helipali píše:
Jedina nevyhoda karbonovej trubky, ze je drahsia, inac ma len same vyhody, je pevnejsia, na zmenu teploty dlzku prakticky nezmeni, je lahka. ........................... Moj skromny nazor, ze najnovsie vrtulniky, no aspon tie kvalitnejise mali by predavat s karbonovou chvostovou trubkou, ..alebo aspon malo by to byt dostupne pre alternativneho a lepsieho riesenia.
Dnes uz by som to tak nenapisal, lebo aj karbonova trubka ma svoje nevyhody. Neohyba, ale troska sa kruti a je viac nachylna na vibraciu, je schopna zarezonovat aj kvoli najmensej nevyvazenosti vrtulky a vrtulkoveho mechanizmu. Inac na ebay da sa zohnat rozne karbonove trubky pomerne lacne, ale uz by som to neodporucal kazdopadne, pokus vymeny trubky na karbonovu sa nemusi vzdy vychadzat uspesne.
Protos 500 je skvely vrtulnik, avsak je dost nachylny na poskladanie, na setup, atd., Protos 500 ma vela muchy, ..aspon vzdy sa da na nom co vylepsit.
... Najhorsie je to, ze ponuka nahradnych diel v EU uz je mizerna. Az teraz poskladam MiniProtosa a zda sa mi, ze Miniprotos je lepsie trafeny a viac vydareny, ako Protos 500, preto nechapem dodnes, preco prestavali predavat.
Novy Protos 480 od Xlpower ma o 28 mm dlhsiu chvostovu trubku, ako predlzeny Protos 500 a ma vacsie 108 zubove hlavne kolo a kvoli vacsieho hlavneho kola aj prednu vodiacu kladku vyriesili inac. ..No, kvoli velkeho hlavneho kola uz sa pouziva iba 15T pinion a vacsie, takze motori vylucne s 5mm-ovym hriadelom, ..aspon o jednu 'muchu' menej.