Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 10:29 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Na cestě směrem vzhůru k rotorové hlavě nyní čekají cyklická serva. JR k forze 700 doporučuje serva SLS01. Při 7,4 voltu disponují kroutícím momentem 9,2kg.cm a 60° (ne 40° jak někreří výrobci v parametrech fixlují) přejede za 0,08 sekundy. Počítám-li že BEC nastavím na 8 voltů měl by kroutící moment dosáhnout 10 kg.cm a rřejezd by se mohle zrychlit na 0,075 sekundy. I když je pravda, že toto hraní s čísly nikoho žádný nový obrat nenaučí, jsou to myslím čísla zajímavá.
K těmto servům doporučuje JR již zmíněné servopáky pomocí kterých lze mechanicky eliminovat použití subtrimů a které svým proklouznutím mohou ochránit serva vpřípadě havárie.


Přílohy:
Poznámka: Cyklická serva JR SLS01 spolu se servopákami a spojovacím materiálem. V případě montáže serv do rámu využívá JR plastových patek, které se na rám nejprve přišroubují. Hezké je, že i příložky pod šrouby patek jsou pěkné plastové odlitky a ne jen na hrubo vyseknuté karbonové destičky.
DSC_5495.JPG
DSC_5495.JPG
[ 49.01 KiB | Zobrazeno 1937 krát ]

Poznámka: Nejprve je třeba na tisícihrany serv našroubovat náboje. Taková hloupost jako že šroub servopáky je inbus a ne křížák mě udělala docela radost. Drážky křížáku se mně vždycky strhnou.
DSC_5498.JPG
DSC_5498.JPG
[ 45.37 KiB | Zobrazeno 1937 krát ]

Poznámka: Na servopáce je jen svěrná objímka. Závity kulových čepů už nejsou nedostatečné velikosti M2, ale pěkně M3. Řádné zalepení je opět životně důležité.
DSC_5500.JPG
DSC_5500.JPG
[ 20.05 KiB | Zobrazeno 1937 krát ]

Poznámka: Cyklická serva připravená k montáži a naaranžovaná ve stejném vzájemném uspořádání jako budou v rámu.
DSC_5502.JPG
DSC_5502.JPG
[ 47.02 KiB | Zobrazeno 1937 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 13:32 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Na následujících obrázcích jsou serva v draku již namontována. Hodně příjemné je, že se nikde nemotají žádné kabely a všechno je pěkně přístupné.


Přílohy:
DSC_5512.JPG
DSC_5512.JPG
[ 66.93 KiB | Zobrazeno 1897 krát ]

DSC_5514.JPG
DSC_5514.JPG
[ 104.28 KiB | Zobrazeno 1897 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 14:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Tak koukam, ze ta serva maji v sobe primo konektor.
Na jednu stranu je to prijemne a resi to hodne neprijemnych veci. Na druhou stranu, kazdy konektor je potencionalni zdroj problemu. Nevim jestli bych to takhle chtel mit.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 17:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Tohle řešení nabízí Futaba u některých svých serv už také. Je zajímavé, že nabízí tato serva ve variantě s konektorem i bez. Zde bylo tak trochu rozhodnuto za mě, protože tato serva JR k Forze doporučuje a dost mě zajímalo jaké to bude. Na pozdějších fotkách bude vidět, že konektor je vylepšený o západky aby se nevyklepal (je ale kompatibilní s normálním JR konektorem, který se ovšem vyklepat může). Originální konektor má i trochu jiné dutinky, které vypadají odolnější proti "vycvaknutí se" z plastoného těla. Takže JR k této úpravě nepřistoupil bez úvahy. A hlavně k čemu toto řešení vybízí je udělat si kabeláž přesně na míru. Když budu chtít dát servo jinam, udělám si pak nový kabel. Ale jako vždy je něco za něco - je tam prostě konektor navíc. Uvidím jak praxe. Doufám, že zkušenost nebude záporná.

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 18:15 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Kabely na miru si delam vzdy a pak prichazi problem, kdyz by nahodou sla serva do jine heli. V tom se mi to reseni libi. Ale jak jsem psal, kazdy konektor navic...
Jeste otazka, byla by mozna fotka kde by bylo videt jak hodne ten konektor ze serva couha ?

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 18:36 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Čouhají méně než třeba z bezpádla, ale čouhají. V praxi je docela fuška je vypáčit ven. Je to jinak než třeba v přijímači, nebo bezpádlu. Tam je velká díra pro víc konektorů a konektor drží hlavně piny. Tady je jeden napasovaný v sólo díře a docela na fest...


