RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=108&t=80651
Stránka 2 z 4

Autor:  xGrany [ stř 19.04.2017 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Tak tak, resilo se to tady uz mockrat a vzdy vyslo, ze idealni maximum pro 6s je delka listu 550mm. Proto sem si poridil prave Logo 550sx a az zase neco nasetrim, tak koupim 690sx, nebo nejakou 700 kam dam stejne baterky jako do Loga 550sx, ale dve. No ale to pak budu muset jeste koupit vetsi auto...:-) Protoze kdyz mam v kufru prepravku na psa, tak 550sx se v pohode vejde na zadni sedacky. :-) Logo 690sx uz vychazi podstatne hur, musel bych asi sundavat kabinku, aby se malinko zmensila celkova delka. :-)
No a to jeste nemluvime o tom az prijdou deti... :-)

Autor:  HonzaS [ stř 19.04.2017 12:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

OPR: jasně, ale otázka zněla největší možný. Třeba tohle už je asi moc málo RPM, ale zase řikal že lítá 10 minut. Takže Boši, ten 120A regl asi potřeba nebude :lol:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



A tohle už vůbec nevypadá zle. Když to funguje se 700, fakt si myslím, že to bude fungovat super s lehčí 690 (opět - když pilot nebude požadovat vysoký výkony)


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  OPR [ stř 19.04.2017 12:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Ale on nechce čato měnit díly ( pohonný accu pack je také díl? - otázka do diskuze :lol: ))

Autor:  HonzaS [ stř 19.04.2017 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Ondro dáme kvíz jo? Když ti baterka vydrží na (ať nežeru) 8 minut letu, kolika C je vybíjena? 8)

Autor:  OPR [ stř 19.04.2017 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.

Autor:  JosefSvejk [ stř 19.04.2017 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

No, tak hrubý výpočet je 7,5 C. Od toho se dá "odpíchnout".

Autor:  tomashr [ stř 19.04.2017 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

OPR píše:
Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.


Proč bychom nedali? Pokud baterka vydrží v daném režimu letu 8 minut, tak může být vybíjena průměrným proudem maximálně 7,5C při vybití fakt "do mrtva", na tom nic neokecáme... Dotaz byl na C a to přeci nezáleží na kapacitě, je to jen o době letu do vybití - 1C průměr je hodina letu, 10C 6 minut atd :-)
V reálu to bude samozřejmě trochu více, protože nepůjdeme do nuly, ale nepředpokládám, že by to bylo až tak zásadní.

Autor:  OPR [ stř 19.04.2017 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Tak že tímto tu teorii o vibíjení baterek a papírovýc Céček ukončíme a začneme se věnovat něčemu důležitějšímu. Třeba na příklad, zda je baterie náhradní díl nebo ne :lol: :lol:

Autor:  HonzaS [ stř 19.04.2017 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

OPR píše:
Nedáme, jelikož nevíme jaká je to baterka, nevíme kolik odebereme po 8mi minutách letu a tudíž je velmi obtížné spočítat kolika C je vybíjena.


Ale dá. Na jednom tom videu říkal, že mu baterka vystačí na 9-10 minut letu. Počítejme méně - že baterku vybije za 8, a vybije jí úplně.

kapacita je C [Ah], Proud je I, doba letu t[hodiny].

t = C/I (třeba 1 Ah proudem 2A = 0,5h, vzoreček funguje)

I = C/t

8 minut je 0,1333 hodiny. 1/0,13333 = 7,5

I = 7,5* C

Já teda nevim, ale při 7,5C průměrným odběru podle mě moc velká spotřeba baterek nebude. A nepotřebuješ vědět ani kolik mu to žere amper, ani jak velkou má baterku.

(neudělal jsem v tom výpočtu někde chybu?)

Autor:  baui [ stř 19.04.2017 14:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Nešel bych do víc než 550ky, na ostřejší lítání spíš 500. Asi to Logo 550SX jak píše PavelD.

"Největší možná velikost" je trochu zavádějící parametr. Na 6S o dostatečné kapacitě s dostatečným vybíjecím proudem by šla lítat klidně 850ka a nebo si něco nechat postavit na zakázku a jít si hrát. Sedmistovku není zásadní problém na 6S ulítat - ideálně nižší kapacita baterky a vyšší C.

Jenže ďábel je, jako vždy, schovaný v detailech... On není až tak moc problém to dostat do vzduchu, problém je udržet to tam. To chce trochu kompetentního pilota, co dokáže ten vrtulník nechat dýchat a nevědomky ho nepřetěžuje. Druhá věc je ovladatelnost. 600/700 na 1200 otáčkách se řídí poměrně špatně. Akrobacie se dá celkem dobře přirovnat k tomu, že si do vzduchu vyhazuju vajíčko a snažím se ho nerozbité chytit dřevěným prkýnkem :P
Vzhledem k tomu, že tazatel tady řeší osazení Spirita nebo HC (kvůli záchraně?), nemám moc pocit, že by šlo o lehkou 6S sedmistovku pro zábavu ve stylu Botose s E7. Jestli jo, tak beru zpět a 700 může být zábava. Ale spustit záchranu na 6S 600/700 je dobrý recept na procvičení PINu u kreditky.

Autor:  HonzaS [ stř 19.04.2017 14:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

tomashr píše:

Proč bychom nedali? Pokud baterka vydrží v daném režimu letu 8 minut, tak může být vybíjena průměrným proudem maximálně 7,5C při vybití fakt "do mrtva", na tom nic neokecáme... Dotaz byl na C a to přeci nezáleží na kapacitě, je to jen o době letu do vybití - 1C průměr je hodina letu, 10C 6 minut atd :-)
V reálu to bude samozřejmě trochu více, protože nepůjdeme do nuly, ale nepředpokládám, že by to bylo až tak zásadní.


ha byls rychlejší :D dík.

Autor:  OPR [ stř 19.04.2017 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

HonzaS píše:
............
Já teda nevim, ale při 7,5C průměrným odběru podle mě moc velká spotřeba baterek nebude. A nepotřebuješ vědět ani kolik mu to žere amper, ani jak velkou má baterku.

(neudělal jsem v tom výpočtu někde chybu?)



Slez z té třešně. Pleteš mu akorát myšlenky. On potřebuje nasměrovat a věci vysvětlit - evidentně o tom moc neví. Už jen podle toho jak to popisuje. Tak mu neraď takový blbosti.

Autor:  honza.i [ stř 19.04.2017 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

Všem zúčastněný děkuji za ochotu a snahu si sdělovat zkušenosti.

Prosím nehádejte se chyby děláme všichni. Omlouvám se, psal jsem zavánějícím způsobem.

Pokusím se být konkrétnější.
Když jsem psal dotaz zda by šlo u Synergy E7 v budoucnu zvýšit výkon s použitím 2baterií 6S5000mAh a s výměnou motoru. Myslel jsem" regulátor používat od začátku HV, v budoucnu vyměnit motor na vyšší volty, a baterie zapojit sériově. (Předpokládal jsem, že při zapojení baterií paralelně by motor ani regulátor nezvládl 2xvětší proud a při sériovém zapojení by nezvládl motor 2x větší Volty.)

Baterky neměním paky si vyrábím sám 6S2000mAh 45A/90až100A počty cyklů v řádech tisíců vůbec netuším. Nejstarší baterky amatérsky poskládaná, přehřátá a zkratovaná my funguje od roku 2008,nehoří, vybíjím na 5% kapacity a nabíjí 2C. Náklady na jeden let mám pod 1korunu, proto nechci zkoušet nic jiného :lol: ,ale jsou těší, větší a měkčí :( .

Momentálně chcy postavit baterky 6S5000mAh s tvrdostí 20C=100A trvale (Těch 20C mám změřeno výrobce uvádí více).
Krátkodobě mají vydržet 48C=240A po dobu 10sec nikdy jsem nebral více jak 180-200A tak snad to výrobce uvádí správně.
Špičkově netuším.

Takže pro baterii 20C potřebuji dobu letu větší jak 3min*BEZPEČNOSTNÍ FAKTOR př při 70% z max. trvalé zátěže co snese baterie.

Jestli jsem dobře rozuměl u toho Synergy E7 říkal, že létá na 100% kolektivu.

Momentálně mi vyhovují cca o 25% rychlejší reakce vrtulníku + nikdy nelítám na doraz nechávám si rezervu rychlosti i výkonu na vybrání chyb. Synergy bych bez rezerv jen rozsekal jiak se mi moc moc moc líbí.

Odhaduji, že by mi vyhovoval vrtulník s kterým se dá létal cca o 25% rychleji + měl další rezervu cca +50% = odhaduji že by mi vyhovoval vrtulník s maximálními reakcemi cca 1,8 násobek tohoto Eynergy E7.

Logo 700 s 1200rpm má rychlosti obratů blízko tomu co mi vyhovuje, ale netuším zda ten pilot létal plný kolektiv a plnou cykliku. Potřeboval bych tam mít ještě rezervu na vybírání chyb cca min +50%.

1) S jakou baterkou létal Logo 700 s 1200rpm?
2) Zajímala by mne spotřebovaná kapacita za 3minuty létání tímto stylem?

Potřebuji, aby vrtulník splňoval obě tyto podmínky:
3) Potřebuji létat 4,5minuty stylem Logo 700 s 1200rpm s baterkou 6S5000mAh (cca přepočteno bezpečnostním faktorem)
4) Potřebuji létat stylem Logo 700 s 1200rpm mít další rezervu v kolektivu i max. rychlosti rotací pro vybírání chyb + min cca 50%


Na pádle mi vyhovovali nejvíce SpinBlades, na bezpádle mi zatím vyhovují Align a spiny jsem ještě nezkusil tak se těším.

Autor:  baui [ stř 19.04.2017 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

honza.i píše:
Jestli jsem dobře rozuměl u toho Synergy E7 říkal, že létá na 100% kolektivu

On tam říká, že na kolektiv musíš dávat 100% pozor ;)

Jen se tě zeptám, máš s takovýmhle lítáním (myslím na hodně nízké otáčky) praktickou zkušenost?

Autor:  honza.i [ stř 19.04.2017 20:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: největší vrtulník na 6S (na 6tičlánek)

S létáním na níké otáčky zkušenost nemám.

U T-Rexe 500, se okolo 1000otáček vrtulník klepal.

Nejméně jsem létal s nesymetrickými Spinblades listy 1500 vztlak stačil, pomalé reakce chtělo to rychlejší serva, musel jsem zvýšit otáčky na 1800ot = rychlejší reakce, doba letu max. 11,5min.

3D s pádlem 2450otáček
bezpádlo min. 2100 otáček rychlost serva 5,5Kg/0,12sec reakcí mi postačovala. doba letu max. 8,5min. listy Align

připravujibezpádlo Spinblades serva 9kg/0,065sec předpokládám vyší rychlost reakcí a cca +10% kolektiv rychlosti reakcí a rotací mi stačí, ale kolektiv bych potřeboval více a prot již nebude možné snižovat otáčky.

Momentálně u mě v průměru fouká 2až5m/sec v nouzi nárazovém 7až10m při trvalých 7m a nárazech 10 to je strop při kterém to dostanu v celku na zem.

Ve větru se mi sovědčily nižší otáčky a bezpádlo přijde mi, že se vrtulník se Spiritem a FBL chová stejně při cca7m jako s pádlem a Spiritem při cca5m/sec a s pádlem a obyč gyrem cca při 2m/sec a 2450ot.

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/