RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Seřízení vrtulníku-létá křivě
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=82791
Stránka 1 z 2

Autor:  deetroid [ čtv 04.01.2018 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Seřízení vrtulníku-létá křivě

Dobrý den. Nedávno jsem si koupil vrtulník Wltoys V912. Létat mi docela jde, ale potřeboval bych pomoc s nastavením vrtulníku. Povedlo se mi ho docela dobře vytrimovat(zatím pro vnitří použití), i když mi přijde, že se po nabití baterie a novém zapnutí musí trošku přetrimovat. No co se dá dělat, ale co mi vadí je, že když stojí na místě, tak je vrtulník nakřivo(levá lyžina je výš o cca 1 cm než ta pravá z pohledu od ocasu). A tak se chci zeptat, zda se s tím dá něco dělat. Moc děkuji za rady co s tím.

Autor:  Kreyson [ čtv 04.01.2018 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Je to vlastnost jednorotorového vrtulníku. Udělat s tím můžete jen to, že si na to zvyknete. A taky doporučuji aspoň trošku nastudovat teorii, proč vlastně vrtulník letí. Jo, a píše se ližina.

Autor:  beka [ čtv 04.01.2018 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

To je vlastnost těchto malých vrtulníčků,u větších to není tak vidět. Viz:blade mSRXmicro, hledání na RCMANIA.cz, je tam toho více. kreyson byl rychlejší :)

Autor:  varok [ čtv 04.01.2018 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Co jsem tady na manii četl, tak ty větší modely už mívají schválně uložení hlavního rotoru jemně nakřivo a tím se to kompenzuje. Potom je tělo vrtulníku rovně, nebo skoro rovně. :)
Ty malinké bývají všechny nakřivo. Mám doma Colibri V 4.5 a taky to tak je.

Autor:  deetroid [ pát 05.01.2018 7:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Za tu ližinu se teda stydím, psal jsem to v rychlosti, nicméně je to ostuda :) no nevadí. No a tím táhlem serva se nedá ten náklon nějak vylepšít? Zkoušel jsem ho vycvaknout, a protože byl ten plast docela vytočený z toho táhla, tak jsem ho trošku zatočil. Nicméně se mi zdá, že to asi moc nepomohlo. Jestli to chápu dobře, tak levé servo ovládá náklon do stran a pravé let dopředu. Když jsem to levé servo trošku zatočil, tak po zapnutí vrtulníku se servo zvedlo ještě víc, ale po zapnutí vysílačky se vrátilo do vodorovné polohy. Vrtulník pak ale měl tendenci letět vlevo a trimem jsem asi vlastně vrátil původní výšku toho serva, kterou jsem změnil tím zatočením. Zkoušel jsem to vyvážit, že jsem na ližinu připevnil závaží, ale nevím jestli je to to správné řešení. No, pokud s tím opravdu nic nejde dělat, tak všem moc děkuju za rady.

Autor:  Marek_Km [ pát 05.01.2018 8:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Přesně jak píše kreyson, není marné si tu teorii letu vrtulníku přečíst, je to hodně zajímavé. Jinak opravdu každý jednorotorový vrtulník, který má uložení hlavního rotoru v rovině, musí zákonitě viset křivo. U vrtulníku s pravotočivým rotorem (při pohledu shora - jsou to prakticky skoro všechny RC modely a dospělé vrtulníky hlavně ruské výroby), se má trup tendenci stáčet proti směru hodinových ručiček a vyrovnávací rotor proto musí "foukat" proti - vpravo a tím ale vrtulník tlačí vlevo a on to musí vykompenzovat přes "křidélka" doprava, takže je nakloněný mírně vpravo - vše při pohledu zezadu. U levotočivého rotoru je to naopak. Proto je jednorotor nesymetrický, teoreticky ani zatáčky netočí na obě strany stejně, ale o tom je ta teorie letu, doporučuju přečíst. Snad jsem to nepopletl s vysvětlil jasně a dobře...
Edit: něco málo je tady, ale někde jsem to viděl ještě líp popsané http://www.vrtulnik.cz/teorie/pilotaz.htm

Autor:  corsair [ pát 05.01.2018 9:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

s ližinou x lyžinou bych zase nebyl tak přísný, najdou se zde jiní borci kterým by Komenský zafackoval uši do hlavy např. kuli /nekvalifikovaný dělník/ versus kvůli a mnoho dalších oči rvoucích :lol: a jistě sám nejsem výjimka

Autor:  deetroid [ pát 05.01.2018 9:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Děkuji za reakce. Ještě mám poslední otázku. Pokazil jsem něco tím zatočením levého serva? Mám ho vrátit do původního stavu?

Autor:  beka [ pát 05.01.2018 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

deetroid píše:
Děkuji za reakce. Ještě mám poslední otázku. Pokazil jsem něco tím zatočením levého serva? Mám ho vrátit do původního stavu?

U těchto malých vrtulníčků nikdy nevíš, ale deska cykliky by měla být vůči ose vždy vodorovně, a přečti si o té teorii létání vrtulníků,jo je to dlouhé ale dost se dovíš.

Autor:  deetroid [ pát 05.01.2018 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Já jsem to četl, ale je v tom už spousta odborných věcí a popravdě jsem z toho trošku div živ :D . Jak říkám, mám to pro zábavu a nemusím létat jako mistr světa. Na druhou stranu mám ale snahu se něčemu přiučit. Nechci létat jen rovně :D . Zajímalo mě to naklonění a to mi tu bylo vysvětleno. Píšeš, že deska cykliky má být rovně. U mě je to takto: pokud zapnu vrtulník, tak levé servo(jestli se nepletu náklon do stran) se zvedne a tím vychýlí desku. Poté co jsem zatočil o několik otáček to táhlo serva, tak se zvedne ještě víc(asi aby vyrovnalo to původní nastavení pře zatočením táhla). Po zapnutí vysílačky se pak toto servo vrátí do vodorovné pozice a deska cykliky je vodorovně.

Autor:  OPR [ pát 05.01.2018 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Seřiď to tak, aby deska cykliky byla kolmo k hlavní hřídeli. Víc proto udělat nemůžeš.

Autor:  deetroid [ pát 05.01.2018 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Ok, děkuju za radu.

Autor:  zdzd [ pát 05.01.2018 13:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

deetroid píše:
Ok, děkuju za radu.


Doplnil bych:


Tak aby deska cykliky byla kolmo, když jsou serva i náběh listů v neutrálu.

Autor:  milode [ sob 06.01.2018 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

deetroid píše:
Já jsem to četl, ale je v tom už spousta odborných věcí a popravdě jsem z toho trošku div živ :D . Jak říkám, mám to pro zábavu a nemusím létat jako mistr světa. Na druhou stranu mám ale snahu se něčemu přiučit. Nechci létat jen rovně :D . Zajímalo mě to naklonění a to mi tu bylo vysvětleno. Píšeš, že deska cykliky má být rovně. U mě je to takto: pokud zapnu vrtulník, tak levé servo(jestli se nepletu náklon do stran) se zvedne a tím vychýlí desku. Poté co jsem zatočil o několik otáček to táhlo serva, tak se zvedne ještě víc(asi aby vyrovnalo to původní nastavení pře zatočením táhla). Po zapnutí vysílačky se pak toto servo vrátí do vodorovné pozice a deska cykliky je vodorovně.


Mám dojem, že by jsi měl první zapnout vysílačku a potom vrtulníček

Autor:  deetroid [ sob 06.01.2018 22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Seřízení vrtulníku-létá křivě

Tak jsem ještě koukal na pár videií na netu a tam nějaký pán radil vyvážit vrtulník, aby nebyl předek níž než zadek a naopak. Měl jsem těžiště vzadu, tak jsem dal do špičky 30g olůvko. Doufám, že jsem neudělal nějakou blbost. No a nakonec jsem zjistil, že deska cykliky byla vyklopena tak, že byla vzadu víc zvednutá(asi, aby vyrovnala to těžiště a vrtulník necouval), tak jsem levé servo zatočil a pravé vytočil(pohled od ocasu). Teď je cyklika rovně. Tak uvidíme zítra jak to bude létat. Dnes už to nechám být. :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/