pepinozbrna
|
Napsal: pát 26.02.2016 19:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
Je to hodně statečný krok jít jako začátečník do takového stroje . Doporučuji první lety bez diváků a nejlépe v brnění
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pát 26.02.2016 20:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
pepinozbrna píše: Je to hodně statečný krok jít jako začátečník do takového stroje . Doporučuji první lety bez diváků a nejlépe v brnění V Brně ni? Bojíš se, co? Bo si Pepino z Brna.
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pát 26.02.2016 23:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Začít se dá s čímkoliv, jde jen o to, kolik stojí pád. Pokud ale budeš dodržovat určité postupy, tak jde sice učení asi pomaleji, ale dá se vyvarovat pádů. Postupů, jak začít s helinama, je tady na fóru několik. Asi by to šlo shrnout asi tak, že je třeba začít od nejjednoduších prvků, ideálně na simulátoru, ty poté trénovat v reálu až do úplného zvládnutí, pak přidat další prvek, atd. Výhodné je, pokud je s tebou na začátku zkušenější helinář, který poradí a pomůže. Samozřejmostí by měli být i teoretické a technické znalosti ohledně modelu heliny. Začínal jsem se simem, pak 500vka. První pád jsem měl po šedesáti letech, kdy mi odešlo servo na ocase, a já nezvládl úplně autorotaci. Pád na ruce jsem měl poprvé asi při 120tém letu, a to hlavně kvůli tomu, že jsem přecenil své schopnosti. Je pravda, že duševní podporu mi poskytla stabilizace s akro záchranou, ba i pár pádům zabránila. Odzkoušel jsem i pár desítek letů s pádovou hlavou. Jinak souhlasím s tím, že minimálně prvních pár (desítek) letů je adrenalin hodně vysoko, prvních deset minut visu jsem dal na čtyřikrát, vždy s dostatečně dlouhou přestávkou na uklidnění (i tady je dobrý nějaký další helinář, který s v přestávce dá let).
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 27.02.2016 0:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
takže zas tak blbý nápad to není...
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: sob 27.02.2016 1:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.6.2010 Příspěvky: 2313
|
Přes zimu simulátor a na jaře T-Rex 600 ESP. To byl můj začátek. To bylo ještě v dobách pádel Velká helina je stabilní sama od sebe - oproti menším potvorám. Je pravda, že rána s 600 bude zpravidla dražší, než rána s 450. Jenže těch ran s 600 při rozumném postupu tréningu bude daleko míň, než s 450, ke které člověk mnohdy nemá ten správný respekt (a která není tak stavilní jako 600). Mnoho "levných" ran s 450 se tedy může docela prodražit. Moje šestikilo stále lítá, zatím jsem s tím ani jednou netřískl...
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: sob 27.02.2016 2:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
moje rada je spíš 450 nebo 500(listy 425 popř 470).Cena dílů je snesitelnější a hlavně levnější baterky a listy.3s nebo 6s do kapacity 2700mAh jsou za celkem směšný ceny,nabíjení není problém,můžes jich mít víc a víc si zalítáš=rychleji se někam posuneš.Sám jsem začínal s Rexem 450 a jednu dobu jsem měl snad 7 baterek 3s 2200.Lítat jsem chodil min 3 x týdně a simulátor jsem ani nezapínal.
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
frantas
|
Napsal: sob 27.02.2016 9:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.12.2008 Příspěvky: 214 Bydliště: České Budějovice
|
Já jsem začínal s T REX 500 a na létání venku je to podle mne nejlepší volba na začátek. Výkonu má dost a při akrobacii je vidět , ale musí se v obratech více řídit než větší heli . Dnes jsou na bazaru 550 za cenu kdy já kupoval t REX 500 , takže je to jen o penězích . Je to jen o tom co zvládneš - já s heli první rok létal jen osmičky a na přemet jsem si troufl až mnohem později (s F3A jsem létal 10 let ). Pro první učení a převážně visení stačí T REX 500 - pokud zvládáš a budeš létat velkou akrobacii přes celou oblohu tak 550 . Větší heli je na letiště a je o strach s ní létat kde chodí lidé kteří ti jsou schopni poslat dítě pod roztočenou heli !!. Takže za mne 500 a po roce koupit rovnou 600 . Franta
_________________ FPV QUAD FAUST,T-REX 600 DOMINATOR,T-REX 500,F3A Supra Fly 10cm,Mistral,Funfly6,5 ,Viper 3D elektro.
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 27.02.2016 10:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
Díki za odpovědi.
Naposledy upravil SKAY dne sob 27.02.2016 10:51, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Junker83
|
Napsal: sob 27.02.2016 10:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 15.12.2011 Příspěvky: 371 Bydliště: Olomouc
|
Za mě rovnou 550. Myslím si, že s touto velikosti je mnohem snazší jít na 700. Budeš mít akumulátory, a když budeš myslet do budoucna, tak pořídíš i odpovídající serva a regulátor, který využiješ v budoucnu na větší heli.
_________________ KDS AGILE 5.5 (SPIRIT), KDS AGILE 7.2 (SPIRIT PRO) , TARANIS X9D+,Futaba T8FG
|
|
Nahoru |
|
|
SKAY
|
Napsal: sob 27.02.2016 10:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.12.2003 Příspěvky: 910 Bydliště: stud. zbys.
|
nevim serva budou ojeta baterky vymekle novy stroj nove veci aspon tak tomam u letadel.....
|
|
Nahoru |
|
|
pepinozbrna
|
Napsal: sob 27.02.2016 11:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2014 Příspěvky: 1500 Bydliště: Mikulov na Moravě Obrázky: 6
|
SKAY píše: nevim serva budou ojeta baterky vymekle novy stroj nove veci aspon tak tomam u letadel..... Tak to je ten nejlepší návyk co můžeš mít. Nikdy nedej na toho kdo ti radí že ze staré heliny použiješ věci do nové a navíc větší. To bych klasifikoval jako pokus o sebevraždu případně vraždu
_________________ Nahoru to půjde ... dolů musí.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: sob 27.02.2016 13:42 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
FlyBear píše: Velká helina je stabilní sama od sebe - oproti menším potvorám.
Kdy jsi naposledy lítal malou helinou v provedení bezpádla ? Tvoje tvrzení je přežitek z dob, kdy heliny byly padlové a vaklavé v konstrukci. Dnes to tak není. Malé heliny - neříkám, že úplně všechny jsou dnes velice těsné a vakly nemají. FBL jednotky se dají nastavit na intenzitu stabilizace. Do malé heliny si člověk spíš dovolí ze serv a baterií to nejlepší. Listí je za pár korun, sad baterií si koupí několik. No a létá bez nervů a postupuje v učení daleko rychleji, protože nemusí být tak opatrný v nácviku. mám 250 i 600 i 550 starší (Eco) ta 250 je stejně stabilní jako 600. To Eco je daleko horší. Nervy z létání nemám už hodně dlouho a helin se nebojím.Ale nováčci to vidí jinak a jinak to prožívají. Každý se učí jinak, a spousta lidí heliny vzdala. Už to je důvod začít něčím levnějším. Malou helinu si vezme člověk kamkoli. S velkou nelítám ani na poli u baráku, protože už mě byl poprosit soused, že mu spí dítě. S malou lítám na své zahradě kdykoli. Já osobně to vidím na jednu malou na učení a jednu velkou na letiště a neriskuji s ní let na zádech. Spíš maketové létání. Pokud Skay heliny budou bavit u jedné neskončí. Je to jenom o tom , kterou začne.
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: sob 27.02.2016 14:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
FlyBear píše: Přes zimu simulátor a na jaře T-Rex 600 ESP. To byl můj začátek. To bylo ještě v dobách pádel Velká helina je stabilní sama od sebe - oproti menším potvorám. Je pravda, že rána s 600 bude zpravidla dražší, než rána s 450. Jenže těch ran s 600 při rozumném postupu tréningu bude daleko míň, než s 450, ke které člověk mnohdy nemá ten správný respekt (a která není tak stavilní jako 600). Mnoho "levných" ran s 450 se tedy může docela prodražit. Moje šestikilo stále lítá, zatím jsem s tím ani jednou netřískl... Pod tohle se podepíšu doslovně. Já začal se simem když byl jediný sim běžící v MS DOS. A pak hned spalovací šedesátku ( cca sedmistovka) . Na ND se čekalo cca 3 měsíce a více, internet nebyl. Takže se dá úspěšně začít i na velkém vrtulníku. Ta 550ka je ideální. Lítá už moc hezky, není ještě extrémně drahá. Pokud máš mozek a pokoru, tak je tohle dobrá cesta. Lepší než malé heli. A tvrzení, že 250ka je stejně stabilní ( i když beru v úvahu že zřejmě autor výroku nemyslel stabilitu jako stabilitu ale soubor více letových charakteristik) jako 700ka díky práci bezpádlové jednotky, tak to je prosím nesmysl. . Fyziku nejde nijak okecat, a hmotnost je hmotnost. Velký vrtulník bude na lítání s porovnání s menším VŽDY příjemnější . A ohromnou výhodou je právě ta velikost. U velkého vrtulníku je daleko více času na reakce - to je při učení ta nejpodstatnější věc a je mnohem lépe vidět i ve větší dálce , což dává další časový bonus , nemusí se to furt řídit. Prostě chvilku počkáš až si ujasníš co je třeba dělat a uděláš to. Není tak vysoký nárok na automatizaci řízení. Takže za mne - pokud to myslíš vážně , jdi do většího.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: sob 27.02.2016 16:02 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Troll píše: A tvrzení, že 250ka je stejně stabilní ( i když beru v úvahu že zřejmě autor výroku nemyslel stabilitu jako stabilitu ale soubor více letových charakteristik) jako 700ka díky práci bezpádlové jednotky, tak to je prosím nesmysl. . stejná otázka létals s 250 rexem s bezpadlovou verzí ? neoháněj se fyzikou, ale srovnáním v praxi a slušnou stabilizací. Ono totiž coptery by nikdo ve vzduchu neudržel bez elektroniky. Ale neslyšel jsem od nikoho, že by byly méně stabilní než velké vrtulníky, jenom proto že jsou malé. Prostě stabilita heliny je pro mne, když mohu na chvilku - 4 vteřiny pustit páky, bez toho, že by se helina někam rychle vydala. A na jemný povel letěla pomalu žádoucím směrem. Bez toho, abych neustále korigoval. Když budeš mít na velký helině blbý serva, bude nestabilní, a budeš neustále něco dohánět a korigovat. No a jestli malou helinou lítám metr od sebe nebo 40 a velkou 4- 160 výsledek viditelnosti bude stejný. Akorát s tou velkou se 4 m od sebe budu bát - půjdu tak o 3 m ještě dál Nejde zdaleka o velikost, jako o kvalitu provedení heliny a vůle serv a kvalitu bezpadlové jednotky. ještě bych řekl, stabilní a líná (těžkopádná) není to samé z mého pohledu
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|