RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Sniper II 2011
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=105&t=38309
Stránka 33 z 35

Autor:  OPR [ pát 09.11.2018 8:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Počkej až opadne prvotní nadšení :P …. Ten pocit je až opojný jak to krásně letí samo a drží to nit.


Pokud máš doma ještě nějaký pádlový model, pak ti to bezpádlo po nějaké době příjde jako nuda. Já měl pak nutkání na plochu sebou vždy brát i pidimidi pádlové Ricco abych se tím letem tak nějak nasytil. Bezpádlové Logo jsem bral jen proto že foukalo jako kráva a s Riccem se nedalo létat. :lol: byť ve skrytu duše doufajíc, že přestane funět. Jinak myšlenka dvou Sniperů mne již už také napadla. Není to zas až tak špatná úvaha …. Ale jednoho bych chtěl v pádle a druhý bezpádlo.

Autor:  helipali [ pát 09.11.2018 8:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Lacne, lahke a vykonne standard-mini serva; CLS2875H a CLS2845H

http://www.superior-hobby.com/cls2875h2 ... -1031.html

http://www.superior-hobby.com/cls2845h2 ... -1030.html

Autor:  dagx [ pon 31.12.2018 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ahoj. Potřeboval bych prokonzultovat jestli jsou mé ůvahy správné.
Mám 2 snipery.Pádlový na 5S,tam je motor kontronik na max 5s.Tedy bez možnosti použít 6s. Druhý je bezpádlo na 6S.Můžu v tomhle modelu použít 5S? Předpokládám,že na palubní elektroniku to nebude mít vliv žádný a jde jen o pohon. Z kalkulátoru mi vypadlo že otáčky budou o 400 menší. To by neměl být případně problém dohonit křivkou a pastorkem. Všude mám myslím dostatečnou rezervu.

Takže otázka:
Můžu do modelu v kterém lítám 6s použít 5s a prolítnout a otestovat to? Je tam kromě otáček (a ůčinnosti pohonu)ještě nějaký problém který mi unikl?

Důvod proč to řeším je baterky.Ubylo by případně v budoucnu dost starostí mít jeden druh pro obě heli.Výkonově mi 5S na pádlovce bohatě s rezervou stačí.

Autor:  OPR [ úte 01.01.2019 11:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Místo 6S můžeš samozřejmě použít 5S. Sniper byl původně koncipovaný pro 4S lipol.... Teda ono je to složitější. Sniper se původně létal na A123 železo. Pak se zlevnili trošku lipoky a létalo se tak různě 3S nebo 4S.

U Tebe bych řekl že to bude úplně vpohodě. A rozdíl mezi 6S a 5S jinak nepoznáš. Trošku se ti zvednou Ampéry na reglu

Jen pro představu ... lítám Logo 600 na 10S .... pro zábavu občas létám extra nízké otáčky a tam pak láduju 6S.... A taky naprosot v pořádku.

Autor:  dagx [ sob 26.01.2019 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Tak jsem přišel do tělocvičny místo s maxirem se sniperem a kolegové zpozorněli a ptali se jestli jsem byl lítat venku.Říkám: ne jdu lítat sem :D .Byl to jen vis s postupným zkoušením reakcí ale na ten pětičlánek jsem bez jakékoli změny nastavení měl pocit že je to skoro stejné.Další testy nechám až bude venku líp ale vypadá to že nebude problém.Takže dík za radu.

Autor:  OPR [ pon 28.01.2019 6:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ano, není důvod aby něco nefungovalo. Jediné co se změní jsou otáčky, odběr a letový čas.

Autor:  dagx [ pát 22.03.2019 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Mám už letos celkem dost nalítáno s pádlovým sniperem ve kterém jsem nahradil regulátor s odpáleným becem kontronik jazz 40-6-18 za nový KOBY 55 LV.Dvakrát ze zhruba 60ti startů se mi stalo že motor asi 3 vteřiny po zahájení roztáčení vypnul a asi za dvě-tři vteřiny zase naběhl a vše pokračovalo normálně.Rozhodl jsem se normálně odstartovat a proběhl let bez problémů.Bohužel jsem během toho krátkého výpadku motoru nezkusil zahýbat třeba cyklikou abych ověřil,jestli serva nebo zbytek fungují.Snad někdy příště dostatečně rychle zareaguju abych to ověřil.

Co by to mohlo být za problém? Při roztáčení vždy lehce pohybuju kolektivem abych našel co nejideálnější nulovou polohu aby model nenadskakoval nebo nebyl tlačen do země.Napadá mě třeba potenciometr plynu ve vysilači.Mohlo by třeba mžikové poskočení z nastavené hladiny governoru způsobit tento výpadek? Stávalo se mi to jednou za čas i s původním regulátorem ale tam už motor sám nenaběhl.Bylo potřeba znovu připojit baterii. V tom případě jsem usuzoval,že regulátor něco špatně vyhodnotil a vypnul. Ale tady nevím.

Monitor serv v T8FG při testování nevykazuje nic nenormálního.

Autor:  OPR [ sob 23.03.2019 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ahoj, hele u KOBY se mi to nikdy nestalo. Ale tohle co popisuješ se mi poměrně často - posledních asi 7roků děje na miniJAZZ 20A. Proště regl zabere, rotor udělá pár otáček a hodí na to bobek. Málokdy se mi stane, že motor sám se dál rozeběhne. Obvykle musím přepnout autorotaci a znova cavknout NORMAL. Nikdy se nestalo že by v letu to regl odstavil.

Spíš mi příjde jakoby regl vypadl při odtržení rotoru z klidové polohy vypne na rohozenou synchronizaci. Ale netuším co to způsobuje.

Autor:  dagx [ ned 24.03.2019 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Dík. Aspoň si mě uklidnil.Popsal jsi to přesně.Důležitý je že na funkci to nemá vliv :wink: .Nenapadlo mě zkusit oživit to jen přepnutím autorotace.Odpojoval jsem vždy baterku a zapínal znova(u předchozího jazz).

U toho miniJAZZ 20A to samý. U něj ještě někdy na několik desetin vteřiny dochází k zastavení motoru,takovému cuknutí ale pro pilota znatelnému.Nejzáhadnější je že když se to stane, je to vždy při velkém lopingu v jeho třetí čtvrtině kdy jede vrtulník kolmo dolu a nepředchází tomu ani nenásleduje žádné páčkování.

Autor:  OPR [ pon 25.03.2019 8:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

To co poisuješ znám velice dobře. Ale neboj, nejdná se o zastavení motoru. Stačí jen když si představíš c ose během toho momentu děje s kolektivem a odkud kam nabíhá vzduch do rotoru. Při nejvyším místě kdy heli v lopingu je, obvykle maš sundaný kolektiv někam k podlaze aby to v ten moment nosilo na zádech nebo ubereš jen tolik z plusu aby se to nepropadlo když je to lopingové kolečko letěné na vyšší rychlosti. No a jak pokračuješ do té předposldní fáze lopingu, obvykle ten kolektiv ještě necháváš ještě v těch podobných pozicích. Jenže rotor vrtulníku začíná ofukovat vzduch v tomto případě zespoda a v ten moment je rotor v autorotaci. Nemusí se ti slyšitelně rotor roztočit autorotací ale úúúplně stačí aby jsi mu odlečil natolik že regulace ubere aby se nepřetočil. Těsně před výletem ještě kdy máš čumák dolů a začínáš narovnávat vrtulník již máš na kolektivu někd lehce nad nulou nebo nějaký kladný úhel a k tomu ještě přitahuješ cykliku. V ten moment zase zatížíš regulátor který před tím odlehčil a on tak ošklivě kopne a škubne přes vrtulku.


Zkus si tréningově přepnout na nějaké nízké otáčky a vyleť si vysoko. Zkus sestupovat s nataženým vrtulníkem v autorotaci, tak aby jsi udržel odlečený a nebo přetočený rotor někam kde na to dobře uvidíš blízko k sobě. Ale nepokračiuj přistáním, vrtulník tak ve dvou metrech ještě potlač a pokračuj dále v dpředném letu. Až se srovnají otáčky a ty zabereš kolektivem uvidíš, že regl zase zabere a škubne to do vrtulky. To je zřemě vlastnost toho regulátoru. Umí sice governor ale to odlehčení rotoru a nasledný nájezd do výkonu mu dělá problémy. KOBY ani JIVE tohle nedělá. Alespoň ty co mám doma já.

Autor:  dagx [ úte 26.03.2019 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Tak to taky sedí přesně.Řešit to až takhle by mě nenapadlo protože se takhle hluboce o to nezajímám.Ale zní to logicky.Maxir je malý lehký a udělat velký loping je relativně náročnější než nějaké mrskání na místě.Nejdřív velká zátěž a pak fáze klidu.Tak dik za vyřešení dalšího problému co mě dlouho trápil.

Autor:  petrct [ úte 26.03.2019 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

ja mám kontroniky rád, ale ten co patřil do snipra mi vypínal i z tím origo motorem , nekde mi doma leží. Dal jse trochu silnější regl už nevým typ,ale byl v igelitu a taky nic moc. Ted tam mám YPE a chodí skvěke a cena je uplně jinde, ale u velkých helin mám kontroniky a chodí skvěle, jinak mám tam motor x nova Tareq edition

Autor:  dagx [ ned 31.03.2019 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Ještě se vrátím k tomu vypínání regulátoru při roztáčení.Dnes jsem si všimnul že po dolítání (při roztáčení opět chvíli vysadil) regulátor odblikává nějakou hlášku. Z manualu jde o tohle:

Extreme peak curent diagnosed.
Check lenght of cable,connektor and motor.
Speed- up slower.

Takže nějaká špička. Kouknul jsem na kabely a napadlo mě že jsou dost dlouhé(jsou original nezkracované). KOBY 70 ma 4mm kabely ale tenhle KOBY 55 jen 2,5mm kabely.Zkrátil jsem co šlo od baterky i od motoru. Nevím jak správně pochopit SPEED-UP SLOWER. Snížit otáčky?

Zkusím změřit co se tam děje,jen nevím jaký vliv bude mít ta přidaná délka kabelů s vloženým měřákem.

Přílohy:
1.jpg
1.jpg
[ 77.06 KiB | Zobrazeno 15163 krát ]

IMG_20190331_161612.jpg
IMG_20190331_161612.jpg
[ 57.18 KiB | Zobrazeno 15163 krát ]

IMG_20190331_163216.jpg
IMG_20190331_163216.jpg
[ 60.56 KiB | Zobrazeno 15163 krát ]


Autor:  pkotatko [ ned 31.03.2019 18:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Speed-up slower bude mysleno pozvolnejsi roztaceni. Koby neznam, da se tam nastavit pozvolnejsi rozebeh ? Delsi cas rozebehu ?

Autor:  dagx [ ned 31.03.2019 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Sniper II 2011

Dík.Rozběh je výrobcem nastaven na 12s a programováním vysilačem nastavit jiný nelze. Nenašel jsem žádný programátor kterým by to šlo změnit ale třeba progcardy(které KOBY asi nepodporují) mají těch 12s jako maximum.Víc už na nich nastavit nejde.

Uvidím jestli pomůže zkrácení kabelů a pak budu případně řešit dál.

Stránka 33 z 35 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/