Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
ddano007 : to vypada jako kopie 500ESP, cili jsi menil jen hlavu? Cykliku jsi nechal puvodni i hridel? Koukal jsem, ze oni na ty DFC hlavy davaji cykliky s otocenyma kloubkama o 90 stupnu, nebude to vadit, kdyz zustane puvodni?
Me se prave taky vice libi ta DFC hlava, ale bojim se ze s vymenou dalsich dilu to uz bude ranec a ta cena se nebude prilis lisit od original ALIGN.
Te druhe se bojim, protoze mam dost spatne zkusenosti s nakupem padlovych hlav od gogo.rc na 450tku, jsou to nehorazne sra*ky a to, ze se to hodne prodava bohuzel nic neznamena. Proto si radeji pockam na nejake realne zkusenosti z provozu.

Jinak jsem mel s 500 crash zrejme ze stejneho duvodu jako ty s Innovou. Jeste jsme se o tom par dnu zpet bavili a ted v nedeli jsem ji rozmaznul.
Mel jsem jednu antenu stazenou na plastovou nohu lyziny a konec anteny smeroval k zemi. Dosedam na pristani, na prasnou cenu, kde jsem mel uz v minulosti problem s tou 450tkou, kdy mi zamrznul po dosednuti prijimac.
Takze pristavam a kdyz jsem byl cca 5cm nad zemi, najednou se heli pricucla k zemi. Proste prudko, nezvykle prudko dosedla. Prisla mi mrtva na kniply a najednou z niceho nic vystartovala nahoru. Lekl jsem se, tak jsem uz cvaknul jenom HOLD a koukal, jak pada na ujezdenou hlinu. Nastesti relativne v pohode, odnesly to jen gripy, podvozek a zuby ve dvou DS510. Kabina cela, listy cele ! Ziral jsem.
Ale uz nikdy nedam antenu na podvozek a uz nikdy nepristavam na ujezdenou cestu. Jedine do travy, nebo na beton. Moc lituju, ze to nemam natocene, sebehlo se to dost rychle a neuveritelne jsem se lekl, kdyz mi heli, ktera uz sedela na zemi vystrelila do nebe. Mozna zamrznul prijimac, a jak jsem se to snazil korigovat, aby tak prudce neklesala, tak jsem zvedal kolektiv a na zemi se prijimac chytil a helina vystrelila diky vysokemu kolektivu, nevim, to uz se nedozvim, kazdopadne na stejnem miste (kde jinak moc nechodim) druhy takovy zasek prijimace. Chybu na heli vylucuju, ve vzduchu s tim mam 70 startu bez jedineho zavahani a stalo se to zase par cm nad zemi, kdyz se zviril prach.

Jeste si pohravam s myslenkou, ze se tim zvirenym prachem (hlinou) pridrela cyklika na hrideli (hridel byla dost sucha), ale ten restart prijimace je mnohem pravdepodobnejsi.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 10:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Hele co jsem ještě našel...
http://www.ebay.com/itm/Tarot-500-DFC-M ... 4176344d80

Není to ve správné kategorii, ale tuším, že to je přesně ta hlava, jakou máš na 450tce, ddano?
Tam jsi taky nechal původní cykliku, nebo máš tu otočenou?

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: úte 24.05.2016 12:25 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Na 450ke mam origos DFC hlavu, bral som tento Tarot a ten to ma v cene.
Na 500ke mám Tarot DFC, čo som naň dával link, je to to isté, ako si našiel tú pomarančovú, len v čiernom.
Cykliku mám pôvodnú, tuším aj hriadeľ, len som mohutne zápasil s tiahlami, ale už si nepamätám, aké som tam nakoniec dal, nájsť správnu dĺžku bol pôrod...
No a dávať prijímačové antény na nohy je pekná čuňárna, kto ťa to učil? :lol:
Tiež sa mi to za tých vyše 100 štartov na Innove nestalo...
EDIT: Na 500ke mi práve robil problémy so statikou remeň, ale tam to bolo jasné - má plastový držiak ocasu, prezemnil som to a pohoda. Innova ten problém nemá, má kovový držiak ocasu, tam to bola statika voči zem...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: ned 10.07.2016 15:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
GUMOVY OCAS :

Ahoj, jake litate tocky na 500ESP?
Mam normal 2300 a 2560 na IDLE1a2 a gyro 401 + DS525 a od zacatku mam silene gumovy ocas. Kdyz za to zataham, utika. Uhly si ted nevybavuju, ale vice jak +-12 tam neni, spise mam pocit, ze +-10. Ale tomu ocasu se nechce do piruety ani na miste, jako by vrtulka mela maly vykon.
Prodluzovali jste osku? Prijde mi, ze vrtulka ma malou ucinnost, nebo ze mam male tocky, ale krome toho ocasu mi pripada, ze je to pila jako blazen, ze je nesmysl tocit vic.
Da se sehnat delsi hridelka? Nebo vetsi ocasni listi? Nebo stoji za prd to gyro? Poradte :-)

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 7:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 20.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Ahoj

Za moji zkušenost s T5OO říkám, že při otáčkách 2300/min musí vrtulka fungovat. Pohledej problém někde jinde než v účinnosti vrtulky. Projdi mechanický chod vrtulky, zkus servo na vrtulku, nebo pokud máš nějaké neoriginální listy. TAk tam dej co tam má patřit. Projdi ještě jednou od znova nastavení gyra a rozsahy chodu serva.

Na T500 musí stačit vrtulkové listy o délce 72mm.

PS: proč pak bys chtěl prodlužovat osičku vrtulky? Můžeš to nějak rozvést tuto myšlenku?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 8:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
OK, zamerim se jeste na otacky a jejich stabilitu, mam pocit, ze je celkem mekky governor, rotor se ma tendence hodne pretacet pri klesani, je tam talon 90 a governor je nastaveny na "stredni", zkusim pritvrdit, mozna nestiha vyrovnavat otacky pri zabrani za kolektiv a ocas uhne.

osicku jsem prodluzoval u 450tky, kde mi to vyrazne zlepsilo ocas. Jde o to, ze posunutim vrtulky co nejdale od ocasni trubky se zvysi rozsah chodu smykatka a tim nabeh ocasnich listu a vyssi nabeh = vyssi ucinnost i pri nizsich otackach, resp. servo gyra si ma "kam sahnout". tak jsem se prave ptal, zda i u 500 neni podobny problem.
u te 450tky ten rozsah byl omezeny hlavne jinym tvarem toho loziska, co beha po hridelce, byl tam takovy vystupek a smykatko melo cca o 1-2mm kratsi chod. vymenou za jine smykatko se chod prodlouzil, jako bych posunul vrtulku nebo prodlouzil hridel.

ale pokud to vsem chodi jiz od 2300 dobre, tak bude problem skutecne jinde a budu patrat. Jinak listi mam origo, baterku gensku, tvrdou, motor setovy, nikde nic nedrhne, takze zbyva gyro, ktere by melo by ok, nebo poradne nastavit regl, s tim jsem zatim vubec nelaboroval.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 11:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
petrfm píše:
...osicku jsem prodluzoval u 450tky, kde mi to vyrazne zlepsilo ocas. Jde o to, ze posunutim vrtulky co nejdale od ocasni trubky se zvysi rozsah chodu smykatka a tim nabeh ocasnich listu a vyssi nabeh = vyssi ucinnost i pri nizsich otackach, resp. servo gyra si ma "kam sahnout"...

To ma zaujíma! Akú osku si tam dával? Síce po tom, čo som cez víkend dal na ocas DS501MG a zbrúsil ocasné listy z Devil380 mi konečne ocas drží jak má, ale aj tak ma to zaujíma...

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 11:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Obrázek
tydy je videt takovy ten bronzovy vystupek z toho smykatka, ktery omezuje chod smykatka do krajnich poloh. Nahradil jsem ho jinym, ktere tohle nema a ucinnost ocasu byla perfektni - predtim mi silene plandal i kdyz jsem tocil na muj vkus hodne (kolik, to ted nepovim, se 450tkou od te doby, co mam 500 a 600 nejak nelitam :lol: )
Osku jsem menil za to, co jsem mel doma - mam krabici dilu na 450 a byly tam nejake drobne rozdily, ale nakonec tam skoncil origo align, jen jsem naboj vrtulky posunul na samotny konec osky, ale aby jeste bezpecne drzel na osce a neviklal se. Original zapich na cervik byl ale v miste, kdy jeste kousicek osky couhal ven, takze zbytecne omezeny chod vrtulky.
Ja mel u 450tky vzdycky problem s ocasem, nikdy nebyl idealni, treba jako u 600, tam drzi jak beton, ale po te vymene smykatka to bylo uplne uzasne zlepseni.

Jeste mne napada, na kterou stranu je treba zvysit vychylku, aby se kompenzoval moment hlavniho rotoru? Jestli si to predstavuju spravne, tak smerem k trubce?

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 12:06 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Veď to, že smerom k trubke :( A keď ešte default je treba trochu vychýliť, tak sa manévrovací priestor pre gyro zužuje :mrgreen: No a 380mm listy tiež dajú vrtuľke zabrať... Ale na rozdiel od teba s 450kou lietam rád, netrasú sa mi pri nej toľko ruky, ako s 550kou, predsa len prípadná rana je lacnejšia :lol:

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 12:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Já se paradoxně lépe učím s 600. Na všechno je tak nějak 3x tolik času, než s 500 a se 450tkou je to divočina a i když stojí zlomek ceny, mám z ní nervy na kaši :-)
Ale možná je to tím, že mi nikdy tak dobře nelítala, jako třeba 6kilo a navíc mám všechno v pádlech, takže velikost se mnohem více přenáší do letového projevu. Prostě jediný pořádný požitek z letu mám s 6kilem :-)

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 13:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
Chlapi, asi jste pořádně neprocházeli téma s T450. Já taky nadával na systém vrtulky na 450, kde vrtulka měla tlačit proti hlavnímu rotoru a smykátko chodilo směrem k trubce a měla tam malý chod. Stačilo to otočit a rázem to bylo úplně jinak. Kdysi to někdo popisoval a já to nechápal. Až pak jsem to uviděl tady - viewtopic.php?f=104&t=22173&start=357 a došlo mi to. Otočit gripy a pootočit sestavou taky, aby to chodilo, ale naopak. To znamená, že ovládání gripu nebude před náběžkou, ale za odtokovkou a šroubek na utahování listu v gripu bude ze strany k trubce. Smykátko teď místo k trubce chodí směrem od trubky a tam má daleko větší prostor. Celé to funguje bezchybně, od té doby mám po problému s funkcí vrtulky (u 450). Mám pocit, že u 500 a 700 jsem to řešit nemusel, ale u 450 to byla asi výrobní chyba...
Jo a po té úpravě taky nezapomenout po seřízení ještě reverzovat vrtulku a gyro.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 13:45 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2878
Bydliště: Zavar, SK
Díky za tip, ja viem, prečo chodím na toto fórum rád: lebo sú tu šikovný ľudia. Keby si bol baba, dám ti pusu :lol:

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 14:08 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
:lol: Mě hlavně potěší, když to pomůže.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 15:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Také díky za tip, mrknu se na to, i když já mám 450S, ale ocas už jsem kupoval nový, beztak upgradovaný i s tou chybkou :-)
Jinak proměřil jsem úhly na 500vce a měl jsem +13.5 -15, takže jsem nastavil +-12 a do idle1 +-10 a vyzkouším to znovu, až bude slušné počasí.
Těch -15 při obratech se záporným kolektivem ten motor muselo slušně dusit. Když se k tomu přidá, že za to těma svýma neohrabanýma rukama táhám jako prase, tak už se nedivím, proč byla ta genska tak vařící a 5kilo lítalo po obloze jak splašená raketa :lol:

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Align T-rex 500
PříspěvekNapsal: pon 11.07.2016 15:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.2.2008
Příspěvky: 1959
Bydliště: Kralupy n.vlt
Obrázky: 0
Je tady ještě jeden tip který jsem před časem dostal od p.kotatka když jsem řešil nerovnoměrné zastavování vrtulky z piruet,gumovatost,nedostatečný výkon v určitých náročnějších pasážích letu atd.,když jinak při nenáročném poletování ocas funguje a po mechanické i elektronické stránce je heli OK.

Nenastavovat v H.L. vrtulce žádný střih.Tedy nekompenzovat nijak moment hlavního rotoru.Mě to vyřešilo všechny výše popsané problémy na všech vrtulnících.

Na vrtulnících s průměrem rotoru 600 a 1000mm(ricco,sniper)jsem pomocí kamerky wing hd sledoval co vlastně dělá smykátko při letu.docela jsem byl překvapený.Nejsem žádný 3D borec ale nalítáno mám celkem dost a pár náročnějších prvků zvládám.
Smykátko se ze své středové pozice téměř nehýbe a na koncové body jsem ho zdaleka nedonutil dojet.Funelové,piroflipové prvky,rychlé boční přesuny se zastavováním... Nedělal jsem žádné dlouhodobé testy tak nevím nakolik to má nějakou hodnotu.Nedokážu to celé nějak domyslet nebo odůvodnit ale vychází mi z toho(alespoň pro mne) že pokud už vrtulka potřebuje dojíždět až ke koncovým bodům,tak něco z celé sestavy pravděpodobně jede na své maximum.Delší listy,delší dráha smykátka můžou pomoct ale možná je to jen obcházení problému který je někde jinde.

Třeba tyhle moje zkušenosti někomu pomůžou,nebo je dokáže nějakým způsobem doladit.

_________________
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1105 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz