Registrován: 17.1.2017 Příspěvky: 1339 Bydliště: Brno
Jo, je to tak. S 5611 se programuje daleko hůř. Byť možnost udělat průměr s 16k měření přímo uvnitř senzoru jedinou operací navenek by mohla být lákavá, to programátorské rozhraní to naprosto zabíjí. A nejde o neoptimální knihovny - četl jsem přímo datasheety a programoval to podle datasheetů.
Momentálně testuji „elektronického instruktora“ udělaného ze Spirita a dle kluků přesného měřením výšky. Dále vypočítávám skutečnou vertikální rychlost z rychlosti stoupání stroje a rychlosti stoupání země vlivem nárazů větru.
Pracuje to následně: 1) kompenzace vertikální rychlosti A)Při nácviku prvku pokud klesáte příliš rychle (špatně jste odhadli sestupnou rychlost) vrtulníku/letadla se začne stroj částečně přibrzďovat a srovnávat jako při zásahu instruktorem, řízení provede jen částečné korekce jako instruktor. Pokud se stroj zbrzdí pod maximální povolenou rychlost omezování klesání se vypne. B)Teprve pokud by omezování nestačilo sepne se další úroveň. Tou je záchrana jako při cvaknutí přepínačem, kde mám nastavenou max. rychlost stoupání co zvládne stroj a max. rychlost rotace co zvládne Spirit bez možnosti řízení kniply, aby si člověk záchranu nezpomalil a díky tomu nehavaroval.
2) Omezování mám nastavené i výškou 2hladiny. 1) Můžu létat nízko vodorovně nad zemí, pokud protnu první hladinu stroj se mi začne částečně srovnávat a trochu stoupat pořád řídím. 2) Pokud špatně odhadnu výšku, protnu druhou nižší hladinu, sepne se mi záchrana jako spínačem, kde mám nastavenou max. rychlost stoupání co zvládne stroj a max. rychlost rotace co zvládne Spirit bez možnosti řízení kniply, aby si člověk záchranu nezpomalil a díky tomu nehavaroval.
Testoval jsem to včera vítr 3m s nárazy 7m/sec. Heli s dobrzdí a plynule dosedne jako by do peřinky bez zbytečného přetěžování součástek, i při sepnutí druhého stupně stoupne již jen pomalu nad nastavenou minimální hladinu cca 1m protože jse vše počítáno v závislosti i na vertikální rychlosti, vše je plynulé, ladné, heli nikam nevystřelí a člověk se nelekne zásahu do řízení. Radost pohledět.
Fungovalo to skvěle, létal jsem s heli 500, začal jsem s hladinami ve vyších výškách a s přičítáním vertikální rychlosti 100%, postupně jsem omezoval, až jsem se dostal na hodnoty.
První hladinu 1,5m + přičítání 50% vertikálního klesání, druhou hladinu 1m. Při nejpomalejším sestupu se mi vždy nejnižší část heli zarazila na 1,5m, při rychlém sestupu nešla nejnižší část heli pod 2m.
Dnes jsem testoval opět za větru polovina času 5m/sec ku 7m/sec, poslední lety 7msec nárazy 11msec Musel jsem zvednout minimální výšku o+1m a testuji zvýšení hladiny prvního stupně o další +1až1,5m.
Díky kompenzaci rychlosti a výšky můžu bezpečně trénovat v minimální výšce nad zemí. S minimálním ovlivňováním jednotkou s minimálním počtem zásahů o minimální velikost.
Zatím se mi to jeví jako naprostá bomba, doslova jako let s instruktorem. Již nemám čas, dále budu testovat asi až příští víkend.
Naposledy upravil honza.i dne ned 05.05.2019 20:44, celkově upraveno 1
A aká je tá minimálna výška? Niekto to má meter, niekto 10cm, niekto 5m... A ak sa ti to aktivuje automaticky vo chvíli keď to máš pod kontrolou, ale si nízko...? A keď si to nastavíš na 1m, má to zmysel? Zachrániš padajúci vrtuľník ak sa to aktivuje vo výške 1m? Nie som kosačkár.
Zachrana je zaujimava vec a moze byt uzitocna a trebars aj s dobre fungujucim barometrom, moze usetrit peniaze a cas. ..Len to som necital nikde, ze sa viac ludi naucil lietat so zachranou, ako bez nej.
Da sa urobit z vrtulnika copteru, vyzbrojit ho s automatickou zachranou s barometrom, s navigacnym a stabilizacnym systemom, s kamerou, s telemetriou. ..Potom preco nekupit hned nejaku inteligentnu copteru .................. To je len taka blba otazka, vsak aj to je dobra hracka, alebo zabava; urobit z vrtulnika copteru, ze jo.
_________________ KDS 450 Q FBL _DEVO 10 v deviation4.0.1 (deviationtx.com)
Naposledy upravil helipali dne pon 06.05.2019 21:35, celkově upraveno 7
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
Chlapci, ktorí ste robili baro s OpenXSensor, poraďte: keď fšetko v OXS nechám na defaulte a pripojím baro s BMP280 do X8R, tak funguje. Ale keď pripojím druhé do šachty v Taranisovi, tak nefunguje ani jedno. Ako mám nakonfigurovať to druhé baro? Keď to skúšam s D8R, ktoré lietam v modeloch, tak obidve bará fungujú ( jasné, D8R nemá S.Port, ergo sa nebije S.Port v Taranisovi s prijímačom ). Ale s X8R mi to nechce fachať ani za nič
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2881 Bydliště: Zavar, SK
Hej, mali, len som nevedel nikde nájsť, aké... Už som dostal odpoveď cez SZ: //#define DATA_ID_VARIO 0x00 // = sensor Alt and Vspeed for Taranis = ID1 //#define DATA_ID_VARIO 0x1B // = sensor Alt and Vspeed for model = ID28 Funguje, vďaka.
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Ahoj, existuje podobná možnost i pro jiné Tx/Rx (konrétně by mně zajímal Hott) - nezkoušel jste někdo? Nebo v dnešní době už je Geolink lépe odladěn a jde rozumně použít (s omezením, že mu chybí referenční výška).
Díky za info - klidně SZ
PS v heli mám příjímač s variem (GR18) a hlášení o výšce co mám pro info zapnuto bych tedy moc nevěřil ....
Edit Note 4/4: Tak testuji Geolink a uvidím - výškové omezení 4m až 90m - jde nastavit i akcelerace podle rychlosti jakou se heli k hranici blíží
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru