RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Logo 550 sx alebo se
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=67062
Stránka 12 z 14

Autor:  helipali [ úte 07.02.2017 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Mas nahradny motor! Fajn! :lol: Ani ten Scorpion nie je taky zly, predsa! E-flite je tiez dobra volba za ovela priaznejsiu cenu. :D

Neviem ako funguje telemetria. Mozno tam bude nejaka nezhoda! Medzi signalmy prijimacom a vysielackou. Na co telemetria na 550 vrtulnik? To nie je vetron.
Ked mas telemetriu, prijimac funguje aj, ako vysielacka a opacne. Na co to skomplikovat? Kedy ukoncim zalet, ochmatam s prstami regulator, motor, serva a domcek chvostovych lozisk, nakolko su zohriate, to je najlepsia telemetria a myslim si, ze to aj staci.

Autor:  xGrany [ úte 07.02.2017 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Telemetrie mi meri hlavne odebranou kapacitu z baterie, jednotlive clanky, dokaze vcas varovat, kdyz nejaky clanek klesne na nastavenou hranici. Dale meri signal mezi vysilacem a prijimacem, zase umi varovat pri poklesu signalu. Meri napajeni z becu, aktualne odebirany proud z baterie. To vse vidis na vysilaci nebo kazdou hodnotu dokaze v nastavenem intervalu zapisovat na SD kartu a pak si na PC muzes prohlidnout prehledny graf. A to pisu, jen co me v rychlosti napadlo. Telemetrie neni jen pro vetrone.

Autor:  helipali [ úte 07.02.2017 13:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

To je pekne, moze to byt uzitocne, ked by baterka chcela odchadzat, to si uznavam.

"Meri napajeni z becu, aktualne odebirany proud z baterie." Tam moze byt nieco. Tie mozu generovat rusive signaly.

Autor:  OPR [ úte 07.02.2017 13:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Jen pro srandu králíků .... zkus od nějakého kolegy si na den vypůjčit jeho soupravu tx/rx ........ a zkus to překopat.

Autor:  xGrany [ úte 07.02.2017 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

To neni problem, mam doma starou Spektrum DX6i s DSM2 i prijimace.

Autor:  BoŠ [ úte 07.02.2017 15:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Tipuji tu statiku - pokud jsi odsunul motor a netočil vrtulkou, tak se výpadek nekonal (možná proto, že se řemen náhonu netočil, a nevytvářel tak statickou elektřinu). Zkus tu antistatickou sadu, a uvidíš. Hodně štěstí!

Autor:  paveld [ úte 07.02.2017 16:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Vzhledem k tomu, co jsi už všechno zkusil.....Statika :idea:

Autor:  helipali [ úte 07.02.2017 20:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

BoŠ píše:
Tipuji tu statiku - pokud jsi odsunul motor a netočil vrtulkou, tak se výpadek nekonal (možná proto, že se řemen náhonu netočil, a nevytvářel tak statickou elektřinu). Zkus tu antistatickou sadu, a uvidíš. Hodně štěstí!


Moze byt aj statika. A moze byt aj to, ze ten problem pride pri urciteho zatazenia motora. A telemetria zmerava a vysiela rozne veliciny, rozne signali, pri ktorych moze dojst k ruseniu, FBL jednotka moze dostat falosny signal nejakeho poruchoveho stavu, alebo len nejaky naruseny signal a tym padom vypne a restartuje sa. Staticka elektrina a vyboj statickej elektriny sposobuje elektromagnetizmus, co narusi vlastne signal, alebo elektroniku. Ked sa nastane vyboj nahromadenej statickej elektriny, musi sa niekde preskocit iskra! A tu iskru vo tme by sme aj videli. Ako si kedy stiahneme zo seba cinsky sveter pri zhasnuteho osvetlenia. :lol:

Autor:  OPR [ stř 08.02.2017 7:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Jseš slavnej ...... :lol: už jsme se o tobě bavili u nás s kolegama co chodíme lítat. Protože i mi podobné záhady prostě milujeme :lol:

Ale k věci. Jeden kolega měl poměrně dobrý postřeh ohledně oné ukostřovací sady, kterou hodláš použít. Standartní montáž vypadá tak, že obvod zavedeš pod hlavu šroubu co jde do motoru. To má za následek ten, že jakmile se něco začne akumulovat, rovnou se to vybíjí na místě kde to vůbec neuškodí. Lepší varianta se zdá být, jak on správně poznamenl, jít s drátem dál, až na - drát do regulátoru. Prostě stáhnout svod statiky na accu. Tím si vyrobíš zaprvé filtr a za druhé se poměrně dokonale zbavíš jakéhokoliv povrchového napětí vyrobeného řemenem a listy hl. rotoru jelikož cokoliv bude na drátě okamžitě bude odtahovat accu. Nebude se nic nikde kumulovat a čekat na problesknutí.

Autor:  xGrany [ stř 08.02.2017 7:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

No tak to jsem rad, ze jsem slavnej... :-D Ja jsem taky hracicka, ale uz bych zase rad v klidu lital a padal nen na ruce.
Tento tyden neni na laborovani moc cas, tak uvidim kdy se na to dostanu. Vcera sem zrovna taky koukal na moznosti upevneni te ukostrovaci sady a videl sem fotky, kde to napojovali primo na - drat regulatoru, tak to asi taky zkusim.

Autor:  helipali [ ned 12.02.2017 8:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

xGrany píše:
No tak to jsem rad, ze jsem slavnej... :-D Ja jsem taky hracicka ...

Nie si hracicka, alebo si hracicka, ako sme vsetcia.

Autor:  helipali [ ned 02.04.2017 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

Na co si prisiel, ako si vyriesil ten problem, o com sme tolko debatovali, xGrany?

Autor:  xGrany [ pon 03.04.2017 8:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

No už jsem se chtěl ozvat, ale stále jsem si říkal, že nemám dostatečně otestováno. Nějak teď na jaře není čas na laborování ani na lítání. Takže sem z lenosti zatím neukostřil, ale pouze stříkal antistatickým sprejem. Odlítal jsem cca 20baterek a vše se zdálo v pořádku, když najednou po výměně baterie regulátor jen bzučel, ale neroztočil motor. Prostě jako bych od motoru odpojil jeden drát ze třech. Vyzkoušel sem jiný regulátor a vše fungovalo, tak sem to uzavřel jako vadný regulátor. Říkal jsem si, že možná všechny ty problémy způsoboval odcházející regulátor. Vykašlal jsem se na ukostření a namontoval jsem tedy nový regulátor, doma zkalibroval a na stole vyzkoušel. Včera jsem to šel vyzkoušet, no a při roztáčení rotoru, když naběhly provozní otáčky najednou helina bez mého zásahu nekontrolovaně vystřelila naplno na pravou stranu a v podstatě se převrátila. Takže sem zase nesl v igelitce. Můžu si teď jen nadávat, že jsem neukostřil drátem, ale otázka je jestli to způsobuje opravdu statika. Každopádně už je vyměněn přijímač, bezpádlová jednotka, motor i regulátor. Takže mám zase chvíli co dávat dohromady. Všechny hřídele jsou ohnuté cyklika je na dva kusy, listy zlomené, ocasní trubka včetně táhla a vzpěr zlomená a pravděpodobně i nějaké to ložisko a nějaká drobotina. Toť vše k mému příběhu. Budu si asi chvíli nadávat, ale chybama se člověk učí a příště se budu snažit nebýt líný a problémům předcházet.

Autor:  BoŠ [ pon 03.04.2017 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

OPR píše:
Jseš slavnej ...... :lol: už jsme se o tobě bavili u nás s kolegama co chodíme lítat. Protože i mi podobné záhady prostě milujeme :lol:

Ale k věci. Jeden kolega měl poměrně dobrý postřeh ohledně oné ukostřovací sady, kterou hodláš použít. Standartní montáž vypadá tak, že obvod zavedeš pod hlavu šroubu co jde do motoru. To má za následek ten, že jakmile se něco začne akumulovat, rovnou se to vybíjí na místě kde to vůbec neuškodí. Lepší varianta se zdá být, jak on správně poznamenl, jít s drátem dál, až na - drát do regulátoru. Prostě stáhnout svod statiky na accu. Tím si vyrobíš zaprvé filtr a za druhé se poměrně dokonale zbavíš jakéhokoliv povrchového napětí vyrobeného řemenem a listy hl. rotoru jelikož cokoliv bude na drátě okamžitě bude odtahovat accu. Nebude se nic nikde kumulovat a čekat na problesknutí.


Jako zdroj statiky je přemístění náboje z náhonu vrtulky řemenem na přítlačnou kladku na ocase, resp. na ocasní kladku. Náhon vrtulky je spojen s platem motoru, ale mezi ocasní trubkou a platem motoru je plast. Vodivým propojením kladky náhonu, resp. plata motoru s přítlačnou, resp. ocasní kladkou dojde k vyrovnání potenciálu (náboje) na obou koncích řemenu. Kostření připoj pod šroubek držící motorové plato, akumulátor do toho vůbec netahej, z hlediska statiky bude potenciál akumulátoru stejný jako potenciál motorového plata.

Autor:  helipali [ pon 03.04.2017 23:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Logo 550 sx alebo se

xGrany píše:
No už jsem se chtěl ozvat, ale stále jsem si říkal, že nemám dostatečně otestováno. Nějak teď na jaře není čas na laborování ani na lítání. Takže sem z lenosti zatím neukostřil, ale pouze stříkal antistatickým sprejem. Odlítal jsem cca 20baterek a vše se zdálo v pořádku, když najednou po výměně baterie regulátor jen bzučel, ale neroztočil motor. Prostě jako bych od motoru odpojil jeden drát ze třech. Vyzkoušel sem jiný regulátor a vše fungovalo, tak sem to uzavřel jako vadný regulátor. Říkal jsem si, že možná všechny ty problémy způsoboval odcházející regulátor. Vykašlal jsem se na ukostření a namontoval jsem tedy nový regulátor, doma zkalibroval a na stole vyzkoušel. Včera jsem to šel vyzkoušet, no a při roztáčení rotoru, když naběhly provozní otáčky najednou helina bez mého zásahu nekontrolovaně vystřelila naplno na pravou stranu a v podstatě se převrátila. Takže sem zase nesl v igelitce. Můžu si teď jen nadávat, že jsem neukostřil drátem, ale otázka je jestli to způsobuje opravdu statika. Každopádně už je vyměněn přijímač, bezpádlová jednotka, motor i regulátor. Takže mám zase chvíli co dávat dohromady. Všechny hřídele jsou ohnuté cyklika je na dva kusy, listy zlomené, ocasní trubka včetně táhla a vzpěr zlomená a pravděpodobně i nějaké to ložisko a nějaká drobotina. Toť vše k mému příběhu. Budu si asi chvíli nadávat, ale chybama se člověk učí a příště se budu snažit nebýt líný a problémům předcházet.

To teda nedavas dohromady zajtra! :(
Vsak namontuj tu antistaticku sadu, ako ti to poradili, no stale si myslim, ze prijimac je "na vine", alebo vysielacka, alebo oba. Ked si tam dal druhy prijimac toho isteho typu, to bola slepa ulica.

Stránka 12 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/