Maxipes
|
Napsal: sob 23.08.2014 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
mraky píše: co dělám špatně? věděl by někdo? Delas spatne pravdepodobne vsechno 1. vsechny kniply do neutralu, kolektiv doprostred, trimy vynulovat. 2. pomoci subtrimu nastavit paky serv kolmo na tahla. 3. pomoci delky tahel nastavis desku cykliky kolmo na hlavni hridel (v obou osach) 4. pomoci delek tahel nastavis padla vodorovne 5. pomoci delek tahel nastavis listy na 0° nabeh. 6. roztocis to a podivas se z roviny rotoru jestli oba listy obihaji v jedne rovine (rotorovy disk bude viditelny jenom jeden) 7. nastavis krivky plynu a kolektivu hotovo, vic toho potreba neni. Pokud to je slusna heli tak budou delky tahel v manualu, takze si muzes kroky 3-5 zjednodusit. Plati ze vsechno musi mit pravy uhel nebo rovnobeznost nebo oboje. A postupovat musis od serva k listu postupne.
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: sob 23.08.2014 17:37 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
no je to align 450 (t-rex), takže plyn má být při nastavování v neutrální poloze i když s tím zatím nebudu lítat 3d? v návodu píšou že při nastavování plynu a kolektivu plyn 0%- kolekktiv 0° a plyn 100%- kolektiv 9-11°, tak jsem zmaten...
|
|
Nahoru |
|
|
Maxipes
|
Napsal: sob 23.08.2014 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
Rozsah listu musi byl i neco do zaporna. Minumum je -5 až 10°. Me prijde idealni nastavit tak aby -100% kolektivu odpovidalo -10°, a +100% aby odpovidalo +10°. To se bavime o mechanickem nastavovani. A az potom si nastavis krivku kolektivu treba -50% až +100%, tedy -5 az 10°. Takze pri kniplu kolektivu na 0% nastav 0° na listech. Nastaveni plynu je uplne nezavisle od mechaniky heli.
Idealne si vypln bydliste a najdi nekoho kdo lita, nastaveni neni slozite, ale je docela drina to vysvetlovat pres net.
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
mraky
|
Napsal: sob 23.08.2014 18:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 28.1.2011 Příspěvky: 126 Bydliště: liberecko, Jablonec nad Nisou
Blog: Zobrazit blog (3)
|
jo dík, myslím že už t oasi dám, tu mechaniku ruzn nastavuju už několik měsíců a pak vždy zjistim nějaký problém.-)) díky moc.-))
|
|
Nahoru |
|
|
milaro
|
Napsal: sob 23.08.2014 18:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 14.9.2008 Příspěvky: 293 Bydliště: Český Těšín Obrázky: 0
|
mraky píše: no je to align 450 (t-rex), takže plyn má být při nastavování v neutrální poloze i když s tím zatím nebudu lítat 3d? v návodu píšou že při nastavování plynu a kolektivu plyn 0%- kolekktiv 0° a plyn 100%- kolektiv 9-11°, tak jsem zmaten... Kolektiv ti musí jít na obě strany, tzn. do plusu i mínusu. Jinak by jsi s tím nepřistál. Tzn. když dáš páku plynu doprostřed (50% plynu) musíš mít listy v nulovém náběhu - 0°. Pak si nastavíš, aby při plném plynu 100% byl náběh listů např. +12°. (tady záleží jestli je to bezpádlový systém nebo pádlový, protože u bezpádla se to nastavuje elektronicky v bezpádlové jednotce) Při minimálním plynu 0% by pak měly mít listy náběh -12° Teprve pak si křivkou nastavíš jaké náběhy na listech budeš chtít při jednotlivých IDLECh ve vysílačce. Rozhodně i když nebudeš létat 3D musíš mít náběh min. -4° při plynu úplně dole a dejme tomu tvých +9 - +11° Co se týká stopy listů, heli zavisíš před sebou a v případě, že se stopa rozchází ji nastavíš opatrným zkracováním jednoho z táhel vedoucích ke gripům. Označíš si jeden grip, kde budeš upravovat délku táhla, pak stačí 1-2 otočky kloubkem. Znovu zavisíš, když se stopa po tomto zásahu zhorší, vrátíš zpět kloubek o původní počet otoček a přidáš 1 otočku navíc... Po zavisení by se měla stopa zlepšit... přidávat po 1 otočce tak dlouho až stopu srovnáš. Ale z všeho nejlépe je požádat zkušenějšího kolegu, který nebude mít problém heli nastavit a hlavně zaviset atd.... Napiš si do profilu odkud jsi, určitě někoho seženeš. PS: Maxipes byl rychlejší
_________________ Spektrum DX8, T-REX 500 (MB),Tarot 450pro, Home made airbrush kabinky: http://milaro.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 23.08.2014 21:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
>Maxipes: Dle tvého bodu 2: "Seřídit páky serv kolmo pomocí subtrimů". Nad tímto jsem se hodně zamýšlel. Nemám dobrou metodu, jak změřit přesně tu kolmost pák. Tedy ji nastavím těmi subtrimy pečlivě, ale odhadem, od oka. Udělám přesně (cca na desetinu mm, neboli s přesností jedné otočky očka) všechny tři táhla od serv k cyklice na rozměr dle manuálu, dle digitální šuplery. Celé to smontuju a zjistím, že cyklika není kolmo. Co teď?
1. Vím, že táhla mám přesně stejně dlouhá 2. Vím, že kolmost pák jsem dělal od oka.
Mám tedy špatně délku táhel, nebo kolmost?
A teď tedy babo raď: Podle teoretických postupů (tvůj bod č. 3) bych měl štelovat očky. Jenže vím že jsou táhla přesně stejně dlouhá. Mám tedy tendenci si pomoci ke kolmosti cykliky pomocí subtrimů. Co ty na to? Není to lepší než si pomocí šroubování oček vyrábět různě dlouhá táhla a jimi dohánět mou nepřesnost v kolmosti pák? Předpokládám že výrobní tolerance serv a jejich uchycení na helině je lepší než ta moje přesnost 1/10mm, se kterou jsem udělal délku táhel.
Co ty na to jako praktik?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Maxipes
|
Napsal: sob 23.08.2014 22:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
Woita píše: Kolmost se da poznat jenom okem, tedy kdyz cyklika neni rovne tak doladit subtrimem. Ale casto je problem s usazenim serv, dira v uchytu serva byva vetsi nez prumer sroubku, tedy servo jde usadit s presnosti milimetru, a o tenhle rozdil by meli byt ruzne i delky tahel. To je vsechno ale teorie, v praxi je to celkem jedno, hlavne at je cyklika kolmo, ze je jedno tahlo trosku delsi, trosku se tim zmeni prubeh kolmosti cykliky v ruznych bodech kolektivu, ale to pozna jenom spickovy pilot. Takze zas z toho nedelat kovbojku. Dulezite je aby meli listy stejnou stopu a aby byla cyklika relativne vodorovne. Ono to poleti relativne dobre i se spatnym nastavenim, ale je zbytecne to udelat nejak, kdyz vim ze to jde udelat lip A jeste jsem zapomel, dulezite je taky mit padla rovne a stejne daleko od hridele. milaro píše: Souhlasim se vsim, jenom bych zmenil paku "plynu" na paku "kolektivu", ale to je detail. Plyn pri tomhle nastavovani nehraje zadnou roli. mraky píše: Nemas za co Pro info co dal, nezapoen vcas zacit litat na idle1, viseni muzes delat klidne v rezimu normal (paka dole - vypnuty motor), ale jak se dostanes nad 2 m vysky, prepinej na idle1. Kdybys chtel klesat rychle tak se ti nestane ze si vypnes motor -> poneses to domu v igelitce. Doporucil bych precist stranky vitocz (trochu stare, ale pravdive) a zdzd. Je tam hromada informaci, na ktere se cloveka ani nenapadne zeptat. A opravdu neni od veci se zkusit sejit s nekym kdo nastaveni zkontroluje. Pokud nikoho nesezenes, napis sem krok po kroku co jsi jak udelal a 90% problemu to odhali. Klidne mi napis zpravu, diskuzi (zvlast heli do 450) nesleduju pravidelne.
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: ned 24.08.2014 6:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
kolmost se dá poznat naprosto přesně. nasadíš přípravek na kolmost cykliky. V nule je vše OK. pokud dáš min a max kolektiv a cyklika se nerozjede je vše kolmé. Pokud ano tak úhly mezi pákou serva a táhlem nejsou stejné. A pokud je rozdílná odchylka min a max tak nejsou kolmé.
Pokud nebudou kolmé, ale budou stejné úhly tak akorát bude rozdíl v min a max náběhu listů
|
|
Nahoru |
|
|
Maxipes
|
Napsal: ned 24.08.2014 10:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 14.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
jaroslav.falcon píše: To si nemyslim, serva nemaji uplne stejnou reakci na signal. Proto je dobre nastavit kolmost cykliky pri max a min kolektivu (pomoci vychylek jednotlivych serv).
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 24.08.2014 10:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
jaroslav.falcon píše: kolmost se dá poznat naprosto přesně... Já mluvil o KOLMOSTI PÁK SERV, to co de dělá v prvním kroku. Tam je počátek problému, kolmost pák nepoznáš přesně (aspoň já nevím, jak bych jí přesně změřil).
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: ned 24.08.2014 10:46 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Maxipes píše: To si nemyslim, serva nemaji uplne stejnou reakci na signal. Proto je dobre nastavit kolmost cykliky pri max a min kolektivu (pomoci vychylek jednotlivych serv). Lepší řídicí jednotky (bezpádel) na to mají funkci "Korekce dráhy serv". U každého serva se dá korigovat jeho výchylka při max i min výchylce.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 24.08.2014 11:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Pochybuji, že by měl zakladatel vlákna na své pádlovce "lepší řídící jednotku". Držel bych se rad, které mu můžou konkrétně pomoci.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: ned 24.08.2014 11:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
Tak tak , Napiš co máš za serva, gyro případně fbl jednotku, bo některé umí řídit i pádlovou mechaniku. Kolmost pák jsem odjakživa nastavoval od oka. není to tak kritické nastavil jsem stejnou délku táhel měřeno posuvkou a dal na hřídel takový kroužek který se mi opírá o ramena kloubků na cyklice. Tady jsem to pak dotrimoval aby se všechny dotýkali a chodili nahoru i dolu stejně. to ale záleži na servech jak jezdí stejně. To je základ hotov. pak opět stejné délky táhel dáš hlavu z pádlama a ja jsem přes kámen hlavy dával takový 10cm klacík na konci s gumičkou kterou jsem přetáhl přes drát pádel a to mi drželo relativně rovne , Pak jsem kontroloval listy jestli jsou v nule. můžeš mít ale taky křivou příčnou hřídel a to stopu nikdy nenastavíš.
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: ned 24.08.2014 13:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
KOLMOST PAK SERV není podstatná, podstatné je kolmost páky serva vůči táhlu a ne vůči krabičce serva
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|