Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
[quote="pepin"][/quote]
Taky nerozmlátím co nechci - o tom tady píšu ! A jako si myslíš že při tom blbnutí se neučíš ? Pokud nebudu riskovat že něco nerozbiju, ani nezačnu lítat . Samozřejmě jak překonáš určitou fázi, tak při dávce opatrnosti můžeš pilovat akrobacii bez pádů. Ale jak asi tak poznáš, kde je tvoje hranice schopností , pokud na ní nepůjdeš . A je jedno o jakém lítaní se bavíme . Nemám rád, když někteří lidi mě chytaj za slovíčko a začnou štourat a vymejšlet, jak by mi dokázali, že nemám pravdu . a sepíšou elaborát toho jak se učej
Bohužel ani jeden z jmenovaných modelů není mé konstrukce, doporučuju je (stejně jako všechno ostatní) čistě proto, že si myslím, že je to nejlepší volba. Ani z modelů, které jsem navrhl, nemám žádná procenta z prodeje nebo tak něco - fakt radím jen to, o čem jsem přesvědčený, že je dobrý.
Éra od EF nebo 3DHS, jsou nej to je bez debat, sám s nimi létám. Ale přeci jen bych jako takový mezistupeň mezi epp a konstrukcí zvolil éra od Precision Aerobatics. Sám to Jendo určitě znáš jak jinak se chovají oproti nekompromisním 3D od EF, 3DHS.... ***winter***
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky:15
dudaj píše:
Taky nerozmlátím co nechci - o tom tady píšu ! ...
Myslím si že tato Tvoje věta to krásně vystihuje. Já bych piloty a jejich pády to rozdělil do dvou skupin. 1. První jsou Ti co padají, protože to ještě neumí, pletou si výchylky, řídí systémem doraz-doraz, neumí vyladit motor a někdy odfláknou techniku, takže jim pořád něco odpadá a pod. Příčin jejich pádů je mnoho. 2. Druzí jsou tací, co to umí a tam se padá ve dvou případech: - technická závada, podceňování drobných poruch, stavu aku a pod - nekázeň, nedisciplinovanost, blbnutí. Tedy rozmlátí to protože vlastně přestal dávat pozor a "nechtít" havarovat.
Takže já si myslím, že u vyspělých pilotů je to hlavně o disciplíně. Vím z vlastních zkušeností. Většinou když si začnu v duchu říkat, jak mi to jde, jakej jsem "geroj", tak přijde pohroma, protože prostě začnu blbnout a zákonitě přijde za to trest.
A výjimečně za to může počasí/povětří, to platí u všech skupin. V první jde spíš o jeho podcenění.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky:5 Blog:Zobrazit blog (1)
winter píše:
Éra od EF nebo 3DHS, jsou nej to je bez debat, sám s nimi létám. Ale přeci jen bych jako takový mezistupeň mezi epp a konstrukcí zvolil éra od Precision Aerobatics. Sám to Jendo určitě znáš jak jinak se chovají oproti nekompromisním 3D od EF, 3DHS.... ***winter***
Jo znám a v zásadě bych nebyl proti třeba tý kataně MX, ale je problém jí dneska sehnat. Navíc PA mělo nějaký problémy s kvalitou, což byla jedna z příčin konce českýho distributora - prostě ho to nebavilo. A tím že teď vlastně nevím co bych doporučoval, tak je raději nedoporučuju. EF tu koupíš v poho z několika zdrojů. Ale tuším kde by se dala lítaná KMX asi koupit na Příbramsku kdyby měl někdo zájem, majitel slintá po EF
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12766 Bydliště: praha 5
Jardátor píše:
Gumovou Anču nemusím,"naživo" je to lepší. Ale na moji aaa-absolutně amatérskou akrobacii za barákem nepotřebuji špičkové éro,fakt stačí něco obyčejného,hlavně chci vyzkoušet něco jiného jak epp!
já lítal taky jen amatérskou akrobacii, vyjma krátké epizody, kdy jsem se zučasnil pár halových soutěží, ale když jsem lítával v době předepečkové s 2m metylákovým akrobatem a uchvátila mě nastupující nová doba eppéčková , vymejšlel jsem nějaký ero za barák, abych nemusel jen jezdit 70 km na seriozní modelářské letiště ale mohl jen sjet za barák v pantoflích výtahem, po ruzných pokusech s epp začátečnickou historií blade, nebo Flash jsem si postavil vlastní epp mini F3A a to mi přišlo na malý prostor už relativně použitelný, hodně nízká váha mi uplně nepřijde jako zásadní výhra, jde o to, co chceš létat, jestli 3D akrobacii, nebo spíš se učit cosi, jako F3A akrobacii, tam mi sedělo víc právě ero, které mělo při rozpětí cca 1300mm--to se mi ještě vešlo do auta--váhu cca 900g, méně otáčkový motor, ale větší vrtule, která ho v sestupných obratech brzdila a ve stoupání zatáhla--neprotočila se, jako malá, vysokootáčková.
ale dneska je to těžký, ero musí být hezký a co nejvíc maketa, takže všechno špatně
těžko radit, ale u některejch er mám při létání pocit, že jsou přímo spojená s kniplama vysílačky, u některých pocit, jako bych je jen nohou kopnul z jednoho rohu do druhého.
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky:15
Hezky natočené video Na málokterých videích je pořád vidět model ve středu obrazu a přibližně ve stejné velikosti tak, že se dají dobře sledovat všechny jeho polohy v obratech. Opravdu skvělá práce. A taky dobrý tréninkový let.
Chci se zeptat, Zajímalo by mne na kterém kopci/letišti to bylo? A taky ajk se volá ten výrazný strmý sopečný kopec, který se pořád objevoval na pozadí?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky:15
Lupac píše:
Je to pod kopcem Raná a ta čedičová hora se jmenuje Oblík...
Tipoval jsem v duchu, že by to mohla být Raná, ale neodvážil jsem se to napsat "nahlas".
Lupac píše:
... pěkné video až budu velký tak budu taky tak pěkně lítat ...
No, v té jeho sestavě podle mne zas nic takového extra náročného nebylo. A co se týče přesnosti provedení - z videa se to těžko posuzuje. Fakticky to samé, myslím, zvládám i já, i když ne s F3A, ale s Mini-Diablotinem (spíš blízké 3D), který asi bude pomalejší a ten letový projev pak vypadá jinak. Nechci se ani chlubit, ani srovnávat se, podle videí se to asi ani nedá. Ten let se mi vcelku líbil, a okolitá krajina též. Jen od náš ze Žiliny je to přes 500km, takže se tam asi sotva kdy dostanu (s modelem asi vůbec). I když z té vaši Žiliny (co je blízko Lán), je to tam asi jenom kousek. Jinak, tam jsem náhodou byl (asi před 3 lety) a fotil se s rodinou před Obecním zastupitelstvím. A náhodou právě šel okolo starosta, všiml si značku našeho auta, tak se smál. A Ty taky z UH (kde jsem m.j. bydlel do svých 6 let), to máš asi pěkně daleko. I když asi o 100km méně než já.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12766 Bydliště: praha 5
VTjr píše:
Na málokterých videích je pořád vidět model ve středu obrazu a přibližně ve stejné velikosti tak, že se dají dobře sledovat všechny jeho polohy v obratech. Opravdu skvělá práce.
však jsem na to také navrhnul a vlastnoručně vyrobil speciální zaměřovač , který je navíc kontabilní s většinou kamer a fotoaparátu
s tou složitostí obratu to není tak uplně jednoznačný, co je jednoduchý a co složitý, pro partu kámošu na modelářském plácku mužeš být king, co to válí levou zadní, ale na soutěži pak nedostaneš plný počet bodu ani za vodorovný let, nebo obyčejný přemet.
