Autor |
Zpráva |
shrubber
|
Napsal: sob 20.07.2013 17:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 11.9.2011 Příspěvky: 404 Bydliště: Praha 8
|
Pokud někdo preferuje odborný žargon, tak hlavní rotor má tři stupně volnosti, zadní vrtulka jeden a plyn taky jeden. To je bez ohledu na uspořádání celkem pět nezávislých hodnot, které musím systému dodat, aby nějak nastavil všechny výchylky. Navíc bývají přítomné regulační prvky, které do těch pěti hodnot zasahují na základě okamžitého stavu stroje. To bývá v základu ocasní gyro, dále governor, případně bezpádlo a různé stabilizační systémy. Ty se ovládají dalšími kanály, kterými se ta regulace dá zapnout, vypnout, nebo upravit zisk. Tyto kanály mají trochu odlišný charakter než těch primárních pět. V klasickém šestikanálu jde pouze o zisk ocasního gyra.
_________________ ex Modela T4, QB-15 Phoenix, DX6i, Easystar II, Blade Nano CP X
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
OrDa
|
Napsal: pon 22.07.2013 8:57 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Ovšem odpověď na původní otázku zní:
Ano, lze a dokonce se tak řídí.
Ovšem z důvodů v předchozích příspěvcích uvedených není to řízení tak jednoduché, jako u klasického čtyřkanálového visiče.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pon 22.07.2013 9:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
OrDa píše: Ovšem odpověď na původní otázku zní:
Ano, lze a dokonce se tak řídí.
Ovšem z důvodů v předchozích příspěvcích uvedených není to řízení tak jednoduché, jako u klasického čtyřkanálového visiče. Ano. A třeba proč to není tak jednoduché, jako u toho "čtyřkanálového visiče" ( mimochodem výborný název) je třeba i to, že onen čtyřkanálový vrtulník nereaguje tak ochotně, až splašeně na zásahy do řízení. U něj je jakás takás vrozená nechuť cokoliv nového přijímat. U šestikanálového vrtulníku s ovládaným kolektivem ono svým způsobem, pokud člověk nešahá do řízení to v rámco možností stabilní je. Ale je třeba jen mírných korekcí, vlami včasně páčkovaných, někdy je potřeba doaldit s předešlou korcí,novou dálší výchozí a někdy to ovládání nebo ty mírné korekce jsou i s mýrným předstihem (kolektiv). Respektive zásah do řízení jedním ovládacím prvkem, si ve většině případů vyžádá včasný zásah jinýho ovládácího prvku do řízení. U vrtulníku je vše svázáno se vším a není to jemom o tom, že když budu chtít vrtulník rozeběhnout dopředu, jen potlačím cyklikou. Ono bude potřeba ještě mírně přizdvihnout kolektiv, na tento výsledný projev po té co se heli rozeběhne zmírnit, to zanmená potlačenou cykliku lehce přitáhnout, zmírnit tím dopředný náklon vrtulníku a na tuto nově vzniklou novou situci opět reagovat úpravou kolektivu........ do toho může fouknout a bude potřeba ladit klonění. Takže ano, 4CH se ovládá princeipem fungování kniplů naproso stejně. Tj, klopení dopředu je dopředu, do zadu je dozadu a klonění doprava je doprava. Ovšem tím ta podobnost končí.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 22.07.2013 10:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Záleží na tom, jak tazatel dotaz myslel.
Pokud to, zda jsou funkce na kniplech rozloženy stejně, tak odpověď je ano.
Pokud ale to, zda se s kniply i stejně páčkuje, tak to tedy rozhodně ne.
Ono je to asi jako s jízdním kolem a trojkolkou. Obojí má řidítka, obojí má šlapátka. Když na trojkolce všechno pustím, v pohodě si sedím. Když všechno pustím na kole, svalím se.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: pon 22.07.2013 10:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
To jistě, ovšem není to dáno principem, ale tím, co se k nám dováží.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 22.07.2013 11:54 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
OrDa píše: To jistě, ovšem není to dáno principem, ale tím, co se k nám dováží. Je to dáno principem. Helina bez řízeného kolektivu nikdy nepoletí tak jako s ním.
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: pon 22.07.2013 12:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Ovšem i bez řízeného kolektivu může létat vcelku slušně maketově (krom rychlého klesání) a vrtulník s řízeným kolektivem může být řízen čtyřkanálem.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 22.07.2013 13:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
OrDa píše: Ovšem i bez řízeného kolektivu může létat vcelku slušně maketově (krom rychlého klesání) a vrtulník s řízeným kolektivem může být řízen čtyřkanálem. A jsme doma. "Vcelku slušně maketově" je rádoby nějak poletí. Ale rozhodně nepoletí jako šestikanál a naprostou většinu letových prvků nezvládne. Včetně správného zalétnutí zatáček o různé rychlosti, poloměru a s řízenou změnou výšky. O obyčejném souvratu ani nemluvě... Tudíž se bude také jinak páčkovat.
|
|
Nahoru |
|
|
Ancistrus01
|
Napsal: pon 22.07.2013 13:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2011 Příspěvky: 2496 Bydliště: Trutnovsko Obrázky: 4
|
Díky moc za objasnění rozdílu mezi 6ch a 4ch.
Ještě jedna taková otázka, když by někdo chtěl začít s vrtulníkama, tak je lepší začít rovnou na 6ch nebo na 4ch?
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pon 22.07.2013 14:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
nejlepsi je zacit rovnou na 6ti kanalu a v simulatoru. Alespon clovek zjisti zda na to ma ruce a hlavu. Ja to zjistoval asi rok a potom rovnou s 6ti kanalem na plac. Prvni poskakovani s realnou bylo bez padu a cim vic jsem si zacinal verit, tim vic jsem s tim zacinal mlatit. Tak ze dnes zase simulator a potom teprve padat v realu.
|
|
Nahoru |
|
|
corona
|
Napsal: pon 22.07.2013 15:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.4.2010 Příspěvky: 2457 Obrázky: 0
|
zdzd píše: .... Ale rozhodně nepoletí jako šestikanál ... ... O obyčejném souvratu ani nemluvě... S HBV2 s dřevěnými listy 8° souvrat udělám Jde i celkem plynule přejít bez změny výšky ze zatáčky do opačný zatáčky, s čím je u 4-k bez pádel problém. Že takový 4-kanál nepoletí tak, jako dobře udělaný vrtulník s řízeným kolektivem, je jasný, ale určitě nejde o nějaký přestabilizovaný visení a nucení k pohybu, jak se povídá.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: pon 22.07.2013 20:12 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 4.5.2003 Příspěvky: 11191 Bydliště: Břeclav, ČR
|
Ancistrus01 píše: Díky moc za objasnění rozdílu mezi 6ch a 4ch.
Ještě jedna taková otázka, když by někdo chtěl začít s vrtulníkama, tak je lepší začít rovnou na 6ch nebo na 4ch? Já bych se vrátil k tomu příměru jízdního kola a trojkolky. Když se chceš učit jezdit na kole, bude lepší začínat s trojkolkou?
|
|
Nahoru |
|
|
mhabr
|
Napsal: pon 22.07.2013 22:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.9.2009 Příspěvky: 1067 Bydliště: Brno sever
|
OTF: kazde male dite zacina na 3kolce :d
|
|
Nahoru |
|
|
Ancistrus01
|
Napsal: pon 22.07.2013 22:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2011 Příspěvky: 2496 Bydliště: Trutnovsko Obrázky: 4
|
zdzd píše: Já bych se vrátil k tomu příměru jízdního kola a trojkolky.
Když se chceš učit jezdit na kole, bude lepší začínat s trojkolkou? mhabr píše: OTF: kazde male dite zacina na 3kolce :d Souhlasím jak se ZDZD tak s Mhabr Ale asi je jasné že je nejlepší simulátor a pak 6ch
|
|
Nahoru |
|
|
OrDa
|
Napsal: úte 23.07.2013 8:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Praha 4
|
Srovnání tříkolky s bicyklem je trefné i v tom, že i na tříkolce, pokud chci zatáčet, musím držet řídítka stále a dost zatočená. Na kole jsou při běžné jízdě výchylky minimální. Let se současným čtyřkanálovým visičem (např. dnes oblíbeným F-45) se odehrává téměř neustále na plných výchylkách. Teda pokud jde o let, ne vis. Například 3 až 5 sekund nadoraz potlačeno způsobí přechod do dopředného letu. U T-Rexe 450 totéž způsobí situaci pro začátečníka poněkud nepřehlednou.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|