Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: CCPM 120 vs 140
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 14:11 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6066
Bydliště: Dubai, UAE
OPR píše:
140° stupňů se začalo pužívat na pádlovejch hlavách a co jsem se dočelt, (můj názor) tak to někdo vykoumal na nějakým soutěžním brusu pro FC3. Skrátka někoho, něco, začalo štvát a tak se na vrtulník podíval i z boku. Hurááá....

The system was developed by team pilot Curtis Youngblood (you may have heard that name before)... :mrgreen:
System byl vyvinut firemnim pilotem Curtisem Youngbloodem (mozna jste to jmeno uz drive slyseli)...

_________________
UH-60 Blackhawk, Bell 206, Mi-8, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: CCPM 120 vs 140
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 14:30 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 9870
Bydliště: Břeclav
Mikelo píše:
Zlatý starý Raptor E550, má desku cykliky 90° která chodí i bez složitých softwarových fičurek výborně.


H1 mechanika tím také netrpí. Každé servo maká na své funkci a co dělají ty druhé je mu šumák.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CCPM 120 vs 140
PříspěvekNapsal: pát 29.11.2013 14:35 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 9870
Bydliště: Břeclav
krtek2k píše:
Třeba vbar umí desku cykliky vytrimovat ve střední , ale i horní a dolní pozici.
Takže když si pak dám "swashplate leveler" na osu a jedu pomalu ze spoda až nahoru , tak furt je deska cykliky kolmo v kterýkoliv pozici. Vbar nemá sice potuchy o rychlosti serva , ale rozhodně má potuchy o poloze. Takže podle týhle teorie by k rozhození došlo jen při ultra rychlým pohybu, což i tak bude velice zanedbatelná výchylka, která bude stejně okamžitě vyrovnaná.


Jednoduchý test - podívej se na desku z boku, rychle potlač a dívej se jak serva dojíždějí a co při tom dělá kulička cykliky. Pak zase natáhni a sleduj totéž.

Všechna serva by měla dojet na koncovou polohu ve stejný čas a deska při tom nesmí poskočit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: CCPM 120 vs 140
PříspěvekNapsal: čtv 08.12.2016 17:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 2380
Bydliště: Liberec
Čus,

narazil jsem na toto starší téma na Googlu, když jsem hledal rozdíly mezi 90° a 120° deskami.
Přemýšlel jsem nad tím 140° furt dokola a vychází mi z toho, že to není žádný zázrak.
Jo, to že při pohybu kniplem vpřed/vzad neposkakuje deska cykliky nahoru a dolů, to je jasné. Ale co když udělám pohyb pákou vysílače jaksi do šikma?
Snažil jsem se to vypočítat, ale už jsem ze školy dlouho ;)
Každopádně na RC groups jsem našel, že tyhle "poskoky" u 140° desky jsou při šikmých pohybech místy i větší než u 120°cykliky.
No, dokázat to nemůžu, ale je to možné.

Mě ale napadla jiná věc...
Sice při pohledu z boku je vzdálenost od osy rotace hlavního rotoru stejná jak pro přední, tak pro zadní serva, ale při pohledu ze shora, je vzdálenost jiná. To má za následek, že těžiště vrtulníku není v těžišti trojúhelníka tvořeným ovládacími servy a tudíž nejsou serva namáhána rovnoměrně.
Otázka je, jak moc to vadí.
Druhá otázka je, zda-li servo, které je namáhané méně, nemá logicky vyšší rychlost pohybu, protože je méně brzděno vnější silou.

Jsou to jen teoretické úvahy...
No, já stejně sotva visím ;)


Přílohy:
120-140.png
120-140.png [ 4.15 KiB | Zobrazeno 173 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz