Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 10:14 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5331
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
pkotatko píše:
Tahle cesta opravdu neni pro akro helinu dobra.


Souhlas, ty rozsahy jsou proste problem. Na druhou stranu - nikde od Milagrose jsem nezaregistroval informaci o tom ze se ma jednat o akro heli. Tam je to blbost a je to jasne i me :-D

Pokud by se to resilo do makety (coz jsem tak nejak predpokladal na zaklade nadavani na prevody v originalnim dotazu) tak je i pozadovany letovy projev takovy ze si dovedu predstavit ze to funguje.

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 10:26 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Ptal se na velikost 450. a odkazuje na Blade ktery je "akrobaticky". Ale to je jedno. Pokud hodla letat jen osmicky v dopredne letu, tak asi s omezenimi ano. Jinak ne a ani u makety ne.
Maketa muze napriklad couvat, stejne jako predloha. A to s timhle systemem nedas. Helina ti zacouva kousek a pak se pretoci o 180 stupnu sama od sebe. Proste to vrtulka neukociruje.
Petr

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 10:41 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2010
Příspěvky: 2524
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
ony existuji i 3D coptery co dokazi zmenit smer za letu a docela rychle. jen potrebuji dost energie na zabrzdeni. Nejvetsi problem je pri znovu roztoceni motoru tam se ztraci nejvic casu a chce to mit sakra stesti na regulator vs motor.

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 14:01 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
error414 píše:
ony existuji i 3D coptery co dokazi zmenit smer za letu a docela rychle. jen potrebuji dost energie na zabrzdeni. Nejvetsi problem je pri znovu roztoceni motoru tam se ztraci nejvic casu a chce to mit sakra stesti na regulator vs motor.


Tak až budeš mít motor a regl co to dají z 12 000 otáček během 0,1 sec na stejné točky na opačnou stranu a to vše i s vrtulkou a bez zvýšení energetické náročnosti, tak dej vědět. Pak to bude zajímavé. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 14:06 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 1.4.2010
Příspěvky: 2524
Bydliště: Brno
Obrázky: 0
To nemelo byt vyvraceni, ale jen doplneni jaky je soucasny stav aby si tazatel mohl udelat obrazek. Nenapsal jsem ze to lze ale proc to zatim nelze.

_________________
Logo 600 + spirit


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 15:09 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
OK, žádný problém


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 15:21 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.4.2009
Příspěvky: 99
Bydliště: Praha 9
Obrázky: 2
No, tak nevím, ale ještě jsem neviděl na modelu vrtulníku, kterej má na ocase "fix pitch" vrtulku, aby se tato otáčela na obě strany. Tam má neutrál nějaký otáčky a směrovka + kompenzace se řeší jen změnou těch otáček. (Dost dlouho jsem lítal s Nano CP X a je tedy zvláštní, že i s tímhle systémem, dokonce i se stejnosměrnejma motorama, jsem si docela obstojně zalítal i v couvaným invertu...)
Tím nechci tvrdit, že u většího a silnějšího stroje to bude chodit taky dobře.

_________________
Mini Titan FBL + Align 3G + Align 3GX Compact
Aurora 9 (Mode 2)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 16:47 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
U vrtulky poháněný na přímo vlastním motorkem se neřeší reverz otáček, jak psal kolega přede mnou, protože na otočení heli proti směru otáčení rotoru celkem bohatě stačí reakční moment od rotoru (pokud není požadavek na ostrý reakce vrtulky), takže stačí, když vrtulka sníží otáčky tak, že tah od ní je zanedbatelnej.
Ale jestli by to fungovalo u větší heli, než je dejme tomu velikost podobná heli 250, to neumím říct.
Kamarád měl např.cosi od walkery v týhle velikosti a s vrtulkou s vlastním motorem a zadek tomu držel při normálním "lítání po nebi" docela dobře.
S těmi regly do kopter to je pravda, ty zvládají velmi dobře potřebnou rychlost reakce.
Ale jak tu bylo řečeno několikrát - neřešil bych to, jedině že by autora vlákna bavilo si s tím pohrát, zkusit to vyřešit. Tomu bych rozuměl :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 18:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 468
Bydliště: Blansko
takze samo se me jedna o to aby motor tocil jen jednim smerem....to je jasny.....a zbytek obstara hlavni rotor......litam s Bladem 230S a ten to tak prave ma.....a mam tam jine listy a rotor je cca 60 cm a vse pracuje skvele.....Proto bych si s tim rad pohral i na vetsi heli.
Chcu heli 500.Nechci to na 3D ale jen na poletani jako nejaka vyvrtka,premet a jinak normalne osmicky a klasicky let......jen vyresit jak na to a co popripadne koupit atd.......na heli 500 by stacil zadni moturek 200W a hlavni motor dat treba ze 450.Vse na 3S.
Rad bych nejakej takovej strojek prave postavil......ale nevim co presne koupit.....jakej regl,esi zapojit primo na rudd?.....atd.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 18:41 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11191
Bydliště: Břeclav, ČR
milagros píše:
takze samo se me jedna o to aby motor tocil jen jednim smerem....to je jasny.....a zbytek obstara hlavni rotor......litam s Bladem 230S a ten to tak prave ma.....a mam tam jine listy a rotor je cca 60 cm a vse pracuje skvele.....


A měl jsi někdy něco s regulérně řízenou vrtulkou? To by tě to "skvěle" dost možná přešlo. Spolehlivé řízení vrtulky je o rychlosti reakce a poměrně kritickém vyladění celé soustavy. Řízení otáček vrtulky to nedá už jen z důvodu setrvačných sil a "jednosměrnému" působení.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 18:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
O těch výkonech motoru nevím, na hlavní rotor motor ze 450 mi připadá málo, i když bude mít těch cca 20%, co ušetří na vrtulce, k dobru.
Ale zadní vrtulkový motor asi nepůjde připojit přímo na Rudd (jestli máš na mysli výstup z přijímače) - mezi přijímačem a motorem (resp reglem) musí být gyro. Ale jaký regl dát k zadnímu motoru netuším. Něco pro koptery, ale bylo by dobrý nějak porovnat signál pro gyro z řídící jednotky pro kopteru a z toho danýho gyra, co použiješ - netuším, jestli to bude stejný. Bude to zajímavý experiment, ale může se stát, že se to nepovede.
Ještě mě napadá, jestli by nešlo použít místo přijímače nějakou řídící jednotku z menší heli, která má 2 motory a použít silnější regly.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 19:11 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 9.3.2013
Příspěvky: 468
Bydliště: Blansko
No prave nad tim jsem taky premejslel a prave porovnavam co znam....a prave jiz v nadpisu bylo receno dualni regl.prave ten je v Blade 230S ale jsou z nej jen vystupy pro zadni motor a pro hlavni motor.......a pak je tam samo signal pro gyro a hl.motor
Ale nevim jak resit abych misto jednoho dualniho reglu dal treba dva regly a silnejsi......


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 19:37 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
To je právě trošku problém, že na tom Bladeovi je to nějak optimalizovaný, aby to fungovalo s danýma motorama a v daný velikosti. Pokud to chceš větší, tak hlavní motor a regl jsou bez problémů, těch jsou mraky, ale s reglem a motorem a vrtulkou (tou vlastní vrtulí) budeš muset zaexperimentovat a je potřeba počítat s tím, že to může být slepá ulička jak podle Cimrmana - "Někdo musel světu ukázat, že tudy cesta nevede..." :D Ale rozumím tomu, že máš chuť to zkusit :)

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 10.03.2016 17:32 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 20.12.2008
Příspěvky: 146
Dodal bych že to bude i finanční nesmysl, protože jenom motor s reglem a vrtulí příjde minimálně na 1500,- pro velikost 500 určitě na mnohem víc, navíc vymejšlení, montování, sraní s nastavováním a výsledek bude krok do tmy, to už tu ostatně řečeno bylo. Jak už tu někdo psal poškození ocasní mechaniky při pádu je málo pravděpodobné, mě osobně to přežilo všechny bouračky, jediné co občas zahučí jsou listy. Rozhodně musím říct z vlastní zkušenosti že motor na ocase s FP vrtulkou se klasické koncepci nemůže rovnat - hrál jsem si kdysi s FreeSpiritem - přestavěl jsem ho na spektráckej přímač-gyro-regl+původní ocasní SS motor(zkoušel jsem i stříďák, ale to se mi tenkrát už nepovedlo a hlavně jsem to pro nulovou smysluplnost zabalil) bylo to sice mnohem lepší než se setovou vysílačkou a 4-1 jednoutkou, ale když jsem se poprvé proletěl s bazarovym MiniTitanem, kterej byl napůl ve smrti tak to bylo nebe a dudy a pochopil jsem proč heli s kolektivem a ocasem hnanym od hlavního motoru se servem...

_________________
DX6i, MiniTitan E360, MiniTitan E325, FreeSpirit přestavěnej na Spektrum


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot], Seznam.cz [Bot] a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz