RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Sniper II 2011
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=105&t=38309
Stránka 32 z 34

Autor:  dagx [ ned 29.04.2018 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Sniper už lítá. Krom toho regulátoru to byly listy,hlavní a příčná hřídel a jedno přepákování. Asi 1500kč.Když už objednávám,beru toho víc do zásoby.U laheli je hezký že vidím kolik už jsem tam nasypal.Tedy jen od doby registrace. :D Podle pořadového čísla objednávky a datumů jednotlivých objednávek se dá tak trochu vydedukovat jak laheli vydělává.Je to asi opravdu jen orientační ale řekl bych nic moc :x A to pro nás není moc dobrá zpráva.Pokud tedy není číslování objednávek pro zahraničí oddělené.

Našel jsem tuhle pravěkou diskuzi lidí kteří už tu většinou nejsou,bohužel bez zkušeností po delší době.
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=107&t=19220

Zkusil jsem externí bec.Po pár startech to prostě funguje.Rozhodnutí je jen na mě(ale rád si poslechnu názory) a pokud to bude fungovat dál,nechám to tam.Ještě přemýšlím jestli nedat čtyřčlánek enelop jako zálohu ale musel bych to už dát na rozdvojku do přijimače. Jediný čeho se obávám je aby ten vyhořelý bec v regulátoru neměl nějaký vliv na chod systému.

nimh čtyřčlánek jsem občas používal.Bohužel při té havárii zrovna ne.Pokud by tam byl a zafungoval asi by byly škody nulové.Ty dvě vteřiny na srovnání a dalších pět na doplachtění na zem by mi asi stačily.

Přílohy:
IMG_20180429_164454.jpg
IMG_20180429_164454.jpg
[ 127.72 KiB | Zobrazeno 4414 krát ]


Autor:  OPR [ pon 30.04.2018 8:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Hele jestli to bude takhle fungovat tak je to dobrý. Ale zkus pohledat informace ohledně toho externího BECu, zdá se dá k němu připojit nějaká NimH záloha. Aby ji snesl vedle sebe.

Autor:  dagx [ úte 01.05.2018 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Zkusil jsem dnes ještě regulátor z t-rex 550:
https://www.amainhobbies.com/align-rceb ... 5a/p239834
a vypadalo to dobře až na dvě věci které mi ale dost vadí.S křivkou plynu jsem musel o dost výš(na stejný pastorek) a připadá mi,že to mělo celkem velký vliv i na výdrž baterie.Nevím jestli křivky a nebo samotný regulátor.A druhá věc je governor.Myslel jsem ,že nebude problém křivku plynu naohýbat ale nahradit governor v kontronik regulátoru asi opravdu nedokážu.

Přechody mezi normal a invert lítáním jsou na poklesech otáček dost znát.Nevím jestli je dobré jít s rozsahem "V" křivky plynu výš než nějakých 15 procent rozdílu středu a krajních poloh(80-65-80). Na t-rexech s align motory to tak špatné nebylo a křivky plynu se mi povedlo celkem dobře na můj klidný styl akrobacie naladit.S motorem kora a sniperem se mi to nedaří.

Takže kontronik s externím becem půjde prozatím zpět.

Přílohy:
IMG_20180501_164950.jpg
IMG_20180501_164950.jpg
[ 125.09 KiB | Zobrazeno 4318 krát ]


Autor:  OPR [ stř 02.05.2018 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

S křivkou je víc zábavy. :mrgreen: Ladění křivky je věc při která si hodně zalétáš. Ale jde to vcelku dobře naladit k uspokojivému stavu. Na klasický 3D se to ladí poněkud lépe. Tam stačí vychytat nějaký tvar " V " Na pohodové polétání bez invertu je to už ale o hodně těžší, jelikož mne třeba osobně taky zajímala ekonomika provozu. Tak že když jsem se dostal někam na ideální polohu křivky, pak jsem s ní zkoušel ještě hýbat " v jejím původním znění" abych zkusil ještě uspořit něco na letovém čase. Hýbat ve slova smyslu s otáčkami rotoru. "Tvar" křivky ponechat, jen ji posunout dolů a nebo nahoru. Ale i tak se většinou do toho musí trochu sahat.

Autor:  dagx [ čtv 03.05.2018 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

OPR píše:
Hele jestli to bude takhle fungovat tak je to dobrý. Ale zkus pohledat informace ohledně toho externího BECu, zdá se dá k němu připojit nějaká NimH záloha. Aby ji snesl vedle sebe.

Kde takovou informaci hledat? Myslíš nějaké diskuze?

Během prohazování regulátorů kontronik a align bylo potřeba dát vždy reverz kanálu plynu.Používám futabu tak vím,že je to nutné a nedělá mi problém přizpůsobit se konkrétní situaci ale jsem z toho trochu jelen.Nezáleží tedy jen na systému(futaba) ale i na konkrétním regulátoru :?:

Autor:  dagx [ stř 11.07.2018 18:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Když jsem se už letos pořádně rozlítal,přišla dnes další sprcha.Nepředpokládám že někdo vyřeší můj problém(pokud je vůbec co řešit) ale napíšu to sem.

S externím becem odlítáno nějakých 100 startů a OK. Dnes při třetím startu při roztáčení asi 2-3 vteřiny po spuštění motoru opět regulátor vypnul.Po sundání kabiny nic neodblikával ani nesvítil. Paluba fungovala přes externí bec.Po znovuzapojení baterky jsem lítal ale už s velkým respektem a očekáváním vypnutí motoru.Ale odlítal jsem normálně.Jako vždy když se to přihodí.

Takže stejné občasné vypnutí při stratu co mi dělá i minijazz v maxirovi nemá zřejmě nic společného s přetížením becu ale je to nějaký problém uvnitř regulátoru.Nemám tušení o co by mohlo jít ale stává se to tak jednou za 50 startů a obou kontronicích.

Je mi divné že se to jinak nikomu nestává.Začínám mít podezření jestli nemám někde nějakou celkovou chybu v nastavení vrtulníků.

Autor:  dagx [ stř 24.10.2018 17:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Hledám motor na 6S. Teď tam mám -Hyperion HS3026-0880, 880kV. Prohlídl jsem znovu téma a zmiňované motory už jsem reálně nikde nenašel.Hledám jen v CZ. Asi zkusím MVVS jen si nejsem jistý který bude vhodnější.Mohl by se na to někdo mrknout? Případně jestli je nějaká nová možnost v rozumné cenové relaci.

Přílohy:
mvvs motor.PNG
mvvs motor.PNG
[ 83.87 KiB | Zobrazeno 2565 krát ]

mvvs motor2.PNG
mvvs motor2.PNG
[ 84.65 KiB | Zobrazeno 2565 krát ]


Autor:  petrct [ stř 24.10.2018 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

ahoj mám pocit že některý ten mvvs má kolega ve snipru a trhalo mu to hlavní kolo až koupil od LA širší a šikmé kolo byl klid ja tam mám xera tareq edition a chodí to skvěle a problém z hlavním kolem není , lítám 6s

Autor:  petrct [ stř 24.10.2018 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

regl mám YPE a externí bec nepoužívám a vše je ok

Autor:  OPR [ čtv 25.10.2018 6:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ten 950KV motor jsem asi před 10 roky zkoušel v trex 500. Dej si pozor aby součástí balení byla i ta montážní příruba. Bez ní nedostaneš motor na lože ani kdyby ses dal na náboženství. :mrgreen:

Já se svým katolickým projevem letu jsem asi po nalétaných 20ti hodinách usoudil že ten motor je pro mna aboslutně zbytečně silný a těžce mi ukrajoval letové minuty. Odhadem bych jej typoval pro užití ve strojích Logo 480ikstrým ,nebo goblin 500 a v podobných krumpáčích, které potřebují toho výkonu víc. (ano Goblin 500 ho potřebuje ještě o trošku víc :lol: )

No ten motor je perfektní, vyvážený chod, krásný zvuk ale na můj vkus se hřál docela dost a regl úplně vlažný taky nebyl. Taková nějaká souhra neefektivity. Motor jaKOBY si vůbec nerozuměl s regulátorem KOBY 70LV. :lol:

Byl jsem zvyklí v Trexu 500 na motor KORA která má výkon asi 0,6kW tak že na mne ten MVVS motor byl opravdu silný. :oops:

Autor:  OPR [ čtv 25.10.2018 7:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

dagx píše:
Když jsem se už letos pořádně rozlítal,přišla dnes další sprcha.Nepředpokládám že někdo vyřeší můj problém(pokud je vůbec co řešit) ale napíšu to sem.

S externím becem odlítáno nějakých 100 startů a OK. Dnes při třetím startu při roztáčení asi 2-3 vteřiny po spuštění motoru opět regulátor vypnul.Po sundání kabiny nic neodblikával ani nesvítil. Paluba fungovala přes externí bec.Po znovuzapojení baterky jsem lítal ale už s velkým respektem a očekáváním vypnutí motoru.Ale odlítal jsem normálně.Jako vždy když se to přihodí.

Takže stejné občasné vypnutí při stratu co mi dělá i minijazz v maxirovi nemá zřejmě nic společného s přetížením becu ale je to nějaký problém uvnitř regulátoru.Nemám tušení o co by mohlo jít ale stává se to tak jednou za 50 startů a obou kontronicích.

Je mi divné že se to jinak nikomu nestává.Začínám mít podezření jestli nemám někde nějakou celkovou chybu v nastavení vrtulníků.




Pokud se za letu odpojí motor ….. je to vážné.
Ale já vím že to víš taky, že to je docela závažný problém když ti za letu "někdo" vypne motor. :mrgreen: No mne úplně první napadlo jestli se ti po nějaké době nepřepne do FS a neodstaví to motor. Jen chvilková ztráta signálu a pak se to zase chytí. Ale motor nenaběhne. Vysvětlovalo by to, proč se ti to děje na obou vrtulnících.

Další věc co mne napadla jestli Ti nevypadne regulátor ze synchronizace a nenastaví si špatně časování motoru a vypadne to na asynchron předstihu. No ale to zase nevysvětluje proč se ti to děje na obou heli. Byla by to specifická závada jednoho modelu.

Klidně piš jakékoliv drobnosti i pitomosti co tě napadnou - nějaký důvod tohle mít musí.

PS: co máš za rádio?

Autor:  dagx [ čtv 25.10.2018 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Pokud máš chuť diskutovat budu jen rád.

K tomu staršímu dotazu na vypínání jazzu a minijazzu, děje se to vždy jen 2-3 vteřiny po zapnutí motoru při roztáčení.Po znovuzapojení baterie zas na dlouho OK.

Koupil jsem na modelbazaru druhého snipera s dvěma rozdíly oproti pádlovce co asi pět let lítám.Pohon na 6S a bezpádlo spirit.Neodolal jsem chtěl to konečně zkusit a cena byla celkem OK.Po nezbytných ůpravách modelu a seznámení s prvním bezpádlem jsem to za chvíli rozlítal a rád bych to dostal do stavu prvního snipera, tzn. naladit a pak už se jen dlouhé roky starat o baterky.Vím že to jde a stačí měnit jen díly co se opotřebovávají. U pádlovky snad jen podélník příčníku přepákování kde je hliníková kulička po sto startech obroušena plastovým očkem. U laheli jsou tyto drobné problémy asi prostě daň za hmotnost modelu.

Motor 6S řeším protože ten hyperion sice jede ale není v moc dobrém stavu.Regulátor na bezpádlovém sniperu mám taky KOBY 70LV.Další možnost mám dát tam opět kora motor na 5S co lítám v pádlu.Mám dva. Výkon nepotřebuju.Ten TAREQ motor asi nebude pro mě vhodný.Zatím jsem nikdy veviděl náznak zadušení.Posílám video posledního letu s pádly.To je zhruba můj průměrný styl lítání. Od té doby už jen ladím to bezpádlo a pádlo neletělo.Tedy ladím mechanický stav modelu.Spirit jsem ovládl téměř bez problémů.

Snad jen jedna věc k bezpádlu kde bych potřeboval radu:

Jsem zvyklý 30-50 cm nad zemí vypínat motor a jak se vytrácí energie z rotoru využít ji pro pokud možno plynulý dosed.Samozřejmě za asi už podvědomého jemného řízení všech funkcí.
Při několika prvních pokusech se spiritem jsem postřehl že to asi funguje trochu jinak.Výchylky se nějak záhadně násobí a vrtulník se naklání přes křidýlka.Jednou jsem dokonce hrábnul listama do země a to už byl docela šok.Jakobych to neměl podkontrolou.Dalších pár přistání už proběhlo raději s motorem až na dosednutí a tam tenhle problém zatím nevidím. Co dělám špatně?

Jinak bych řekl že bezpádlo už po základním nastavení vyhlazuje let.Takové to drobné kvrdlání které bylo neustále nutné i viditelné s pádlem.Letos už asi nic ale jsem zvědavý na příští sezonu kdy to pořádně porovnám.

Původní majitel měl na vrtulce kámen a gripy z t-rex 500.S vrtulkou problém není (funguje perfektně)ale připadá mi na snipera zbytečně těžká.Pravděpodobně ji vyměním za original.Vrtulka z t-rexe je celkově o dost delší takže i s normal listama to dává velký průměr a ůčinnost ale tímhle směrem já jít nepotřebuju.Musí tam být pak i prodloužený stabilizátor směrovky jinak by už hrabala do země.

Další věc co mě překvapila je viditelnost rotoru díky oranžovým pruhům na bílých listech.Je to nějaké podomácku stříknuté ale v porovnání s reflexní stříbrnou folií co používám která je vidět skvěle ale jen při odrazu od sluníčka, je tohle vidět mnohem líp a téměř stále.Stejný efekt co jsem viděl v Klenčí na maketách u několika strojů .

Vysilač mám T8FG. Po těch asi deseti startech na 6S (FBL) nevidím zatím rozdíl v porovnání s 5S (FL) při tom mém stylu, co se týká pohonu.Na stejné otáčky stejná doba letu.Je pro mě nějaký důvod ke kterému pohonu se přiklonit?





Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Přílohy:
IMG_20181024_201233.jpg
IMG_20181024_201233.jpg
[ 66.88 KiB | Zobrazeno 2450 krát ]

IMG_20181020_140456.jpg
IMG_20181020_140456.jpg
[ 240.56 KiB | Zobrazeno 2450 krát ]

IMG_20181024_201211.jpg
IMG_20181024_201211.jpg
[ 91.37 KiB | Zobrazeno 2450 krát ]

865087_1539430113.jpg
865087_1539430113.jpg
[ 72.85 KiB | Zobrazeno 2450 krát ]


Autor:  OPR [ pát 26.10.2018 8:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ahoj

Koukal jsem na video a lítáš nádherně. Mohl by jsi si otevřít školu jak hezky a rovně lítat s modelem vrtulníku 8)

Spirita neznám tak se k němu nebudu vyjadřovat. Nenapadá mne nic proč by se měli měnit výchylky po zhášení motoru. Jediná věc co by mohlo být jinak je, pokud se z vysílače ladí velikost zisků na hlavě. Pak by jsi mohl mít v režimu autorotace nastaveno jinak než na ostatních let. režimech. Pak by to mohlo ovlivňovat rychlost reakce na polohu modelu.

K vrtulce na Sniperovi mám sám pro sebe jeden důležitý poznatek. Vrtulku z rexe jsme měl také a zkoušel jsem ji. Možná ten set ocasního domku mám ještě někde doma ale neosvědčilo se mi to. Vždy po nějaké době na ocase se objevili vibrace a to poměrně silné. Šlo to pryč a tak jak je originál to funguje k plné spokojenosti dál.

K tomu motoru mám asi takové stanovisko, že pokud není mojí prioritou akrobacie, ale ladný a sportovněji méně silový let, pak prahnu po tom, abych použil co možná nejefektivnější kombinaci pohonu. Motor KORA 15-16 je z mého hlediska to nejefektivnějí co dotohoto vrtulníku na 6S mohu dostat. I přesto že má max 0,6kW výkonu. Nevím jestli je to moc nebo málo ale mému letovému požadavku to je absolutně dostačující. A ještě jedna obrovská výhoda. Porovnáním váhového rozdílu jakéhokoliv jiného motoru vhodného do Snipera s podobným výkonem zjistíš, že vhodnější neexistuje.

Autor:  petrct [ ned 28.10.2018 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

snipr jezdí jak po kolejích :) není to hard 3d stroj ale na ukázkovou akrpbacii to jooooo

Autor:  dagx [ čtv 08.11.2018 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Dnes jsem po nekolika desítkách testovacích a ověřovacích startech (hlavně mechaniky)plnohodnotně prolít snipera v bezpádle.Jsem zatím v základním nastavení a proběhla jen drobná korekce citlivosti ale jsem dost překvapen a hlavně nelituju toho že jsem to bezpádlo nakonec zkusil.Teď tomu teprv říkám čistý let.Třeba loping. S pádly to bylo mnohem víc o řízení. Teď jen podržím knipl a je tam jak namalovanej a rovně.Bez práce,bez námahy 8O .Ůplně to svádí zkoušet něco nového,když z každého prvku vylítnu skoro bezchybně.Možná se na stará kolena ještě trochu posunu :D

Stránka 32 z 34 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/