posunutí těžiště dozadu je ještě horší... Tak sláva! Radil jsem ať těžiště posuneš dopředu (na 70mm), s baterkou úplně vpředu je na jaké hodnotě? Jestli ti má někdo poradit víc, musel bys sem dát video, nebo si k tomu vem někoho zkušenějšího, bez toho se dá těžko něco věštit .
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|