Woita
|
Napsal: sob 25.03.2017 21:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Jojo, už jsme tady párkrát diskutovali o ukládání LiPolek. Ono se většinou nic nestane, ale občas jo (viz tvůj příklad). Sám mám baterky doma a v garáži, aspoň v plechových kufrech. Ale zkusím se vzchopit a dát je do dutých betonových tvárnic, jak už dlouho plánuju (samostatně po jedné baterce do každé dutiny). To je myslím jediné bezpečné. Raděju budu trapčit s tvárnicema než aby mi vyhořela garáž i s autem.
Kdyby se takový případ stal a měl nějaké velké následky, možná by to mělo neblahý dopad na všechny modeláře. Nechci to přivolávat.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: sob 25.03.2017 21:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
A jaký neblahý vliv by to mělo na všechny modeláře? Víš, kolik baráků už shořelo kvůli špatně skladovanému benzínu? A mělo to nějaký vliv na všechny motoristy? Osobně znám případ nedaleko mého bydliště, kde úplně shořel rodinný dům kvůli špatnému nabíjení modelářských baterek. A žádný vliv to nemělo . Jen na peněženku majitele (a zároveň modeláře). Navíc výše uvedený incident opět nemá spojitost se skladováním, ale přímo s provozem. Tam se to stává celkem běžně a žádná prevence asi nepomůže.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kartago
|
Napsal: sob 25.03.2017 22:42 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.2.2012 Příspěvky: 16 Bydliště: Velvary
|
Ahoj Švejku jak to myslíš provozem nic nenasvědčovalo tomu že je baterka v prd--i . Jediné o čem vím že sem nendodržval přesně je skladování nabité nenabité . Jinak baterka nevykazovala žádné známky opotřebení jak už jsem napsal nebyla nafouklá nabíjet šla normálně žádný velký odpory pokažý sem balancoval powerlab 8 to u větších baterek ani jinak nedovolí a to mě štve nejvíc nejsem si vědom že bych něco porušil . Teď budu čekat kdy se to stane znova sakra . Jo jasně dva roky stará co teď po roce vyhodit všechny baterky i když jsou v pohodě to by bylo trochu na hlavu nebo vadný kus super ale ve středu sem byl létat a ve čtvrtek taky a pohoda teď babo raď Mirek
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: sob 25.03.2017 22:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Nemohlo dojit napriklad pri manipulaci s baterkou pred startem k propichnuti clanku ?
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kartago
|
Napsal: sob 25.03.2017 23:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.2.2012 Příspěvky: 16 Bydliště: Velvary
|
Ahoj nemohu stoprocentně říct že ne , nejsem si toho vědom samozřejmě kdybych si toho byl vědom byl bych hovádko kdybych je tam dal . Normálně jsem je doma nabil dal je do kufru auta a jel jsem jedině že by při převozu v kufru měl se je v plastové bedně od ovoce v které je běžně přenáším . Pozná se to nějak od pohledu nebo jinak když je propíchlá a tím nemyslím že vidíš díru Mirek
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: ned 26.03.2017 1:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
... sakra to nevidim rád....musim brzy koupit ty duté cihly aspoň, když si představim ty moje preparované a přepakovávané baterie 5 až 8 Ah do těch mých lodí...myslim, že ty dutý cihly budou skladnější než ty tvárnice. Doufám, že když ta baterka pšoukne, že nemá aspoň tendenci se přemisťovat (jako raketa) a že aspoň dohoří v tom svém chlívečku v cihle...
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 26.03.2017 11:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Vždycky, když se tu objeví fotka shořelé lipolky, vyvolá to podivnou paniku. A ti nejcitlivější přidají ke stěně svého bateriového bunkru další deseticentimetrovou vrstvu železobetonu. Opravdu by mě ale zajímalo, jak ta dutá cihla zabrání vznícení baterky za letu. Bezpečnost beru, skladování pod postelí v ložnici není to pravé ořechové, ale nic by se nemělo přehánět.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
rakos
|
Napsal: ned 26.03.2017 14:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.1.2008 Příspěvky: 1354 Bydliště: Praha
|
... ta dutá cihla (několik) je pro uskladnění přece zatim je mám - sice né pod postelí, ale ani vyhořelá dílna by nebyla příjemná. Hlavně by se takhle daly oddělit od sebe, a nebyla to řetězová reakce. Znovu se ptám, zda v případě rychlého hoření nemají tendenci se přemisťovat, abych nemusel ještě ty jednotlivé chlívečky "zazdívat"
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 26.03.2017 19:56 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: pon 27.03.2017 10:04 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 193 Bydliště: Plzen
|
Zahoreni po letu muze vzniknou vyhradne vnitrnim zkratem. Ohen se projevi az za chvili, max. do pul hodiny. Typickou pricinoum je mechnicke poruseni obalu. Spontanni vzniceni se sice neda vyloucit, v lonskem roce snad vyhorela lod ktera vezla baterky. Ale to urcite nebylo "po pristani". Vliv muze mit (asi) i vysoka teplota, ktera by mohla zkrat zpusobit - ale to je jen moje domnenka. Uvedene baterky maji podle odporu max. proud 10C, s chlazenim 15C. Takze jsou bud nekvalitni, nebo uz odbyte. Asi se hreji ?
|
|
Nahoru |
|
|
Kartago
|
Napsal: pon 27.03.2017 15:13 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.2.2012 Příspěvky: 16 Bydliště: Velvary
|
Ahoj určitě jsem sem ten příspěvek nedal abych působil nějakou paniku vůči lipo baterkám i když sem viděl ten natavený bok vrtulníku tak jsem pak doma dvě hodiny zkoumal goblina black nitro ale nepřišel jsem na nic rozumného jak zlevnit provoz a benzínové heli jsou tak do makety a to nemyslím nějak špatně . Prostě sem jen chtěl ukázat že i baterka která vypadá v pohodě si může pšouknout . Teď myslím na to že se mi snad možná mohla poškodit při převozu i když logika mi to nebere plastová bedna od ovoce v ní baterky přidělané na platech abych to nemusel vyvažovat a vysílačka nic jiného . A baterky nebyly teplé po letu ani po nabíjení to je pro mě to nejhorší neznám příčinu asi už byly špatné a ten velký odběr při roztočení sedmistovky ? . To nevadí objednal jsem další ale do ložnice už na zimu nepůjdou Mirek
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 27.03.2017 21:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
horejsi píše: Zahoreni po letu muze vzniknou vyhradne vnitrnim zkratem. Ohen se projevi az za chvili, max. do pul hodiny. Typickou pricinoum je mechnicke poruseni obalu. Spontanni vzniceni se sice neda vyloucit, v lonskem roce snad vyhorela lod ktera vezla baterky. Ale to urcite nebylo "po pristani". Vliv muze mit (asi) i vysoka teplota, ktera by mohla zkrat zpusobit - ale to je jen moje domnenka. Uvedene baterky maji podle odporu max. proud 10C, s chlazenim 15C. Takze jsou bud nekvalitni, nebo uz odbyte. Asi se hreji ? Tipuju spíš to druhé. Mám 5 let staré turnigy 6s5000mAh 30C a ty mají Ri kolem 3-4mOhm. A asi 190 cyklů za sebou.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pon 27.03.2017 21:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
horejsi píše: Uvedene baterky maji podle odporu max. proud 10C, s chlazenim 15C. Takze jsou bud nekvalitni, nebo uz odbyte. Asi se hreji ? Pochopil jsem to tak, že těch 7 mΩ je odpor celé baterie .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Kartago
|
Napsal: úte 28.03.2017 8:18 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 28.2.2012 Příspěvky: 16 Bydliště: Velvary
|
Ahoj ten odpor byl braný průměrně na jednotlivý článek když nabíjím 1c s powerlab 8 tak se samozřejmě nudím a v tu chvíli powerlab nabízí přepínání různých ukazatelů o stavu baterie tak se vtom hrabu jde o různé věci spousta lidí by řekla zbytečné ale co je to tam tak si hraju jsou to různá procenta od začátku do konce nabíjení nabití jednotlivých článků odpor jednotlivých článků kolik odebírá voltů a amper ze zdroje a jiný věci proto vím že to nebylo nic hrozného ten odpor to ukazuje 1 5.2 ® 2 5.3® 3 5.4® 4 5.2® 5 5.2® 6 5.3® místo toho r v kroužku je samozřejmě značka toho odporu kterou v telefonu nemám proto sem použil to r v kroužku Mirek
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|