pokud jde o i zájmovou nesoutěžní, ale F3A akrobacii, s erem menším, než 2m je to bohužel často hodně boj jen s přírodou-- větrem, termikou--termika je nejvíc zákeřná, nefouká, ale poruznu ti to hází model nahoru a dolu, dvoumetr to ustojí , ale malý, zvlášt lehký epp ero je opravdu problém.
z duvodu nežádoucí termiky se právě v hale při soutěžích vypíná topení , takže zimní halová sezona, žádná pohodička polétání ve příjemně vytopené hale , ale pěkná kosa
určitě ale doporučuji každému, kdo si chce a zajímá se o létání F3A akrobacie se dokopat alespon párkrát zajít na nějakou halovou soutěž--né kuli výsledkum, ale kuli těm radám co tam od těch co opravdu umí dostanete.
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky:15
pepin píše:
však jsem na to také navrhnul a vlastnoručně vyrobil speciální zaměřovač , který je navíc kontabilní s většinou kamer a fotoaparátu
Dobrý nápad
pepin píše:
s tou složitostí obratu to není tak uplně jednoznačný, co je jednoduchý a co složitý, pro partu kámošu na modelářském plácku mužeš být king, co to válí levou zadní, ale na soutěži pak nedostaneš plný počet bodu ani za vodorovný let, nebo obyčejný přemet.
To máš pravdu. Jednak podle videa se nedá nic posuzovat. A ten soutěžní stres - to je něco jiného, s tím souhlasím. To asi bude i můj případ. Už jen tím, že častěji lítám sám a nemá mě kdo zpucovat a zdravě zkritizovat. Posun dopředu bez trenéra nejde. Tak se nezlob , já Tě v žádném případě nechtěl kritizovat ani se nějak porovnávat. To by se dalo stejně jen na té soutěží.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12766 Bydliště: praha 5
VTjr píše:
To máš pravdu. Jednak podle videa se nedá nic posuzovat. A ten soutěžní stres - to je něco jiného, s tím souhlasím. To asi bude i můj případ. Už jen tím, že častěji lítám sám a nemá mě kdo zpucovat a zdravě zkritizovat. Posun dopředu bez trenéra nejde. Tak se nezlob , já Tě v žádném případě nechtěl kritizovat ani se nějak porovnávat. To by se dalo stejně jen na té soutěží.
s kritikou nemám vubec problém, že mě někdo na našem plácku chválil nic nezměnilo na počtu bodu, který jsem dostal na soutěži, takže asi tak
ze stresu jsem měl ohledně soutěžení opravdu strach,jako mladas jsme měli kapelu a na podiu před lidma jsem uplně uvolněnej a v pohodě rozhodně nebyl a vubec si to neužíval, kupodivu na soutěži ten stres opadnul ve chvíli, když mi ten start odmávli--prostě na stres není čas a mozek jen řešil ten let.
co mě spíš stresovalo, že jsem právě lítal to pokusničení o akrobacii na modelářském placu sám a vubec jsem nevěděl, co dělám špatně a co bych měl zlepšovat a vubec jakým zpusobem trénovat a hlavě --TY CHYBY VIDĚT --ty jsem začal alespon trochu líp vidět, až když mi je vysvětlili právě na té soutěži--na a pak už nemusíš na tu soutěž chodit, bo už víš co děláš blbě a mužeš si zase na tom svém plácku nadávat sám sobě, že si něco podělal,ale z té soutěže už alespon víš, jaké jsou alespon ty nejzákladnější požadavky pro slušnější obodování--trochu slušně provedený vodorovný let.
Tak dík za všechny názory,nejsem sice špatný pilot,ale nejsem ani pilot Špatný, a po zvážení všech názorů do éra z tiskárny nepůjdu a na konstrukční "metrovku" se asi taky vyprdnu.Vzhledem k mému umění a letovému prostoru u mě zatím po přečtení všech názorů a testů různých modelů zatí vede EXTRA 330 Sc od MPX.Tady snad chybu neudělám,modelů od Mpx mám více a zatím všeobecná spokojenost.Proháníte ji kluci už někdo? ?"
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru