Switch to full style
Vrtulníky do velikosti 500.
Odeslat odpověď

Re: Sniper II 2011

ned 21.04.2019 15:42

Došel jsem k závěru že regulátory koby a jive s motorem kora 15-10 si zřejmě nějak nerozumí s pětičlánkem lipol(ve sniperu). Tyhle helidrive pohony byly v počátcích snipera zamýšlené asi spíš na čtyřčlánek.

Podnikl jsem mnoho různých testů a měření a kromě zhoršení stavu kdy motor vysadil dvakrát za sebou při roztáčení jsem zlepšení nedosáhl.

Během roztáčení až do visu je tam maximálně 15A.
Roztáčení na minimální i maximální rozsah regulátoru nepomáhá.
Změna pastorku není ani na jednu stranu možná.
Motor vysazuje i při roztáčení bez listů.
Kondenzátor zapojený do přijimače (pro případ nějakých "špiček" ) nepomohl.
Regulátor,baterie i motor vždy jen vlažné.Nic se nehřeje.


Po výměně motoru s nižším kv určeným na pohon 6s je po problému.Navíc jsem s governorem konečně tam kde mám být: 80%. Letový čas se tím zkrátil ze 7min na 6:30 při 3.8v po dolítání.

Na motoru kora jsem měl konektrory 3.5mm a dost krátké.Přepájel jsem je na 4mm dlouhé ale ještě neotestoval.To by mohla být asi poslední věc která mě napadá v souvislosti s hlášením :
Check lenght of cable,connektor and motor.

Re: Sniper II 2011

ned 27.10.2019 15:22

Strhnul jsem zuby na hlavním kole.
Dlouho jsem lítal s velkou zubovou vůlí mezi pastorkem a hl. kolem.Vůle byla asi půl výšky zubu. Ale OK,bez problémů.
Před startem na kterém došlo ke stržení zubů jsem vůli dal na minimum a pastorek se téměř dotýkal kola.Mám dost malý 12 zubů.Během letu jsem dal 4 zasekávací prvky ,lehce razantněji než běžně lítám.Dolítal jsem normálně ale podezření na něco už bylo,slyšel jsem trochu jiný zvuk než má být.Před dalším startem kontroluju zubovou vůli a protáčím hl. kolo s motorem a vidím že je problém.Po obvodu 4 plošky ,každá s asi pěti okousanými zuby.

Vím že se to už řešilo a pravděpodobně jsem překročil tu hranici stylu letu na který je sniper dělaný.Je mi divný že se to stalo zrovna když jsem dal minimální zubovou vůli.Kolo bylo ještě po předchozím majiteli vyztuženo.Žádný tuning řešit nebudu.Doufám že bude stačit opatrnější práce s kolektivem.

Už je opraveno tak jsem zvědav.
Přílohy
IMG_20191027_1239591.jpg
IMG_20191027_1237011.jpg

Re: Sniper II 2011

ned 27.10.2019 19:50

kola snesou poměrně dost ja tam mám motor xnova tareq edition a zuby neodcházejí ale zjistil jsem jak mi odcházeli zuby byl ulomený některý ten hliníkový distanční sloupek a pak to dýchalo a hlodalo zuby

Re: Sniper II 2011

ned 27.10.2019 19:57

zubovku nastavuji na kancelářský papír

Re: Sniper II 2011

ned 27.10.2019 23:15

Hlavová vůle by měla být 0,25 x modul. Předpokládám že tam bude modul 0,8 možná 0,5 ale podle fotek těžko soudit...

Re: Sniper II 2011

úte 24.03.2020 15:18

Zdravíčko ve spolek. :mrgreen: Má někdo na Sniperu šikmé hlavní převodové kolo?

Re: Sniper II 2011

úte 31.03.2020 19:46

Já mám. Mám tam motor Scorpion. Litá to i tušení.

Re: Sniper II 2011

úte 31.03.2020 19:47

Tišeji ne tušení

Re: Sniper II 2011

úte 31.03.2020 19:55

A Tonda k tomu pošle vše potřebné, nebo je nějaký seznam dílů co by bylo potřeba?

Re: Sniper II 2011

stř 01.04.2020 6:04

Vymění se pouze kolo a pastorek. Musí se upravit bočnice kolo je větší a širší. Nic složitého.

Re: Sniper II 2011

stř 01.04.2020 10:32

Díky :-) ........

Re: Sniper II 2011

pon 20.04.2020 19:15

Koupil jsem na benoletadýlkách tyhle listy.Lítám ty samé na t rex 550 dfc(v délce 520)a fungujou.Ty už ale byly na bazarheli když jsem ji kupoval takže jsem neřešil.S listy align jsem byl na t rexech vždy spokojený.Chci je dát na bezpádlového snipera.Zatím tam je bůhvíco přestříkané na bílo-oranžovo(taky po původním majiteli).Asi obyč uhlík mscomposit.

Na těch listech align 470 není uvedeno jestli jsou fb nebo fbl.Mám několik druhů listů fb i fbl a provedl jsem co jsem zde nedávno četl.Zavěšení na drát a porovnání těžiště.Žádné prokazatelné odchylky jsem nevypozoroval.

Má s listy align 470 někdo zkušenost? Problém nepředpokládám jen jsem na ně zatím nikdy nenarazil.
Přílohy
IMG_20200420_141334.jpg
3.jpg

Re: Sniper II 2011

pon 20.04.2020 21:07

Ahoj, hele dneska už asi na žádných listech nebudeš mít výslovně uvedeno zda jsou na fb nebo fbl. Už se asi počítá, že všichni létájí fbl. :)
A s tím jak popisuješ, že není poznatelný rozdíl v navážení podélného předstihu listu při pověšení za díru pro šroub. No, mě se to už taky stalo. A mám dvě vysvětlení. Buď pro menší listy se s tím navážením podélného těžiště u těch menších listů tak moc nezabývají a pak ty rozdíly jsou tak malé že to nejde poznat, který je který.
A nebo se povede koupit listy které mají nějaké konstrukční odchylky a prostě se najde pár, který tak vychází. Já jednou koupil Radixy. Staré původní Curtisovky. No rozdíl v nich byl velký. Ale oba páry létali zdálo by se stejně. Jen jeden pár byl náchylnější na pozemní rozvibrování při dotáčení rotoru.
No a pak jsem měl Championy. První pádlové a druhé FBL. Oboje naprosto stejný listy jako přes kopírák. Ale tak naprosto totožné páry, jsem nikdy neviděl :lol:

No u větších listů bych řekl že rozdíly jsou. Tam se s tím asi někdo zaobírá, nějakým navážením. Ale u těch menších spíš záleží jak je kdo dokáže vyrobit, a s jakýmy odchylkami výroby. Pak některé jsou více do fb nebo fbl teorie o navážení.
Odeslat odpověď