RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Gaui X7 http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=45390 |
Stránka 2 z 4 |
Autor: | OPR [ pon 08.09.2014 10:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
Bude to pádlovačka? |
Autor: | Screwball671 [ pon 08.09.2014 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
Dyk jsem měl pravdu u B.L je k dostání, asi jsou u nás první a zřejmě i poslední . Mě se tahle helina strašně líbí, nevím ani proč. Klidně bych se nechal obdarovat. |
Autor: | Screwball671 [ úte 09.09.2014 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
Co to tam je za listy, četl jsem že „Halo“, to jsou jejich výroba nebo zase nějáké přemalované? |
Autor: | Hum4nfrog [ úte 09.09.2014 16:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
HALO blades jsou stejně jako EDGE, Radix, Rotortech a myslím že i další značky je výrobek firmy Fun-Key. Osobně si myslím, že jsou neoficiální náhradou za listy EDGE, které bohužel skončily. Prý se jako EDGE projevují i letově. Osobně jsem je ale ještě neletěl. Nějak nestíhám... Každopádně alespoň po stránce grafického designu jsou "docela fajne" . |
Autor: | Hum4nfrog [ čtv 11.09.2014 8:43 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | ||||
Stavba X7 začíná přišroubováním tří domečků hlavní hřídele k bočnici. Už zde je možné vypozorovat některé hlavní rysy X sedmičky. Rám je úzký. Přes bočnice měří jen 30 mm. To je hned první podobnost s Kasamou a i někteými JR vrtulníky (Srimok je ovšem ještě o 4mm užší). Každopádně i přes svoji štíhlost lze očekávat více než dostatečnou torzní tuhost rámu díky velkému počtu příčných elementů směrovaných jak vertikálně tak i horizontálně. Domky, které vyžadují přesné ustavení (typicky ložiskové domky) jsou kolem závitových děr pro šrouby opatřené válcovými čepy zapadajícími do přesně vrtaných děr v bočnicích. Horní domek svírá ložisko v axiálním směru víčko stylizované do černého písmene X. Spodní ložiska již vystačí s axiálním zajištěním čočkovými hlavami šroubů. Šrouby horních dvou ložiskových domků drží kromě domků samých i konzole křidélkových serv přiléhajících z vnější strany karbonových bočnic. V místech, kde je třeba zašroubovat šrouby do karbonové bočnice, jsou v bočnicích zalepeny hliníkové matice, což je docela příjemné protože není nutné se trápit s maticemi a není pro zašroubování šroubů použit ani lacině vyhlížející plast. Šrouby v ložiskových domečcích držící axiálně ložiska jsou od výrobce zalepené.
|
Autor: | Screwball671 [ čtv 11.09.2014 9:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
Chtěl bych se zeptat na věc okolo uložení serv, hodně dneších helin (Agile, Forza, GauiX7 atd..) používá uložení serv „křidélek“ na loži spojeném s domky hl. hřídele, jen výškovkové servo je v rámu tzn. v karbonu, někdy jsou i jinak dlouhá táhla od pák serv k desce. Nedělá tohle uložení problém při 3D s kolektivem, kdy může jinak uložené servo na delší páce, prostě mít jiné parametry rychlosti a přesnosti vzhledem k torzní tuhosti odlišných materiálů než zbylé dvě serva? Jediný kdo má všechny serva uloženy stejně je Goblin, možná ještě něco ale o tom nevím. Je mi jasný, že při normálním létání se asi nic neprojeví, ale jde mi o chování při rychlém 3D. |
Autor: | Hum4nfrog [ čtv 11.09.2014 12:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
L700, Forza i X7 mají stejně dlouhá serva a stejně dlouhé servopáky, takže geometricky chodi deska cykliky v celém zdvihu stejně. Vzhledem k velmi krátké délce konzolek křidélkových serv není prakticky možné vypozorovat jakékoliv rozdíly v tuhosti. Vše je prošroubováno dohromady - bočnice, domky ložisek i konzole. U Gaui je navic přišroubována k hornímu domku příčka. U L700 dvě vsazené v rámu. Řekl bych, že je tato část je nejtužší na celém draku. Jak je na tom Agile nevím. Tam je to nějak na sloupcích. Rozdíly v tuhosti cerv cykliky jsou na Srimokovi. Tam je výškovka výrazně měkčí. Na většinu létání OK, ale v extrémech může být trochu poblém. Ne v letovém projevu, bezpádlo to dožene, ale s rozsahy. |
Autor: | Hum4nfrog [ ned 14.09.2014 9:40 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | |||||
Dalšími díly, které patří našroubovat na bočnici jsou jednak přední radiální ložisko kuželového pastorku a jednak objímky ocasní trubky spolu s přídavnými rozpěrami bočnic. Přední ložisko kuželového pastorku se mně hodně líbí, protože takovéto uložení kuželového pastorku je výrazně výhodnější, než uložení letmo. Kuželový pastorek není tolik vytlačován radiální silou ze záběru v porovnání s letmým uložením, což vede k lepšímu sezení zubů jak po délce zubu, tak po jeho jeho výšce. Ozubení je tak odolnější proti ulomení zubu a i provozní opotřebení je menší. Nevýhodou tohoto uložení je obtížnější nastavování zubové vůle. U X7 je to prakticky možné jen přisouváním kuželového kola k pastorku pomocí vymezovacích podložek. Řešení sice pracnější, ale zato robustní. Pro porovnání bych uvedl, že Kasama nabízí komfortní nastavování zubové vůle v kuželovém soukolí pomocí excentru který přisouvá pastorek ke kolu, ovšem toto řešení neumožňuje podepřít pastorek ložiskem na jeho konci. Ocasní trubka je v rámu X7 uložena opravdu důkladně, hned ve třech svěrných objímkách, které jsou propojeny plochým karbonovým žebrem. Ocasní vrtulka vyvozuje několikakilogramové střídavé pulzy, které dlouhá vzdálenost od hlavní hřídele několikanásobně umoňuje v oblasti vetknutí ocasní trubky. Měkké uložení ocasní trubky způsobuje problémy se stabilitou ocasu a u některých vrtulníků se jejich ocasy v jejich vetknutí i uvolňují. U X7 to rozhodně hrozit nebude. Na výztužném žebru je pěkné, že výrobce myslel na uklizenou kabeláž a opatřil žebro výřezy kterými je možné vést kabely od cyklických serv k bezpádlové jednotce. V tomto místě jsou i bočnice vybaveny otvory pro zipovací pásky které dále usnadňující vedení kabelů bezpečně od pohybujících se součástí. Takové Mikado kabeláž vůbec neřeší. Hlavní je nekompromisní letový projev. U "kelímků" si vystačíte s vrtačkou a kabeláž je docela k světu. U řady XXtreme je ale skrytí kabelů prakticky bez šance a nezbývá nic, než je přiznat. Alespoň se k nim pak pěkně může
|
Autor: | Hum4nfrog [ ned 21.09.2014 8:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 |
Nějak nestíhám s pokračováním. Přípravy na Model Hobby zabírají spoustu času a ještě nemám dostavěnou šetsetdevadesátku a to bych jí do veletrhu ještě rád proletěl. Každopádně pokud by jste někdo chtěl vidět Gaui X7 Formula na živo, na Model Hobby k tomu bude výborná příležitost. Platí to samozřejmě i o Forze 700 a Logu 690. |
Autor: | Hum4nfrog [ ned 08.02.2015 19:33 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | ||||
Na celém, rámu je nejvíce vyztužena zadní spodní část, která přenáší největší ráz v případě tvrdého přistání a zároveň slouží jako velice tuhá schránka ve které je ukryto bezpádlo. Bočnice jsou v této části zdvojeny a jejich tloušťka tak dosahuje 4mm. Vnitřní bočnice je v místě prostoru pro bezpádo vykrojená, aby byla dostupná šířka v mezích možností rámu co největší. Vodorovná příčka, na kterou lze bezpádlo nalepit, je opatřena otvorem pro průchod kabelů z části rámu bezprostředně nad bezpádlem.
|
Autor: | Hum4nfrog [ ned 15.02.2015 10:32 ] | ||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | ||||
Montáž rámu pokračuje vložením příček do přední části a střadního držáku kanopy. V příčkách jsou opět otvory vhodné pro protažení kabelů, pokud to konkrétní elektronická výbava vyžaduje. Střední držáky kanopy jsou poměrně dlouhé a dobře ilustrují skutečnost, že prostor mezi rámem a kanopou rozhodně neomezuje kreativitu při umísťování elektronických komponent.
|
Autor: | Hum4nfrog [ úte 17.02.2015 10:52 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | |||||
Kromě hliníkových příček je součástí rámu i vodorovná deska, ke treré jsou ze spodu suchými zipy přitlačovány baterie a dále pak přední "nohy" rámu, které jsou tentokrát již jen z jednoduchého 2mm silného karbonu, stejně jako celý zbytek rámu. Po namontování těchto částí je již možné přišroubovat druhou bočnici spolu s druhým párem předních a zadních "nonou", držáků serv a držáků kanopy. Celý rám je sešroubován šrouby M3 s čočkovou hlavou. Tam, kde je očekáváno největší namáhání rámu je šroubový spoj navíc posílen hliníkovými podložkami zvětšujícími dosedací plochu hlavy šroubu, čož zvyšuje odolnost proti vylomení bočnice okolo šroubu. Na rámu v této fázi stavby chybí z hlavních komponent již jen střední svislé žebro a spodní deska.
|
Autor: | Hum4nfrog [ pát 27.02.2015 17:12 ] | |||||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | |||||
Baterie je možné do rámu vkládat dvěma způsoby: Buď přímo nalepit na střední žebro suché zipy a baterie přepáskovat dvěma stahovacími pásky, nebo lze využít malých karbonových desek pro každou baterii. S pomocí karbonových desek je vsazení baterií o něco snažší, protože baterie jsou ke svým deskám již připáskované a k jejich dostatečnému pojištění ve vrtulníku již stačí jen jeden stahovací suchý zip. Pro rychlé uchycení desek jsou na střední žebro našroubovány hliníkové čepy a na rozpěry žebra jsou navlečena hliníková lůžka. Přítomnost čepů a lůžek však nijak neovlivňuje možnost montovat baterie na přímo bez desek baterií. Montáž středního žebra nespoléhá jen na šrouby, ale využívá i tvarového styku mezi mezi žebrem a horní a spodní deskou. V místě, kde jsou ke spodní desce přišroubovány podvozkové nohy, jsou rohy spoje spodní desky s bočními deskami vyztuženy masivními hliníkovými příčníky se závitovými dírami pro šrouby podvozkových noh a to jak vpředu, tak i vzadu.
|
Autor: | Hum4nfrog [ sob 07.03.2015 16:48 ] | |||
Předmět příspěvku: | Re: Gaui X7 | |||
Podvozek je veskrze standardni, skládájící se z podvozkových vzpěr a ližin. Do ližin se musí vlepit plastové zátky. Asi jediná zajímavá věc co na podvozku X7 je, že je oproti ostatním vrkulníkům skloněný směrem vzad.
|
Stránka 2 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |