Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 8:53 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.11.2015
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha 9
Ahoj,
pokud tomu (zatím teoreticky) rozumím, tak záchrana je nastavení -100% zisku kanálu gyra.
Nejprve - cvakáte to nějakým přepínačem (stihnete to z kniplu na přepínač?), nebo přepínačem v kniplu, nebo momentovým tlačítkem na kniplu? Rozumím tomu tak, že tak dlouho, jak je dlouho stisknuté tlačítko (nebo přepnutý přepínač), tak dlouho stabilizuje nebo letí vzhůru (podle nastavení)?
Pokud je to navíc oldschoolová vysílačka (zatím můj případ), tak to znamená, že nastavení zisku gyra dáváte zcela napevno hodnotou do nastavení Spiritu a neměníte to běžně za letu, je to tak? Pak se musí sladit ten přepínač jeho hodnota na ON/OFF nas -100% a konkrétní hodnota pro gyro, aby to fungovalo.
A Spirit zatím nemá možnost např. 3.-pol přepínač záchrana/stabilizace/zisk gyra, čtu to správně?
díky


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 10:28 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3699
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
Tak to mě zajímá taky. Jak na záchranu. Zatím jsem neměl odvahu ji použít. Co vlastně ta záchrana u Spiritu udělá?
Napadlo mě dát záchranu na "vypnutí motoru", ale nevypl by motor, ale zapl záchranu. Fungovalo by to jen v nějakém režimu letu. "Vypínání motoru" v krizovém stavu už mám tak nějak zažitý. I když už jsem poměrně dlouho nepoužil. ;-)

Zisk gyra je na kanále. Takže může být, že zisk gyra se mění mixem z nějakého kanálu (collective, třeba).

Není chování fce "stabi" závislá na banku? Banky se taky dají přepínat kanálem...

Nakonec tu byl někde "počin" zapínání záchrany při dosažení "kritické výšky" (dvě varia, nějaká logika...)

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 10:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2007
Příspěvky: 496
Bydliště: Plzeň
Ahoj. Nevím, jestli odpovím přesně na to, na co se ptáš. Nově má Spirit možnost přiřadit na kanál tzv. Funkci. A té funkci si přiřadíš z nabídky to, co chceš. Jednou z položek v nabídce je Záchrana. Už to tedy nemusíš kombinovat s mírou zisku gyra. Ta "podfunkce" ve Funkci může být v každé bance jiná. Pro účey testování jsem si např. Do jedné banky na přepínač přiřadil Záchranu, zatímco ve druhé bance mám na stejném přepínači Stabilizaci. Mezi banakami přepínám jiným přepínačem.
Co se týče ladění zisku gyra za letu, běžně to nedělám. Možná je to užitečný při prvotním nastavení, někdo to možná používá, když lítá na výrazně různé otáčky. Já ale poletuju jen na jedny otáčky, zisk gyra jsem trefil během dvou nebo tří startů a od oté doby na něj nesahám.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 11:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.11.2015
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha 9
00Ja píše:
Ahoj. Nevím, jestli odpovím přesně na to, na co se ptáš. Nově má Spirit možnost přiřadit na kanál tzv. Funkci. A té funkci si přiřadíš z nabídky to, co chceš. Jednou z položek v nabídce je Záchrana. Už to tedy nemusíš kombinovat s mírou zisku gyra. Ta "podfunkce" ve Funkci může být v každé bance jiná. Pro účey testování jsem si např. Do jedné banky na přepínač přiřadil Záchranu, zatímco ve druhé bance mám na stejném přepínači Stabilizaci. Mezi banakami přepínám jiným přepínačem.
Co se týče ladění zisku gyra za letu, běžně to nedělám. Možná je to užitečný při prvotním nastavení, někdo to možná používá, když lítá na výrazně různé otáčky. Já ale poletuju jen na jedny otáčky, zisk gyra jsem trefil během dvou nebo tří startů a od oté doby na něj nesahám.

Ahoj, to je dobrý tip, jenom u třeba 8 kanálových vysílaček může být potíž s množstvím kanálů (kanál na přepínání bank, kanál na funkci...) - ale mělo by to stačit komfortně.
Čtu tedy, že máš Stabilizaci/Záchranu na klasickém přepínači mimo knipl - stíháš to v krizovce? a zvládáš to i přepnout zpět? Jde mi jen o osobní zkušenosti, bojím se, že často na simu "zamrznu" a než se vzpamatuju že bych něco cvakal, krtkuju...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 11:16 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 19.11.2015
Příspěvky: 185
Bydliště: Praha 9
prikrylm píše:
Tak to mě zajímá taky. Jak na záchranu. Zatím jsem neměl odvahu ji použít. Co vlastně ta záchrana u Spiritu udělá?
Napadlo mě dát záchranu na "vypnutí motoru", ale nevypl by motor, ale zapl záchranu. Fungovalo by to jen v nějakém režimu letu. "Vypínání motoru" v krizovém stavu už mám tak nějak zažitý. I když už jsem poměrně dlouho nepoužil. ;-)

Zisk gyra je na kanále. Takže může být, že zisk gyra se mění mixem z nějakého kanálu (collective, třeba).

Není chování fce "stabi" závislá na banku? Banky se taky dají přepínat kanálem...

Nakonec tu byl někde "počin" zapínání záchrany při dosažení "kritické výšky" (dvě varia, nějaká logika...)

Vypínat motor (jasně, z letadel to má asi každý) je asito nejhorší, co jde dělat - pokud tedy máš motor na páce a ne na přepínači - ale to řeknou povolanější.

Zapínání záchrany při dosažení kritické výšky - nový Spirit GT to asi bude řešit přímo u sebe vevnitř, na dřívější Spirit a baro čidla bylo vlákno tady viewtopic.php?f=107&t=86026&p=1450259


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 11:40 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 25.3.2008
Příspěvky: 406
Bydliště: Plzeň, CZ
Možností je několik viz odpověď 00Ja. Vše jde vyzkoušet na stole.

S přepínačem motor/záchrana bych neexperimentoval a nechal to každé zvlášť. Doporučuji každé na jiné straně vysílače a Záchranu nejlépe na mžitkový přepínač.
Ideální je nastavit to jako Funkci na solo kanal. (foto 01). Stačí na to i 6ch souprava (5ch zisk gyra se dá v fw/sw natvrdo bez přiřazení kanálu).

Od verze Spirita fw 3.x je tam i položka doba trvání záchrany takže si nastavíš třeba 3 sec a pak se záchrana stáhne zpět na požadovanou křivku kolektivu a heli může třeba "viset" (pokud zapomeneš přepínačem Funkci vypnout). (foto 02).

Další fajn funkce je Záchraný režim - Rychlost přechodu (foto 03).


Přílohy:
2021-06-02_01.png
2021-06-02_01.png
[ 51.61 KiB | Zobrazeno 6483 krát ]

2021-06-02_02.png
2021-06-02_02.png
[ 16.08 KiB | Zobrazeno 6483 krát ]

2021-06-02_03.png
2021-06-02_03.png
[ 34.85 KiB | Zobrazeno 6483 krát ]


_________________
Spirit System (Spirit W1, GTR & others)
Spirit Wave & JETI DS 12
http://www.habada.cz
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 12:22 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2012
Příspěvky: 3699
Bydliště: Řečkovice
Obrázky: 0
PBS píše:
...
Vypínat motor (jasně, z letadel to má asi každý) je asito nejhorší, co jde dělat - pokud tedy máš motor na páce a ne na přepínači - ale to řeknou povolanější.
...

Tak motor klasicky přes křivku nebo governor na páce kolektivu. A když už je jasné, že vrtulník padne na zem, tak je lepší tím přepínačem motor vypnout. Když nic, tak se "zachrání" zuby na hnacím kole. S vrtulníky jsem začal dřív jak s letadly a tohle nastavení všude doporučují. A zdá se mi rozumné.

A teď kam tu záchranu. Právě kvůli tomu "zamrznutí". Většinou jsem padal proto, že jsem ztratil orientaci. Tak možná hlasový vstup, který by reagoval na "a dop... k...vááá".. :) Extra kanál na záchranu mám, stejně jako další kanály na další možnosti, přepínač? Momentový? Nebo kolegu, který dělá ten "hlasový vstup" a zmáčkne tlačítko?

Zapínání záchrany asi taky bude dobré na simu...

Nebo použít to "vypínání motoru", jak jsem psal.

Jestli je u Spirit jednotek v každém banku jiné nastavení "stabi" jsem zkoušel akorát v nastavovacím programu v režimu "demo" a tam se tvářil, že je "stabi" pořád stejné, ať přepnu bank kam chci... Ale jestli v reále funguje možnost co bank to různý režim "stabi", tak je to prima.

_________________
(šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 12:37 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 17.5.2004
Příspěvky: 204
Bydliště: Děčín
Obrázky: 1
TO prikylm:
... v reále funguje možnost co bank to různý režim "stabi", tak je to prima.

Ano mám to tak. pokud je připojen s bus přijímač, tak mám aktivní přepínání na 3 banky a v každé bance je STABI funkce jiná.
Tzn. např. v B0= záchrana v B1= stabi AKRO a v B2= třeba coaxial.
a mám to na 3polohový přepínač s tím, že se spíná vychýlením ze střední polohy na jakoukoliv stranu a zůstane tam přepnutý a já to musím po záchraně znovu přehodit/nebo nechat zaplé jako stabilizaci horizontu.

_________________
Když se zdá, že jde všechno proti tobě, pamatuj, že letadlo vzlétne vždy proti větru a ne s větrem.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 13:43 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 22.9.2007
Příspěvky: 496
Bydliště: Plzeň
PBS píše:
Ahoj, to je dobrý tip, jenom u třeba 8 kanálových vysílaček může být potíž s množstvím kanálů (kanál na přepínání bank, kanál na funkci...) - ale mělo by to stačit komfortně.
Čtu tedy, že máš Stabilizaci/Záchranu na klasickém přepínači mimo knipl - stíháš to v krizovce? a zvládáš to i přepnout zpět? Jde mi jen o osobní zkušenosti, bojím se, že často na simu "zamrznu" a než se vzpamatuju že bych něco cvakal, krtkuju...


Přiznám se, že jsem Záchranu ještě nikdy nepoužil. Ani cvičně. Asi bojím :) Lítám dost málo, takže moc neriskuju a v podstatě lítám jen to, na co mám. Pokud zkouším něco novýho, tak hodně vysoko a když se to zvrtne, mám dost času to opravit.

To cvakání nebo zamrznutí je asi hodně individuální, kdysi se to diskutovalo. Někomu pomohlo mít v ruce vysílač u televize a při každýám střihu cvaknout vypnutí motoru (tehdy ze Záchrana neřešila) a tím si to zautomazitoval. Motor jsem cvakal před nehodou několikrát (padal jsem ještě než jsem měl záchranu) a vždy jsem to stačil, nelítám těsně nad zemí. Myslím, že ze stejnýho důvodu bych stačil cvaknout i záchranu. Na vypínači motoru mám prst pořád, je to zvyk z minulosti, vypínač záchrany mám na druhé straně vysílače na momentový spínač. Prst na něm nemám, mám ho hned vedle a spínač je to na Futabě ten větší, nejde minout.
Ale znáš to, 100x to může klapnout, ale pak když je opravdu panika, tak se trefit nemusíš :)
Asi je nejlepší si vyzkoušet nějakej svůj systém a sám uvidíš, jestli ti vyhovuje nebo ne. Názory ostatních tě můžou samozřejme inspirovat, ale jako jedinou správnou možnost bych je nebral.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 15:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 16.10.2020
Příspěvky: 21
Hele já nevím,ale přijde mi že se hledají složitosti tam,kde nejsou. Záchranu nastavím na momentový přepínač,buďto zvlášt na kanáal (tak to mám teď) nebo na kanál kde mám gyro (tak jsem to měl na DX7i. V přípaďe gyra nastavím na jednu polohu hodnotu gyra co potřebuji,na druhou polohu nastavím záporný zisk. Tím je záchrana zprovozněná. A při lítání - já se naučil držet prat na záchraně i při běžném létání (podobný princip jako když na motorce jezdím pořád s prstem nachystaným na brzdě). Ze začátku si to párkrát natrénuju a pak už to sviští samo. Když jdu zkoušet nový prvek, v hlavě si párkrát zopakuju ,,záchrana” a jsem nachystanej. Samozřejmě že 30 cm nad zemí mi ta záchrana už moc nepomůže. Musím uznat,že progres jaký člověk dělá když se jí naučí používat je pekelně rychlej. A v konečném defilé ji vlastně ani necvakám tak často,vesměs jen při trénování nových prvků, ale ten klid na duši když ,,vím,že tam je” je k nezaplacení..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 16:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
zeldaWR píše:
Hele já nevím,ale přijde mi že se hledají složitosti tam,kde nejsou. Záchranu nastavím na momentový přepínač,buďto zvlášt na kanáal (tak to mám teď) nebo na kanál kde mám gyro (tak jsem to měl na DX7i. V přípaďe gyra nastavím na jednu polohu hodnotu gyra co potřebuji,na druhou polohu nastavím záporný zisk. Tím je záchrana zprovozněná. A při lítání - já se naučil držet prat na záchraně i při běžném létání (podobný princip jako když na motorce jezdím pořád s prstem nachystaným na brzdě). Ze začátku si to párkrát natrénuju a pak už to sviští samo. Když jdu zkoušet nový prvek, v hlavě si párkrát zopakuju ,,záchrana” a jsem nachystanej. Samozřejmě že 30 cm nad zemí mi ta záchrana už moc nepomůže. Musím uznat,že progres jaký člověk dělá když se jí naučí používat je pekelně rychlej. A v konečném defilé ji vlastně ani necvakám tak často,vesměs jen při trénování nových prvků, ale ten klid na duši když ,,vím,že tam je” je k nezaplacení..

Stejně to mám i já, záchrana mi minimálně dvakrát zachránila vrtulník, vždy při ztrátě orientace. Dříve jsem záchranu minimálně jednou za letový den zkoušel za letu naostro, abych si zafixoval reakce.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz