Ahoj, v jaké vzdálenosti máte na páce vrtulkového serva čep pro táhlo vrtulky? 7.5mm jako je v návodu nebo více?
Ptám se z toho důvodu, protože dneska jsem zjistil, že kolega to měl na 10mm u DS95i (i TGY-306G) a lítalo mu to taky super. Tak mě zajímá, jak to mají ostatní, než to vyzkouším a porovnám, co lépe drží?
Přílohy:
cep_na_pace_vrtulkoveho_serva.jpg [ 80.78 KiB | Zobrazeno 8211 krát ]
cep_na_pace_Goose.jpg [ 235.94 KiB | Zobrazeno 8211 krát ]
Co se nad tím trochu zamyslet.. Pokud dáš kuličku čepu dále od středu páky tak se budeš okrádat (vlastně FBL jednotku budeš omezovat) o rozlišení serva ale zase stoupne "obvodová rychlost" a zatížení serva (pro stejnou výchylku na vrtulce ti stačí aby servo ujelo menší vzdálenost). No a pokud dáš kuličku na páce blíže ke středu otáčení, tak pro tu samou výchylku musí servo ujet větší vzdálenost tzn. stoupne rozlišení ale klesne " obvodová rychlost" a zatížení serva.. No a teď se zamysli a řekni co je lepší .. Nebudu tě napínat je to ta druhá možnost .. Pokud možno to nastavit tak aby servo jezdilo po co největší dráze, ovšem platí to za předpokladu že to servo je dostatečně rychlé.
Co se nad tím trochu zamyslet.. Pokud dáš kuličku čepu dále od středu páky tak se budeš okrádat (vlastně FBL jednotku budeš omezovat) o rozlišení serva ale zase stoupne "obvodová rychlost" a zatížení serva (pro stejnou výchylku na vrtulce ti stačí aby servo ujelo menší vzdálenost). No a pokud dáš kuličku na páce blíže ke středu otáčení, tak pro tu samou výchylku musí servo ujet větší vzdálenost tzn. stoupne rozlišení ale klesne " obvodová rychlost" a zatížení serva.. No a teď se zamysli a řekni co je lepší .. Nebudu tě napínat je to ta druhá možnost .. Pokud možno to nastavit tak aby servo jezdilo po co největší dráze, ovšem platí to za předpokladu že to servo je dostatečně rychlé.
Neptal jsem se na teorii, ptal jsem se na praxi (kolik mm?). Např. DS95i je tak výkonné, že to bude stíhat i na 7.5mm, ale např. u TGY-306G už to bude horší.
Dík za teorii, bez tebe bych na to v životě nepřišel ... . Věty typu "Co se nad tím trochu zamyslet.." mě doslova zvedají ze židle.
Tak si zase sedni ... Tak co chceš slyšet??? Praxe je taková že pokud máš dostatečně rychlé servo tak využij jeho maximální dráhu pro maximální rozlišení (FBL ti bude vděčná).. To jsem ti napsal už před tím .. Se ptáš na něco co je z logiky věci dané a jasné tak se nediv když na blbou otázku reaguju dementní odpovědí a navíc se ti to pokusím i polopatě vysvětlit, jelikož z tvé otázky je patrné že o tom nemáš ani páru.. Tak se příště blbě neptej a nemusíš pak zbytečně vstávat ze židle .. Hoši tyhle lidi mě fakt dostávaj ..
PS: konkrétní vzdálenost ti nikdo neřekne, to co je v manuálu je univerzální pro všechny serva.. Nikdo neví co tam máš za servo jaké napětí BECu, jak ti jde ztuha mechanika vrtulky atp. to vše na to má vliv!
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
RadekCe píše:
.....Neptal jsem se na teorii, ptal jsem se na praxi (kolik mm?). Např. DS95i je tak výkonné, že to bude stíhat i na 7.5mm, ale např. u TGY-306G už to bude horší.
Dík za teorii, bez tebe bych na to v životě nepřišel ... . Věty typu "Co se nad tím trochu zamyslet.." mě doslova zvedají ze židle.
Pokud jseš v téhle poloze, doporučuji se striktně držet se manuálu. Bývá to pro uživatele to nejlepší.
Tak se příště blbě neptej a nemusíš pak zbytečně vstávat ze židle .. Hoši tyhle lidi mě fakt dostávaj ..
Na tu "blbou" otázku "v jaké vzdálenosti", by "pro mě" v danou chvíli měla odpověď dostatečnou informační hodnotu. Stačilo napsat: mám to a to servo a čep na tolika mm. PS: Když se na něco chci zeptat, tak se zeptám.
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
RadekCe píše:
Na tu "blbou" otázku "v jaké vzdálenosti", by "pro mě" v danou chvíli měla odpověď dostatečnou informační hodnotu. Stačilo napsat: mám to a to servo a čep na tolika mm. PS: Když se na něco chci zeptat, tak se zeptám.
Jenže i když už Ti někdo onu informaci poskytne, pro Tebe je to stejně tak max zachytný bod. A co když je dotyčný břídil, má to blbě a řekne Ti tu svoji hodnotu????? Zase na nic.
Prostě manuál brát jako svátost nejvyšší. A na to další se už dozeptáš tady.
Naposledy upravil OPR dne čtv 02.07.2015 6:25, celkově upraveno 1
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Se nehádejte a když to lítá, tak do toho raději nehrabte a lítejte .
Jinak když už píšu 1) Ty baterky, co jsem tu popisoval (3S, A-Spec G2, 2600, 65C) - každá má cca 30 cyklů a zatím lítají úplně super. Ten rozměr je snad přesně dělanej na MiniProtose V pohodě tak 6,5min na cca 2700 RPM a 4,5min na cca 3350RPM a opravdu ostrý let (spíše blbnutí a užívání si výkonu)
2) Po menším křeši (už před časem) jsem objednával nějaké díly a .... Asi je nade mnou nějaký prokletý deštivý mrak - takto vypadalo hlavní kolo, když jsem ho vybalil ze zásilky:
Příloha:
Poznámka: Hlavní kolo, jak když kopneš do hada BadMainGear.jpg [ 90.26 KiB | Zobrazeno 8081 krát ]
Abych už pomalu všechny díly objednával 2x (kdo toto vlákno sleduje, tak ví, co všechno jsem už měl špatné ihned po koupi...)
Na tu "blbou" otázku "v jaké vzdálenosti", by "pro mě" v danou chvíli měla odpověď dostatečnou informační hodnotu. Stačilo napsat: mám to a to servo a čep na tolika mm. PS: Když se na něco chci zeptat, tak se zeptám.
Díky! PS: Mám to samé servo HSG už přes 900 baterek a teď jsem laboroval s tím TGY-306G (co mám i na cyklice) ... proto ten dotaz. Ale i po tolika startech je pořád lepší (z důvodu rychlosti) to HSG než TGY.
Asi je nade mnou nějaký prokletý deštivý mrak - takto vypadalo hlavní kolo, když jsem ho vybalil ze zásilky
To nejsi sám . Když jsem kupoval MP, tak jsem měl hlavní kolo stejně křivé a plno dalších věcí: viewtopic.php?f=104&t=33990&start=690#p839015 PS: Zrovna minulý týden mi přišel poštou hlavní rám pouze v obálce, navíc ho pošťačka narvala do schránky a byl placatý = prasklý (naštěstí jen ty hrany, takže po opětovném ohnutí a zašroubování mezi bočnice to ničemu nevadilo). A to ani nemluvím o tom, jak mi shořel regl díky špatně přiletovaným konektorům k motoru a jak mi to řachlo na statiku, když jsem dal bočnice ze sklotextitu a neukostřil lože motoru s ocasní trubkou . Ale i tak je to super heli .
Registrován: 16.8.2013 Příspěvky: 321 Bydliště: Hlinsko v Č.
Zdravím, Chtěl bych se zeptat, jestli jste se někdo nesetkal s takovým podivným „cvrlikáním“ pokud je vrtulník v zátěži. Je to vidět na videu, pokud dám plný kolektiv, např. čas 00:13, 0:25, 0:46…
Už jsem zkoušel: • Různé úhly na rotoru • Různé otáčky • Jiné listy hl. rotoru • Jinak napnout/povolit řemen (na obou stranách) • Vyměnit ložiska v domečku zadní vrtulky • Vyměnit podporu pastorku • Výměna přední kladku na řemen (zadní ještě ne - mám jenom jednu náhradní a testuje se to pomalu) Hádám, že to bude nějaké ložisko, ale nežli to celé přeložiskuji, tak se chci zeptat, jestli se s tím někdo nesetkal, případně nějaký tip.
Projevuje se to jenom v zátěži, ne ve visu – je jedno jestli stoupám v normálu nebo v invertu, jestli dělám rolly přes křidélka apod.…
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru