RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Padlový nebo bezpadlový vrtulník
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=62998
Stránka 5 z 6

Autor:  beka [ sob 14.06.2014 7:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Honzajz píše:
Uvazuji koupi heli a nevim jestli zvolit jako zacatecnik bezpadlo nebo padlo. Nikdy jsem s nicim neletal a rad bych rad neco s cim se snadneji naucim.

Zvazuji MiniTitan e325

Predem diky za kazdou radu a zkusenost

Hele já začal se simulátorem phoenix, za půl roku trex500 pádlo. K tomu walkera 200, vyhozeny peníze. Potom funcopter, docela to šlo ale až po vyměně gyra se nechal udržet ve vzduchu. Potom přišel blade 130x to pro mě bylo to správny ořechovy, naučil jsem se na něm osmičky, díky cvičení na simu jsem to zvládal lépe, tedˇtu máme dva adepty na učení:blade mcpx-bl a trex 150,obě helinky mají střídavé motory a obě bezpádla, žádnou velkou ůdržbu nepotřebují a lítají z krabice.Kdyby tyto strojky byly před těmi čtyřmi lety co jsem začínal ta by padla volba na jeden z nich.Pořád tvrdím že simulátor je základ.A ještě něco jseš ochotny tomu věnovat čas a PENÍZE!!!! Mě to trvalo rok a třičtvrtě než jsem udělal první kolečko a osmičku, ale jsem poválečny ročník to mě sice neomlouvá,ale mladším to jde rychleji. Jo a titan je dobrej jakkoliv. připravit 3_2_1 tedˇ ostatní do mě to je MŮJ NÁZOR

Autor:  Václav Procházka [ sob 14.06.2014 8:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Ono to ani není o tom jaký kdo má první vrtulník - jestli T-Rex 500 nebo T-Rex 150. Spíše jde o to, že začátky jsou těžké a realita od simulátoru je trochu někde jinde. Začínajícím adeptůp říkám, klidně létejte 2 roky s dvourotoráčkem a podctivě trénujte (pomalá kolečka +osmičky). Pokud je člověk, alespoň trochu šikovný, ovoce se dostaví. Samozřejmě souběžně využívat i simulátor.

Náročné jsme to měli my, v dobách bez simulátorů, mizerných zkušenostech.
Říkám, že to byly zkušenosti zaplacené zlatem, o kterých se dnešním adeptům může jenom zdát :-)

Autor:  hosa [ sob 14.06.2014 9:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Souhlasím. Taky nejsem žádná mladá ranní rosa a mám oba systémy, každý má své, ale vždy je to o pečlivosti, trpělivosti v seřízení a samozřejmě financích.

Autor:  mamoulian [ sob 14.06.2014 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Já lítám pádlovou 450ku a bezpádlo sem ještě nelítal. Mám spadeno na 550ku v bezpádlu a myslím,že všechno má svoje. Pádlovka je krásnej kus fyziky v praxi,ale je tam hodně údržby. Bezpádlo je mechanickych kurvítek prosté,ale říkám si,jestli ty přepákováni krom jiného neulevují servům. Má někdo postřeh týkající se životností serv,či jejich ložisek?

Autor:  bonis [ sob 14.06.2014 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Zalezi jaka serva.
Co se tyce DS610, mam na jedne sade priblizne 400letu a drzi.
Daleko spis ti odejdou pri padu, nebo pokud nepadas, vymenis je za nejaky novy typ.

Jo, litam je na FBL.

Autor:  Tsisters [ sob 14.06.2014 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Kluci pádlovka se musí víc řídit jako bezpádlo, tudíš lítání s pádlem je trošku náročnější. Navíc pádlovka není tak reakčně rychlá jako bezpádlo :mrgreen:
to:mamoulian na jakou 550-tku máš spadeno? Já mám AGILE 5,5 a maximální spokojenost, k ní lítám bezpádlo Protose a pádlového rexe 500

Autor:  mamoulian [ ned 15.06.2014 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Tsisters píše:
Kluci pádlovka se musí víc řídit jako bezpádlo, tudíš lítání s pádlem je trošku náročnější. Navíc pádlovka není tak reakčně rychlá jako bezpádlo :mrgreen:
to:mamoulian na jakou 550-tku máš spadeno? Já mám AGILE 5,5 a maximální spokojenost, k ní lítám bezpádlo Protose a pádlového rexe 500

Od Alignu

Autor:  Andylius [ pon 13.11.2017 0:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Prepáčte, chcel som sa len opytat: môžem použiť 3-osí gyro pre bezpadlove heli v pádovom?
Dakujem

Autor:  mamoulian [ pon 13.11.2017 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Andylius píše:
Prepáčte, chcel som sa len opytat: môžem použiť 3-osí gyro pre bezpadlove heli v pádovom?
Dakujem

většinu lze použít jen jako vrtulkové gyro

Autor:  Kreyson [ pon 13.11.2017 17:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Ale například velmi oblíbený Spirit se dá využít i s pádlovou mechanikou jako bezpádlo.

Autor:  Arx [ sob 28.04.2018 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Zeptám se na pro vás asi samozřejmou věc, ale přiznám se, že já nevím jak to je. Jak vlastně funguje vyrovnávání zadním rotorem, když je na něm stálý náhon od hlavního rotoru? Hlavní rotor má +/- stálé otáčky, a ocasní rotor je zpřevodovaný tak, aby pokud se nezmění úhel náběhu listů ocasního rotoru držel heli v přímém směru? Nebo to ještě dohání gyro změnou náběhu skrze servo ocasní vrtulky které je do něj zapojené a já se při řízení ocasu s gyrem vlastně tak trochu peru?

Autor:  vitahavlicek [ sob 28.04.2018 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

jeto tak perete se zgirem bez neho byse rucne ocas ridil dost obtizne

Autor:  OPR [ ned 29.04.2018 10:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Nikdo se s nikým nepere. :D Mezi přijímač a konečný ovladač vyrovnávacího rotoru (servo) je zařazeno gyro. Gyro je krabička se senzorem, který hlídá úhlovou rychlost otáčení okolo dané osy. U nás, v našem případě hlídá rachlost otáčení okolo osy hlavní hřídele. Gyro má za úkol držet úhlovou rychlost 0°/s . Pokud je hodnota 0°/s pak to v praxy vypadá tak, že ocas se nikam neotáčí. A vrtulník drží směr či visí bez toho pootáčení ocasem. Kniplem směrovky - vrtulky ale mi tomu gyru můžeme říct, aby otáčelo s vrtulníkem přes tu osu hlavní hřídele na jednu či druhou stranu. Tak, že gyro v tom jednom našem zamýšleném směru převede povel otáčení na úhlovou rychlost otáčení dle velikosti výchylky kniplu a tu se snaží konstatně udržet. Proč konstatně? Protože kdyby pouze poslouchalo holý povel od přijimače a nepřevedlo jej na ony stupně úhlové rychlosti, na obě strany by se vrtulník otáčel různě rychle, přitom bychom měli na ovladači knipl stejně vychýlený. Dálší věc kde by to vadilo jsou třeba piruety v dopředném letu. Ocasní rotor vlivem dopředného letu překonává odpor vzduchu při piruetě a rychlost otáčení během letu by se měnila. Úplně to ničemu nevadí ale je o hodně lepší když ta úhlová rychlost otáčení je stále stejná a konstatní. Během těch piruet v dopředném letu to vypadá tak, že ty držíš stejně vychýlený knipl směrovky ale jelikož se mění potřebný výkon k překonání reakčního momentu od rotoru a odporu vzduchu při dopředném letu, gyro se servem hýbe podle toho, zda úhlová rychlost klesá (pak přidá na výchylce) a nebo se blíží požadované rychlosti. Ty sice s kniplem nehýbešš - určíš gyru onu úhlovou rychlost, ale gyro maká se servem už samo, dle své úvahy a logiky aby splnilo Tvůj povel k udžení konstní piruety během letu.


Snad jsem to popsal srozumitelně. :mrgreen:

Autor:  dagx [ ned 29.04.2018 12:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Tohle je odborný výklad toho co jsem Ti říkal na letišti laicky.Základ je koupit skutečně funkční gyro a k tomu vrtulkové servo na odpovídající ůrovni.Po správném seřízení se už o nic nestaráš.Kromě řízení.

Autor:  Arx [ ned 29.04.2018 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Padlový nebo bezpadlový vrtulník

Toho bohdá nebude, abych já létal nějaké piruety! :) Dle mých reálných možností bych to viděl tak na kolečka, osmičky a s vytřeštěnýma očima možná nějaký přemet a výkrut a totální majstrštyk zaviset hlavou dolů. Když tady píšu nějaké moje představy a požadavky, tak se to v 99% zvrtne do akrobatických speciálů, ale já si chci opravdu jenom pohodově polétat a ne honit motyku po poli. Chci si u toho zarelaxovat, ne se totálně vynervovat! :)

Stránka 5 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/