votrelec
|
Napsal: stř 02.10.2013 18:49 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 14.9.2013 Příspěvky: 12
|
zdzd píše: A co ja viem, kto by to robil? Preco sa to pytas mna? Toto vlakno je o tom, ci sa da lietat s 6ch ako so 4ch. Odpoved je, ze s urcitymi upravami sa tomu da priblizit. Na druhej strane, treba povedat. A to hovorim aj ja ako uplny zaciatocnik, ze take upravy na 6ch heline su blbost. Kto sa chce naucit lietat s 6ch helinami, tak prisposobovanim a ulahcovanim sa lietat urcite nenauci. Aj mna potesila napriklad moznost zmenit gyro do rate modu. Ale rychlo som od toho upustil. Tadial cesta nevedie.
_________________ align t-rex 450 pro, wltoys v911, devo 10 with deviationTX
|
|
Nahoru |
|
|
a.hanes
|
Napsal: stř 02.10.2013 22:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.12.2010 Příspěvky: 387 Bydliště: Banskaá Bystrica
|
Arcicorsa píše: ...A POLETí som si mzslel, že ak zadám názov heli, tak si to všetko o nej vygooglite a nebude zapotreba vysvetlovať... ...EšTEK RAZ : heli má rízený kolektív, je točistokrvný 6 kanál a ...mno to 6-ose gyro už opať nebudem opakovať ! ..tak či tak , riadi sa lahšie ako F45-ka ! ..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde....p.s. F45-ka dosahuje 80-90 km v hod., ja osobne ( vďaka rybárskemu závažiu ) som s ňou bol cirka 160m vo vzduchu a to ani nespomínam HD cammeru čo mám...v pap. je napísané 100m a vidíš zázraky sa dejú..
_________________ hanzi
|
|
Nahoru |
|
|
a.hanes
|
Napsal: stř 02.10.2013 22:43 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.12.2010 Příspěvky: 387 Bydliště: Banskaá Bystrica
|
zdzd :
Zpět k věci:
Je to dáno principem. Helina bez řízeného kolektivu nikdy nepoletí tak jako s ním.
Co se ti na tom nezdá a proč?
Ja:
to zdzd ...už som to tu písal x-krát, HELINA má rízený kolektív, je to 6-ti kanál a navyše má ono tó startrekovské gyro, takže na tvoju poslednú otázku odpovedám : čo by sa mi nepáčilo, všetko sa mi páči, všetko sedí tak ako má, ba eštek lepšie, pretože zavesím s ´´ jednou rukou ´´
ciao
_________________ hanzi
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: čtv 03.10.2013 7:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
a.hanes píše: ..samo može ísť na chrbát, či klesnúť desiatky metrov v sekunde... Pak tedy nelétá a nereaguje stejně jako 4kanál.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: čtv 03.10.2013 8:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Ovšem to, zda má či nemá kolektiv nevysvětluje, proč úplně jinak reaguje na cykliku.
|
|
Nahoru |
|
|
ntpr
|
Napsal: čtv 03.10.2013 9:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2008 Příspěvky: 146
|
Ale vysvetluje, napr pri klesani se u fp snizej otacky tim padem cyklika reaguje tupejc, proste se zmenou otacek se meni i ovladatelnost. Pochopitelne cim vic se odlehci zavazi na stabilizatoru tim to lita lip a zkraceni listu, coz vede k vysim otackam, ale porad to neni ono.
_________________ DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: čtv 03.10.2013 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač?
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: čtv 03.10.2013 9:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Kucí, kucí. Úplně by postačilo kdyby Ti nevěřící si to vyzkoušeli a sami mohli poznat rozdíly. Do tý doby tady budou tyhle diskuze kde je prakámen úrazu v tom, že Ti nvěřící možná ani nejsou obeznámení s tím, co to je mechanický mix a jak Bell-Hiller funguje. Nebo jakej je čeba rozdíl mezi původní starou Hiller stabilizací Bell a již zmíněnému mechanickému mixu Bell-Hiller. První co vypadlo z toliko oblíbeného gůůglu. http://www.swashplate.co.uk/ehbg-v16/ch23s03.html
|
|
Nahoru |
|
|
ntpr
|
Napsal: čtv 03.10.2013 10:39 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2008 Příspěvky: 146
|
OrDa píše: Ale kdepak. O kolik jsou při klesání ty otáčky nižší proti visu? A proč se úplně visič chová i ve visu úplně jikak, než lítač? samozřejmě je to jedno k druhýmu, šikmej flybar s tunou závaží tu už, ale zmíněnej několikrát byl. Co se týká těch otáček tak plyn je pravděpodobně u setovejch vysílaček nastavenej od 0 do 100% takže od cca 50ti a něco nahoru to stoupá a pod 50% to klesá, teď záleží na otáčkách motoru a převodovym poměru konkrétního stroje, každopádně nějakej nezanedbatelnej rozdíl tam bude, o tom asi neni sporu ne?
_________________ DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: čtv 03.10.2013 19:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Zjednodušený výpočet napovídá, že otáčky při klesání budou cca o 10% nižší proti visu. To není zas tak mnoho, že.
|
|
Nahoru |
|
|
ntpr
|
Napsal: pát 04.10.2013 0:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2008 Příspěvky: 146
|
mno rozdíl mezi tim kdy to z visu přejde do mírného stoupání nebo mírného klesání, zřejmě budou třeba jen 2%, zato rozdíl mezi plnym plynem a tim kdy už to řízeně neklesá ale padá je třeba 70%, každopádně rychlejší klesání nehrozí, protože už kolem 1/4 plynu to má tak malý otáčky že se to skoro nedá řídit a skutečně to spíš padá, naopak 6ti kanál se stálejma otáčkama má v ten moment zápornej úhel a pořád funguje tak jak má
_________________ DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum
|
|
Nahoru |
|
|
lukinn
|
Napsal: ned 24.12.2017 15:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 17.4.2016 Příspěvky: 76
|
Zdravím chápu dobře že u 4ch kanálu mám na jedné páce do stran a do předu a zadu a na druhé páce otáčení kolem osy a přidávání plynu s pevně nastaveným náklonem lopatek?(neptám se na mód vysílače)Když to u 6ch místo plynu upravuji náklon lopatek a tím vztlak?A jak tedy řeším otáčky motoru?Ty se nastaví třeba sliderem nebo potenciometrem?A ještě co mě hlídá elektronika v heline otáčení...? Lítám copty a letadlo tak to neznám Díky
Naposledy upravil lukinn dne ned 24.12.2017 19:21, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Kreyson
|
Napsal: ned 24.12.2017 17:58 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 3.11.2011 Příspěvky: 592 Bydliště: Česká republika
|
lukinn píše: .. náklon lopatek a tím vstlak? Úhel náběhu rotorových listů a vztlak. Otáčky rotoru buď stabilizuje elektronický stabilizátor otáček (governor) a jsou stále stejné, nebo je regulace plynu namixována s kolektivem podle několikabodové křivky tak, aby podle zátěže byly otáčky rotoru pokud možno opět konstatntní. Držení směru zajišťuje gyro, dnes většinou součást řídící jednotky FBL.
|
|
Nahoru |
|
|
lukinn
|
Napsal: ned 24.12.2017 19:23 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 17.4.2016 Příspěvky: 76
|
Díky moc.Tak že jinak jsem se trefil?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|