Přílohy:
DSC_5642_detail.jpg
DSC_5642_detail.jpg
[ 106.33 KiB | Zobrazeno 1819 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 20:07 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Diky. Vypada to funkcne.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pon 21.07.2014 23:08 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.3.2010
Příspěvky: 2881
Bydliště: Zavar, SK
Chlapci, spytam sa trochu OT: treba davat do heliny pod serva tie tlmiace gumy? Nezvysuje sa tym vola na cyklike? Ze by som vedel, kym zacnem skladat 550ku :D

_________________
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: úte 22.07.2014 13:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
No Align to u svých vrtulíků spíše nedoporučoval a v podstatě tam ty silentbloky ani nešly dát. Zkoušel jsem je dát na Rexe 600 PRO a serva byly moc daleko. Na všech ostatních vrtulnících od jiných výrobců co jsem stavěl se ale silentbloky doporučují. Problém bude asi jen u značek využívající servo jako nosný prvek. Jinak jsem přesvědčen, že silentbloky servu prospívají. Filtrují vysokofrekvenční vibrace, ale jsou dostatečně tuhé aby neovlivňovaly cykliku. Tedy alespoň u strojů velikosti 500+.

_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: úte 22.07.2014 14:06 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 29.8.2005
Příspěvky: 2351
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Nejde to říct obecně. Třeba u pushpull systému v kombinaci s kovovými pákami je montáž bez silentbloků pro servo likvidační (vlastní zkušenost), protože stačí i setinová nepřesnost a výstupní páka je enormě namáhána, protože to nemá kam "uhnout". Ale třeba u přímého náhonu je to celkem jedno, tam už záleží na tom jak je montáž provedena, pokud na silenbloky od výrobce s průchodkami tak se jedná o měké uložení a to dobré není, pokud se použijí velké podložky které silenblok "slisují" a tím také přitvrdí, pak už to použít jde bez problémů.

_________________
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: úte 22.07.2014 15:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
No to mně ani nenapadlo, že by se daly serva na přímo montovat bez té velké podložky. Umím si představit, že by se silné servo dokázalo jen ze silentbloku se šroubem vyvléct. Teď mně ale blesklo hlavou, že na kelímku ty podložky asi nemám. No ještě neletěl...

Dovolím si se vrátit zpět ke stavbě Forzy, konkrétně k její desce cykliky.


Přílohy:
Poznámka: Deska cykliky, ač ke gripům vedou normální táhla, má čepy techto táhel otočené jako u DFC desek cykliky. Teoretická výhoda je, že se očka při větších výchylkách nevyvracejí z čepu.
DSC_5518.JPG
DSC_5518.JPG
[ 28.08 KiB | Zobrazeno 1718 krát ]

Poznámka: Čepy opět důkladně zalepit.
DSC_5520.JPG
DSC_5520.JPG
[ 28.9 KiB | Zobrazeno 1718 krát ]

Poznámka: Kuličku desky je dobré otočit její dírou vodorovně a vpravit to dělící roviny lůžek tuk.
DSC_5521.JPG
DSC_5521.JPG
[ 28.72 KiB | Zobrazeno 1718 krát ]

Poznámka: Ložisko desky cykliky má axiálně pojištěný jak vnější kroužek, tak i vnitřní. Vnější pomocí hlav tří šroubů, vnitřní speciální maticí. Nespoléhá tedy jen na lepidlo. Vnější kroužek je navíc sevřen tangenciálně šroubem. Tím by měla jít vymezovat nejen vůle nezi deskou cykliky a a ložiskem, ale teoreticky i v ložisku samotném.
DSC_5524.JPG
DSC_5524.JPG
[ 30.25 KiB | Zobrazeno 1718 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: stř 23.07.2014 9:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Že má JR pěkné plastové díly jsem se už zmínil. Vymazlená má i očka táhel. Táhla serv k desce cykliky jsou závitovaná po celé délce. Na první pohled je to lacinější řešení, ale v praxi prasknou táhla skoro vždy na přechodu závit/dřík pokud jsou řezaná. Válcovaná jsou na tom lépe, ale zase mají nenormalizovaný závit. Toto řešení tedy hloupé není. Nevím jestli jsou táhla nerezová (na to jsou docela lesklá) nebo jen pokovená, ale i to je lepší než černění, které JR využívalo v minulosti. Díly docela rezly.


Přílohy:
Poznámka: Táhla mají na svých čelech nálitky, které obepínají kulový čep kolmo na osu kývání více než v ose.
DSC_5526.JPG
DSC_5526.JPG
[ 35.43 KiB | Zobrazeno 1658 krát ]

Poznámka: Předepsaná vzdálenost mezi všemi třemi táhly je 14,5mm.
DSC_5533.JPG
DSC_5533.JPG
[ 36.19 KiB | Zobrazeno 1658 krát ]

Poznámka: Stejně dlouhá táhla a páky serv jsou nejjednodušší způsob jak udržet desku cykliky kolmou k hlavní hřídeli v celém jejím zdvihu
DSC_5540.JPG
DSC_5540.JPG
[ 53.69 KiB | Zobrazeno 1638 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: čtv 24.07.2014 9:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Stavba Forzy dosáhla svého nejvyššího bodu - rotorové hlavy. I když u malé Forzy JR využívá DFC technologii, u velké si to naštěstí odpustil a hlava je klasická. Nízkým otáčkám tedy nic v cestě nestojí.


Přílohy:
Poznámka: Rotorová hlava je svýmy rozměry přiměřená a jak je dnes běžné s integrovaným držákem unašečů desky cykliky. Má jeden příčný "Jesus bolt" a čtyři postranní svěrné šrouby. Nechybí ani klasický brzdící kotouček.
DSC_5553.JPG
DSC_5553.JPG
[ 25.09 KiB | Zobrazeno 1577 krát ]

Poznámka: Gipy jsou pěkně vylehčené, ale ne úplně minimalistické. Spoléhají na podložky pod listy a vývrt pro ložiska přeci jen zasahuje do styčné plochy pro listy. I když jen málo. Axiální ložiska jsou umístěna mezi oběma radiálními.
Líbí se mně způsob přišroubování ramen gripů dvěma navzájem kolmými šrouby.

DSC_5555.JPG
DSC_5555.JPG
[ 28.69 KiB | Zobrazeno 1577 krát ]

Poznámka: Axiální ložiska je jako vždy doporučeníhodné naplnit tukem, i když ho většinu odstředivá síla vyžene ven. Klec montuji alespoň vydutou částí směrem k hlavní hřídeli aby měl tuk přeci jen větší šanci se udržet.
DSC_5559.JPG
DSC_5559.JPG
[ 37.49 KiB | Zobrazeno 1577 krát ]

Poznámka: Předsmontované díly pro kompletaci rotorové hlavy. Další drobnost na kterou bych upozornil je spůsob jak JR pojišťuje příčné kolíky - pojistné kroužky na koncích a v prostřed pojištěné červíkem. Viz páky unašeče desky cykliky.
DSC_5568.JPG
DSC_5568.JPG
[ 39.27 KiB | Zobrazeno 1577 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pát 25.07.2014 8:58 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 13.3.2010
Příspěvky: 282
Bydliště: Plzeň
Sestavení Rotorové hlavy pokračuje již přímo na vrtulníku.


Přílohy:
Poznámka: Vždycky jsem trochu hysterický ohledně závitů v příčné hřídeli. U některých výrobců jsou totiž závity plné oleje na nečistot. Pak lze jen těžko předpokládat, že se šrouby, byť zalepené, nepovolí. U Forzy ale nebylo prakticky co čistit. Japonci jsou na čistohu holt pes :-)
DSC_5570.JPG
DSC_5570.JPG
[ 19.87 KiB | Zobrazeno 1499 krát ]

Poznámka: Jak jsem již psal výše, o spojení rotorové hlavy s hřídelí se stará celkem pět šroubů a na jejím vrcholu trůní klasický klobouček.
DSC_5573.JPG
DSC_5573.JPG
[ 44.09 KiB | Zobrazeno 1499 krát ]

Poznámka: V samotném náboji rotorové hlavy už nejsou žádné další vložky, jen tvrdé gumy. (Myslím tím opravdu gumy, ne plastové vložky. Hlava není DFC). Protože gumy za letu pracují a odírají se o příčnou hřídel i hlavu, je záhodno je dostatečně namazat.
DSC_5576.JPG
DSC_5576.JPG
[ 32.55 KiB | Zobrazeno 1499 krát ]

Poznámka: Tvrdost hlavy lze do určité míry regulovat velikostí stlačení gum danou vymezovacími podložkami nezi gumami a ložisky.
DSC_5581.JPG
DSC_5581.JPG
[ 33.95 KiB | Zobrazeno 1499 krát ]


_________________
REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Forza 700
PříspěvekNapsal: pát 25.07.2014 21:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2010
Příspěvky: 1313
Bydliště: Praha Barrandov
Teda ta helina je pěkná ale ty fotky máš naprosto dokonalý, jako grafik to oceňuju obzvláště. Ta ostrost a stejný pozadí, rozptýlený světlo atd... dávám za 1. :mrgreen:

_________________
Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz