Autor |
Zpráva |
stanikg
|
Napsal: pát 08.07.2016 11:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 16.2.2014 Příspěvky: 305
|
Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam
Odoslané poštovým holubom
_________________ VBar Control , Logo 550 SX+Neo, Goblin700 Competition+neo , Icharger 4010duo ,
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 08.07.2016 12:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
5.2kg nebo 6+kg je docela rozdil. Bude zalezet na osazeni, to je jasne. Xtreme 700 a Goblin 700Comp. se stejnym osazenim a Logo bylo o cca 200-250g tezsi. Pritom bylo takove (alespon pocitove kdyz ho mel clovek v ruce) krehke. Odolnost proti zemi jsem nastesti nezkusil. 700sx se mi libi, byt pro nej asi hned nepobezim. Petr
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: pát 08.07.2016 13:53 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
stanikg píše: Logo 700 nalozene -5.3 kg 12s 5000 je dobrá váha hádam Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek. Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde. Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: ned 10.07.2016 8:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
baui píše: Mě přijde taková standardní na tuhle třídu. Třeba Goblina jsem měl v rozmezí 5,2 - 5,7kg podle výbavy a baterek. Jinak souhlas, 6kg je hodně, zvlášť pro pohon. Na druhou to není jen o hmotnosti a asi hodně dělá i to, kde je hmotnost koncentrovaná. 700XX jsem měl v rukách jen na chvíli a byla to taková příjemná klidná dáma. Ve srovnání s tím je aktuální Protos Max (lehce přes 6,1kg, 713mm listy) letovou dynamikou úplně někde jinde. Snad bude SX k vidění na Mikado Day, jsem na to hodně zvědavý Myslím že určitě bude.
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pát 09.09.2016 8:32 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Konečně jsem se po dlouhé době dostal ke stavění (Musím přiznat, že mám už docela absťák...) Tak snad to bude odsýpat... První jsou na řadě serva. Podobně jako kluci v tričkách s křídly na zádech jsem sáhl po značce JR Parametry cyklických serv jsou 17,8 kg cm při 7,4V a 0,06 s/60° a serva vrtulkového 7,5 kg cm při 7,4V a 0,03 s/60°
Přílohy: |
Poznámka: Tahle serva jsou novinka letošní sezóny. Lehká, silná, poměrně dostupná a značka by měla být dostatečnou zárukou spolehlivosti.
DSC_3309.jpg [ 27.49 KiB | Zobrazeno 3951 krát ]
|
Poznámka: Klasické Mikado servopáky s JR tisícihranem. Cyklické kuláky jsou M3.
DSC_3311.jpg [ 18.02 KiB | Zobrazeno 3951 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Naposledy upravil Hum4nfrog dne pát 09.09.2016 17:29, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: sob 10.09.2016 7:22 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Stejně jako původní LOGO 700 XX, treme tak i nové logo 700 si zachovává původní koncepci s náhonem předlohového převodu kardanu pomocí ozubeného řemenu. Toto řešení zachovává veškeré výhody pohonu vrtulky kardanem (dlouhá životnost, spolehlivost, vysoká účinnost, necitlivost na změny teploty) a zároveň odstraňuje jeho hlavní nevýhody, které jsou především přenos vysokofrekvenčních vibrací do rámu a možné defekty kuželových ozubených převodů v případě kolizí. Vložený ozubený řemen jen málo snižuje mechanickou účinnost a výrazně tlumí veškeré rázy a vibrace přicházející od vrtulky. V novém konstrukčním uspořádání jsou ložiska vložena do plastové ozubené hřídele a skrz vložky ložisek prochází jen hladká osa, která se zasouvá zvenčí rámu a je pojištěna čtyřmi červíky. Je tak možné vyměnit řemen aniž by bylo nutné půlit rám. (I když ze zkušeností s provozem předchozí verze Loga 700 není výměna řemínku vzhledem k jeho dimenzování prakticky vůbec nutná ani po stovkách startů.)
Přílohy: |
Poznámka: Plastová hřídel s kuželovým ozubením a ozubenou kladkou s vložkami, osou a řemenem.
DSC_3328.jpg [ 28.57 KiB | Zobrazeno 3855 krát ]
|
Poznámka: Ozubený řemen se montuje do již sešroubovaného rámu.
DSC_3334.jpg [ 28.65 KiB | Zobrazeno 3855 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: stř 14.09.2016 12:17 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Složení horní a dolní poloviny rámu je otázkou chvilky. Díly do sebe pěkně zapadnou a spojuje je po každé straně trojice šroubů.
Dále návod nabádá k vložení dvou zbylých cyklických serv, která se jednoduše zasunou z venku do rámu (Na rozdíl od serva výškovkového, které je montováno z vnitřku)
Přílohy: |
Poznámka: Kompletní rám.
340.jpg [ 45.05 KiB | Zobrazeno 3710 krát ]
|
Poznámka: Křidélkové servo.
344.jpg [ 48.85 KiB | Zobrazeno 3710 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: stř 14.09.2016 14:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Mikado v novém LOGU 700 zachovalo vše co bylo na původním XXTREMU dobré. Hlavní hřídel průměru 14mm a robustní volnoběžka jsou jasným příkladem. Shodná je i autorotační řemenice. Úplně nové je ale hlavní kolo. To původní mělo pro svůj účel až příliš velký průměr a vrtulníku zrovna moc neslušelo. Nové kolo je tedy menší, má stejný modul, ale dostalo větší úhel sklonu boku zubu. Tím se nejen zvýšila únosnost ozubení (zvětšilo se trvání záběru), ale měla by znatelně klesnout i hlučnost soukolí. Mimochodem, pro případ použití extrémně výkonných motorů a obzvláště talentovaných pilotů je možné použít i původní velké kolo, které je přeci jen únosnější (čím větší průměr, tím menší síla na zuby). Rám je pro tuto variantu uzpůsoben. Montáž hlavní hřídele s oběma koly do rámu vyžaduje vložení čepu mezi hlavní a autorotační kolo. Tato operace nebyla nikdy u vrtulníků Mikado příliš oblíbená, z důvodu stísněnosti mezery mezi koly. K LOGU 700 ale Mikado dodává sofistikovaný ořípravek ve formě kousku palivové hadičky , který lze nasadit na šroubovák a čep mezi kola zasunout. I když se jedná o záležitost na první pohled zcela primitivní, zjednoduší pilotovi při stavbě natolik život, že je to až k neuvěření...
Přílohy: |
Poznámka: Nové hlavní kolo v kombinaci s osvědčenými momponentami.
346.jpg [ 43.9 KiB | Zobrazeno 3760 krát ]
|
Poznámka: Smontovaná hlavní hřídel. Volnoběžku bylo jako vždy třeba naplnit řádně tukem.
353.jpg [ 22.31 KiB | Zobrazeno 3760 krát ]
|
Poznámka: "Přípravek" pro montáž čepu mezi klavní a autorotační kolo.
362.jpg [ 18.42 KiB | Zobrazeno 3760 krát ]
|
Poznámka: I když je místa málo, šlo to skoro jako po másle :)
358.jpg [ 65.27 KiB | Zobrazeno 3760 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pon 19.09.2016 7:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
A jsme u ocasu. Ralf Buxnowitz za 25 let konstruování vrtulníků dospěl k praxi, že vrtulník je třeba konstruovat od vrtulky. Ta je totiž na nejdelším rameni a její hnotnost v podstatě určuje rozložení zbytku hmotnosti celého vrtulníku. Je tedy záhodno postavit vrtulku i s jejím pohonem co nejlehčí. Nejlepšího výsledku co se týče pevnosti ku hmotnosti poskytuje uzavřená skořepina. V Mikadu tedy opět použili osvědčený převod z Loga XXtreme a obalili jej lehkým uzavřeným plastovým domečkem. Celá konstrukce je tedy přísně účelová a kromě nízké hmotnosti se vyznačuje i další výhodou, kterou je možnost zadní převod náležitě mazat tukem, protože je skříň převodů prachotěsná.
Přílohy: |
Poznámka: Zcela nová skříň převodů vřídele vrtulky. Zajímavé je, že ložiska jsou umístěna v ocasní trubce, která je nasunuta v úzké štěrbině plastové skříně. Skříň tak může být velice krátká a trubka ji navíc vyztužuje.
373.jpg [ 35.68 KiB | Zobrazeno 3619 krát ]
|
Poznámka: Převody v prachotěsné skříni je možné řádně mazat.
375.jpg [ 31.15 KiB | Zobrazeno 3619 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|