Autor |
Zpráva |
alfik166
|
Napsal: ned 02.02.2014 9:21 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 25.1.2014 Příspěvky: 65 Bydliště: Liptovsky Mikulas
|
Omgg, no to je na mna uz moc zlozite. Nejdem spekulovat. V phoenixe som to skusal. Nastavil som listy na 520 aj viac a vse ok nosnost vzrastla. No v real to bude tak ako pises mlaaask.aj ked nechapem ako by sa tie listy mohli stretnut kedze hlava hl. Rotora je vysie a teda aj vrtula nez vyrovnavaci rotor na ocase.
_________________ T-rex 500ep FBL-microbeast + T-rex700 nitro
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
bonis
|
Napsal: ned 02.02.2014 11:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Protože při funkci rotoru dochází k takzvanému promáchnutí. Ikdyž Ti to nepříjde, listy jsou pružné a v hlavě je osa na gumových průchodkách. Ty gumový válečky, kterými prochází osa. To má za následek pružné uložení a umožňuje listům pohyb nahoru a dolu. Při velmi prudkých manévrech tak hrozí tzv. "boom strike" kdy si vlastnim listem přesekneš ocasní trubku. Toto hrozí také při tvrdším přistání. Některé koncepce jsou na toto náchylnější, u některých to téměř nehrozí. Je to také důvod (jeden z důvodů), proč se na 3D používají tvrdší gumy. Celé je to samozřejmě složitější, ale tohle pro teď postačí. Ve chvíli, kdy délka listů zasahuje nad vrtulku máš ale jistotu, že se potkají. Další nezanedbatelný důvod, proč nemůžeš použít větší listy je, že konstrukce je dimenzována na určité síly. Celá konstrukce 550ky je daleko robustnější, než u 500ky. Netvrdim, že by to opravdu nešlo, to by se muselo počítat, nebo vyzkoušet (osobně bych to raději počítal, než čekal, zda mne provrtá utrženej list), ale asi to nemá cenu. Celé je to teoretická diskuse.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
Chlummik
|
Napsal: pon 09.02.2015 4:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.1.2009 Příspěvky: 231 Bydliště: Liberec Obrázky: 1
|
Nezkousel nekdo vypocist kolik by listy vazily pri plne rychlosti rotoru? Jen tak pro zajimavost ze si to trochu nadhodil.
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: úte 10.02.2015 20:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Listy váží pořád stejně. Pokud se ale ptáš na odstředivou sílu, tak je to m.ad. Kde m je hmotnost listu v kg a ad je dostředivé zrychlení. A to se vypočítá jako omega na druhou krát poloměr. Poloměr je vzdálenost od osy rotace k těžišti listu. Omega je úhlová rychlost v radiánech za sekundu. Jedna otáčka má 2pí radiánů. Takže vezmeš rpm, což jsou otáčky rotoru za minutu, vydělíš 60, tím to máš za sekundu. Vynásobíš 2pí a máš omegu. Vynásobíš cca půlkou délky listu v metrech a máš zrychlení. Vynásobís hmotností listu v kilogramech a máš odstředivou sílu v Newtonech. Vydělíš deseti a máš tu tvou váhu v kilogramech. Mělo by to vyjít odhaduji 20 až 30 kg.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|