RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
TREX 550 / 450 http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=63796 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | romik [ úte 28.01.2014 0:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Za mě na začátek protose 500 v bezpádlu s 3000mah baterkou. Super heli, která je levná na opravy...... |
Autor: | Elfew [ úte 28.01.2014 7:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Za me 550tka |
Autor: | helifanda [ úte 28.01.2014 9:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Lubstre píše: Takže už 2 měsíce trénuju na simu každej den, jedu podle pdf od asociace. pls hoď sem link na "pdf asociace". díky. |
Autor: | seltino [ úte 28.01.2014 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
dx 6tka ti na heliny vystaci na hodne dlouho, pokud si vystacis s 2mi letovymi rezimy a nebudes chtit litat makety, kde by se ti uz hodil nejaky dalsi kanal na pripadna udelatka, ktere by maketa mela.... Co se tyce velikosti heli tak za predpokladu spojeni simulatoru a zdraveho rozumu bych doporucil pro zacatek vetsi helinu, zvlaste kdyz nejsi tak vazan financemi, ktere jsi ochoten do vrtulniku a provozu dat. Vimze to neni tvuj kandidat, ale za me jednoznacne Protos |
Autor: | Bobeš Havran [ úte 28.01.2014 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Můžu porovnat Rexe 450 s 550. Začal jsem na 450 v pádle, naučil jsem se páčkovat, časem lehčí akro. Pak člověk začne koukat po něčem větším. Do 700ky jsem hned vlétnout nechtěl, 500 by byl malý rozdíl, nakonec zvítězila nad 600kou 550ka. Oproti 600ce velikostně jen nepatrně menší, pohon 6ti článek, dostatek výkonu... Ve vzduchu oproti 450ce lépe viditelná a letový projev svou velikostí ladnější, výkonu na rozdávání. 450ku jsem chvíli držel, že to bude cvičná heli, ale nakonec jsem ji prodal, jelikož jen stála na poličce. Jinak obě heli zatím nikdy nezradili na techniku! |
Autor: | bonis [ úte 28.01.2014 11:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Hahaha, tak to tu máš půl na půl Rex 550/Protos 500. Každý doporučí to, s čím má zkušenosti, nebo co je bližší jeho stylu létání. Ekonomická stránka věci hovoří pro Protose, Rex bude zase o něco víc stabilní. Asi nejlepší rada při výběru mezi těmito dvěma je, vem to co se Ti líbí víc. Pokud by jsi sehnal někoho na pravidelné lítání, pak taky není na škodu vybírat stroj podle něho. Logicky Ti spíše poradí a pomůže se strojem, který sám má. |
Autor: | pkotatko [ úte 28.01.2014 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Lital jsem a vlastnil vsechny heliny co se tu diskutuji. Za me proste porad T550 nebo Protos. A to i v tomto poradi. Cokoliv lepsiho zatim nema smysl, protoze to nevyuzije. A cokoliv horsiho taky nema smysl, protoze to pravdepodobne nebude fungovat tak jak ma. |
Autor: | bonis [ úte 28.01.2014 11:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Jo a co se týče té teploty. Daleko víc, než elektronika je náchylná samotná konstrukce heli. Plasty křehnou a snadno praskají, různá tepelná roztažnost jednotlivých dílů může taky komplikovat život, předevšim u řemínkových náhonů. U heli jsem to neviděl, ale když jsem jezdil buggy, tak při promrznutí praskaly i duralové díly. Rozhodně nemůžu doporučit první pokusy v mrazu. Jsi prokřehlej, takže prsty budou ještě nešikovnější. Při prvním poskakování se nějakýmu tomu drknutí nevyhneš a každý otřes zvyšuje šanci na prasknutí podvozku, očka táhla, atd. Elektronika je náchylná spíše na přechody. Když si jdu zalítat (-5°C je moje maximum), vyndám nejdřív všechno pěkně na mráz a nechám to trochu ustálit. Samozřejmě, kromě baterek. Ty držim v teple, jak to jen jde. Nemám to potvrzený, ale daleko nebezpečnější je asi přechod ze zimy do tepla. V elektronice by se mohla vysrážet vlhkost. Proto se vyhýbám zapínání věcí po návratu domu. Všechno uložim a nechám tomu čas na prohřátí i vysušení. Obvykle přes noc. Možná to dělám zbytečně, ale riskovat nechci. |
Autor: | Lubstre [ úte 28.01.2014 13:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
helifanda píše: pls hoď sem link na "pdf asociace". díky. Link: http://www.ircha.org/pilot-proficiency-program CZ link: http://zd.wwwcity.cz/zd/Files/IRCHA_PracticeCZ.pdf Bobeš Havran píše: Můžu porovnat Rexe 450 s 550. Začal jsem na 450 v pádle, naučil jsem se páčkovat, časem lehčí akro. Pak člověk začne koukat po něčem větším. Do 700ky jsem hned vlétnout nechtěl, 500 by byl malý rozdíl, nakonec zvítězila nad 600kou 550ka. Oproti 600ce velikostně jen nepatrně menší, pohon 6ti článek, dostatek výkonu... Ve vzduchu oproti 450ce lépe viditelná a letový projev svou velikostí ladnější, výkonu na rozdávání. 450ku jsem chvíli držel, že to bude cvičná heli, ale nakonec jsem ji prodal, jelikož jen stála na poličce. Jinak obě heli zatím nikdy nezradili na techniku! Díky, sem rád za srovnání. bonis píše: Hahaha, tak to tu máš půl na půl Rex 550/Protos 500. Každý doporučí to, s čím má zkušenosti, nebo co je bližší jeho stylu létání. Ekonomická stránka věci hovoří pro Protose, Rex bude zase o něco víc stabilní. Asi nejlepší rada při výběru mezi těmito dvěma je, vem to co se Ti líbí víc. Pokud by jsi sehnal někoho na pravidelné lítání, pak taky není na škodu vybírat stroj podle něho. Logicky Ti spíše poradí a pomůže se strojem, který sám má. Tak my sme už domluvení. Určitě se uvidíme , než to koupím. pkotatko píše: Lital jsem a vlastnil vsechny heliny co se tu diskutuji. Za me proste porad T550 nebo Protos. A to i v tomto poradi. Cokoliv lepsiho zatim nema smysl, protoze to nevyuzije. A cokoliv horsiho taky nema smysl, protoze to pravdepodobne nebude fungovat tak jak ma. Díky, názoru si vážím a u 550 se mi líbí ten poměr velikost/výkon/cena. bonis píše: Jo a co se týče té teploty. Daleko víc, než elektronika je náchylná samotná konstrukce heli. Plasty křehnou a snadno praskají, různá tepelná roztažnost jednotlivých dílů může taky komplikovat život, předevšim u řemínkových náhonů. U heli jsem to neviděl, ale když jsem jezdil buggy, tak při promrznutí praskaly i duralové díly. Rozhodně nemůžu doporučit první pokusy v mrazu. Jsi prokřehlej, takže prsty budou ještě nešikovnější. Při prvním poskakování se nějakýmu tomu drknutí nevyhneš a každý otřes zvyšuje šanci na prasknutí podvozku, očka táhla, atd. Elektronika je náchylná spíše na přechody. Když si jdu zalítat (-5°C je moje maximum), vyndám nejdřív všechno pěkně na mráz a nechám to trochu ustálit. Samozřejmě, kromě baterek. Ty držim v teple, jak to jen jde. Nemám to potvrzený, ale daleko nebezpečnější je asi přechod ze zimy do tepla. V elektronice by se mohla vysrážet vlhkost. Proto se vyhýbám zapínání věcí po návratu domu. Všechno uložim a nechám tomu čas na prohřátí i vysušení. Obvykle přes noc. Možná to dělám zbytečně, ale riskovat nechci. Názor zkušeného, opět díky. Přátelé, moc si vás za tohle vážím. Potvrdili jste mi věcí, které sem si myslel a některé úspěšně vyvrátili. Za doporučení baterií a nabíječů ještě jednou velké DÍKY, bych pak brečel kdybych se nezeptal. |
Autor: | bonis [ úte 28.01.2014 14:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Zkušeného né! Lehce pokročilého |
Autor: | Relax [ úte 18.03.2014 13:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Jak se to vyvíjí ? Protose neznám ale jeho přednosti a neduhy jsou známý. Každá heli má plus a mínus. Začínal jsem se 450 a přesně jak jsem to tady četl, ve chvíli kdy jsem si pořídil první 550 tak je chuť na komára ten tam. Sice se nevyplatí ho prodat a zůstane doma ale spíš na ozdobu ( s pomlácenou kabinkou ). TREX 550 je už jako velikost výborná heli. Perfektně se čte a dá se s ní lítat jak na malý otáčky učebnicovej trénink tak velmi ostře. Ale je to zbraň, přece jenom když se sypou tři kila rychlostí hodně přes 100 km/hod jde z toho strach. Na druhou stranu jedovatá 450 umí být velmi záludná, je bleskově tam a hned jinde. Jeden známý z Prahy měl z Próčka s HCX 17 stehů na hlavě a krku takže nic nepodcenit ! 550 je stabilní, celkem přesná a servis vcelku nenáročnej. Z mého pohledu mi vyhovuje i velikost, všechno krásně přístupný, spousta místa a přehled. Jak na opravy tak změnu pozic elektroniky. Kromě občasné výměny kloubků na hlavu ( kde je největší přenos energie ) nic neodchází - tedy pokud se nepadá. Jediná vada je uhlíkovej rám u starších verzí V1 s tloušťkou 1,6mm. Při razantnějším lítání jsem zažil poškození hlavního kola od pastorku právě pro to kroucení a změnu zubové vůle i úhlu jak šly zuby do sebe. Mám dvě 550 a ta s 2mm rámem je o hodně tužší, tu starší jsem ale výztuhama dotlačil na slušnou úroveň. Ta je teď v polomaketě. Držím palce ! |
Autor: | bonis [ úte 18.03.2014 16:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Prasknu se sam. Bohuzel jsem se zatim do Prahy s helinama nedostal, takze to nejspis stoji na mne. |
Autor: | karlosmikos [ pát 21.03.2014 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Ahoj mohl by mi nekdo zmerit delku a vnejsi prumer ocasni trubky u 550tky? |
Autor: | Relax [ pát 21.03.2014 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: TREX 550 / 450 |
Trubka má průměr 21,7mm a délku 55cm, z toho 5,5cm je zasunutá do předního domku, 2,5cm do zadního. |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |