Autor |
Zpráva |
Radekkk
|
Napsal: pát 17.07.2015 8:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Chlapi chtěl bych se zeptat,jestli by byl někdo ochotný a mohl napsat postup jak nejlíp a čím nakonzervovat motor po létání s 30 % nitrem v 90-kové heli.A to jak po létání,tak i třeba pro delší uložení na zimu. Obecně je toho tady napsáno celkem dost,ale čistě pro heli ne.Jestli stačí nastříkat do sání a protočit a pod.Prostě jeden odstavec a je to.Není důležitý co je na to lepší.Jestli třeba konkor,parafín olej a pod.,ale hlavně jak.Aby motor po létání nebo přes zimu nezrezavěl. Díky.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Elcobre2
|
Napsal: pát 17.07.2015 13:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
po každým lítání povolím zadní víko skříně,postavím vrtás na nožičky chvíli nechám vykapat zbytky paliva z motoru a pak tam naperu trochu after run oleje(tuším že mám tornádo).Vrátím viko zpět a jednou protočím motor startérem. Jinak to u helin nejde,k sání není přistup. Pokud lítaš často nebo pravidelně,Konkor postačí.Na delší interval(víc jak měsíc) bych Konkor nedoporučil,ono to totiž vyprchá.WD40 nebrat a cokoliv se silikonovým olejem už vůbec ne. Na dlohodobou konzervaci je vhodný after run,parafínový olej.V podstatě parafínový olej postačí i pro ošetření motoru po lítání.Při startu se spálí a mají ho v každé lékarně.
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: pát 17.07.2015 14:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
ještě doplním že když vím že třeba nebudu třebas 2 a víc měsců lítat,motor shodím heliny,a důkladně propláchnu čistým lihem zevnitř i z venku,pak nakonzervuji olejem a namontuji zpět.
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pát 17.07.2015 18:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Díky za rady.Už mi jeden motor zarezl,tak proto se ptám co udělat aby to bylo správně a zamezil bych tomu.Podařilo se mi sehnat zánovní Yamadu a tak bych o ni nerad brzo přišel. A určitě to bude zajímat víc lidí. Ten olej tam dáš tím povoleným víkem?Zašroubuješ a protočíš? Je tady na foru hrozně rad jak a čím.Stříknout přes palivovou hadičku a protočit, obrátit model a pak znovu protočit,stříknout přes sání a točit,(to asi pro letadla protože u heli si to nějak nedokážu představit),a tak bych mohl pokračovat. To samé je čím.Od WD až po parafín olej,konkor atd. Mně by ale zaujímal jeden celý postup.Dolétám,třeba vypustím nádrž,povolím třeba to zadní víko,nechám vykapat palivo atd.Ať se to nějak sjednotí,tak konzervační činidlo berme třeba After run.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
Naposledy upravil Radekkk dne pát 17.07.2015 20:48, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Maxipes
|
Napsal: pát 17.07.2015 20:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.7.2007 Příspěvky: 1130 Bydliště: Praha 6, ČR Obrázky: 12
|
Nedelam pravidelne nic A nic mi nezarezlo. Jednou za dva roky vymenim loziska motoru. Pred zimou pres sani caknu trochu afterrun oleje (nejaky cerveny koupeny u pecky), k sani je sice blby pristup, ale hadickou se tam da dostat, hadicku omotam dratem aby se dala natvarovat. Ale po kazdym litani sundavat viko motoru, ani nahodou...
_________________ T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: pát 17.07.2015 22:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Taky nedělám pravidelně nic, heli je uložená v suché místnosti a nic nerezne, při delší odstávce, otevřu karburátor do hadičky stříknu afterun , v nouzi petrolej a motor několikrát protočím starterem.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: sob 18.07.2015 7:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Díky za rady! Takže když to shrnu,tak po létání otevřu karbec,palivovou hadičkou stříknu after run,protočím motor a mnělo být to být v pohodě?
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: sob 18.07.2015 8:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
JJ, aby si to nasálo ten afterun nebo petrolej, přes karbec se to rostříkne v motoru jako palivo a je to.
Hodně zaleží kde tu heli skladuješ, v palivu voda není, ale palivo ji vtáhne z okolí, takže pokud heli strkáš do sklepa, vlhké chodby apod, tak to opravdu reznout může začít.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: sob 18.07.2015 8:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
heli skladuji doma v suchu.V tom problém není. Motor podle mne rozežralo 30% nitro palivo. Chvíli jsem přešel na elektriku,ale spalovák má své kouzlo a tak jsem si jeden pořídil znovu.A nerad bych dopadl stejně. Proto mne ta konzervace zajímá.A to jak po letu,tak i třeba na uložení na zimu.Motor je celkem drahá záležitost a o spolehlivosti ani nemluvím.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: sob 18.07.2015 17:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Max after run olej a to pouze pokud vim, ze nebudu litat dyl jak dva mesice. Jinak na to kaslu. S zadnym motorem jsem problem nemel ani v letadlech kde letam 10% nitra aby mi zarezl. Vse skladuji ale temer v obyvaku.
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: ned 19.07.2015 8:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
Já heli skladuji dá se říct také téměř v obyváku. V suchu.Tam problém není.Bohužel už je to dýl a tak přesně si nepamatuju co k tomu mohlo vést,že ten motor tak zarezl. Možná jsem ho zapomněl nakonzervovat a ani už nevím jak dlouhá byla přestávka mezi lety.Ale myslím,že to bylo nitro co způsobilo,že mi ten motor odešel.Létal jsem tenkrát na DEKRA 25%. Teda palivo za to samozřejmně přímo nemůže.Můžu za to já. Proto se ptám co správně udělat aby se mi to nestalo. Když už jsem spomenul to palivo,je lepší po letu vypouštět nádrž nebo to není až tak nutný.
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: ned 19.07.2015 18:09 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
zdzd píše: Nejsi masochista? profesní deformace
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
Elcobre2
|
Napsal: ned 19.07.2015 18:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.1.2015 Příspěvky: 226
|
korozi způsobuje,resp.urychluje nitro.A to nejen na ocelových dílech,na už nepoužívaným TT .39PRO mi vyžravo pár pěkných důlků na zadním víku.Bylo to přes podzim a zimu,kdy jsem s tím lítam velmi málo a po lítání jsem použil Konkor se slovy to musí stačit. Palivo určitě vypouštět.Pruchodka v nádrži vydrží déle.A taky neni příjemný zjistit že heliny ti už 20 minut kape prasklou hadičkou palivo do auta nebo doma na podlahu
_________________ TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán
|
|
Nahoru |
|
|
Radekkk
|
Napsal: pon 20.07.2015 15:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 3.2.2014 Příspěvky: 288
|
tak ještě pár dotazů na závěr. Co svíčka?Před vstříknutím vyšroubovat,vstříknout palivovou hadičkou after run,protočit několikrát motor a potom svíčku zase zašroubovat?A co před opětovným létáním.Je potřeba něčím motor od after runu vypláchnout?
_________________ Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|