Switch to full style
Opravdu větší kousky.
Odeslat odpověď

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 05.12.2018 18:09

A ono to lita nejak lip kdyz je to lehci skoro o nic? :)

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 06.12.2018 4:43

Take by me zajimal duvod techto uprav. 300g na heline teto velikosti tezko poznas.
Pokud je to kvuli prodlouzeni letoveho casu, staci snizit otacky rotoru a letovy cas se prodlouzi velmi znatelne.
Sestikilova 700 s 12S 5000mAh baterkou, kdyz se toci pres 2000 na rotoru da stezi 5 minut letu. Kdyz budu tocit 1500 otacek, budu ve vzduchu cca 8 minut, mozna i dele. Maketa se stejnou 12S5000mAh baterkou, rotorem s listy 840mm a vahou pres 10 Kg umi letat klidne 12 minut.

Re: Logo 550 sx alebo se

sob 08.12.2018 12:57

300g je zhruba tolko v tejto velkosti, ako u Protosa 150g a tam som citil cititelny rozdiel. :D ..................... Mal som v hlave este davnejsie, ze to stare Logo 500 SE prerobim, aby z hladiska vykonu bol niekde tam, ako nove Logo550 SX, ..no a teraz sa snazim vsetko urobit tak, aby zvladol dobre akrobaciu aj s priemernou baterkou a s tym nie moc vykonnym avsak uspornym, efektivnym Hacker motorom, s velkymi listami a na nizsich otackach cca; 1700, aby letovy cas bol okolo 8 minut.

Celkova hmotnost Loga 500/550SE podla manualu malo by byt 3200g. Ked 300g-ov dole nerozhoduje, potom ani hore, treba tam davat vacsiu baterku trebars, ved moze byt aj 3500g. :wink: Ono to tak nie je. .......... Pre vykonny pohonny system roztocene na vysoke rotorove otacky nadvaha natolko nerozhoduje, ale pri nizsich otackach ano. Lebo nelietam tvrde 3D a nemam vykonny pohonny system a chcem ziskat viac letoveho casu, musim bezat na nizsich otackach a tam uz skoro kazdy gram rozhoduje o tom, ako sa ten vrtulnik bude vznasat vo vzduchu. ... Na KDS Q s celkovou hmotnostu 700g jednoznacne som spoznal aj 15 gramov ulahcenia, co je dvojpercentna hodnota oproti celkovej hmotnosti. A v pripade trojkilogramoveho stroja to je 60 g.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
logo500se.jpg

Stare Logo 500SE z roku 2009 rotorovu hlavu mal smiesne vysoko! Asi preto, lebo to bolo prechodne obdobie z padla na bezpadlo. Samozrejme, ze som tak nenechal, z povodneho 210 mm-oveho hlavneho hriadela na druhy pokus uz je iba 180 mm. Nizsie uz ta hlava nemoze byt:
logo hlava.jpg

Re: Logo 550 sx alebo se

ned 16.12.2018 23:23

Vymysleli uz vselico, ale klasicky pohon RC heliny zije dalej. Klasicky pohon; velke ozubene hlavne kolo pohanane priamo s pastorkom elektromotora, a to uz je detaila, ci je to rovne, sikme, alebo to 'Logacke' ozubenie, ci kardan ide do zadu, alebo remen. Mikado Logo na pohananie vrtulky pouzival remen uz v tej dobe, kedy ine znacky pouzivali vacsinou kardan, predbiehol teda dobu, ved klasicky pohon; jednostupnovy hlavny prevod s ozubenym hlavnym kolom dnes je parovany vacsinou s remenom pre vrtulky, tak pekne sa to vykristalizovalo. .......................................... No a Logo dnes ma viac protivnikov, ci alternativ, ako v minulosti a medzi nimy sa patri podla mna aj XLpower, s klasickym pohonom: http://www.xlpower-rc.com/class.asp?k=1&c=1



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz
A ked na to pozeram, ta otazka "Logo 550 sx alebo se" uz je bezpredmetna. :wink:
Naposledy upravil helipali dne pon 17.12.2018 18:09, celkově upraveno 1

Re: Logo 550 sx alebo se

pon 17.12.2018 17:49

Preco je taka dobra ta 550-ka s klasickym pohonom-prevodom?
XLpower 550.jpg

Je pomerne lahky vrtulnik, ziadna zbytocnost a zbytocna vaha na konstrukcii a k tomu na cyklike su miniserva! ... Ma vyborne premyslenu karbonovu konstrukciu, ..rotorovu hlavu ma nizko, ma presne mechanizmy, kovovu rotorovu a vrtulkovu hlavu s damperovanim. ..........No a je v nom pouzity 106 :!: zubove hlavne kolo, pravdepodobne so zubnym modulom 1, ako u Loga 600! A to hlavne kolo nie je sprosta zliatina, je vyfrezovane s CNC technologiou, hadzavost ma prakticky nulovu, hadam.
CNC hlavne kolo.jpg

S 1100KV motorom da sa rotor roztocit na dost vysoke otacky, to nie je pre slabsieho pilota, avsak odnesia helinu aj 430 mm-ove listy. (pouzivatelne listy 430-570, senzacne) ..................... Ma krasnu a celu kabinu :D , ako Logo, cena je korektna, myslim si, ze to je top 550-ka na trhu s klasickym pohonom. Komu nevadi zvuk ozubeneho hlavneho kola, pre toho moze byt vyborna volba, vsak lepsia, ako "Logo 550 sx alebo se".

Re: Logo 550 sx alebo se

úte 18.12.2018 6:34

Za prvé se musím ohradit, že zde je téma o Logu 550 a nebo jeho variantě SE. A bylo by lepší se přesunout do vlákna o XL power 550. Musím připustit, že alespoň zde, je výborný prostor pro diskuzi.

Re: Logo 550 sx alebo se

úte 18.12.2018 12:37

XLpower pouziva damperi aj vo vyrovnavacom rotore, to je vyborny zlepsovak. ................ No, aj Logo ma nieco zaujimave na VR!

".. Servo ovládající vyrovnávací rotor, respektive kolektivní změnu úhlu náběhu listů vyrovnávacího rotoru (dále jen VR), je při svoji práci silně namáháno. K namáhání dochází zejména okolo maximálních výchylek, které umožňuje rozsah mechaniky. Na soustavu VR působí různé síly. Ty jsou způsobené vysokými ot/min a z velké většiny mají za následek vzniklou odstředivou silovou složku. Ona odstředivá složka uplatňuje své působení především na dvě nejdůležitější části VR. Jednou z nich jsou ramena závěsů, která při daných provozních otáčkách se snaží být odstředivou silou co nejdál od své osy otáčení. To znamená, že pokud ramena závěsů budou ve smyslu otáčení nejdále od osy otáčení a tam jejich pozici bude udržovat ona odstředivá síla, znamená to, že listy VR budou mít úhel náběhu 0° .. " (OPR blog)
logo VR.jpg

Logo nema sice na VR takzvane "chinese weights", ale listy VR su v zabere cca 4° a vytvaraju zakladny protimoment oproti otacajuceho hlavneho rotora, kedy ramena zavesov list VR su kolme na hriadela VR. Mikado to vyriesil tak, odlahcil troska pracu serva tak, ..az teraz som to zbadal, kedy som to Logo upravil. :wink: ......................... A kvoli tomu sa neda skusat vibraciu na stole so nasadenymi vrtulkovymi listamy a odpojene od servo, tlaci chvost do lava!

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 20.12.2018 12:05

Nemam rad zbytocne silne napnuty remen, lebo zbytocne brzdi pohonny sysytem. Moje experimenti viedli ma k tomu, ze je dobre mat vodiacu kladku za hnanym kolom, alebo aj za hnanym kolom vrtulky. Sposobuje to hladkejsi chod remena, vsak aj to, ze o vlasok menej napnuty remen ostava este funkcny. ... Remen treba vzdy napnut iba natoklo, aby nepreskakalo, aby nevyskocilo, aby odchadzajuca a prichadzajuca strana remena vo chvostovej rure sa navzajom nedrelo. ... No ale potreba napnutie remena zavisy aj od vykona, ale aj od tepkoty, ked sa jedna o hlinikovej chvostovej rure, takze nie je to az take jednoduche a preto vrtulnikari napinavaju remen zvycajne troska viac, ako je potrebne, tie su fakty tiez.

Vodiace kladky na VR Logo500se u mna vyzeraju tak:
logo-logo.jpg

logo logo2.jpg

Ukazal som to a oddovodnil, no v ziadnom pripade netvrdim, ze to musi tak byt, ..experimentovat sa da, niekedy sa neoplati, nevychadza a niekedy ano. :D

Re: Logo 550 sx alebo se

pát 28.12.2018 22:49

LOGO500SE naked.jpg

RTF hmotnost: 2820 g, Rail 606/KBDD 85, 1100KVx12T/153z; 1600/1700/max1800 rpm, ..(Lipo 760g)

Nasiel som na tom fore: https://rc.runryder.com/t574151p2/ a to:
" Logo 500 UltraLight
mini V-Bar
Hyperion DH-16SCD cyclic/ GCB tail
Hyperion 3026-1000 , 12T
Kontronik Koby 90
25mm boom cut to 500 length
no boom supports or fin
Edge 553FBL / Edge 95mm
Glacier 6s3300 30C (518g)
1882g airframe / 2400g RTF
Flight time - 7 minutes at 1600 RPM "

'prototype3a' poskladal nepredlzenu Logo 500-ku a usporil hmotnost hlavne na elektrickej vybave. At zije aj ultralahke Logo! :D .......... S pomerne lahkym vrtulnikom na mensich otackach sa vysporiada aj menej vzdatny pilot, odlahceny vrtulnik uz nie je narocny natolko na baterku, loziska, mechanika nie su natolko zatazene, dlhsi letovy cas. Vsak nestaci len ubrat otacky, treba ubrat aj z hmotnosti, aby to aj lietalo. ....................... No, to nie je pre Alsadovcov. :wink:

Re: Logo 550 sx alebo se

pát 10.04.2020 9:23

Ahoj,

mohl bych poprosit některého z majitelů o ukázku letu 550SX-ky? Chtěl bych koupit Goblin 500 nebo 550SX V2. Goblin jsem viděl, ale Logo zatím ne. V jiném vláknu jsem dostal vynikající rady a doporučení. Zatím jsem ale ještě neviděl Logo zblízka za letu. Byl bych moc rád. Jsem z Pardubického kraje.

Děkuji předem.

Re: Logo 550 sx alebo se

stř 07.06.2023 19:38

Tak už jsem tu taky.Sice opět o 10 let později ale už mám krásně prošlapané cestičky a odpovědi na spoustu dotazů.
Koupil jsem za velmi slušnou cenu 550SE od modeláře který končí kvůli věku(Už to tam taky v dálce pomalu vidím :) ).

Dnes první 2 baterky jen pro ověření funkčnosti v takovém provizorním stavu a spokojenost náramná.

Samozřejmě pokud bych neměl problém tak bych nepsal.Mám dva(zatím).

Od původního majitele se mi zdály velké vůle v gripech vrtulky.Dal jsem celou novou sestavu a po tom prvním letu jsou tam ty vůle zas.Jako by chyběla nějaká podložka,přitom to po montáži bylo bez vůle.Gripy jdou povytáhnout o 0.5-1mm a šrouby jsou utažené.

Vážnější se mi zdá teplota motoru.Z laheli sniper a t-rex 550 jsem zvyklý na lehce teplou elektroniku po dolítání.Tady po tom prvním lítání baterka vlažná.ESC 50stupňů a motor tak kolem 70 stupňů. Měřeno rukou ale tohle dokážu odhadnout.

Je to OK? Dá se s tím něco dělat?


ESC Hobbywing platinum 120
Motor- KDE 1100kv
Lipol- 6s
Pastorek 14z ,kolo 153z
Listy 560mm. Mám i 600 a nevím jestli můžu použít s touto sestavou.

První 3 zkušební plyny nastaveny na:
1: 60%
2: 70%
3: 80%

Většina letu na druhý plyn což odpovídá podle kalkulačky 1800 otáček rotoru.Při jednom přepnutí na 60% kdy už to sotva letí se ozývalo plynulé zřetelné "pískání". ???

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 08.06.2023 8:16

dagx píše:Tak už jsem tu taky.Sice opět o 10 let později ale už mám krásně prošlapané cestičky a odpovědi na spoustu dotazů.
Koupil jsem za velmi slušnou cenu 550SE od modeláře který končí kvůli věku(Už to tam taky v dálce pomalu vidím :) ).

Dnes první 2 baterky jen pro ověření funkčnosti v takovém provizorním stavu a spokojenost náramná.

Samozřejmě pokud bych neměl problém tak bych nepsal.Mám dva(zatím).

Od původního majitele se mi zdály velké vůle v gripech vrtulky.Dal jsem celou novou sestavu a po tom prvním letu jsou tam ty vůle zas.Jako by chyběla nějaká podložka,přitom to po montáži bylo bez vůle.Gripy jdou povytáhnout o 0.5-1mm a šrouby jsou utažené.

Vážnější se mi zdá teplota motoru.Z laheli sniper a t-rex 550 jsem zvyklý na lehce teplou elektroniku po dolítání.Tady po tom prvním lítání baterka vlažná.ESC 50stupňů a motor tak kolem 70 stupňů. Měřeno rukou ale tohle dokážu odhadnout.

Je to OK? Dá se s tím něco dělat?


ESC Hobbywing platinum 120
Motor- KDE 1100kv
Lipol- 6s
Pastorek 14z ,kolo 153z
Listy 560mm. Mám i 600 a nevím jestli můžu použít s touto sestavou.

První 3 zkušební plyny nastaveny na:
1: 60%
2: 70%
3: 80%

Většina letu na druhý plyn což odpovídá podle kalkulačky 1800 otáček rotoru. Při jednom přepnutí na 60% kdy už to sotva letí se ozývalo plynulé zřetelné "pískání". ???


Motor:
Máš motor který je pověstný svoji nehospodárností ale poměrně velkým výkonem. Proto se ten motor značně hřeje. Neříkám že, ostatní motory se hřát nebudou ale nebudou dosahovat takových vnitřních ztrát jako KDE. No a s tím je spojené že i regulátor může pracovat na vyšších teplotách. Na křivky by asi pracoval za nižších teplot ale pokud jej držíš v automatice - governoru, pak s tím motorem nemusí pracovat úplně nejlíp.

Pískání:
Je to způsobené převody (pastorek / převodové kolo) ty kola se po smontování nových dílů na sebe nějak provozně zajedou a je to poměrně tiché. Problém nastává jek toto zajeté soukolí rozebereš a zase smontuješ s jinou zubovou vůlí a výškou uložení pastorku na hřídeli motoru.


Vůle v gripech vrtulky ve směru hřídele:
Mám staré Logo 600 - má nalétáno 13 sezón (já 9) a tahle část je pořád původní bez vůlí a pohybu gripu po hřídelce vrtulkového náboje. Tak tady ti moc poradit neumím.... Zkus to rozebrat a šuplerou vyměřit jednotlivé stavěcí délky komponent jak na sebe navazují. A oba dva gripy vrtulky mají stejnou vůli? Zkus to roztočit bez hlavních listů, měj nasazené vrtulkové, a zkus jaké provozní vibrace má vrtulka. Roztoč to jen na nějaký omezený plyn ať netočíš nesmysl. A zkus ty vibrace. Kdby to trochu vibrovalo, zkus sundat listy a porovnat stav s a bez. Některé vibrace budou listy a některé mohou být tím že některý z gripů má skutečně problém.


Jediné že bych to pojal jako údržbu pořízeného stroje a kup rovnou cely smontovaný celek http://www.benovoletadylka.cz/sestava-o ... -3072.html

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 08.06.2023 13:01

Díky za rady.
Motor:
Nejsem si ůplně jistý nastavením hobbywing 120.Jsou tam různé druhy governorů a další hodnoty(P ,I).Nastavil jsem co jsem viděl nejčastěji. Křivky místo governoru můžu zkusit.

Pískání:
Rozumím.Zubová vůle a výška myslím OK ale mám tenhle šípový typ poprvé. Nepískalo by to při špatném nastavení ve všech otáčkách a ne jen nejnižších? Budu ještě rozebírat tak uvidím příště.
Něvěděl jsem odkud pískání pochází.Napadl mě řemen.

Vůle v gripech:
Právě tenhle komplet koupený nový.Sesazeno-bez vůlí.Po dolítání vůle ve směru hřídele.

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 08.06.2023 14:16

Vůle na vrtulce u Loga je naprosto normální a měly by tam být ač se to zdá nesmyslný. Poznatek z vlastní zkušenosti. ( Logo 690 SX V2 ).

Re: Logo 550 sx alebo se

čtv 08.06.2023 14:50

Asi jo.Ono se to odstředivou silou opře o axiální ložiska.Tohle asi řešit nebudu.
Odeslat odpověď