Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 30.12.2014 9:09 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Myslim, ze jsem na vicku taky nemel zadne tesneni.
Ta spodni uhlikova deska je jeste s T-Rexe. V tom jsem ten motor (os max 50) koupil a pak dal do Raptora (misto tt50). T-Rexe jsem kupoval kvuli prestavbe.
Ty tam tu spodni desku nemas? Ja ji na svem Titanu mam (ale je cerna, uhlikova. Ta na fotce z rexe neni uhlik).

Pravda, BEC zatim neres a litej, co tam mas.

Tesneni na vyfuk si vyrabim z Oilit od Graupner. Koupis v modelarine a udelas z toho kupu tesneni ;). Ja mam uz narezane dopredu (podle jednoho kovoveho vzoru), kdyby bylo potreba.

Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 30.12.2014 23:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Nemám tam tu spodní desku, Ta je (carbon base plateRaptor TitaniumRaptor Titanium no. PV0326) je dokoupitelný díl, byl vždy jen u SE-čka.
Prý má zabránít rozloupnutí rámu při pádu :)

Až se udělá pěkně přijedu si zalítat do Hlinska, mám to 30km :)

Všichni nadávají na ten origo výfuk, půjde na PRO 50 T dát REDLINE HI-FLOW 3D? Má to smysl? Kolega mi ho tu nabízí.

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: úte 30.12.2014 23:34 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Aha, já jsem myslel, že je ta spodní deska už od Titana. Ale nejsem si jistý...

Jinak pokud si chceš počíst o Raptorovi (spíše tedy starších verzích), tak hoooodně informací najdeš tady:
http://www.raptortechnique.com/index-raptor.html
- jestli trochu vládneš angličtinou, tak máš pár dní co dělat.

Co se týče toho výfuku. Nevím nevím. Nežli o to jak ho umístit, jde spíše o to, jak si s tím bude rozumět motor. Ty tam podle foto máš TT50, viď? Já když jsem měl TT50, tak se mi ho s MP5kou nepovedlo pořádně naladit. Myslím, ale někde jsem to i na internetu četl, že TT50 si s MP5 moc nerozuměla, ale ruku do ohně za to nedám. Ale musím se přiznat, že jsem se s tím zase moc neladil. 3 nádrže jsem si s tím hrál a pak jsem se na to vyprdnul.

Když jsem tam pak dal OS MAX50 + MP5, tak to šlape jako hodinky.

Co je týče umístění do heli - pokud by ten výfuk měl hodně dlouhou přední část, tak by jsi asi musel říznout kabinku. Viz moje foto MP5ky. Tedy ještě záleží, co máš za kabinu - ty (nej)novější je dělají v předu úzké a myslím, že se nic řezat nemusí.

Klidně se někdy stav ;-). S vrtulníkem tu chodím skoro sám. Občas akorát jeden kolega se Sniperem a Raptorem 60.

Měj se,
Roman


Přílohy:
Poznámka: Raptor 50 - Kabinka a výfuk MP5
IMG_3240.JPG
IMG_3240.JPG
[ 89.59 KiB | Zobrazeno 2673 krát ]


_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 01.01.2015 20:00 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Všimul jsem si, že přijímač Futaba F617Fs by měla jet 4.8 - 6V, taže mnou uvažovaný 4čl. NiCd asi není dobrá volba.

Taže Align B6T 2 In 1 + A123 6,6V 2500 mAh a regulátor na 5,1 V pro Futabu S9254, nejistější volba?

Škoda že B6T nejede na 3S lipoly, těch mám doma dost:)

_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 01.01.2015 20:10 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Špejla píše:
Taže Align B6T 2 In 1 + A123 6,6V 2500 mAh a regulátor na 5,1 V pro Futabu S9254, nejistější volba?

To si nemyslím, že bude dobře fungovat. B6T má signalizaci napětí baterie a bude ti pořád ukazovat vybitou baterii. A nevím, do jakého napětí ten B6T funguje, protože LiFe ti při veliké zátěži může klesnout i pod 5,8V a 5,8 je výstup toho BECu.
Jestli chceš B6T, tak k tomu vem 2S LiPo 2000mAh a budeš mít pokoj a vše bude dobře fungovat. (hlavně to žhavění na tlačítko je super ;-).). Samozřejmě ten "regulátor" pak k tomu BECu.

Špejla píše:
Škoda že B6T nejede na 3S lipoly, těch mám doma dost:)

Taky jich mám doma dost, ale bohužel. Leda ji rozdělat a udělat z toho 2S :-). Ale já jsem se do toho nepouštěl, aby jsem nějako řezal do LiPolky. Ty 3 kila za 2S LiPo není žádná velká cena.

Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: pát 02.01.2015 10:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.2.2014
Příspěvky: 288
Já jsem na Velocity 50 používal regulátor napětí Just-Heli JH20T na 2S Lipol a byl jsem s tím velmi spokojen.
Ale teď již mám vše elektro a Velotku jsem prodal.Jestli budeš chtít,mrkni na modelbazar.Nabízím tam nějaký
přebytky co již nepotřebuji.Je tam v inzerátu i s indikátorem napětí,vypínačem a 2S Lipol.Je to asi 20x použitý.
Baterie je nenafouklá,ale leží mi to tak rok ve skříní.Taky je tam plánek se zapojením.
Fungovalo to bezvadně.A žádnou diodu na 9254 nepotřebuješ.
Bohužel žhavení Gryphon už k tomu nemám.

_________________
Mini Titan, Velocity 90, Azimut Atlantic Challenger, Mangusta 65 Open, Futaba T 14 MZ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 08.01.2015 21:36 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Kdyby někdo chtěl spodní plato na Raptora, materiálu tu mám dost.

Sice není tak pěkná jako origoška, ale účel by měla splnit a stála mě 20 minut času (nakreslení, naprogramování a vyfrézování).
Je to z 1,2mm textitu , uhlí nemám .


Přílohy:
WP_20150108_004.jpg
WP_20150108_004.jpg
[ 58.58 KiB | Zobrazeno 2484 krát ]

WP_20150108_006.jpg
WP_20150108_006.jpg
[ 54.75 KiB | Zobrazeno 2484 krát ]


_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 08.01.2015 21:52 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.9.2014
Příspěvky: 21
Obrázky: 0
Nezkoušel jste někdo na originál motor aktivní chlazení, je to sice prcek, ale na 5V ?

http://www.gme.cz/ventilator-sunon-eb40 ... 9-p625-266


Přílohy:
WP_20150108_009.jpg
WP_20150108_009.jpg
[ 46.99 KiB | Zobrazeno 2473 krát ]


_________________
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 27.08.2015 10:15 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.8.2015
Příspěvky: 9
Zdravím vás
Rád bych se tu pozeptal na rady ohledně problému který mi trápí a nevím si s tím rady.Provozuji Raptora 50 Titan už nějaké čtyři roky z toho rok a půl v trupové zástavbě.Motor i výfuk používám celou dobu setový ze stavebnice,svíčky jen O.S.Max 8. a palivo s 15% nitra.
Letos na začátku jara začal motor zlobit v tom směru,že znenadání ubere výkon což trvá 2-3 vteřiny a pak se vrátí k normálu.Zní to jako kdyby byl přetížený a dělá to jak za visu,tak za letu.S modelem není dělaná akrobacie,takže otáčky nějak rychle neměním.Vyměnil jsem hadičky,vyměnil jsem nádrž a dělá to stále.Teplota podle čidla u motoru mi ukazovala do 120 stupňů.Záleželo na okolní teplotě.O motor jsem se staral jen tak,že po létání jsem motor proběhl na palivo s ricínem a bez nitra,jinak nic.
Nestalo se to už zde někomu? Neměl by jste někdo radu?
Děkuji za případnou pomoc
Tomáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 27.08.2015 10:23 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Nemas docela vysokou teplotu??
Ja jsem tedy letal s motorem okolo 100C (to ukazovala telemetrie).
Kdyz jsem mu daval trochu vice zabrat, tak vyhouplo treba ke 110, ale vice uz ne.

Samozrejme zalezi, kde mas umisteny senzor a jak je pripadne ofukovan. Pripadne se da na zemi overit teplota snimana senzorem porovnanim s ir teplomerem.
Zkusil bych trochu obohatit H jehlu.

Pokud jsi treba menil palivo za vice nitrovane, je take potreba obohatit.

Roman

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 27.08.2015 10:41 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.8.2015
Příspěvky: 9
Palivo používám stále stejné,to jsem neměnil.Teplotu měřím také přes telemetrii a čidlo mám napasované mezi hlavu motoru a bočnici rámu.Hýbat s jehlou jsem zkoušel,ale když víc obohatím,tak ten motor jde už špatně z otáček dolů.Nahoru jde dobře,ale dolů mu to trvá a otáčky skokově padají.Můžu samozřejmě něco dělat blbě,jsem samouk :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 27.08.2015 11:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 16.8.2013
Příspěvky: 321
Bydliště: Hlinsko v Č.
Nejsem si jistý, jestli to umístění senzoru na boku je OK a jestli je pak měření adekvátní.
Podívej se třeba na toto foto - takto jsem měl umístěň teplotní senzor na malém benzíňáčku - je pod spalovacím prostorem a na závětrné straně a vmáčknut nezi žebra - co ukazovala telemetrie jsem naměřil i přes IR teploměr (plus mínus nějaký 2 až 3 stupínky, ale o to nejde).

Příloha:
NewPositionOfTempSensor.jpg
NewPositionOfTempSensor.jpg
[ 152.06 KiB | Zobrazeno 2157 krát ]



Ještě bych zkusil změřit teplotu IR teploměrem hned po tom, co ti motor zahapruje (přistát a změřit). Nežli přistaneš a dojdeš k heli a změřiš teplotu, tak motor může třeba i o 5 - 10 C vychladnout (záleží na okolní teplotě).
V tuto dobu by tedy teplota měla být asi okolo 95C max.

Možná ale hledáme na špatném místě - takto se to špatně hádá - mě jenom docela zarazila ta teplota 120C (ve visu?) a ještě k tomu na boku motoru (možná to máš dobře, nevím...)

_________________
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Raptor 50 Titan
PříspěvekNapsal: čtv 27.08.2015 11:53 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 27.8.2015
Příspěvky: 9
Těch 120 stupnů bylo maximum v průběhu celého letu.Měřil jsem jen telemetrií a sledoval po letu kde na rádiu byly hodnoty minimální,maximální a průměr.Ona stará verze Raprora je na to chlazení špatná a ještě když je to zavřené v trupu AS355 :wink: Tak nějak jsem tu teplotu přisuzoval podmínkám provozu.Ale čidlo zkusím přendat :wink:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz