Switch to full style
Začínáte nebo chcete začít s vrtulníkem.
Odeslat odpověď

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

čtv 18.07.2013 19:48

Souhlasim ze jr to rozdil jak prase. S Colibri nebo Msr jsem lital v pohode ale s Mcpx je to fakt vrazda. Ten rozdil to je jak facka a bez simu je to jeste horsi.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

čtv 18.07.2013 22:42

A pomohlo by ke zmirneni projevu 6kanalu pro takove to domaci politani dat na nej vrtule z 4 kanalu stejnych nebo temer stejnych rozmeru? Protoze maji samo uplne jiny tvar .... jen takova uvaha pro ty zkusenejsi co si troufnou testovat ....
(zatim porad trenuju na simu pac nehodlam kuli 3 sekundam porad nekolik hodin opravovat a nakupovat nahradni dily :d , nejhorsi je uklidnit a pristat ... co bude delat gyro v realu az si budu jistej ale netusim ... ono zkouset na simu kde funguje naprosto bezvadne taky nenauci uplne vsechno ... navic baterka v simu taky nedojde oproti realu ... ja vim jde nastavit ale porad je to jen takova simulace a v realu se stane veci ...)

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

pát 19.07.2013 8:06

V reálu se stane hlavně to, že si zalítáš. Někoho baví lítání s virtuálním strojem a kolikrát ani nepřejde na skutečný model :o . Věř ale tomu, že i s šestikanálem se dá naučit lítat bez simulátoru a bez karambolů. Chce to jen víc trpělivosti a hodně času. Simulátor je výborná pomůcka, ale jen pomůcka.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

pát 19.07.2013 12:48

muzes popremyslet i o porizeni nejake stabilizace. levne reseni je Flymentor.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

pát 19.07.2013 19:07

srabsrab píše:A pomohlo by ke zmirneni projevu 6kanalu pro takove to domaci politani dat na nej vrtule z 4 kanalu stejnych nebo temer stejnych rozmeru? Protoze maji samo uplne jiny tvar .... jen takova uvaha pro ty zkusenejsi co si troufnou testovat ....
(zatim porad trenuju na simu pac nehodlam kuli 3 sekundam porad nekolik hodin opravovat a nakupovat nahradni dily :d , nejhorsi je uklidnit a pristat ... co bude delat gyro v realu az si budu jistej ale netusim ... ono zkouset na simu kde funguje naprosto bezvadne taky nenauci uplne vsechno ... navic baterka v simu taky nedojde oproti realu ... ja vim jde nastavit ale porad je to jen takova simulace a v realu se stane veci ...)


Nepomohlo...

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

pát 19.07.2013 20:04

Vrtulníky dělíme na visiče a akrobaty (mezi nimi dnes bohužel nic moc není). Nesouvisí to tak dalece s počtem kanálů, ale s konstrukcí a nastavením. Do původně 4 kanálového visiče můžeš klidně nainstalovat vícekanálové rádio, ale ničemu to nepomůže. Stejně tak se akrobat dá řídit čtyřmi kanály (a v začátečnickém seřízení také jen čtyřmi řídí). (Pro šťoury - všechno, co v tomhle případě dělají nadbytečné kanály není nutné vysílat a může to zařídit mixér ve vrťasu).

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

pát 19.07.2013 21:00

OrDa píše:Vrtulníky dělíme na visiče a akrobaty (mezi nimi dnes bohužel nic moc není). Nesouvisí to tak dalece s počtem kanálů, ale s konstrukcí a nastavením. Do původně 4 kanálového visiče můžeš klidně nainstalovat vícekanálové rádio, ale ničemu to nepomůže. Stejně tak se akrobat dá řídit čtyřmi kanály (a v začátečnickém seřízení také jen čtyřmi řídí). (Pro šťoury - všechno, co v tomhle případě dělají nadbytečné kanály není nutné vysílat a může to zařídit mixér ve vrťasu).

Konečně někdo napsal, jak je to.
"4-kanál může jen viset" je dogma, který tu zaznívá až moc často.
S malým 4-kanálem (520 mm rotor) zalítnu osmičky, zatáčky klopím na 45° (a lze i ostřeji), za klidu (do 2 m/s) se let podobá i letu skutečnýho vrtulníku. Modelová rychlost ale neodpovídá, při svižným poletování je daleko vyšší, cca 600 - 700 km/h.

Souhlasím i s tím, že "dělíme na visiče a akrobaty (mezi nimi dnes bohužel nic moc není).".
Na trhu opravdu není přijatelný vrtulník za nízkou cenu, který by svými vlastnostmi umožnil začátečníkům nějaký postup dál od přestabilizovaných hraček.
Jak sleduju videa s F-45, stále je tam snadné visení, tancování kolem svislé osy jak čamrda, lítání "naplocho" bez klopení, nikde nevidím plynulý přechod z jedný zatáčky do opačný.

