Co je to za bezpádlový systém Existují dvě verze tohoto bezpádlového systému. HC3-Xtreme nebo bavarianDEMON 3X Bezpádlový ystém určený od malých vrtulníků až po ty největší makety. Dá se nastavit velmi hodný pro začátečníky až po 3D maniaky, kteří s vrtulníkem nemají soucit HC3-SX nebo bavarianDEMON 3SX stejný bezpádlový systém jako Xtreme, ale navíc má v sobě funckci stabilizace a záchrané stabilizace. Po stisknutí přepínače na rádiu se vrtulník sám srovná a začne stoupat směrem od země (ano, bezpádlo pozná co je směr od země nahoru). Aktuálně jediný systém, který takovou záchranu má.
Software dole je ke stažení PC software, který si můžete vyzkoušet. Je celý v češtině včetně nápovědy!
Aktuality Od 15.3.2013 se tento systém přejmenovává z HeliCommand na Bavarian Demon. Výrobce je stále firma Captron a z politických důvodů dochází jen k přejmenování. Nic jiného se neděje a pro koncového uživatele to nemá žádný dopad. Až na to, že budou létat Démona místo HeliCommandu. Takto bude vypadat Bavarian Demon. Změna opravdu jen v názvu, hardware je naprosto identický a firmware je mezi nikmi tudíž taky stejný a zaměnitelný.
Ke stažení výchozí nastavení pro různé velikosti vrtulníků. Stačí nastavit správně mechaniku a potom zisk vrtulky a výškovy. V menu RIGID a vrtulky není potřeba nic měnit, nebo nastavovat, aby vrtulník fungoval moc hezky. V menu vrtulky nastavit pouze dorazy vlevo/vpravo.
V menu RIGID a v menu Ocasní gyro dát nahrát ze souboru. Nahrají se hodnoty pro danou velikost.
Jak nastavit vrtulník V záložce MIX nastavit limity křidélek a výškovy minimálně 8°. Lepší je nastavit co dovolí mechanika, takže třeba 11°, ale 8° je úplné minimum. Není to jak rychle se bude vrtulník otáčet, protože k tomu je parametr Agility v menu RIGID. Tohle je jenom jak moc má bezpádlo prostor k práci. Čím víc prostoru dostane, tím bude spokojenější a bude moci kompenzovat i v krajních situacích.
Jako výchozí zisky si nastavte: Ocasní gyro 60% Gyro hlavy 55%
Zisky udávám pdole menu diágnóza. Je úplně jedno, jaká hodnota je v rádiu, protože vždy je určující hodnota v menu Diagnoza, což je to, co vidí bezpádlo.
Pro létání, respektive zálet doporučuji nastavit expo na křidélka a výškovku a to v rádiu. Doporučuji hodnotu cca 20% a to tak, aby byla jemější reakce okolo středu kniplů.
Jak ladit za letu Zaviset a dávat malé pokyny cykliky. Upozorňuji, že nepouštět kniply, protože jak pustíte knipl, tak pružina na nich udělá moc hezkou oscilaci. Je potřeba kniply celou dobu držet a do neutrální pozice vrátit knipl rukou!!!
Dívejte se na to, jak se vrtulník zastaví. Pokud přes výškovku pohupuje při zastavení, tak zde je co dělat.
1) Zvedněte výškovkový filtr a klidně až někam na hodnotu 7. Zvednot vždy o 1 bod a zkusit. Každý bod má vliv.
Příliš vysoká hodnota a z pohoupnutí ocasu přes výškovku se stane rychlé houpání při zastavení výškovky Příliš nízká hodnota a houpání přes výškovku bude výrazně větší.
2) Zvýšit P v menu RIGID. Vždy zvýšit o 5 bodů a vyzkoušet. Celkově P má vliv na reakci cykliky. Když bude P větší, tak zastavení a reakce cykliky budou ostřejší. S rychlými a silnými servy klidně až na hodnotu P=55
P chcete mít vysoko tak, jak budete spojeni s reakcí cykliky. Není úkol mít co nejvyšší P!
3)Zvýšit D v menu Rigid. Toto odstraní malé houpnutí přes výškovku a to potom, co jste vyladili výškovkový filtr a P.
Nyní chvíli létejte.
Lettě rovně a občas pohybujte kolektivem. Když nebude vrtulník držet a bude dělat například tzv. delfína (čumák nahoru a dolu při přidávání a ubírání kolektivu), tak zvyšte zisk hlavy. Jakmile bude moc zisku, tak se vrtulník občas zachvěje při nějakém manévru. V takovém případě snížit zisk hlavy cca o 5% a nechat jej na této hodnotě.
Nyní vyladíme přesnost reakcí a držení vrtulníku ve velkých manévrech po celé obloze. Toto je již pro zkušené piloty!
Leťte rovně a udělejte čtvercový loping. To znamená, že zaberete za výškovku a uděláte 90°. Tohle udělat 4x a je z toho čtvercový loping. Výškovka musí krásně zastavit, když pustíte knipl a vrtulník musí přesně pokračovat ve směru a to jak rovně, tak ve směru nahoru, tak v invertu a také při kolmém letu dolů a zase rychlém přechodu do rovného letu.
Toto se ladí parametrem Udržení pokynu v menu RIGID. Začněte na hodnotě 8 a postupně zvyšovat do bodu, kdy bude výškovka reagovat přesně a vrtulník bude hezky držet směr. Klidně až do maxima 12.
Otázky a odpovědi
Pokud máte stále problémy s houpáním přes výškovku v některých manévrech, tak postupujte takto
- výškovkový filtr o jeden bod nahoru a nebo o jeden bod dolů. - zvyšovat postupně D v menu rigid. Pokud nepomůže, vrátit na původní hodnotu. - snížit zisk výškovku v menu RIGID. Vždy o 1 bod a zkusit.
Rychlý rovný let a vrtulník se sám vzpíná
- snížit parametr "Držení směru"
Výškovka nedrží jak bych chtěl
- snížit, nebo zvýšit parametr "Udržení pokynu" v menu RIGID
Chci přesnější a rychlejší reakci cykliky
- zvýšit Počáteční reakci v menu RIGID a nebo zvýšit P v menu RIGID. Po přidání počáteční reakce bude možná dobré přidat trochu expa na cyklice. Nějaké fotky
Přílohy:
Poznámka: HeliCommand HC3-SX v Goblinovi 700 B1092786.JPG [ 126.79 KiB | Zobrazeno 17753 krát ]
Registrován: 11.4.2008 Příspěvky: 973 Bydliště: P 156 -ZBR, ČR
Tak sem si řikal co je to za ptákovinu. Stejnej obal jiný logo, ale stejná cena. Co je k tomu vedlo? To se nemohlo menovat jenom Demon? A to sem si to chtěl koupit Doufám že budou ještě skladem HC až budu mět peníze, protože lítat s Bavorským Démonem se mi nechce!
Tak sem si řikal co je to za ptákovinu. Stejnej obal jiný logo, ale stejná cena. Co je k tomu vedlo? To se nemohlo menovat jenom Demon? A to sem si to chtěl koupit Doufám že budou ještě skladem HC až budu mět peníze, protože lítat s Bavorským Démonem se mi nechce!
Je v tom politika. Věř, že přejmenování je velmi nepříjemný krok pro výrobce a nedělají to úplně s radostí. Jinak to ale nejde. Neboj zvykneš si, stejně jako si zvyknou ostatní. Na jméno to nelétá a krom toho takto "ujetý" název má jeden efekt a to, že se o tom mluví, takže to vlastně je reklama. není to tedy tak blbě zvoleno, jak se na první pohled zdá. No, tak budeme lítat Démony, to taky není úplně blbé
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Tak sem si řikal co je to za ptákovinu. Stejnej obal jiný logo, ale stejná cena. Co je k tomu vedlo? To se nemohlo menovat jenom Demon? A to sem si to chtěl koupit Doufám že budou ještě skladem HC až budu mět peníze, protože lítat s Bavorským Démonem se mi nechce!
Je v tom politika. Věř, že přejmenování je velmi nepříjemný krok pro výrobce a nedělají to úplně s radostí. Jinak to ale nejde. Neboj zvykneš si, stejně jako si zvyknou ostatní. Na jméno to nelétá a krom toho takto "ujetý" název má jeden efekt a to, že se o tom mluví, takže to vlastně je reklama. není to tedy tak blbě zvoleno, jak se na první pohled zdá. No, tak budeme lítat Démony, to taky není úplně blbé
To víš, že to dopadne dobře. Řeknu to takto. Výrobce to chce vzít celosvětově pod svoje křídla. No a když existují nějaké exkluzivní smlouvy na jméno HeliCommand, tak jaká je jiná cesta? Přejmenovat...
Právě, že to bude výrazně lepší, než to bylo.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Minulé vlákno skončilo s tím, že bude s novým firmware i nový software. To musím dementovat, vyrábět úplně nový software by nebylo reálné. Nový software tedy nebude.
Bude ale upravené výchozí nastavení tak, aby v softwaru nebylo potřeba nic moc nastavovat a některé posuvníky by měly zmizet, aby zbytečně nelákaly. Na druhou stranu aktuální parametry, které v PC softwaru jsou, tak v nové verzi firmware budou méně "citlivé", takže nastavení bude jednodušší. Cílem tedy je, aby to letělo z krabičky a když něco změniš v PC, tak aby jeden klik na nějakém parametru nebyl tak dramatický.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
No jsem zvědavý. Odladit HC3 v současné verzi není zrovna úplně jednoduché. Hlavně aby odstranili to věčné mlácení serv o jejich krabičky při inicializaci. To mě fakt štve.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
No jsem zvědavý. Odladit HC3 v současné verzi není zrovna úplně jednoduché. Hlavně aby odstranili to věčné mlácení serv o jejich krabičky při inicializaci. To mě fakt štve.
Nastavení je velmi jednoduché. Nejjednodušší je se zepat
Ano, tohle je odstraněno.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Trochu kope do vrtulky, je neklidná na výškovce a stoupá ve výkutech. Prostě klasika. Předpokladám, že tohle na tři kliknutí myší neodstranim. Ale možná se pletu. Jsem zvědavý na srovnání s novým firmwarem na CGY 750. Ten zrovna pípám. Bohužel nebudu mít obě bezpádla na stejných helinách. Alespoň budou stejně velké.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Trochu kope do vrtulky, je neklidná na výškovce a stoupá ve výkutech. Prostě klasika. Předpokladám, že tohle na tři kliknutí myší neodstranim. Ale možná se pletu. Jsem zvědavý na srovnání s novým firmwarem na CGY 750. Ten zrovna pípám. Bohužel nebudu mít obě bezpádla na stejných helinách. Alespoň budou stejně velké.
Prostě klasika? Ale no tak, to nemá být klasika! To je špatným nastavením
1) co to znamená kope do vrtulky? Po přidání vrtulka uhne? Napiš sem svoje nastavení, respektive screenshot obrazovky. To pořešíme. 2) neklidná na výškovce? Co je to za vrtulkník? Zvýšit D na 10 pro velikost 500 až po 16 pro velikost 700. Výškovkový filtr začni na 2, případně 3. Víc ne. Určitě počáteční reakci začni na 2, případně zvýšit na 3. 3) Stoupá ve výkrutech? Udržení směru z 7 na 5.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Vrtulka uhýbá při prudké změně kolektivu a cykliky zaroveň. Nejlépe je to vidět při prudkém nalétnutnutí do tic-tocu ocasem dolů. Ocas uhne stranou asi o 15 stupňů. Při samotném pumpování kolektivem ocas drží.
Jinak prosím ber můj popis HC3 jako náhled obyčejného smrtelníka
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Podle screenshotu máš nastaveny špatně limity! Pokud je to TRex 700, tak limit vlevo má být větší jak vpravo. Uprav délku táhla tak, abys měl vlevo 80 a vpravo 70. S největší pravděpodobností se to tímto vyřeší.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru