Autor |
Zpráva |
Dáva
|
Napsal: čtv 12.04.2012 13:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.11.2011 Příspěvky: 405 Bydliště: JBC Obrázky: 13
|
Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky.
_________________ Skyfun pulse projekt a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kolaCZek
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
A ja si tu taky prihreju polivcicku... Jakym proudem je mozne bezpecne nabijet LiPolky? Na jakych parametrech baterie a jak to zavisi?
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:19 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Podle mne LiPolkam nejvic skodi podvybiti a nadmerna teplota. Take dlouhodobe skladovani v plne nabitem stavu nemaji rady. Prebijeni je vylozene nebezpecne, ale to by mela resit nabijecka a za zadnych okolnosti to nedopustit. Nabijeci proud ( max ) je snad na kazde baterce uveden. Pokud neni, proudem 1C se neda nic zkazit. Nevidim duvod proc baterku nenabijet hned po letu. Tedy pokud neni rozpalena, ze ji neudrzis v ruce.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
pkotatko: Jde mi prave o ten udaj C. Znamena to ze baterku 2200mAh 3S nabijeni 5C muzu pechovat 11A? Bezne ji nabijim 2,2A => 1C.
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:33 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Ano. Udaj o nabijeni 5C znamena proud = 5x kapacita baterky. Je to stejne jako u vybijeni. Dal bych si asi pozor u tech nejlevnejsich baterek. Tam bych tem udajum az tolik neveril a byl trosku pri zemi. Mam baterky s povolenym nabijenim 12C, nabijim je 8C, ale jenom proto, ze mi nabijecka vic neda.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
XB8R
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.8.2006 Příspěvky: 905
|
pkotatko píše: Ano. Udaj o nabijeni 5C znamena proud = 5x kapacita baterky. Je to stejne jako u vybijeni. Dal bych si asi pozor u tech nejlevnejsich baterek. Tam bych tem udajum az tolik neveril a byl trosku pri zemi. Mam baterky s povolenym nabijenim 12C, nabijim je 8C, ale jenom proto, ze mi nabijecka vic neda. Jakou nabíječku používáš?
_________________ Logo 500 VBar, nano CPX
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
pkotatko: Vzhledem k tomu, ze muj Raytronic C12 zvlada maximalne 4A = 1,8C, tak to asi nemusim resit a muzu to rvat, co to da...
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 12.04.2012 14:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Powerlab PL8
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
shake13
|
Napsal: čtv 12.04.2012 17:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Partizanske Obrázky: 6
|
Dáva píše: Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky. A tu si hladal? viewforum.php?f=42O tychto zalezitostiach sa tu uz popisalo...
_________________ Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2, MAX,Rival,BN-2 Islander
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: čtv 12.04.2012 17:28 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Citace části jednoho z předchozích příspěvků: "Take dlouhodobe skladovani v plne nabitem stavu nemaji rady" Používám Li-Pol od jejich samotného začátku, kdy se tvrdilo, že se mají skladovat nabité. Nyní se prosazuje tkzv. napětí storage. Ani pro jeden způsob jsem nenašel odborné zdůvodnění, tedy kromě "zpomalení probíhání chemických procesů" atd. Sám jsem rozdíl v životnosti, popřípadě ve "výkonu" nezaznamenal. Pravda, žádné accu mi neleží nepoužívané déle než měsíc. Neznáte někdo odkaz či přímo literaturu, která tato tvrzení skutečně dokládá ?
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: čtv 12.04.2012 17:39 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Odborne zduvodneni nemam. Dostal jsem dva paky 3S, ktere byly uplne nove. Jen jednou naplno nabite. Pak se na ne pres pul roku zapomelo. Oba jsou lehce nafoukle ale ve skolnim letadle fungujou. Tam po nich ale nechci zadny extra velky vykon. Vsichni vyrobci expeduji baterie nabite na 3.8V/clanek. Asi vedi proc.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: čtv 12.04.2012 19:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
OPakování matka moudrosti, tak to dám znovu Napětí lipolky (naprázdno, t.j. nepřipojená k ničemu) určuje jak je vybitá. 3,45V = hranice poškození. 3,6V = úplně prázdna ale ještě v pořádku 3,7V = bezpečné vybití po lítaní, cca 20 procent zůstává 3,85V = polovina 4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované 4,10V = 90 procent, max napětí při nabíjení při nastavení programu LiIon 4,17V = cca napětí plně nabité lipol (při správném ukončení nabíjení při 1/20 C. 4,20V = max napětí při nabíjení, hranice kterou není chytré překročit
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: čtv 12.04.2012 19:39 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
4,05V = údajně hranice nad kterou by neměli zůstávat skladované Důvod?
|
|
Nahoru |
|
|
Dáva
|
Napsal: čtv 12.04.2012 20:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.11.2011 Příspěvky: 405 Bydliště: JBC Obrázky: 13
|
Super děkuji za všechny reakce.Ještě se hloupě zeptám jaké má bezpečné vybití po lítání li-ion baterka taky 3,7V?
_________________ Skyfun pulse projekt a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
Duboun
|
Napsal: čtv 12.04.2012 21:35 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.4.2012 Příspěvky: 7
|
Dáva píše: Ahoj.Né každý uplně přesně ví včetně mě,jak se o tyto baterie správně starat.A je škoda si je zbytečně ničit svou hloupostí a neznalostí.Je mi jasný,že se nesmí podvybít,nabíjet hned po letu atd.Zajímá mě rozdíl mezi li-po a li-ion (co se týká provozování),v jakém stavu nabití je skladovat atd.Děkuju za Vaše poznatky. Rozdíl mezi li-ion a li-po je celkově v konstrukci. V li-ion baterii je elektrolyt lithiová sůl v kapalném skupenství, proto jsou li-ion baterie v kovovém obalu. V li-po bateriích je elektrolyt taky lithiová sůl ale jako polymerový kompozit který je pevný, proto jsou li-po baterie jenom v měkkém obalu. Li-ion baterie jsou taky asi o 20% težší než li-po se stejnou kapacitou a zároveň o 20% menší. V modelářství se často používají li-po baterie právě kvůli nižší váze, ale taky proto, že snesou vyšší proudovou zátěž. Maximální nabíjecí proud je většinou 1/10 maximálního vybíjecího proudu (např. 40C se nabíjí 4C, 20C - 2C atd...). Napětí na článku by nemělo klesnout pod 2,7V a nemělo by přesáhnout 4,23V. Ideální skladování je při 50% kapacity (3,8V na článek) v chladném prostředí (čím nižší tím lepší, ale ne pod 0°C). Lithiová sůl je vysoce oxidační a tudíž baterii neustále znehodnocuje. Na tento chemický proces má vliv teplota, čím je nižší tím je proces pomalejší, proto pokud víte že nebudete dlouho baterie používat, je lepší je vybít na 50% a dát do lednice (doporučuju v bezpečnostním obalu kdyby náhodou...). To platí i o bateriích v notebooku které se rychle poškozují teplem z procesoru a za dva roky ztratí víc jak 50% kapacity i když jedete jenom z nabíječky.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|