Sám si s mojí hračkou hraju rok a půl a cítím ty situace, kdy bych potřeboval řízený kolektiv. A jsem přesvědčenej, že bych mohl vzít 6-kanál podobných rozměrů a bez větších potíží s ním nějaký kolečko po krátkým osahání zakroužit. U simulátoru Phoenix jsem strávil několik minut, hlavně koukáním, co tam vůbec je za volby.

Celkem mě mrzí, že se mi nedostalo dřív vhodných rad - málo jsem asi hledal....
Naštěstí se najdou i někteří znalí, co poradí i něco jiného než obligátní "T-Rex 450 PRO + Phoenix", např. Mikelo.

Takže pokud mi někdo bude povídat, že ty polítačky s ostrýma zatáčkama a osmičky jsou jen visení, ať si mele. Já znám skutečnost....


.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 10:20

Mohu mít jednu otázku: 4ch chápu: 1.ch stoupání/klesání 2.ch klopení dozadu/dopředu 3ch. otáčení kolem svislé osy 4ch. klopení do stran. Ale na co jsou pak ty zbylé 2 kanály u 6ch. Jeden je možná otočení kolektivu pro let na zádech?

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 10:54

Ancistrus01 píše:Mohu mít jednu otázku: 4ch chápu: 1.ch stoupání/klesání 2.ch klopení dozadu/dopředu 3ch. otáčení kolem svislé osy 4ch. klopení do stran. Ale na co jsou pak ty zbylé 2 kanály u 6ch. Jeden je možná otočení kolektivu pro let na zádech?

6-k:
- 4 serva - každý má jeden kanál (3 na hlavě po 120°, tím se řídí cyklika i kolektiv, 1 pro úhel náběhu ocasního rotoru)
- přepínání režimů gyra
- přepínání předvolených křivek otáčky/kolektiv

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 10:59

Kolektiv a plyn jsou dvě nezávislé proměnné, které mohou být svázané podle různých křivek. Let na zádech je jen jeden konkrétní případ, kdy necháš plyn na maximu a s kolektivem jdeš do mínusu.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 11:33

corona píše: - 4 serva - každý má jeden kanál (3 na hlavě po 120°, tím se řídí cyklika i kolektiv, 1 pro úhel náběhu ocasního rotoru)


Toto není až tak pravda, hlavy jsou v různém provedení. Tři serva po 120° je běžná CCPM mechanika. Ale jsou i CPPM 140°. Nezákladnější typ mechaniky je H1, která má pro každou funkci zvláštní servo.

Obecně ale platí, že rotorová hlava má tři kanály: klonění, klopení a kolektiv. Kolik serv a jakým způsobem řídí listy je z tohoto pohledu až druhotné.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 11:36

co rikate na Blade 300 BIND FLY.......dobra volba....cena 8 tis....a pekny 6ch....takovy mnohem lepsi F-45.....

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 11:52

corona píše:6-k:
- 4 serva - každý má jeden kanál (3 na hlavě po 120°, tím se řídí cyklika i kolektiv, 1 pro úhel náběhu ocasního rotoru)
- přepínání režimů gyra
- přepínání předvolených křivek otáčky/kolektiv


Když už, tak 4 serva, zisk gyra a regulátor motoru - to je těch 6 kanálů.
"Šestikanál" je spíš takový zažitý název, ve skutečnosti stačí u CCPM jen 5 kanálů pro přenos a řízení je vlastně čtyřkanálové - klopení, klonění, bočení, kolektiv. Některé vrťasy, např. MCPX mají mix řešený až v modelu (ne ve vysílači), takže i k akrobatickému létání stačí přenos 4 kanály při letu v jednom režimu.
Naposledy upravil JosefSvejk dne sob 20.07.2013 12:00, celkově upraveno 1

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 11:57

JosefSvejk píše:Když už, tak 4 serva, zisk gyra a regulátor motoru - to je těch 6 kanálů.


Na počtu serv nezáleží. To může být řešeno všelijak. Důležitý je ovšem počet kanálů:

3 na hlavě - klonění, klopení, kolektiv
2 na vrtulce - směr a zisk gyra
1 na motoru - otáčky

Celkem šest.

Re: Dá se řídit 6ch jako 4ch

sob 20.07.2013 12:03

zdzd píše:Na počtu serv nezáleží. To může být řešeno všelijak. Důležitý je ovšem počet kanálů:

3 na hlavě - klonění, klopení, kolektiv
2 na vrtulce - směr a zisk gyra
1 na motoru - otáčky

Celkem šest.


Ano. Popisoval jsem nejběžnější CCPM systém. :wink:
Odeslat odpověď