hates
|
Napsal: čtv 13.10.2016 13:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Kdyz doprava taak cumak doprava. Proste smer letu.
|
|
Nahoru |
|
|
petrfm
|
Napsal: čtv 13.10.2016 13:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.6.2014 Příspěvky: 708 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Gibon : takhle to lítá kámoš a je to fakt úlet... nemůže s tím chudák už nic dělat, protože se to tak naučil a zažil si to. Je to přesně naopak. Jestli zatím jen visíš, představ si, že jednou poletíš dopředu. Když "zahneš" kniplem ocasu doprava, kam má heli letět...? A podle toho musíš nastavit smysl výchylek.
_________________ DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: čtv 13.10.2016 13:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.9.2008 Příspěvky: 3157 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
Nerieš ocas, ale hlavu, teda kabínu!
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
Gibon
|
Napsal: čtv 13.10.2016 13:29 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.8.2016 Příspěvky: 21 Bydliště: Praha
|
Super, diky moc za odpovedi
|
|
Nahoru |
|
|
copilotek
|
Napsal: pon 17.10.2016 18:16 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 10
|
Je to iba na Tebe, alebo či sa viac dívaš na ocas nebo na čumák, štatistom je to ale úúúplne že jedno...
_________________ MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 17.10.2016 19:34 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
VUBEC TO NENI JEDNO !! Mozna dokud jen visis vrtulkou k sobe, tak to pripada prirozenejsi, ale to je omyl. Kam zatocim, tam mi jde spicka kabiny. Napadlo by te snad u letadla si dat na smerovku obracenou vychylku ? Tohle je naprosto stejne.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
copilotek
|
Napsal: pon 17.10.2016 20:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.11.2014 Příspěvky: 10
|
pkotatko, stavím sa že do minúty vieš vymenovať minimálne 5 dobrých pilotov, ktorí lietajú so zreverzovanou vrtuľkou, zo Slovenska určite poznáš dvoch - a z Tvojej ligy:)
_________________ MD 700/800, Mikado Logo 600SX, Goblin 420 sport, Spirit system, JR XG8, JR XG11
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 17.10.2016 20:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
To ze se to nekdo naucil spatne, neznamena ze je to jedno. Ukaz mi jednoho jedineho pilota RC letadla, ktery by letal s reverzovanou smerovkou. To je presne to stejne. Jen u letadla je to uz pri prvnim nastavovani proste logicke. Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla.
Naucit se da vsechno, ale proc se ucit neco absolutne nelogickeho. Zvlast pokud clovek teprve zacina (tento pripad). Preucit se to potom da hodne spatne nebo vubec.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
twint
|
Napsal: úte 18.10.2016 7:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 15.11.2008 Příspěvky: 334 Bydliště: Blansko
|
OT: Citace: Ukaz mi jedinou skutecnou helinu, kde vyslapnes levy pedal (obdoba leveho kniplu vrtulky) a cumak ti pujde doprava. Stejne tak u letadla. a proc vetsina lidi lita MOD 1 kdyz ve skutecnym letadle se ovlada smerovka a vyskovka jednim kniplem?
_________________ HPI E-Firestorm Flux , Hotwing 1000 Evo 3D tiskárna Rebel 2, Photon Mono X
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: úte 18.10.2016 7:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
S mody na vysilaci to fakt nema nic spolecneho.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: úte 18.10.2016 11:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 2313
|
Přesně tak, ovládací prvky na vysílači ovládají celý stroj - páčka vpravo tedy musí točit stroj čumákem vpravo. A je jedno, kde se ta páčka nachází. V Anglii mají volant na pravé straně auta a šaltpáku vlevo od řidiče. Ale točením volantu vpravo kupodivu taky otáčí auto vpravo... Nebo vysokozdvižné vozíky s řiditelnou zadní nápravou. Mají volant nebo joystick, ale páčka nebo volant vpravo vždy stočí čumák vpravo - i když zadní kola kvůli tomu musí točit levou... A podobně je to i s helinou.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: úte 18.10.2016 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
S tim tocenim jsem videl pekne video na kole kdy meli prevodem smysl otoceni prehozene. Riditka doprava a kolo jelo doleva. Hadejte kolik lidi ujelo alespon 10m kdyz se teda jiz rozjeli. S heli to bude uplne stejne
|
|
Nahoru |
|
|
FlyBear
|
Napsal: úte 18.10.2016 12:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 2313
|
S tím kolem je to hezký případ, ale bohužel v sobě skrývá tu výhodu, že takové přehozené ovládání zcela postrádá přirozenou intuitivní logiku lidského těla (když padám vpravo, taky nezvedám levou ruku ) Proto to taky nikomu normálně nejde a ani by to asi nikoho nenapadlo takhle řešit v reálu. Do toho řízení je totiž zamotána i přirozená snaha o udržení rovnováhy pomocí intuitivních reakcí těla. U heliny bohužel tohle tolik neplatí, lze se to v praxi naučit řídit tak i tak (A šlo by i se skutečnou, pokud by měla takové přehozené pedály - zkuste si uvědomit například řízení dřevěné samodělné káry, kterou malí kluci řídí nohama pomocí přední nápravy otočné jako celek kolem jejího středového uložení - pro točení vlevo zcela přirozeně vyšlápneš pravou nohu a povolíš levou! S opravdovou helinou by se to dalo naučit se stejnou přirozenou logikou!). A pak tu máme příklad motorového člunu se závěsným motorem řízeného pákou na tom motoru. Podobně plachetnice řízená pákou (tillerem). Tam pro stočení přídě vpravo musím jít pákou vlevo (tím však šroub na motoru nebo kormidlo samo o sobě stočím vpravo). Zde je to dáno ale tím, že přes jednoduchou primitivní páku fyzicky spojenou s kormidlem ovládám toto kormidlo, nikoliv stroj jako celek. A dá se to velmi lehce a přirozeně naučit U kormidelního kola s převody už je ale zase vše v běžné normě - kormidlo vpravo znamená příď vpravo. Proto je nutné od počátku lidem vštěpovat, že dnes, když řídím stroj jako celek pomocí páček, musím myslet v intencích jeho čumáku. Páka tedy musí jít tam, kam chci aby šel čumák stroje.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|