Autor |
Zpráva |
corona
|
Napsal: úte 23.07.2013 14:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
OrDa píše: ... Let se současným čtyřkanálovým visičem (např. dnes oblíbeným F-45) se odehrává téměř neustále na plných výchylkách. Teda pokud jde o let, ne vis. Například 3 až 5 sekund nadoraz potlačeno způsobí přechod do dopředného letu...... Ovšem let se stejně velkým 4-kanálem s pádlama a dřevěnými listy 8° se na plných výchylkách neodehrává. Plné výchylky potřebuju např. při klesání z visení - výchylky cykliky nemají účinnost díky nízkým otáčkám rotoru. To je ten případ, kdy cítím, že potřebuju řízenej kolektiv. Podobně je trochu problém z rychlýho dopřednýho letu přejít do visení - přitažením cykliky tlačím ocas dolů a brzdím, vrtulník má poněkud tendenci stoupat, proto musím současně citlivě ubírat otáčky a ve vhodný moment opět přidat, abych se nepropadl. S řízeným kolektivem bych to měl asi jednodušší.... A zrovna koukám, že tady je řeč o tom: viewtopic.php?f=102&t=59758&view=unread#unreadKdybych mohl ubrat náběh listů kolektivem (až třeba do nuly nebo do záporného úhlu) snáze se mi bude řídit sestup. Takhle mi vrtulník plave a ubírání otáček zhoršuje řiditelnost.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 23.07.2013 15:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
corona píše: S řízeným kolektivem bych to měl asi jednodušší.... Každá mince má dvě strany. Řízený kolektiv to řeší. Ale za tu cenu, že kolektiv musíš řídit pořád a vše se vzájemně ovlivňuje. O to je zase řízení komplexnější a komplikovanější. Kolektiv ti do řízení přidá další dimenzi, kterou se musíš naučit používat a každá chyba přináší rychlý konec. Typický let začátečníka: Zvednu to, stoupá, sakra jde to nějak rychle! Stáhnout kolektiv! Hm, tak to pozametám... Právě to je jedna ze zásadních odlišností v řízení 4k a 6k. To je něco jako rozdíl v řízení mezi plošníkem a vrtulníkem. Značná část plošníkářů vůbec neumí používat směrovku, snad kromě pojíždění po zemi. S vrtulníkem si bez ní ale ani neškrtneš. S kolektivem je to pak podobné u 4k a 6k. Úplně něco nového, jiného a nelze se na to vykašlat...
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: úte 23.07.2013 15:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Psal jsem o současném čtyřkanálu. Bývaly časy, kdy čtyřkanály měly pádla a létaly, nevisely. Dokonce byly i takové, které se v základu prodávaly se stříďákem. Dnes mají rybářská závaží na klacku a přinutit je k letu je náročné a nebezpečné.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 23.07.2013 15:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
OrDa píše: Psal jsem o současném čtyřkanálu. Bývaly časy, kdy čtyřkanály měly pádla a létaly, nevisely. Dokonce byly i takové, které se v základu prodávaly se stříďákem. Dnes mají rybářská závaží na klacku a přinutit je k letu je náročné a nebezpečné. To na věci nic nemění - FP a CP je letově úplně něco jiného. Bez ohledu na provedení.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 23.07.2013 15:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Není až tak pravda. Ano kolektiv je to co diametrálně odlišuje, ale také záleží jestli to má opravdu padla a je jim umožněno mněnit úhel nastevení, nebo je to tupý - ubohý setrvačník tvořený závažím. Typni si co je horší.
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: úte 23.07.2013 15:42 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
zdzd píše: Řízený kolektiv to řeší. Ale za tu cenu, že kolektiv musíš řídit pořád a vše se vzájemně ovlivňuje. O to je zase řízení komplexnější a komplikovanější. Kolektiv ti do řízení přidá další dimenzi, kterou se musíš naučit používat a každá chyba přináší rychlý konec. Typický let začátečníka: Zvednu to, stoupá, sakra jde to nějak rychle! Stáhnout kolektiv! Hm, tak to pozametám...... I při pilotáži toho pádlovýho 4-k mi neustále jezdí oba palce v obou osách, otáčky měním, abych docílil toho, co chci zaletět. I ustálený dopředný let to vyžaduje - "výškovku" a tah furt koriguju, abych držel výšku a rychlost. Stačí poryv a hned tlačím dolů, přidávám a opět ubírám. Takže jsem si zvykl ty 4 funkce najednou stále držet v pohybu.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: úte 23.07.2013 17:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
zdzd píše: To na věci nic nemění - FP a CP je letově úplně něco jiného. Bez ohledu na provedení. Ovšem i CP lze řídit čtyřkanálem.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: úte 23.07.2013 17:22 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
CP potřebuje:
Klonění + klopení Kolektiv + plyn Směr
Ať počítám jak počítám je to pět řízených funkcí. Z toho není cesta, jedině "podfuk" v tom, že z vysílače pošleš čtyři kanály a pátý pro plyn odvodíš až na palubě. Čímž jsi zase na těch pěti a navíc nemáš možnost letových režimů. To je na houby.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: úte 23.07.2013 18:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
V začátečnické konfiguraci se s pevným mixem plyn-> kolektiv běžně létá. Takže odpověď na prapůvodní otázku je, že se v vrtulníkem dá maketově poletovat na i 4 kanály. Jenže to celé nemá smysl, protože se v podstatě nedá koupit rádio s pouhými čtyřmi kanály a ten mixer by musel taky někdo vyrobit. Ovšem o hodný maketovitě létavý vrtulník by zjevně byl zájem. Alespoň podle diskuzí na téma čtyři kanály soudě.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 23.07.2013 18:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
A nebo ti stačí neproporcionální (pátý) kanál na to přepnutí režimů. Tak to má Blade MCPX při řízení vysílačkou DX4e.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
milagros
|
Napsal: úte 23.07.2013 21:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 9.3.2013 Příspěvky: 468 Bydliště: Blansko
|
jj byla by fajn nejaka velka 4CH heli rady traba 500.....to by bylo.....
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: stř 24.07.2013 14:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
milagros píše: jj byla by fajn nejaka velka 4CH heli rady traba 500.....to by bylo..... Postav si Helixe....
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 24.07.2013 15:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
milagros píše: jj byla by fajn nejaka velka 4CH heli rady traba 500.....to by bylo..... A jak myslíš že se s helinami začínalo? http://zd.wwwcity.cz/HELIprinciphttp://zd.wwwcity.cz/helix_plan.zipVšechno to už tu bylo. A moc fajn to nebylo, proto už se to tak nedělá. Stejně jako historiky plošníků se nedělají proto aby si člověk zalítal. To je čistě jen o nostalgii.
|
|
Nahoru |
|
|
votrelec
|
Napsal: čtv 26.09.2013 19:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.9.2013 Příspěvky: 12
|
Prave prechadzam z 4ch na 6ch zatial na simulatore a neviem teda urobit skoro nic . Prosim potvrdte moju domnienku, ze 4ch sa sprava tak, ze ak naklonim rotor napr dolava, pustim packu, tak sa heli vrati znova do vodorovnej polohy (sposobuje to gyro?). Na 6ch sa toto nedeje, ak sa packa vrati do stredu, tak helina ostane aj tak naklonena a musim to manualne dorovnat packovanim.
_________________ align t-rex 450 pro, wltoys v911, devo 10 with deviationTX
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 26.09.2013 19:57 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
votrelec píše: Prave prechadzam z 4ch na 6ch zatial na simulatore a neviem teda urobit skoro nic . Prosim potvrdte moju domnienku, ze 4ch sa sprava tak, ze ak naklonim rotor napr dolava, pustim packu, tak sa heli vrati znova do vodorovnej polohy (sposobuje to gyro?). Na 6ch sa toto nedeje, ak sa packa vrati do stredu, tak helina ostane aj tak naklonena a musim to manualne dorovnat packovanim. Je to prosté. Čtyřkanál musíš k pohybu nutit. Šestikanál naopak musíš nutit k tomu aby se nehýbal.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|