Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 8:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Chlapi chtěl bych se zeptat,jestli by byl někdo ochotný a mohl napsat postup jak nejlíp a čím nakonzervovat
motor po létání s 30 % nitrem v 90-kové heli.A to jak po létání,tak i třeba pro delší uložení na zimu.
Obecně je toho tady napsáno celkem dost,ale čistě pro heli ne.Jestli stačí nastříkat do sání a protočit
a pod.Prostě jeden odstavec a je to.Není důležitý co je na to lepší.Jestli třeba konkor,parafín olej a pod.,ale
hlavně jak.Aby motor po létání nebo přes zimu nezrezavěl.
Díky.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 13:57 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.1.2015
Příspěvky: 226
po každým lítání povolím zadní víko skříně,postavím vrtás na nožičky chvíli nechám vykapat zbytky paliva z motoru a pak tam naperu trochu after run oleje(tuším že mám tornádo).Vrátím viko zpět a jednou protočím motor startérem.
Jinak to u helin nejde,k sání není přistup.
Pokud lítaš často nebo pravidelně,Konkor postačí.Na delší interval(víc jak měsíc) bych Konkor nedoporučil,ono to totiž vyprchá.WD40 nebrat a cokoliv se silikonovým olejem už vůbec ne.
Na dlohodobou konzervaci je vhodný after run,parafínový olej.V podstatě parafínový olej postačí i pro ošetření motoru po lítání.Při startu se spálí a mají ho v každé lékarně.

_________________
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 14:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.1.2015
Příspěvky: 226
ještě doplním že když vím že třeba nebudu třebas 2 a víc měsců lítat,motor shodím heliny,a důkladně propláchnu čistým lihem zevnitř i z venku,pak nakonzervuji olejem a namontuji zpět.

_________________
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 16:23 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
Nejsi masochista?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 18:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Díky za rady.Už mi jeden motor zarezl,tak proto se
ptám co udělat aby to bylo správně a zamezil bych tomu.Podařilo se mi
sehnat zánovní Yamadu a tak bych o ni nerad brzo přišel.
A určitě to bude zajímat víc lidí.
Ten olej tam dáš tím povoleným víkem?Zašroubuješ a protočíš?
Je tady na foru hrozně rad jak a čím.Stříknout přes palivovou hadičku a protočit,
obrátit model a pak znovu protočit,stříknout přes sání a točit,(to asi pro letadla protože u heli si to nějak nedokážu představit),a tak bych mohl pokračovat.
To samé je čím.Od WD až po parafín olej,konkor atd.
Mně by ale zaujímal jeden celý postup.Dolétám,třeba vypustím nádrž,povolím třeba to zadní víko,nechám vykapat palivo atd.Ať se to nějak sjednotí,tak konzervační činidlo berme třeba After run.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Naposledy upravil Radekkk dne pát 17.07.2015 20:48, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 20:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 15.7.2007
Příspěvky: 1130
Bydliště: Praha 6, ČR
Obrázky: 12
Nedelam pravidelne nic :) A nic mi nezarezlo. Jednou za dva roky vymenim loziska motoru. Pred zimou pres sani caknu trochu afterrun oleje (nejaky cerveny koupeny u pecky), k sani je sice blby pristup, ale hadickou se tam da dostat, hadicku omotam dratem aby se dala natvarovat. Ale po kazdym litani sundavat viko motoru, ani nahodou...

_________________
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pát 17.07.2015 22:16 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
Taky nedělám pravidelně nic, heli je uložená v suché místnosti a nic nerezne, při delší odstávce, otevřu karburátor do hadičky stříknu afterun , v nouzi petrolej a motor několikrát protočím starterem.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: sob 18.07.2015 7:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Díky za rady!
Takže když to shrnu,tak po létání otevřu karbec,palivovou hadičkou stříknu after run,protočím motor a mnělo být to být v pohodě?

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: sob 18.07.2015 8:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2009
Příspěvky: 1035
Bydliště: Nelahozeves
JJ, aby si to nasálo ten afterun nebo petrolej, přes karbec se to rostříkne v motoru jako palivo a je to.

Hodně zaleží kde tu heli skladuješ, v palivu voda není, ale palivo ji vtáhne z okolí, takže pokud heli strkáš do sklepa, vlhké chodby apod, tak to opravdu reznout může začít.

_________________
Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: sob 18.07.2015 8:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
heli skladuji doma v suchu.V tom problém není.
Motor podle mne rozežralo 30% nitro palivo.
Chvíli jsem přešel na elektriku,ale spalovák má své kouzlo a tak
jsem si jeden pořídil znovu.A nerad bych dopadl stejně.
Proto mne ta konzervace zajímá.A to jak po letu,tak i třeba na uložení
na zimu.Motor je celkem drahá záležitost a o spolehlivosti ani nemluvím.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: sob 18.07.2015 17:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 5.10.2007
Příspěvky: 1222
Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
Max after run olej a to pouze pokud vim, ze nebudu litat dyl jak dva mesice. Jinak na to kaslu. S zadnym motorem jsem problem nemel ani v letadlech kde letam 10% nitra aby mi zarezl. Vse skladuji ale temer v obyvaku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: ned 19.07.2015 8:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Já heli skladuji dá se říct také téměř v obyváku.
V suchu.Tam problém není.Bohužel už je to dýl a tak přesně
si nepamatuju co k tomu mohlo vést,že ten motor tak zarezl.
Možná jsem ho zapomněl nakonzervovat a ani už nevím jak
dlouhá byla přestávka mezi lety.Ale myslím,že to bylo nitro
co způsobilo,že mi ten motor odešel.Létal jsem tenkrát na DEKRA 25%.
Teda palivo za to samozřejmně přímo nemůže.Můžu za to já.
Proto se ptám co správně udělat aby se mi to nestalo.
Když už jsem spomenul to palivo,je lepší po letu vypouštět nádrž nebo to není až tak nutný.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: ned 19.07.2015 18:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.1.2015
Příspěvky: 226
zdzd píše:
Nejsi masochista?

profesní deformace :wink:

_________________
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: ned 19.07.2015 18:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 14.1.2015
Příspěvky: 226
korozi způsobuje,resp.urychluje nitro.A to nejen na ocelových dílech,na už nepoužívaným TT .39PRO mi vyžravo pár pěkných důlků na zadním víku.Bylo to přes podzim a zimu,kdy jsem s tím lítam velmi málo a po lítání jsem použil Konkor se slovy to musí stačit.
Palivo určitě vypouštět.Pruchodka v nádrži vydrží déle.A taky neni příjemný zjistit že heliny ti už 20 minut kape prasklou hadičkou palivo do auta nebo doma na podlahu :lol:

_________________
TSA 600E,Gaui NX5,Gaui NX7,HD 502 all@SPIRIT,OXY3,OXY4MAX @IKONLOGO690,LA700 + nějaký ten eroplán


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Konzervace motoru v heli
PříspěvekNapsal: pon 20.07.2015 15:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
tak ještě pár dotazů na závěr.
Co svíčka?Před vstříknutím vyšroubovat,vstříknout palivovou hadičkou after run,protočit několikrát motor a
potom svíčku zase zašroubovat?A co před opětovným létáním.Je potřeba něčím motor od after runu vypláchnout?

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz