RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

CCPM 120 vs 140
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=107&t=62554
Stránka 2 z 2

Autor:  pkotatko [ pát 29.11.2013 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: CCPM 120 vs 140

OPR píše:
140° stupňů se začalo pužívat na pádlovejch hlavách a co jsem se dočelt, (můj názor) tak to někdo vykoumal na nějakým soutěžním brusu pro FC3. Skrátka někoho, něco, začalo štvát a tak se na vrtulník podíval i z boku. Hurááá....

The system was developed by team pilot Curtis Youngblood (you may have heard that name before)... :mrgreen:
System byl vyvinut firemnim pilotem Curtisem Youngbloodem (mozna jste to jmeno uz drive slyseli)...

Autor:  zdzd [ pát 29.11.2013 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: CCPM 120 vs 140

Mikelo píše:
Zlatý starý Raptor E550, má desku cykliky 90° která chodí i bez složitých softwarových fičurek výborně.


H1 mechanika tím také netrpí. Každé servo maká na své funkci a co dělají ty druhé je mu šumák.

Autor:  zdzd [ pát 29.11.2013 13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: CCPM 120 vs 140

krtek2k píše:
Třeba vbar umí desku cykliky vytrimovat ve střední , ale i horní a dolní pozici.
Takže když si pak dám "swashplate leveler" na osu a jedu pomalu ze spoda až nahoru , tak furt je deska cykliky kolmo v kterýkoliv pozici. Vbar nemá sice potuchy o rychlosti serva , ale rozhodně má potuchy o poloze. Takže podle týhle teorie by k rozhození došlo jen při ultra rychlým pohybu, což i tak bude velice zanedbatelná výchylka, která bude stejně okamžitě vyrovnaná.


Jednoduchý test - podívej se na desku z boku, rychle potlač a dívej se jak serva dojíždějí a co při tom dělá kulička cykliky. Pak zase natáhni a sleduj totéž.

Všechna serva by měla dojet na koncovou polohu ve stejný čas a deska při tom nesmí poskočit.

Autor:  Ticcino [ čtv 08.12.2016 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: CCPM 120 vs 140

Čus,

narazil jsem na toto starší téma na Googlu, když jsem hledal rozdíly mezi 90° a 120° deskami.
Přemýšlel jsem nad tím 140° furt dokola a vychází mi z toho, že to není žádný zázrak.
Jo, to že při pohybu kniplem vpřed/vzad neposkakuje deska cykliky nahoru a dolů, to je jasné. Ale co když udělám pohyb pákou vysílače jaksi do šikma?
Snažil jsem se to vypočítat, ale už jsem ze školy dlouho ;)
Každopádně na RC groups jsem našel, že tyhle "poskoky" u 140° desky jsou při šikmých pohybech místy i větší než u 120°cykliky.
No, dokázat to nemůžu, ale je to možné.

Mě ale napadla jiná věc...
Sice při pohledu z boku je vzdálenost od osy rotace hlavního rotoru stejná jak pro přední, tak pro zadní serva, ale při pohledu ze shora, je vzdálenost jiná. To má za následek, že těžiště vrtulníku není v těžišti trojúhelníka tvořeným ovládacími servy a tudíž nejsou serva namáhána rovnoměrně.
Otázka je, jak moc to vadí.
Druhá otázka je, zda-li servo, které je namáhané méně, nemá logicky vyšší rychlost pohybu, protože je méně brzděno vnější silou.

Jsou to jen teoretické úvahy...
No, já stejně sotva visím ;)

Přílohy:
120-140.png
120-140.png [ 4.15 KiB | Zobrazeno 1049 krát ]

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/