JM píše:
zdzd: jojo, na tom něco bude..proč už nezkrachovali, když jsou tak drahý-asi určitě kvalita, když to člověk myslí s heli vážně, tak ta kvalita nakonec rozhodene
Ono to má pochopitelně i pohled z druhé strany: Když vyvinu opravdu dobrý stroj a za nízké výrobní náklady, nebudu ho prodávat za třetinu obvyklé ceny, ale slevím proti ní řádově deset procent. Proč? Protože už tak se na trhu chytnu a slevit víc mne tak akorát dostane do problémů. Jednak na tom nevydělám tolik, kolik bych mohl a budu mít problém zaplatit vývoj a vybavení. Druhak by mohl vypuknout velký zájem, nebudu stíhat vyrábět, pošpiním si reputaci a jsem v háji.
Ať se na to dívám z kterékoliv strany, závěr je vždy stejný. Je li něco podezřele levného, má to nějaká svá ale a problémy. Kdyby nemělo, nebyl by důvod prodávat za levno.
A každý z nás má pak volbu - zacálovat paletu a pak si relativně bez problémů zakoupenou věc užívat, nebo uškudlit při pořízení a pak se trápit, bojovat, tuningovat a sypat další prachy. Druhá varianta je nepohodlná a v konečném důsledku vždy dražší. Protože kdyby dražší nebyla, nikdo by nekupoval věci z té první, protože by se nevyplatily.
Ovšem pozor - v této logice je třeba vynechat věci "na pohled". Nic nepřinášejí, kromě pocitu vyjímečnosti. A za ten se taky platí a ne málo. Rolexky posázené diamanty stojí miliony a ukazují čas stejně jako digitálky od Vietnamců za kilo. Laserem vypálené jméno na rámu heliny ji líp lítat nenaučí a zadarmo rozhodně není. Takže pokud tuningy a nějaká vylepšní je třeba si vždy zjistit, nakolik se mění funkčnost a nakolik jen vzhled.
A bacha! Modelařina je jen hobby. Tudíž nadstandard, jako všechna ostatní hobby. To nikdy levné nebude. Lyžaření, rybářství, parašutismus, cyklistika, sbírání známek... To jsou věci, které člověk dělá pro radost. A tam na kačku až tak nehledí, jako u litru benzínu. Dělá to jen pár lidí, má to pěkně, vypadat, potěšit ducha, každý výrobce si za to nechá zaplatit. Jinak by do takové výroby ani nešel.